abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22068961
nee, dit is geen topic waarin ik vraag naar ideeën voor een leuk dagje uit met kinderen,
maar... ik wilde graag jullie ervaringen weten:
houden attractieparken en bijv. restaurants, kinderspeelparadijzen etc. eigenlijk wel genoeg rekening met kinderen? en met de ouders?
en ook met kinderen van alle leeftijden?
zijn er goede voorzieningen en hoe is het personeel met de kinderen?
en wat zou er wat jou betreft veranderd/ verbeterd mogen worden?

even ter informatie: ik heb zelf geen kinderen, ben nog 'maar' 18 jaartjes oud..
dan natuurlijk de vraag: waarom interresseerd mij dit dan wel?
ik werk al meer dan 4 jaar (in de weekenden) bij een kinderspeelparadijs, en eigenlijk hoor je weinig inhoudelijke op- en aanmerkingen van bezoekers. ik kan me voorstellen dat er best wel dingen zijn.. bijvoorbeeld over toezicht of eigen eten en drinken of voorzieningen voor het verschonen etc.

alvast bedankt voor de moeite!
dag
pi_22069770
mag ik weten welk speelparadijs jij werkt?
046
Dank aan Yeahinho
pi_22069892
quote:
Op zondag 19 september 2004 23:10 schreef hallo_mensen het volgende:
mag ik weten welk speelparadijs jij werkt?
mag je wel weten hoor, maar eigenlijk voegt dat niets toe aan de situatie..
ik werk bij Bal-lorig
welke locatie maakt niet uit, alle locaties hebben dezelfde opzet en ongeveer dezelfde invulling
en zeker dezelfde intreeprijzen e.d.
maar als je opmerkingen hebt over een vestiging dan hoor ik het graag.. ik heb wel een lijntje met het hoofdkantoor
dag
  † In Memoriam † zondag 19 september 2004 @ 23:17:06 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22069955
mmmm we hebben binnenkort een meet bij ballorig.
kunnen we ons bij jou melden voor korting?
pi_22070003
quote:
Op zondag 19 september 2004 23:17 schreef lady-wrb het volgende:
mmmm we hebben binnenkort een meet bij ballorig.
kunnen we ons bij jou melden voor korting?
ligt er aan bij welke er zitten ook franchisers bij
maar als je vantevoren afspreekt is er vast wel een arrangement (arrangement is altijd goedkoper als alles los)
maar ik ben hier eigelijk niet om reclame te maken
dag
  zondag 19 september 2004 @ 23:22:08 #6
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_22070100
Persoonlijk vind ik de locatie heel erg uitmaken!!!!
Ik ben bij de meetings met kids en medefokkers in almere en lelystad geweest. Beide erg leuk
Dus wij dachten kom we gaan zelf ook eens. We wonen in Rotterdam en dus in de vestiging ommoord gegaan. Wat viel dat tegen zeg. Kapotte klimtoestellen (touw kapot waardoor kindjes kunnen blijven haken met hoofden enzo) Onder de glijbanen geen matten aanwezig. Het gedeelte voor de ukkies (onze kinderen) was helemaal verschrikkelijk. Door de luchtkusseninstalatie was het zo'n herrie daar dat de kinderen je dus echt niet hoorde. In de andere vestigingen was die herrie er helemaal niet. Ik dacht doordat bij die in ommoord het instalatieding binnen zat en bij de rest buiten maar dat weet ik niet zeker.
pi_22070340
ik werk zelf in geen van de drie vestigingen, maar ben wel bij almere geweest
ik heb vandaag ook nog gewerkt, en ik heb zelf de controle-ronde gelopen en 1 touw vervangen omdat het begon te rafelen. ik ga er vanuit dat andere vestigingen ook hun controle's uitvoeren.. almere is een vestiging die in handen is van de oprichters, lelystad is geloof ik een franchiser. rotterdam ommoord en rotterdam weena zijn ook franchisers.
de pomp van de luchtkussens maakt enig geluid maar dat hoor ik overdag helemaal niet, alleen als iedereen weg is en we aan het schoonmaken zijn..
heb je een van de medewerkers er al op aangesproken?
kapotte touwen zouden eigenlijk helemaal niet moeten voorkomen!
(hoelang was het geleden? anders stuur ik ze zelf even een mailtje..)
ik kan je alleen aanraden om als je in rotterdam naar ballorig wil, de volgende keer naar Weena te gaan (bij het CS) die is 5000m2 groot.

[ Bericht 9% gewijzigd door Peter op 19-09-2004 23:58:20 ]
dag
pi_22080202
schopje
dag
  Jubileum moderator maandag 20 september 2004 @ 21:21:10 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22091414
Ik kan wel even vertellen wat ik belangrijk vind bij een dagje uit.

Ik vind een schone ruimte waarin een schoon aankleedkussen op goede hoogte, een vuilnisemmer en een wasbak met warm water erg handig als we ergens zijn. Ook zou het handig zijn als die ruimte zich niet altijd in de damestoilet zou bevinden zodat papa ook eens de kids kan verschonen.
Ruimte of mogelijkheid om een fles op te warmen is ook een vereiste als je met kleine kinderen op pad gaat.
Ik vind dat het mogelijk moet zijn om kinderen hun eigen eten en drinken te laten nuttigen. Een gesmeerd broodje van thuis en een flesje limonade moet net zo goed kunnen als een flesje opwarmen. Ik vind het vaak niet prettig dat kinderen alleen pannekoeken of patat kunnen krijgen, mijn kinderen zijn echte broodeters en lusten geen pannekoeken.

Dan heb ik nog 1 ding, en dat is iets waar ik heel vaak tegenaan loop als wij ergens heen willen.
roken
Ik vind dat er in gebouwen waar kinderspeelparadijsjes zitten en restaurants in dierentuinen, speeltuinen, zwembaden etc (overal waar kinderen komen) niet gerookt kan worden. Geen enkele afzuiging is zo goed dat kleine babietjes en kindjes met astma er geen last van krijgen. Als je wilt roken kan dat ook gewoon in de buitenlucht waar niemand er verder last van heeft. En als het regent dan neem je maar een paraplu.
Ik weet dat het moeilijk is te verplichten en dat veel mensen het hier misschien niet mee eens zijn maar ik vind het buitengewoon lastig om een dagje uit te plannen zonder dat ik moet zoeken naar een rookvrij restaurant.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 20 september 2004 @ 22:53:34 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22093892
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:21 schreef Lois het volgende:
..........Ik vind dat het mogelijk moet zijn om kinderen hun eigen eten en drinken te laten nuttigen. Een gesmeerd broodje van thuis en een flesje limonade moet net zo goed kunnen als een flesje opwarmen. Ik vind het vaak niet prettig dat kinderen alleen pannekoeken of patat kunnen krijgen, mijn kinderen zijn echte broodeters en lusten geen pannekoeken.......
dat ben ik helemaal met je eens lois. mijn kind is ook een broodeter. en dan het liefst met chocoladepasta, worst of kaas. patat vindt hij overigens ook heel vaak niks. en ook drinken vind ik best wel een probleem. ik wil niet dat mijn kind constant limonade cq fristi of chocomel drinkt. ten eerste ga je daar tijdens een dagje uit redelijk failliet aan (zoonlief is een natnek) ten tweede vind ik het niet goed dat hij zoveel suiker binnenkrijgt. dus de mensen in balorig hebben pech, ik neem altijd een veldflesje speciale siroop mee met minder suiker. tuurlijk krijgtie een flesje fristi en een ijsje of een slushpuppy, maar net zoals gewoon thuis geldt bij ons maximaal 2x fristi/chocomel en dan melk of siroop.
bovendien neem ik ook schijfjes komkommer en kerstomaatjes mee of fruit. heel wat gezonder dan die speelparadijssnoeperij.
  † In Memoriam † maandag 20 september 2004 @ 22:59:03 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_22094038
toevallig heb ik pas nog een klacht ingediend bij de ballenbak in Den Helder. Je kind moest je verschonen op de dameswc tussen de vieze wasbakken in. Is niet erg, maar dat barrel van mij past niet op dat ienimini stukje en hangt óf met zn sokken onder de kraan, óf met zn hoofd in een wasbak... Ondertussen dus met beide..... Volgende keer mag ik hem verschonen in de verjaardags-vier-ruimte... Lekker fris waar 5 min. later de taart op tafel komt
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22097741
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:59 schreef moussy het volgende:
toevallig heb ik pas nog een klacht ingediend bij de ballenbak in Den Helder. Je kind moest je verschonen op de dameswc tussen de vieze wasbakken in. Is niet erg, maar dat barrel van mij past niet op dat ienimini stukje en hangt óf met zn sokken onder de kraan, óf met zn hoofd in een wasbak... Ondertussen dus met beide..... Volgende keer mag ik hem verschonen in de verjaardags-vier-ruimte... Lekker fris waar 5 min. later de taart op tafel komt
dat is toch eigenlijk zeker niet de bedoeling..
als ik (en ik weet zeker dat mijn collega's dat ook doen) mensen kinderen zie verschonen ergens anders dan in het damestoilet, dat vraag ik ze netjes of ze dat daar willen doen..
een kind verschonen op een tafel waar later gegeten moet worden vind ik niet kunnen.. (als er feestjes zijn staat er meestal wel een emmer met sop om de tafel af te nemen, dat gebeurt iig na elk feestje; maar dan spreek ik voor de vestiging waar ik werk)
ik verwacht niet dat het de leiding was die je vertelde dat het de volgende keer in de feestruimte kan.. er werken namelijk ook aardig wat oproepkrachten, maar dit terzijde.. want vieze wasbakken zijn ook niet netjes, zeker niet in den helder, waar bal-lorig nog niet zo lang open is!

en qua eigen eten en drinken:
ik snap wel dat ouders kindern gezond eten willen geven. maar er zijn ook bolletjes kaas en broodjes gezond te krijgen. en bij veel ballorigen ook spa, melk en limonade. er moet toch een keuze gemaakt worden voor het assortiment, een product moet wel rendabel blijken..
en als je voor kleine kinderen eigen eten toelaat, hoe moet je het dan anderen verbieden?

verder ben ik het eens dat er een goede verschoonruimte moet zijn, eentje waar ook mannen kunnen komen (toch is de dames wc wel het handigste voor deze ruimte, maar het is daar niet verboden voor papa's hoor!) magnetron zou ook handig zijn en natuurlijk de speelomgeving voor de kinderen,. boxen en kinderstoeltjes zijn denk ik ook handig..

nog even een linkje: http://www.youngdesign.nl/borstvoedingsweek/index.html
er word hier geprobeerd om tijdens de afsluiting van de borstvoedingsweek een record neer te zetten..
dag
pi_22097821
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:21 schreef Lois het volgende:

Dan heb ik nog 1 ding, en dat is iets waar ik heel vaak tegenaan loop als wij ergens heen willen.
roken
Ik vind dat er in gebouwen waar kinderspeelparadijsjes zitten en restaurants in dierentuinen, speeltuinen, zwembaden etc (overal waar kinderen komen) niet gerookt kan worden. Geen enkele afzuiging is zo goed dat kleine babietjes en kindjes met astma er geen last van krijgen. Als je wilt roken kan dat ook gewoon in de buitenlucht waar niemand er verder last van heeft. En als het regent dan neem je maar een paraplu.
Ik weet dat het moeilijk is te verplichten en dat veel mensen het hier misschien niet mee eens zijn maar ik vind het buitengewoon lastig om een dagje uit te plannen zonder dat ik moet zoeken naar een rookvrij restaurant.
dat ben ik helemaal met je eens! (niet in de minste plaats omdat ik astmatisch ben )
waar ik werk hadden we eerst nog een rokershoek binnen. het is 1 grote hal, dus een echte afscheiding was het niet.. en vooral op zondag puilde dat stukje dan uit met rokers, en zag je de wolken opstijgen.. gelukkig hebben we allemaal sinds 1 januari recht op een rookvrije werkplek (hoewel horeca, EN dus ook kinderspeelparadijzen nog uitgezonderd worden!!!)
mensen die nu willen roken moeten naar buiten.. ben ik heel blij mee de rokershoek was altijd de smerigste hoek van de zaal.. nu zit "dat volk" lekker buiten..
dag
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2004 @ 07:40:06 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22098599
ik ben tot nu toe eigenlijk alleen in de ballorig vestiging in zaandam geweest. ik vind daar de wc's ronduit smerig. overal plassen op de grond en t stinkt er enorm.
nou begrijp ik dat het moeilijk schoonhouden is als er een invasie van naast-de-pot-piesende-kinderen is. maar daar moet je als kinderspeelplaats maar een oplossing voor vinden.
(nog) vaker schoonmaken zou ik zeggen of voor mijn part een toiletjuffrouw die de boel in de gaten houdt.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2004 @ 08:02:31 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_22098692
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:45 schreef petre86 het volgende:

[..]

