Op een paar momenten hebben ze geluk gehad maar over de gehele wedstrijd gezien waren ze beter.quote:Op maandag 20 september 2004 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zoals donderdagavond zeker
Dat is geen geluk: dat is mentaliteit.quote:Op maandag 20 september 2004 13:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Feyenoord verliest als het slecht speelt (zoals het hoort).
Ajax heeft dan helaas altijd het geluk toch te winnen (de Ajax-manier).
Dat heb ik al gedaanquote:Op maandag 20 september 2004 14:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Maak je zelf maar wijs dat dat "geluk" is ...
Daar is ie weer:quote:Op maandag 20 september 2004 13:50 schreef Sloggi het volgende:
Feyenoord verliest als het slecht speelt (zoals het hoort).
Ajax heeft dan helaas altijd het geluk toch te winnen (de Ajax-manier).
quote:Op maandag 20 september 2004 14:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Op een paar momenten hebben ze geluk gehad maar over de gehele wedstrijd gezien waren ze beter.
Verdiend gewonnen hoor.
En daar is ie weer:quote:Op maandag 20 september 2004 14:37 schreef HeatWave het volgende:
Ajax is van de top3 juist degene met het minste mazzel, zie idd de wedstrijden van f'noord maar die met 1-0 gewonnen werden in de 92ste minuut de afgelopen 2 seizoenen, en psv is uberhaupt de keizer van de laatste minuut goal.
Als Ajax slecht speelt verliezen ze meestal gewoon, en zo niet is het een individuele klasse van 1 speler die dat veroorzaakt. maar om nou te zeggen dat ze lucky zijn, dat is al sinds de jaren 70 niet zo. neem de wedstrijd tegen Juve, als we lucky zouden zijn was het minstens 1-1 geweest.
En verder is het wel een tikje een uitgekauwde discussie.
Origineel hoor. Zoek dan op zun minst ff een ander plaatje....quote:Op maandag 20 september 2004 14:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
En daar is ie weer: [afbeelding]
zeg mij is wanneer PSV dit seizoen in de laatste minuut heeft gescoordquote:Op maandag 20 september 2004 14:37 schreef HeatWave het volgende:
en psv is uberhaupt de keizer van de laatste minuut goal.
Zou het eerder kwaliteit noemen ipv. mentaliteit. De superieure kwaliteiten van de ajax voetballers kunnen op momenten dat het niet draait de doorslag geevn.quote:Op maandag 20 september 2004 14:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is geen geluk: dat is mentaliteit.
Het ontbreken daarvan bij F'noord is de oorzaak dat Ajax veel meer kampioensschappen behaald heeft dan F'noord. Maak je zelf maar wijs dat dat "geluk" is ...
Ik zou wel gek zijn...quote:Op maandag 20 september 2004 15:01 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Origineel hoor. Zoek dan op zun minst ff een ander plaatje....
quote:De Windt wil zijn tijd niet meer verdoen
Sergio de Windt (22) verruilde vier jaar geleden Ajax A2 voor het belofteteam van Juventus. Zijn avontuur liep uit op een mislukking. Mentaal gesloopt keerde de linkermiddenvelder terug naar Nederland. Tweeënhalf jaar lang raakte hij nauwelijks een bal aan. Sinds kort voetbalt hij weer. Voor de amateurs van hoofdklasser Huizen.
Als De Windt breeduit lachend en grapjes makend het veld betreedt voor de thuiswedstrijd tegen IJsselmeervogels (0-2 nederlaag), lijkt het haast ondenkbaar dat hij amper vier maanden geleden nog niets met voetbal te maken wilde hebben. Zonder tussenkomst van Jamal Akachar van Cambuur had De Windt zijn weekeinden nu nog in alle rust in Amsterdam-Oost doorgebracht.
Afgelopen zomer bracht De Windt zijn zusje naar school, toen hij Akachar, een oude bekende van de Ajax-jeugd, tegen het lijf liep. ,,Wat doe jij hier op straat? Je zusje naar school brengen? Je verdoet je tijd. Jij moet weer gaan voetballen. Ik ga het wel voor je regelen.'' Drie weken later trainde hij mee met Huizen, momenteel laatste in de hoofdklasse B. Met plezier. En dat was een verrassing, niet in de laatste plaats voor De Windt zelf. Het plezier in het voetbal was hij lange tijd kwijt. De oorzaak lag in Italië.
Onbevangen ging hij in de zomer van 2000 naar Turijn. Hij was jeugdinternational, geloofde in zijn kwaliteiten en had net een lucratief contract getekend. Dat Ajax het hem niet in dank afnam dat hij naar Juventus vertrok, deerde hem niet. De Windt wilde niet langer in Amsterdam blijven. Hij nam het de technische staf kwalijk dat de Ecuadoriaan Valencia (nu NEC) hem buiten de A1 hield. ,,Ik was sowieso weggegaan. Met bepaalde mensen kon ik niet opschieten. En ik zeg wat ik denk. Ik ben en blijf een rebel.''
In Italië snoerde De Windt zijn critici aanvankelijk de mond. Zijn eerste jaar in de Primavera, het belofteteam van Juventus, verliep voorspoedig. Hij werd ook regelmatig uitgenodigd om met de selectie mee te trainen. De ommekeer kwam aan het einde van zijn eerste seizoen, toen de kleine middenvelder een ernstige knieblessure opliep.
,,Ik leefde in een droom zonder te beseffen dat het de werkelijkheid was'', zegt De Windt nu. ,,Wat denk je? Ik kreeg zeven creditcards en ging van geen salaris naar een loon met vier nullen. Dan ga je kijken wat mogelijk is. Hoe ver kan je gaan? Voetballend ging ook alles goed. Toen ik geblesseerd raakte, voelde ik opeens druk. Alles werd anders.''
Daarna ging het snel bergafwaarts met de talentvolle speler in wie Juventus een mogelijke opvolger van Edgar Davids zag. De Windt maakte verkeerde keuzes - hij wilde niet worden uitgeleend aan Sampdoria - en belandde daardoor bij de Turijnse club op een zijspoor. Mentaal geknakt keerde hij terug naar Nederland. Na twee vruchteloze stages bij FC Haarlem en RKC Waalwijk hield hij het helemaal voor gezien. Met voetbal en de 'foute mensen' eromheen wilde De Windt niets meer te maken hebben.
Aan die donkere periode is in juni een eind gekomen. Nu traint hij met veel plezier drie keer in de week voor Huizen. Een toekomst in het betaald voetbal ziet hij weer zitten. Tegen IJsselmeervogels werd zaterdag duidelijk dat hij wedstrijdritme mist. ,,Voorlopig kan ik alleen met mijn traptechniek van waarde zijn. Vandaag speelde ik door gekwetste enkels met pijnstillers. Rond de winterstop wil ik echt helemaal terug zijn.''
Dan lachend: ,,Jullie gaan zeker meer van me horen.''
Waarom dat?quote:Op maandag 20 september 2004 15:19 schreef Duiveltja het volgende:
Ik lach hem hard uit
Kijk, het is natuurlijk een fabeltje. Ik had erook ovr gedacht om 'kwalitiet'te schrijven maar ik vond het leuker om het menaliteit te noemen, met name omdat F'noord denkt daar wat van te hebben, terwijl ze zelf wel allang weten dat ze op kwalitatief niveau al jaren mijlenver achter liggen op Ajax. Dat zou een open deur zijn geweestquote:Op maandag 20 september 2004 15:04 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Zou het eerder kwaliteit noemen ipv. mentaliteit. De superieure kwaliteiten van de ajax voetballers kunnen op momenten dat het niet draait de doorslag geevn.
En toch kwamen ze niet uit hun tentjequote:Op maandag 20 september 2004 15:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Kijk, het is natuurlijk een fabeltje. Ik had erook ovr gedacht om 'kwalitiet'te schrijven maar ik vond het leuker om het menaliteit te noemen, met name omdat F'noord denkt daar wat van te hebben, terwijl ze zelf wel allang weten dat ze op kwalitatief niveau al jaren mijlenver achter liggen op Ajax. Dat zou een open deur zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |