Ik denk dat je het erg zwaar gaat krijgen. Een beetje een stevige studie in deeltijd doen, vergt ongelofelijk veel discipline en doorzettingsvermogen. Als je er een beetje snel doorheen wilt gaan, dan zit je gewoon 7 dagen per week na je werk achter de boeken. Doe je dat niet, dan ben je 7 jaar bezig. Dat is niet zo erg als je het puur voor de lol doet, maar in een studie waarbij het onderwerp aan snelle veranderingen onderhevig is, is dat niet echt handig.
Ik heb zelf 6 jaar iets in de deeltijd gedaan (HAVO naast mijn 40-urige baan en een paar jaar later Sociologie en Rechten naast mijn 30-urige baan) en terugkijkend moet ik concluderen dat ik in die jaren niets anders deed dan werken en studeren. Kan me zelfs nog letterlijk herinneren dat ik in de twee jaar HAVO precies drie keer een zondag naar Scheveningen ben geweest. En verder: écht elke avond en elk weekend leren, lezen en huiswerk maken. Twee jaar lang.
Ik vond het niet erg; heb er bewust voor gekozen toen mijn MBO-studie een verkeerde keuze was gebleken. En tijdens Soc en Rechten vond ik het ook niet erg; ik wilde het graag, maar wilde als 25-plusser niet meer in de voltijd studeren en ondertussen op een houtje bijten (wegens geld tekort).
Werken en daarnaast studeren lijkt aantrekkelijk. Als je het niet erg vindt om verder nergens tijd voor te hebben, dan is het dat ook. Maar persoonlijk zou ik het niemand aanraden. Zet liever nog een jaartje of twee dóór zodat je het grootste deel hebt gehad. Dan kun je het altijd in de deeltijd nog afronden.
disclaimer: misschien bedoelde je dit niet helemaal met je toekomstperspectief, maar ik moest er wel meteen aan denken. Als je dit gaat doen, dan zien je komende jaren er ongeveer zo uit.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!