ze is 19 , en het is wel min of meer"spontaan" begonnen, ik zou in iedergeval niet weten waarom ze het doet, het lijkt erop ; omdat het gewoon makkelijk is.quote:Op vrijdag 17 september 2004 19:48 schreef heiden6 het volgende:
Niet verkeerd opvatten, maar hoe oud is ze? Als ze 14 is het niet zo heel dramatisch, en gaat het nog wel over waarschijnlijk. Als ze volwassen is is het wel een beetje vreemd. Heeft ze vrienden die dit doen of is ze gewoon spontaan gaan stelen?
wow, 19, da's geen puber meer!quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:02 schreef River-X het volgende:
[..]
ze is 19 , en het is wel min of meer"spontaan" begonnen, ik zou in iedergeval niet weten waarom ze het doet, het lijkt erop ; omdat het gewoon makkelijk is.
quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:05 schreef Mxyzptlk het volgende:
weglopen zodra ze op dievenpad gaat, en laat het haar verder lekker zelf uitzoeken. Je hebt al met haar gepraat, dat werkte schijnbaar niet, je kunt haar moeilijk gaan vastbinden ofzo.
Evengoed hebben een hoop kinderen/pubers weleens een 'steelfase'. Mensen zijn gekke wezens. Soms geeft dit soort domme acties een kick, anderen doen het om aandacht te trekken, weer anderen omdat ze echt niks hebben en de kinderen om zich heen met vanalles moois zien, sommigen om een drugshabit te onderhouden, sommigen gewoon omdat ze een hersenstoornis hebben, sommige ...
Er zal vast wel een reden zijn dat ze dit doet. En je angst is terecht dat je er bij betrokken raakt, als ze in je bijzijn steelt. Ik denk dat ze of een reden heeft dat ze dit doet, het is een signaal. De vraag is waarom? Geld nodig? Drugs? Vorm van aandacht?quote:Op vrijdag 17 september 2004 19:44 schreef River-X het volgende:
Een vriendin van me steelt..
Het begon in de supermarkt, steeds een stapje verder ging ze. En nu is het geld,spullen van anderen.
Ik dacht altijd dat ik nooit met mensen die stelen om zou gaan.Maar ik ken haar nu al paar jaar, en eerst deed ze dit niet. Verder kunnen we het echt heel goed met elkaar vinden. Als ze iets stelen wilt praat ik 'r altijd tegen dat ze het niet doen met enzo.
Ze doet het dus toch, en ik wil daar niks mee te maken hebben/krijgen. Soms ben ik erbij als ze steelt, en ben echt bang dat het een keer fout gaat , en ik er betrokken bij raak.
Ik wil dat ze stopt, zo was ze niet. En ik wil niet het contact verbreken, hoe kan ik haar zover krijgen dat ze niet meer steelt?
En hoe zou jij hiermee omgaan?
Tja, dat zeggen die Nederlanders ook die nu vastzitten in de Thaise gevangenisquote:Op zaterdag 18 september 2004 13:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je bent niet medeplichtig als je van niks weet hoor. Bewijs het maar.
Ik vind dat je haar actief moet tegenhouden als ze steelt waar jij bij bent. Anders vind ik jou net zo'n grote dief.quote:Op vrijdag 17 september 2004 19:44 schreef River-X het volgende:
Soms ben ik erbij als ze steelt...
... En hoe zou jij hiermee omgaan?
Klinkt hard, maar soms moet je gewoon voor je principes staan. En het is toch niet prettig met iemand te zijn terwijl je je de hele tijd afvraagt of de politie je achterna zit.quote:Op zondag 19 september 2004 03:37 schreef mighty_myte het volgende:
onacceptabel gedrag. ban haar uit je leven of dreig met maatregelen.
Briljant. Goed op je spullen leten als je vriendin in de buurt is.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:22 schreef Copycat het volgende:
Van welke personen steelt die vriendin? Ook van vrienden en bekenden?
If so, dan zou ik jouw bezittingen maar goed in de gaten houden in haar bijzijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |