Ah toe, geef Do2 ook nog een kans om de oplossing te vinden....quote:Op woensdag 29 september 2004 12:16 schreef Gajus het volgende:
Ik taxeer dit op een werkje van Adriaen van Ostade. Maar nu ontbreekt mij de tijd de titel van het betreffende schilderij te vinden. Vanavond zal het wel lukken, tenzij iemand mij voor is.![]()
BTW. In Museum Ludwig te Keulen komt een grote overzichtstentoonstelling van Edward Hopper, van 9 oktober 2004 tot 9 januari 2005. Zijn er meer liefhebbers om een bezoekje te brengen?![]()
zie: http://www.galeries.nl/mn(...)&sessionti=205416164
Dezelfde collectie was in het Tate Modern tot 5 september 2004. Ik baalde toen ik gisteren hiervan kennis nam. Net te laat! Maar dit alternatief is zelfs handiger, qua reizen.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Die overzichtstentoonstelling, is dat dezelfde als die afgelopen maanden in het Tate Modern in Londen te zien was??? In dat geval heb ik hem al gezienEn genoten!!
![]()
quote:Op woensdag 29 september 2004 15:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
De Engelse titel van het werkje luidt:The Brawl
Dus de Nederlandse titel zal wel iets van De Ruzie of Het Gevecht zijn.
Maar misschien was je daar niet eens naar op zoek.
Nee, niet echt.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:40 schreef Gajus het volgende:
Had jij speciale bedoelingen met de M? Ga je gang of geef mij een stroming waaruit ik iets zelf zoek.
Panorama Mesdag???? Of is dat niet de officiele titel???quote:Op donderdag 30 september 2004 02:54 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Uitsnede van het gezochte schilderij (het gehele schilderij kan ik hier met geen mogelijkheid tonen).
Dit schilderij behoort tot mijn vroegste jeugdherinneringen en heeft mij indertijd overdonderd.
Volgens mij wel.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Panorama Mesdag???? Of is dat niet de officiele titel???
AR, bedenk iets moois met de letter G.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Panorama Mesdag???? Of is dat niet de officiele titel???
A shit he!! Ik ook altijd met m'n grote mondquote:Op donderdag 30 september 2004 14:25 schreef Gajus het volgende:
[..]
AR, bedenk iets moois met de letter G.![]()
Schilderen? Dat beperkt zich tot het in de verf zetten van deuren e.d.. Maar van lang geleden, ten tijde van de middelbare school, herinner ik mij aardig te kunnen schetsen.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Met de letter G... Hmmm, schilder jij ok Gajus???
Ik vroeg het ook eigenlijk meer uit nieuwsgierigheidquote:Op donderdag 30 september 2004 20:44 schreef Gajus het volgende:
[..]
Schilderen? Dat beperkt zich tot het in de verf zetten van deuren e.d.. Maar van lang geleden, ten tijde van de middelbare school, herinner ik mij aardig te kunnen schetsen.![]()
Maar goed, met de letter 'G' kun jij kiezen uit een veelkleurig palet aan topschilders. Wat dacht jij van Gainsborough, Gaugin, Gerôme, Giocometti, Giotto, Van Gogh, Gorky, Götz, De Goya, Grant, El Greco, Grünewald, enz.?![]()
Schilderijen.quote:Op donderdag 30 september 2004 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat Do2 wel schildert enzo (Alleen ik weet nog steeds niet wat!!???!!!!???!?!?!?! Daar ben ik nog steeds erg benieuwt naar Do2!!
Haha!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:44 schreef Gajus het volgende:
Het was even zoeken maar ik heb het.
Schilderij getiteld "Jean Genet" van de Italiaanse schilder/sculpteur Alberto Giacometti.![]()
Hoezo?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg,
wat betreft de tijden dat we ons op dit forum begeven zijn we niet echt op elkaar afgestemd, he.
Ik heb niets gezegd, Gajus. He-le-maal niets.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Ga nu wel slapen, overigens.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nog even een nieuwe opgave bedenken, onder het genot van een slaapmutsje.
Volgens mij bedoel jij dit schilderij, ook getiteld "Jean Genet":quote:Op donderdag 30 september 2004 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zocht eigenlijk een ander waar de persoon een nog kleiner hoofd heeft..., ik weet alleen de titel niet![]()
Hoi Callas!!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 07:28 schreef Callas het volgende:
Dat schilderij is van Toorop, hangt in het Kröller-Müller Museum en heet "Clown voor de ruïnes van Rotterdam". ( 1940-1941).
Ik bedoelde een andere.... Daar heeft de man z'n handen op z'n knieën (met hele lange vingers als ik het goed onthouden heb)quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 04:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel jij dit schilderij, ook getiteld "Jean Genet":
[afbeelding].
Zorg maar eens dat je hem aan de praat krijgt dan!!!quote:Op donderdag 30 september 2004 22:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Schilderijen..
Ik heb hier sinds kort een digitale camera liggen.... krijg 'm alleen ( nog ) niet aan de praat..
Dat mag je vinden..., maar valt me wel tegen van jequote:Op donderdag 30 september 2004 22:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
En ik ken die knakker niet.
Ik vind het trouwens een afschuwelijk schilderij.
Mag dat?
Hee Automatic Rock!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoi Callas!!
Ja, ik doe m'n best,quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zorg maar eens dat je hem aan de praat krijgt dan!!!
[..]
Bacon vind ik wel goed, ja.quote:Dat mag je vinden..., maar valt me wel tegen van je
Hij was bevriend met Francis Bacon, en ik zie zeker wel overeenkomsten tussen die 2.
En als ik me goed herinner was jij ook een bewonderaar van Francis F., toch???
Tuurlijk wil ik dat doen! Maar dat wordt dan wel vanmiddag, want hier kan ik dat niet doen (zit nu op m'n werk).quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:16 schreef Callas het volgende:
[..]
Hee Automatic Rock!.
Wil jij een schilderij plaatsen? Ik kan even geen plaatjes uploaden en tja Mauve linken op Googleafbeeldingen is wel heel erg makkelijk raden..
Zal ik ff komen helpen???quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, ik doe m'n best,
maar ik ben een beetje lui wat dat soort dingen betreft.
Neen, zijn initialen luiden M.R. en zijn voor- en achternaam zijn beide eenlettergrepen. Succes met jouw zoektocht!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 05:26 schreef Callas het volgende:
Is dat soms van Robert Rauschenberg?
Als jij zijn naam hoort dan zul jij een aha-erlebnis ervaren. Nogmaals, hij is voornamelijk bekend als fotograaf.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 05:36 schreef Callas het volgende:
Ik ga verder niet zoeken, kom alleen af en toe langs als ik het denk te weten.
Tussen beide schilders is inderdaad een stijlverwantschap te onderkennen. Dit bevestigt het belang van M.R. als kunstvernieuwer aangezien hij tot de vorige generatie behoorde (zij schelen 35 jaar in leeftijd).quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 05:26 schreef Callas het volgende:
Is dat soms van Robert Rauschenberg?
Maar nu moet je nog de titel betitelenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:25 schreef Callas het volgende:
Het is Man Ray.
Oh sorry, The fine Wheater.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar nu moet je nog de titel betitelen
Lijkt mij goed!!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:03 schreef Callas het volgende:
[..]
Oh sorry, The fine Wheater.
[off topic]quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:03 schreef Callas het volgende:
Oh sorry, The fine Wheater.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |