abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2004 @ 18:33:17 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_22062687
van mijn ouders MOET ik elke zondag naar de kerk, om 9 uur s'ochtends flikkeren ze mij dan ook uit mijn nest, als ik 1 keer niet wil of het voor mekaar krijg dat ik niet kan ofzo worden ze pisneidig en krijg je allemaal dreigementen blabla.. (ben 16 jaar) maar af en toe ga ik ook s'avonds , nu was dat dus ook de bedoeling, maarja had geenzin zoals ik nooit heb eigenlijk dus nu was het weer een heel gezeur, blabla als je nu niet gaat betaal je de lan-partys maar zelf blabla e.t.c. dus ja, vnaaf mijn 18e zou ik 1 x in de 2 weken maar hoeven maar ik vind dat ik minimaal toch wel vanaf 16 1 keer in de 2 weken zelf mag beslissen of ik wel of niet ga...
hoe los ik dit op :'(
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_22062756
Zeg dat je oud genoeg bent om voor jezelf te kunnen zeggen dat je wel of niet naar de kerk wilt.
pi_22062772
ben je verder wel gelovig? zo niet dan moet je dat eens aankaarten bij je ouders dat het daarom geen enkele zin heeft om naar de kerk te gaan. ben je het wel tja dan zullen ze het idd moeilijk begrijpen.. al vind ik t nog stom omdat van de jeugd zowat niemand meer naar de kerk gaat..

mja sommige ouders zijn nou eenmaal erg behoudend..
OJAAJOH?
  FOK!fossiel zondag 19 september 2004 @ 18:37:38 #4
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_22062792
Lanparties moet je sowieso lekker zelf betalen... neem een baantje, dan kunnen ze ook niet dreigen met kerk...
pi_22062818
opgetieft met de kerk... het zorgt voor zieke geesten in de samenleving!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_22062853
---> R&P
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_22062874
Inderdaad.. Werken voor je centjes, zo doen we het (bijna) allemaal!! Enne, ik zou het er gewoon eens een keer normaal met je ouders over hebben.. Zo onredelijk zullen ze niet zijn lijkt me..
Ik háát kabouters!!
pi_22062904
Idd, gewoon duidelijk maken wat je ervan denkt, niet laten chanteren. Overigens, je zou ze er ook nog wel ff op kunnen wijzen dat als ze jou dmv geld naar de kerk proberen te dwingen dat ze dan wel héél fout bezig zijn
Vrijwillig gebanned
pi_22062939
Toch maar gewoon elke zondag vroeg op staan om naar de kerk te gaan.
Want je ouders hebben altijd gelijk, want ze zijn ouder en weten dus meer dingen.
pi_22062948
quote:
vnaaf mijn 18e zou ik 1 x in de 2 weken maar hoeven
Wahaha, vanaf je 18e hoef je zelfs helemaal niet meer. Niemand die je dwingen kan (en als ze gaan dreigen, zeg dat op een heel vriendelijke toon: "Dat soort dingen zorgt juist voor een slechte relatie met ouders, dat is een van de redenen waarom ze in het bejaardentehuis zo eenzaam zijn"

En als je niet wil, maak ze dan gewoon duidelijk dat je niet gelooft, en dat je het hypocriet vindt om dan wel naar de kerk te gaan. Dat je hun in hun waarde laat, en dat je het heel erg op prijs zou stellen wanneer ze dat bij jou ook doen.

Tenslotte kunnen ze je niet dwingen om te geloven.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zondag 19 september 2004 @ 18:44:07 #11
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_22062955
ik ben wel gelovig opgevoed, en voor mijzelf weet ik het nog niet , maar 1 keer i nde 2 weken vind ik wel best in principe zeg maar.. maarja dat zul je er niet makkelijk in krijgen bij mij nouders.
b.t.w. toen ik net aan mijn moeder vroeg of ik een pizza mocht klaarmaken in de oven, zij ze: hhh... best... op zoon manier van je bekijkt t maar..
pi_22063079
waarom zou je gaan als je niet wilt...zeg gewoon van:"heb je naasten lief"...dus...blablba...gewoon met dat bijbel gezwets aan komen zetten dat ze mening van anderen moeten accepteren
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  zondag 19 september 2004 @ 18:48:37 #13
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22063081
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:44 schreef cygnusx het volgende:
ik ben wel gelovig opgevoed, en voor mijzelf weet ik het nog niet , maar 1 keer i nde 2 weken vind ik wel best in principe zeg maar.. maarja dat zul je er niet makkelijk in krijgen bij mij nouders.
b.t.w. toen ik net aan mijn moeder vroeg of ik een pizza mocht klaarmaken in de oven, zij ze: hhh... best... op zoon manier van je bekijkt t maar..
achterlijk zeg..

maare als jij 18 bent en je hebt geen zin om naar de kerk te gaan.. ga je mij toch zeker niet vertellen dat je er dan OOK nog naar luisterd he? je bent dan volwassen.. dan hebben ze zeker NIKS meer over je te zeggen!
OJAAJOH?
  zondag 19 september 2004 @ 18:48:44 #14
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_22063084
Deel ze maar mede dat de Lieve Heer niet te koop is en het dus niet de bedoeling is dat je wordt omkocht om naar de kerk te gaan. Kom daarna nog met wat moralistiche argumenten en misschien red je het.

