fout.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:05 schreef zurich het volgende:
[..]
we krijgen dus een soort...contraditie, vanuit het middelpunt naar de omtrek is de afstand overal gelijk, maar vanuit de formule omtrek=2pi.r blijkt iets anders..dat komt door het getal pi
ik zou 'm om uitleg vragen......quote:op vrijdag 17 september 2004 23:06 schreef zurich het volgende:
dinsdag hooguit..
misschien een introductie van de ir- rationele getallen, getallen die je niet kunt schrijven als een breuk?quote:op vrijdag 17 september 2004 23:05 schreef zurich het volgende:
[..]
we krijgen dus een soort...contraditie, vanuit het middelpunt naar de omtrek is de afstand overal gelijk, maar vanuit de formule omtrek=2pi.r blijkt iets anders..dat komt door het getal pi
zei hij dit voor of nadat hij schuimbekkend om de genade van satan vroeg?quote:op vrijdag 17 september 2004 23:00 schreef zurich het volgende:
nog gekker, met een bepaalde redenering kwam hij tot de conclusie dat het heelal niet perfect is en dus god is niet perfect..dus hij bestaat niet, want anders was hij wel perfect@
de straal is toch overal r. daar heeft pi niets mee te maken.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:08 schreef zurich het volgende:
vertel het maar, waarom fout
twee puntjes:quote:op vrijdag 17 september 2004 23:05 schreef zurich het volgende:
[..]
dat klopt. als pi niet exact is, dan is er waarschijnlijk..ergens..punt waarvan de afstand tot o niet gelijk is r, .ik zal het nader onderzoeken.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
de straal is toch overal r. daar heeft pi niets mee te maken.
hoe kom je daar nou bij dan? echt de reinste onzin.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:14 schreef zurich het volgende:
[..]
dat klopt. als pi niet exact is, dan is er waarschijnlijk..ergens..punt waarvan de afstand tot o niet gelijk is r, .ik zal het nader onderzoeken.
dat was een understatement.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:17 schreef pfaf het volgende:
je analogie laat wel een beetje te wensen over....
even voor de goede orde: wat is een perfecte cirkel?quote:op vrijdag 17 september 2004 23:18 schreef zurich het volgende:
maar..die formule beschrijft een verband tussen omtrek en 2rpi. zoals omtrek=4a bij een vierkant.
de omtrek van de cirkel is perfect als r=1/pi, of een ander breuk waarbij pi in de noemer staat.
dan krijg je een geheel getal...
wij rekenen in het tientallig stelsel.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:16 schreef hallulama het volgende:
precies, de cirkel is wel rond, alleen het bepalen van de exacte oppervlakte van een cirkel is niet mogelijk omdat je tot een oneindig getal achter de komma komt, that's all... dit is niet op te lossen totdat de wetenschap een absoluut kleinste deel ontdekt en het daar in uitdrukt (excuses voor mijn terminologie, ik ben geen wiskundige).
de digitale revolutie laat z'n wonden achter.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:20 schreef hallulama het volgende:
als je inzoomt op een cirkel kom je toch echt een kartelig randje tegen...
natuurlijk, maar dat is (toch) geen probleem.quote:op vrijdag 17 september 2004 23:22 schreef zurich het volgende:
mm, het gaat meer om verzamelingen dan om stelsels, er blijven toch elementen in r die niet exact te berekenen zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |