abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2004 @ 13:39:07 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22056343
Schrijver van zulke bestsellers als Timeline, Jurassic Park, Congo en Prey.

Zijn boeken vind ik altijd lekker weg lezen, gewoon simpel vermaak. Jammer genoeg wel een formule schrijver, het is nagenoeg altijd een groepje jonge briljante wetenschappers in gevecht tegen de grote boze zakenwereld en dat wordt érg voorspelbaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22063242
IMHO is, na JP, zijn beste boek Eaters of the Dead. Later verfilmt en opnieuw uitgegeven onder de wat softere titel The Thirteenth Warrior.
Dit werkje is niet zo hi-tech en dus komt ook het wetenschappers-vs-zakenwereld cliche niet voor.
EotD gaat over een Arabier die in de 8e eeuw op reis gaat met een groep Vikingen. Het is gebaseerd op een werkelijk bestaan reisverslag maar op het einde van deze bron gaat Crichton gewoon verder met het avontuur. Het leuke is is dat de stijl vrijwel hetzelfde blijft (knap geschreven dus van MC) en bovendien is alles doorspekt met leuke voetnootjes. Voor de meer historisch geinteresseerde lezer is dit zeker een aanrader.
  zondag 19 september 2004 @ 18:59:49 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22063352
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:54 schreef MightyV het volgende:
IMHO is, na JP, zijn beste boek Eaters of the Dead. Later verfilmt en opnieuw uitgegeven onder de wat softere titel The Thirteenth Warrior.
Dit werkje is niet zo hi-tech en dus komt ook het wetenschappers-vs-zakenwereld cliche niet voor.
EotD gaat over een Arabier die in de 8e eeuw op reis gaat met een groep Vikingen. Het is gebaseerd op een werkelijk bestaan reisverslag maar op het einde van deze bron gaat Crichton gewoon verder met het avontuur. Het leuke is is dat de stijl vrijwel hetzelfde blijft (knap geschreven dus van MC) en bovendien is alles doorspekt met leuke voetnootjes. Voor de meer historisch geinteresseerde lezer is dit zeker een aanrader.
een leuk boek inderdaad...sowieso kan Crichton wel goed schrijven, ook al vervalt hij wel wat vaak in cliché's..maar goede, ik lees zijn boeken ook niet voor de diepgang, maar puur als vermaak...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_22175758
Ik vond de Timeline-film eigenlijk wel leuk, maar het boek heb ik ook na drie bladzijden weggelegd idd. Toen ik 14 was las ik Sfeer (Sphere) en dat boek heeft een onuitwisbare indruk op me achtergelaten. Zag laatst stukken van de film, maar dat viel, zoals verwacht, ook behoorlijk tegen.
Paan!
pi_22245047
Bij mij is het precies andersom, vond het boek van Timeline wel leuk (goed beeld van het middeleeuws dagelijks leven) maar niet super, en had de film na drie minuten al volledig afgeschreven.

Overigens komt er een nieuwe Crichton met de titel State of Fear.
quote:
New York, NY (July 27, 2004) – HarperCollins Publishers today announced the publication of State of Fear, the new blockbuster novel by #1 bestselling author Michael Crichton. The one-day laydown is December 7, 2004. This is Crichton’s first novel since The New York Times #1 bestseller Prey, which was released in November 2002. State of Fear will be published in hardcover, audio, large print and e-book formats simultaneously around the world in the English language. The announced first printing is 2 million copies.
bron
  maandag 3 januari 2005 @ 02:01:13 #6
3604 MightyV
Just Breathe
pi_24365785
kick

Iemand State of Fear al gelezen? De eerste Amazon-reviews zijn niet denderend...
pi_24365877
Ik vond Timeline als boek ook leuk gedaan. Leuke ideetjes erin gestopt en uitgewerkt. Er bleef voldoende spanning in het verhaal om het tot het einde een leuk boek te blijven vinden.
De film is een fiasco geworden, jammer. Had veel meer ingezeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')