abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22076075
Al jaren hoop ik op betere vangrails voor motorrijders, ik was al bij toen ik het eerste gedeelte van de eerste zin las.

Voor motorrijders denkt de minister aan vangrails die zijn voorzien van een extra plank onder de huidige constructie. Motorrijders kunnen daar niet onderdoor schuiven. Verder overweegt de de bewindsvrouw wegbermen zoveel mogelijk obstakelvrij te maken, om aanrijdingen te beperken. Lichtmasten worden bijvoorbeeld niet meer in de buitenbocht geplaatst.

Tot mijn spijt hebben ze weer iets verzonnen wat vaak alleen maar averechts werkt. Motorrijders gaan niet dood of raken zwaar gewond doordat ze onder de vangrails doorrijden, maar doordat ze er bovenop knallen. Die plank zou bovenop de vangrails moeten komen in plaats van eronder. Ik glij liever een sloot in dan dat ik tegen een vangrailplank opknal met 100Km/u. Moet je eens voorstellen dat je bovenop/in zo'n vangrail terechtkomt.

Met die schubben is het niet fijn om hier tussen in te komen!

Weer een lekker goed plan overheid....
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_22076127
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 43% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 08:06:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_22076157
Op plekken waar een betonnen muur achterligt kan ik me wel voorstellen dat dit werkt, maar ze zullen het wel overal willen invoeren...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 20 september 2004 @ 10:21:54 #4
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_22076202
quote:
Op maandag 20 september 2004 10:12 schreef dahei het volgende:
Al jaren hoop ik op betere vangrails voor motorrijders, ik was al bij toen ik het eerste gedeelte van de eerste zin las.

Voor motorrijders denkt de minister aan vangrails die zijn voorzien van een extra plank onder de huidige constructie. Motorrijders kunnen daar niet onderdoor schuiven. Verder overweegt de de bewindsvrouw wegbermen zoveel mogelijk obstakelvrij te maken, om aanrijdingen te beperken. Lichtmasten worden bijvoorbeeld niet meer in de buitenbocht geplaatst.

Tot mijn spijt hebben ze weer iets verzonnen wat vaak alleen maar averechts werkt. Motorrijders gaan niet dood of raken zwaar gewond doordat ze onder de vangrails doorrijden, maar doordat ze er bovenop knallen. Die plank zou bovenop de vangrails moeten komen in plaats van eronder. Ik glij liever een sloot in dan dat ik tegen een vangrailplank opknal met 100Km/u. Moet je eens voorstellen dat je bovenop/in zo'n vangrail terechtkomt.
[afbeelding]
Met die schubben is het niet fijn om hier tussen in te komen!

Weer een lekker goed plan overheid....
Ik heb de indruk dat het niet noodzakelijk voor de motorrijders is, dit plan, maar voor de weggebruikers op de andere weghelft. Dat er een redenatie is van "als een motorrijder onderuit gaat en over het asfalt schuift, dan komen ze in ieder geval niet op de andere weghelft terecht".
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_22076215
Af en toe worden motorrijders onthoofd doordat ze met hun hoofd op de bovenkant van de vangrail slaan. Een plank bovenop is idd wel handig.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22076240
quote:
Ik heb de indruk dat het niet noodzakelijk voor de motorrijders is, dit plan, maar voor de weggebruikers op de andere weghelft. Dat er een redenatie is van "als een motorrijder onderuit gaat en over het asfalt schuift, dan komen ze in ieder geval niet op de andere weghelft terecht".
Als een motorijder met zijn motor een vangrails raakt met 100 km/u dan knalt hij simpelweg over de vangrails heen. Ik denk dat dit dus ook geen zin heeft. Alleen als hij valt op de snelweg en aan het schuiven is helpt het.
pi_22076333
quote:
Op maandag 20 september 2004 10:16 schreef Mikkie het volgende:
Ja, dat is weer een knap staaltje denkwerk!

je kunt inderdaad beter nog 200 meter over het gras glijden en stuiteren...om vervolgens vanzelf een keer stil te liggen... dan met zwiep tegen een plank gekletst worden... Mutsen.
al schuivend met 250 onder de vangrails door knal je tegen een tegenmoetkomende auto op met 150 km/u... beste impact. Maar van mij hoeven ze de snelweg niet veiliger te maken voor moterrijders. Rustige motorrijders die niet te hard rijden hebben haast nooit ongelukken.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_22076383
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 08:06:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_22076395
quote:
Op maandag 20 september 2004 10:12 schreef dahei het volgende:
Ik glij liever een sloot in dan dat ik tegen een vangrailplank opknal met 100Km/u. Moet je eens voorstellen dat je bovenop/in zo'n vangrail terechtkomt.
ik glij er anders liever niet onderdoor, voor het zelfde raak ik met me bovenlip een paaltje.
  maandag 20 september 2004 @ 10:38:09 #10
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_22076409
quote:
Op maandag 20 september 2004 10:33 schreef Allantois het volgende:
Rustige motorrijders die niet te hard rijden hebben haast nooit ongelukken.
En als ze dan toch een keer glijden willen zij liever tegen een plank aan komen dan onder de wielen van een tegemoetkomende vrachtwagen...
pi_22076699
Die plank aan de onderkant is ervoor zodat je niet tegen die paaltjes opknalt waarop de vangrail staat, maar idd een plank aan de bovenkant zou ook wel handig zijn. Of gewoon een nieuwe "dichte" vangrail.
pi_22077365
Joh....

Het zijn juist die paaltjes waar ze vangrail op ''staat'' die zo gevaarlijk zijn en niet te ontwijken zijn.....
pi_22078786
Is in ieder geval goed dat ze er blijkbaar wel iets aan gaan doen, en hoe die oplossing er dan precies uit zal zien is vast nog niet vastgesteld. Neem aan dat ze daar nog wel onderzoek naar laten doen.
  maandag 20 september 2004 @ 12:53:13 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22078935
Sowieso ongelofelijk dat die plankjes er niet allang opzitten. Zeker bij nieuwe aanleg hoef dat helemaal niet zo duur te zijn en er is weinig fantasie nodig om te bedenken wat er gebeurt als je met 100 km/u tegen een paaltje glijdt.
Vampire Romance O+
pi_22079231
Het gaat idd vooral om die paaltjes. Een paar maanden geleden is er ergens in Utrecht al een stuk rails verbeterd. Ik dacht trouwens dat er een soort rubberen flap aan de onderkant gemonteerd werd.
www.mag-nl.org heeft meer info.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 20 september 2004 @ 13:43:52 #16
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_22080068
quote:
Op maandag 20 september 2004 10:16 schreef Mikkie het volgende:
Ja, dat is weer een knap staaltje denkwerk!
je kan ook nie veel verwachten van een regering waar harry potter aan het hoofd staat.
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
pi_22080302
Ik zou eerst wel eens cijfers willen zien van het aantal ongevallen. Ik denk zelf dat er meer mensen tegen de paaltjes van de vangrail knallen dan op de bovenkant. er valt mi dus best iets te zeggen voor dat plan.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  maandag 20 september 2004 @ 13:54:10 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_22080323
dit klopt wel hoor

je kets namelijk af op die plank, je komt er nooit met een hoek van 90c op
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')