abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22033525
Nadat ik mijn MBO+ diploma Technische Informatica Middenkader niveau 4 had gehaald, wou ik door studeren. Omdat ik programmeren zo leuk vond ben ik HBO-I begonnen. Het was een ramp, na een paar maand was het mij eigenlijks al duidelijk dat het niks voor mij was, dat het niet is wat ik de rest voor mijn leven wou doen. Maar ik was zo dom om te denken dat het best wel beter word en heb dus een jaar vergooit. (+ een berg stress, een opleiding doen die je niet wilt doen vergt veel energie).

Een paar weken geleden ben ik begonnen met Bedrijfskundige Informatica, opzich ligt de studie meer in mijn straatje, alleen is het geen studie die ik voltijd voor 3 jaar wil volgen (moet nog afwachten omdat het in drie jaar kan, ze zijn nogal belachelijk in hun vrijstelligs regelen). Ik zit er dus over na te denken om te gaan werken en dat een LOI of NTI bedrijfskundige informatica studie er naast te doen, je kan zelf het tempo bepalen ed.

Ik ga dan werk zoeken als systeembeheerder, heb het altijd het leukste werk gevonden dat ik tot nu toe gedaan heb op stage's. Ik ben 21 jaar, heb 3 compleet verschillende stages gehad waar ik veel ervaring heb opgedaan. Alleen vraag ik me af wat ik moet verwachten qua loon en toekomst perspectief.
  zaterdag 18 september 2004 @ 11:14:00 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_22033734
Ik denk dat je het erg zwaar gaat krijgen. Een beetje een stevige studie in deeltijd doen, vergt ongelofelijk veel discipline en doorzettingsvermogen. Als je er een beetje snel doorheen wilt gaan, dan zit je gewoon 7 dagen per week na je werk achter de boeken. Doe je dat niet, dan ben je 7 jaar bezig. Dat is niet zo erg als je het puur voor de lol doet, maar in een studie waarbij het onderwerp aan snelle veranderingen onderhevig is, is dat niet echt handig.

Ik heb zelf 6 jaar iets in de deeltijd gedaan (HAVO naast mijn 40-urige baan en een paar jaar later Sociologie en Rechten naast mijn 30-urige baan) en terugkijkend moet ik concluderen dat ik in die jaren niets anders deed dan werken en studeren. Kan me zelfs nog letterlijk herinneren dat ik in de twee jaar HAVO precies drie keer een zondag naar Scheveningen ben geweest. En verder: écht elke avond en elk weekend leren, lezen en huiswerk maken. Twee jaar lang.

Ik vond het niet erg; heb er bewust voor gekozen toen mijn MBO-studie een verkeerde keuze was gebleken. En tijdens Soc en Rechten vond ik het ook niet erg; ik wilde het graag, maar wilde als 25-plusser niet meer in de voltijd studeren en ondertussen op een houtje bijten (wegens geld tekort).

Werken en daarnaast studeren lijkt aantrekkelijk. Als je het niet erg vindt om verder nergens tijd voor te hebben, dan is het dat ook. Maar persoonlijk zou ik het niemand aanraden. Zet liever nog een jaartje of twee dóór zodat je het grootste deel hebt gehad. Dan kun je het altijd in de deeltijd nog afronden.

disclaimer: misschien bedoelde je dit niet helemaal met je toekomstperspectief, maar ik moest er wel meteen aan denken. Als je dit gaat doen, dan zien je komende jaren er ongeveer zo uit.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_22034468
vét vmbo!
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_22034512
ik zou me aanmelden als militair.. kun je gratis studeren, heb je een goed inkomen en krijg je ook nog eens veel studieverlof.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22034514
Even doorbijten en zorgen dat je je papiertje hebt.. daarna kan je alsnog alle kanten uit..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_22035223
Gewoon lekker gaan solliciteren. Je hebt werkervaring als systeembeheerder en als je goed bent kom je echt wel aan de bak.

Als je een vlotte babbel hebt bij de sollicitaties, je CV is redelijk in orde en je komt goed over dan heb je zo een baan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22036362
Ik sluit me helemaal aan bij ElisaB. Ik heb zelf net een 3 jarige avond MBO gedaan. Geloof me het valt behoorlijk tegen. je moet een paar avonden per week naar school en veel huiswerk maken. Ik ben vreselijk blij dat ik afgelopen juni mijn diploma heb gehaald. LOI cursussen lijken leuk alleen heb je daar geen stok achter de deur. je hebt heel snel de neiging om het studeren uit te stellen. Een collega van mij heeft over een studie van 2 jaar 4 jaar gedaan omdat ze steeds maar dingen bleef uitstellen. ik wens je veel succes met je beslissing.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 september 2004 @ 14:09:02 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22036389
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 10:55 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik ga dan werk zoeken als systeembeheerder, heb het altijd het leukste werk gevonden dat ik tot nu toe gedaan heb op stage's. Ik ben 21 jaar, heb 3 compleet verschillende stages gehad waar ik veel ervaring heb opgedaan. Alleen vraag ik me af wat ik moet verwachten qua loon en toekomst perspectief.
Foget it.
Je vind geen baan als systeem beheerder.
Met die opleiding kom je hoogst waarschijnlijk als helpdeskmedewerker aan de bak voor 1200 euries in de maand
pi_22036743
www.werkenbijdeluchtmacht.nl
www.landmacht.nl
www.marine.nl

bij Defensie heeft men een ernstig personeelsgebrek momenteel en kun je zeker met jouw opleiding makkelijk binnenkomen als technicus...... het heeft echt grote voordelen, want behalve werkervaring kun je dus gratis studeren (defensie betaalt bij BBTérs bijna altijd 100% van de studiekosten) je krijgt veel studieverlof en je krijgt een (voor jouw geval onderofficier) goe salaris!!

Ik zou maar eens informeren als ik jou was!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22037097
- edit: dit gaat de verkeerde kant op -

[ Bericht 87% gewijzigd door ElisaB op 18-09-2004 18:39:21 ]
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22037580
- edit: dit gaat de verkeerde kant op -

[ Bericht 27% gewijzigd door ElisaB op 18-09-2004 18:39:31 ]
deze account is gehacked door GreyHatHacks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')