dat is toch eigenlijk zeker niet de bedoeling..
als ik (en ik weet zeker dat mijn collega's dat ook doen) mensen kinderen zie verschonen ergens anders dan in het damestoilet, dat vraag ik ze netjes of ze dat daar willen doen..
een kind verschonen op een tafel waar later gegeten moet worden vind ik niet kunnen.. (als er feestjes zijn staat er meestal wel een emmer met sop om de tafel af te nemen, dat gebeurt iig na elk feestje; maar dan spreek ik voor de vestiging waar ik werk)
ik verwacht niet dat het de leiding was die je vertelde dat het de volgende keer in de feestruimte kan.. er werken namelijk ook aardig wat oproepkrachten, maar dit terzijde.. want vieze wasbakken zijn ook niet netjes, zeker niet in den helder, waar bal-lorig nog niet zo lang open is!
Het was de bedrijfsleider Ik vroeg hem of hij zelf kinderen had, had ie. Dus ik heb gevraagd of hij zijn kinderen daar zou verschonen, nou ja nee, stamelde hij, want het was niet handig zo. Hij wilde wel in overleg gaan voor een verschoningsruimte. Kweenie of dat er ondertussen al is
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22101912
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 08:02 schreef moussy het volgende:

[..]

Het was de bedrijfsleider Ik vroeg hem of hij zelf kinderen had, had ie. Dus ik heb gevraagd of hij zijn kinderen daar zou verschonen, nou ja nee, stamelde hij, want het was niet handig zo. Hij wilde wel in overleg gaan voor een verschoningsruimte. Kweenie of dat er ondertussen al is
kijk dan heb je het goed gedaan
misschien dat ie er eens wat beter over nadenkt dan he
dag
pi_22102039
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:55 schreef petre86 het volgende:

[..]

dat ben ik helemaal met je eens! (niet in de minste plaats omdat ik astmatisch ben )
waar ik werk hadden we eerst nog een rokershoek binnen. het is 1 grote hal, dus een echte afscheiding was het niet.. en vooral op zondag puilde dat stukje dan uit met rokers, en zag je de wolken opstijgen.. gelukkig hebben we allemaal sinds 1 januari recht op een rookvrije werkplek (hoewel horeca, EN dus ook kinderspeelparadijzen nog uitgezonderd worden!!!)
mensen die nu willen roken moeten naar buiten.. ben ik heel blij mee de rokershoek was altijd de smerigste hoek van de zaal.. nu zit "dat volk" lekker buiten..
Ik ben er 1 van "dat volk". Ik rook en ik heb een kleintje. Nee er word niet binnen gerookt bij mij ivm de kleine. Maar waar ik ff boos om word is het feit dat A) ik dat volk word genoemd B) dat dat volk maar buiten moet staan, hallo en de mindervalide rokers dan??? Ik kan niet buiten staan, want ik moet zitten.
Ik rook ook buiten dus dat maakt me niet uit, maar mag ik dan wel ergens kunnen zitten? Of is het zo van je rookt dus moet je staan?
Sorry maar die uitdrukking kwam even tegen het verkeerde been
pi_22102562
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:15 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ik ben er 1 van "dat volk". Ik rook en ik heb een kleintje. Nee er word niet binnen gerookt bij mij ivm de kleine. Maar waar ik ff boos om word is het feit dat A) ik dat volk word genoemd B) dat dat volk maar buiten moet staan, hallo en de mindervalide rokers dan??? Ik kan niet buiten staan, want ik moet zitten.
Ik rook ook buiten dus dat maakt me niet uit, maar mag ik dan wel ergens kunnen zitten? Of is het zo van je rookt dus moet je staan?
Sorry maar die uitdrukking kwam even tegen het verkeerde been
er staat ook "dat volk"ZIT nu lekker buiten.. er staan stoelen en picknik tafels buiten hoor en een grote parasol in de zomer..
"dat volk" staat niet voor niets tussen "-jes, er zijn natuurlijk veel verschillende mensen die roken, maar een bepaalde groep die iets weg heeft van 'kampers' zit er eigenlijk altijd.. en de rokershoek, daar lag altijd het meeste drinken en eten op de vloer.. en as op de tafels.. as in de kopjes, op de schotels, en ja er stonden genoeg asbakken..
dus ben ik blij dat het nu een hele verbetering
dag
pi_22103106
Bij de meeste dingen moet je dus buiten staan, dat dat bij jou niet is is mooi!!
Ik ben zo'n muts die niet eens haar peuk op straat durft te gooien en ik wacht altijd tot hij uit is en gooi hem dan netjes in de prullbak bv. Als ik in een rokershoek plaats neem, zonder kind uiteraard, dan vraag ik netjes om een asbak en ik heb ook een grote hekel aan mensen die er zo'n troep van maken.
  Jubileum moderator dinsdag 21 september 2004 @ 19:51:02 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22111991
Ik ben ook zo'n muts hoor Anita, en 1 van "dat volk" . Ik rook alleen buiten en als ik ergens ben waar kinderen zijn/spelen dan maak ik mijn sigaret goed uit en gooi hem in de vuilnisbak. Ik ben veel te bang dat kleine kinderen het oppakken van de grond en in hun mond stoppen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22117149
qua roken vind ik dat er bij kinderen helemaal niet gerookt mag worden.. ook niet in een speciale hoek.. je kiest er voor om te roken, dan hoef je daar anderen niet mee lastig te vallen..
dag
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 september 2004 @ 09:22:00 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22123025
Waar hadden wij nou de eerste meeting? Lelystad? Daar hadden ze buiten een gezellig zitje gemaakt voor de rokers. Banken, tafel, parasol. Dan is het ook geen straf om even naar buiten te gaan.

Ik heb ook meegemaakt dat er in de hal gerookt mocht worden. Ook lekker, kom je binnen stap je zo die stinkrook binnen en moet je alsnog met je kind door de rook heen om bij de kassa te komen. (Ben zelf bronchitisklant dus ook voor mijzelf niet fijn.)

Verder: goede, schone, en liefst meerdere verschoonplekken, met water, zeep en handdoekjes onder handbereik.

Schone, veilige en hele attracties, en personeel dat ingrijpt als kinderen de attracties gebruiken op een manier waarvoor ze niet bedoeld zijn. Ik noem maar iets als tegen glijbanen opklimmen, waardoor ze de kans lopen een ander kind op hun hoofd te krijgen

Redelijke prijzen voor consumpties (de entreeprijs bij Ballorig vind ik overigens heel netjes, alleen betalen voor het kind), ook gezonde snacks (brood, fruit, melk, water) in voldoende mate verkrijgbaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22130669
handdoekjes bij de veschoonplaats en fruit zijn eigelijk wel goede ideeën, dat van die handdoekjes (papier) zal ik eens voorstellen bij mijn vestiging fruit zal wel iets moeilijker zijn.. want dat moet wel "lopen"en je moet het niet al te warm bewaren..

controleren of er kinderen tegen de glijbaan op lopen is soms wat lastig, omdat glijbanen ook vaak in het labyrint staan.. opletten of kinderen niet op de randen van de springkussens zitten en kinderen ouder dan 4 uit de baby-hoek halen gebeurt altijd wel hoor
(p.s. op de rand van een springkussen zitten is ook gevaarlijker dan tegen een glijbaan oplopen.. een gebroken arm of been kan dan zomaar voorkomen als je van een springkussen valt, ookal ligt er een zachte mat omheen.. )

ik vind het zelf trouwens ook erg belangrijk dat er altijd iemand met EHBO aanwezig is.
en dat degene in de keuken een shv-certificaat heeft (sociale hygiene vaardigheden) zodat ze weten wat ze doen..
dag
pi_22131286
1: goed toegankelijk zijn met kinderwagen/wandelwagen/rolstoel (Kidzcity U. restaurant en (rook)terras zit boven, alleen te bereiken met een best wel rot trap)
2: Personeel die meer bezig zijn met hun werk dan met elkaar (meegemaakt dat ik met een grote boog om een groepje werknemers (17? 18? jaar) heen moest die hun stapweekend stonden te bespreken om bij de toiletten te komen)
3: warm water bij de verschoningsplaats!
4: veilige speelmaterialen, correcte speelmaterialen, niet defecte speelmaterialen.
5: beperkte toelaatbaarheid qua eigen voedsel. Mijn dochter eet nu smiddags 2 boterhammetjes en de pistoletjes die te verkrijgen zijn bij Kidzcity U. zijn voor haar niet geschikt. Ik neem dus gewoon brood mee voor haar, ook al wordt dat aangegeven als niet toelaatbaar.
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_22131610
Jaaah dat eten! Ik vind ballorig e.d. harstikke leuk, maar waarom toch dan niet ook een ieeeeets verantwoordere keuze kwa hap, zeker omdat je niet zelf eten mee mag nemen. Gewoon, boterhammen, fruit, knabbelgroente (a la die AH-to-go zakjes). Niet de keuze moeten maken tussen verplicht aan de friet of andere vette meuk te gaan, of stiekum eigen brood onder de tafel opeten. Bij de onze kan je literkannen ranja kopen, dat vind ik wel weer goed (alleen is hun idee van limonade/water verhoudingen ietsjes anders dan de mijne, ik neem meestal een kan ranja en een kan water en dan is het soms nog te zoet)

Maar verder vind ik die binnenspeeltuinen echt wereldinstellingen. Kinders komen met hun luie kont van de bank (niet dat die van mij daar trouwens last van hebben, maar allee) en ik kan fijn een boek lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')