Of vertel je ouders de waarheid dat religie een vervelende kater is uit de Middeleeuwen. Misschien zien ze eindelijk het licht en ben je van dat gebrainwash verlost
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  zondag 19 september 2004 @ 18:50:42 #15
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_22063131
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:48 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

achterlijk zeg..

maare als jij 18 bent en je hebt geen zin om naar de kerk te gaan.. ga je mij toch zeker niet vertellen dat je er dan OOK nog naar luisterd he? je bent dan volwassen.. dan hebben ze zeker NIKS meer over je te zeggen!
ik ben 16 remember
  zondag 19 september 2004 @ 18:51:47 #16
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22063159
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:50 schreef cygnusx het volgende:

[..]

ik ben 16 remember
i know, maar je vertelde net dat ze je verplichten om 1 keer in de 2 weken te gaan als je 18 bent
OJAAJOH?
pi_22063471
tja, je ouders kunnen toch niet zomaar hun geloof aan jou opleggen. jij bent een eigen individu met een eigen kijk op de wereld en een eigen geloof en mening.
anders ga ff lekker googlen en zoek naar stukken die jouw ouders geloof ontkrachten. leg je ouders met behulp van de evolutieleer uit dat god niet kan bestaan. vertel dat christendom ontzettend veel slachtoffers maakt bla bla bla.

zelf nooit problemen mee gehad. mijn ouders vroegen aan me toen ik 6 was: wil je gedoopt worden (zat op christelijke school) om je communie te doen. naja om erbij te horen deed ik het maar. verder niet veel naar de kerk geweest. ben zo opgevoed door mijn ouders dat ik op mezelf moet vertrouwen en ik zelf mijn leven bepaal en niet een of ander niet bestaan wezen
  zondag 19 september 2004 @ 19:05:07 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_22063490
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:36 schreef Renmaestro het volgende:
Zeg dat je oud genoeg bent om voor jezelf te kunnen zeggen dat je wel of niet naar de kerk wilt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_22063506
Ik ben zelf van mening dat je zelf moet willen geloven en als jij niet naar de kerk wil dan wil jij niet naar de kerk en als je je dan ook niet kan vinden in dat wat zij geloven dan moet je helemaal niet meer gaan.
Je kan altijd nog komen aanzetten met" je hoeft toch niet in de kerk te zitten om je geloof te beleiden, god is overal dus hij hoort me toch wel"
Maar ik vind het altijd de grootste onzin, verplicht naar de kerk, als je zelf die drang voelt moet je gaan, niet omdat je wordt geterroriseert door je ouders.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_22063515
Als je die kerk nou in de hens zet hoef je er ook niet meer heen
underground forever baby
pi_22063545
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:05 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Ik ben zelf van mening dat je zelf moet willen geloven en als jij niet naar de kerk wil dan wil jij niet naar de kerk en als je je dan ook niet kan vinden in dat wat zij geloven dan moet je helemaal niet meer gaan.
Je kan altijd nog komen aanzetten met" je hoeft toch niet in de kerk te zitten om je geloof te beleiden, god is overal dus hij hoort me toch wel"
Maar ik vind het altijd de grootste onzin, verplicht naar de kerk, als je zelf die drang voelt moet je gaan, niet omdat je wordt geterroriseert door je ouders.
I f*cking agree with him.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 19 september 2004 @ 19:08:53 #22
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22063577
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:06 schreef Laton het volgende:
Als je die kerk nou in de hens zet hoef je er ook niet meer heen
en maak je gelijk een hoop mensen gelukkig
OJAAJOH?
pi_22063623
Tja, hier uit kunnen grote conflicten tussen je ouders en jou ontstaan. Probeer dus een beetje tactvol mede te delen dat je niet meer naar de kerk wilt.

Dat je op je eigen manier invulling wilt geven aan je geloof. Dat soort dingen.
pi_22063772
leg ze uit dat je niet in sprookjes gelooft en dat de kerk daarom ook nutteloos is.
ASV Augustijn ! Koppig Volhouden
  zondag 19 september 2004 @ 19:17:11 #25
92932 MrGP
This is bat country!
pi_22063785
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:48 schreef kwib het volgende:
Deel ze maar mede dat de Lieve Heer niet te koop is en het dus niet de bedoeling is dat je wordt omkocht om naar de kerk te gaan.

Of vertel je ouders de waarheid dat religie een vervelende kater is uit de Middeleeuwen. Misschien zien ze eindelijk het licht en ben je van dat gebrainwash verlost

Find me some golf shoes. Otherwise, we'll never get out of this mess alive!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')