abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22024921
Wat is nou het verschil tussen linoleum en marmoleum? Het lijkt erop dat deze benamingen gewoon door elkaar worden gebruikt voor hetzelfde product als ik internet mag geloven.

Is dit een harde of zachte materiaal? En is het dus geluidsdempend of niet?

Qua prijs heb ik uitgerekend dat een goede laminaatvloer met de nodige dampremmende, geluidsisolerende ondervloer zo ongeveer 30 euro per vierkante meter kost (op internet besteld).

Wat is geluidsdempender, een laminaatvloer met geluidsdempende ondervloer of een linoleum/marmoleum vloer?

Een linoleum/marmoleum vloer zal rond de 50 euro moeten zitten inclusief leggen?

Weet iemand hier meer over of heeft er iemand nog een goede goedkope adres voor linoleum/marmoleum vloeren?
pi_22025884
*leum is een soort hard zeil. Het is het spul dat vroeger in je klaslokaal lag en dus eigenlijk onverslijtbaar was. Helaas heb ik bij diverse mensen al gezien dat dit laatste niet meer het geval is. De kwaliteit is echt slechter geworden. Als je een koophuis hebt is een goede laminaatparket toch een betere investering omdat het waardevast is. Koop alleen niet die van 5,99 per meter, want dat is rommel, de toplaag is gewoon te dun. Ikea's Tundra is bijvoorbeeld wel goed, ze geven ook 20 jaar garantie. Een goede ondervloer is wel essentieel, maar als je gewoon je schoenen uittrekt als je thuisbent hebben je buren nergens last van.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_22027250
'zeil' bestaat niet zei mijn docent wonen op school altijd. Linoleum en Marmoleum zijn volgens mij soort/-merknamen net als Spa een merknaam is voor mineraal- en bronwater.
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 17 september 2004 @ 22:59:24 #4
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_22028047
"zeil" is een Amsterdams woord voor vinyl. Vinyl is dus een kunststof vloerbedekking.
Linoleum is hetzelfde als marmoleum, of eigenlijk, marmoleum is een merknaam van Forbo, de nederlandse fabrikant die Linoleum maakt.
Linoleum is op basis van kurk en lijnolie en is dus een natuurlijk produkt.

Linoleum is ook veel duurder dan vinyl, maar ook veel duurzamer en mooier. Afhankelijk van de ondervloer kost een marmoleum vloer zo'n 50-70 euro de m2.

Laminaat is uiteraard goedkoper, maar ook niet te vergelijken met marmoleum. Marmoleum is zeer duurzaam. Het ligt niet voor niets in druk belopen ruimtes, zoals scholen, ziekenhuizen, en bijvoorbeel Schiphol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')