abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22023758
Een vriendin van me steelt..

Het begon in de supermarkt, steeds een stapje verder ging ze. En nu is het geld,spullen van anderen.

Ik dacht altijd dat ik nooit met mensen die stelen om zou gaan.Maar ik ken haar nu al paar jaar, en eerst deed ze dit niet. Verder kunnen we het echt heel goed met elkaar vinden. Als ze iets stelen wilt praat ik 'r altijd tegen dat ze het niet doen met enzo.
Ze doet het dus toch, en ik wil daar niks mee te maken hebben/krijgen. Soms ben ik erbij als ze steelt, en ben echt bang dat het een keer fout gaat , en ik er betrokken bij raak.

Ik wil dat ze stopt, zo was ze niet. En ik wil niet het contact verbreken, hoe kan ik haar zover krijgen dat ze niet meer steelt?
En hoe zou jij hiermee omgaan?
pi_22023795
waarom steelt ze dan?

voor het geld? voor de kick?
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 september 2004 @ 19:46:41 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_22023801
Als je erbij bent ben je medeplichtig.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22023822
Meteen weglopen.
pi_22023832
Niet verkeerd opvatten, maar hoe oud is ze? Als ze 14 is het niet zo heel dramatisch, en gaat het nog wel over waarschijnlijk. Als ze volwassen is is het wel een beetje vreemd. Heeft ze vrienden die dit doen of is ze gewoon spontaan gaan stelen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22024147
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 19:48 schreef heiden6 het volgende:
Niet verkeerd opvatten, maar hoe oud is ze? Als ze 14 is het niet zo heel dramatisch, en gaat het nog wel over waarschijnlijk. Als ze volwassen is is het wel een beetje vreemd. Heeft ze vrienden die dit doen of is ze gewoon spontaan gaan stelen?
ze is 19 , en het is wel min of meer"spontaan" begonnen, ik zou in iedergeval niet weten waarom ze het doet, het lijkt erop ; omdat het gewoon makkelijk is.
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:05:44 #7
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_22024221
weglopen zodra ze op dievenpad gaat, en laat het haar verder lekker zelf uitzoeken. Je hebt al met haar gepraat, dat werkte schijnbaar niet, je kunt haar moeilijk gaan vastbinden ofzo.

Evengoed hebben een hoop kinderen/pubers weleens een 'steelfase'. Mensen zijn gekke wezens. Soms geeft dit soort domme acties een kick, anderen doen het om aandacht te trekken, weer anderen omdat ze echt niks hebben en de kinderen om zich heen met vanalles moois zien, sommigen om een drugshabit te onderhouden, sommigen gewoon omdat ze een hersenstoornis hebben, sommige ...
wat wilde ik eigenlijk ook al weer zeggen?
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
pi_22024235
zijn het dingen van waarde of zijn het domme kleine dingetjes?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_22024285
Tis een kleptomaan.

Zij moet in therapie en jij moet aangifte doen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:09:42 #10
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_22024314
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 20:02 schreef River-X het volgende:

[..]

ze is 19 , en het is wel min of meer"spontaan" begonnen, ik zou in iedergeval niet weten waarom ze het doet, het lijkt erop ; omdat het gewoon makkelijk is.
wow, 19, da's geen puber meer!
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 20:05 schreef Mxyzptlk het volgende:
weglopen zodra ze op dievenpad gaat, en laat het haar verder lekker zelf uitzoeken. Je hebt al met haar gepraat, dat werkte schijnbaar niet, je kunt haar moeilijk gaan vastbinden ofzo.

Evengoed hebben een hoop kinderen/pubers weleens een 'steelfase'. Mensen zijn gekke wezens. Soms geeft dit soort domme acties een kick, anderen doen het om aandacht te trekken, weer anderen omdat ze echt niks hebben en de kinderen om zich heen met vanalles moois zien, sommigen om een drugshabit te onderhouden, sommigen gewoon omdat ze een hersenstoornis hebben, sommige ...
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  vrijdag 17 september 2004 @ 23:31:56 #11
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_22028879
Denk er goed over na wat die vriendin jou te bieden heeft. Als het normen en waardenpatroon van mensen ver uit elkaar ligt is vriendschap meestal geen lang leven beschoren.

Ik zou het vreselijk vinden en het contact dus afbouwen. Ik zou het nogal genant vinden en me ergeren aan haar. Ook als ze kleine dingen zou stelen. Het vertrouwen in zo'n iemand zou ik ook heel moeilijk vinden. Als ze van anderen steelt, waarom zou ze dan ook niet van mij stelen? Het geeft toch wel iets weer van haar mentaliteit.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 18 september 2004 @ 00:20:41 #12
88620 Compile
Cannon Project
pi_22029955
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 19:44 schreef River-X het volgende:
Een vriendin van me steelt..

Het begon in de supermarkt, steeds een stapje verder ging ze. En nu is het geld,spullen van anderen.

Ik dacht altijd dat ik nooit met mensen die stelen om zou gaan.Maar ik ken haar nu al paar jaar, en eerst deed ze dit niet. Verder kunnen we het echt heel goed met elkaar vinden. Als ze iets stelen wilt praat ik 'r altijd tegen dat ze het niet doen met enzo.
Ze doet het dus toch, en ik wil daar niks mee te maken hebben/krijgen. Soms ben ik erbij als ze steelt, en ben echt bang dat het een keer fout gaat , en ik er betrokken bij raak.

Ik wil dat ze stopt, zo was ze niet. En ik wil niet het contact verbreken, hoe kan ik haar zover krijgen dat ze niet meer steelt?
En hoe zou jij hiermee omgaan?
Er zal vast wel een reden zijn dat ze dit doet. En je angst is terecht dat je er bij betrokken raakt, als ze in je bijzijn steelt. Ik denk dat ze of een reden heeft dat ze dit doet, het is een signaal. De vraag is waarom? Geld nodig? Drugs? Vorm van aandacht?
pi_22030272
Ik verbaas me altijd over dit soort topics...

Als het een vriendin van je is zou je alles tegen elkaar kunnen zeggen, althans zo ga ik met vrienden en vriendinnen om.

Hello? : /
pi_22035697
Je bent niet medeplichtig als je van niks weet hoor. Bewijs het maar.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 19 september 2004 @ 02:00:51 #15
88620 Compile
Cannon Project
pi_22050890
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 13:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je bent niet medeplichtig als je van niks weet hoor. Bewijs het maar.
Tja, dat zeggen die Nederlanders ook die nu vastzitten in de Thaise gevangenis
  zondag 19 september 2004 @ 02:01:52 #16
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_22050902
*tvp*
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
  zondag 19 september 2004 @ 02:10:27 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22050999
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 19:44 schreef River-X het volgende:
Soms ben ik erbij als ze steelt...

... En hoe zou jij hiermee omgaan?
Ik vind dat je haar actief moet tegenhouden als ze steelt waar jij bij bent. Anders vind ik jou net zo'n grote dief.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 19 september 2004 @ 02:22:25 #18
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_22051123
Ik zou gewoon een goed recht-toe-recht-aan gesprek met haar houden. Vertel haar waar het op staat en wat jou mening erover is. Mocht ze dan instemmen met jou redenering, maar betrap je haar dan nog op stelen, dan lijkt het me toch echt de tijd om haar aan te raden hulp te zoeken.

Wat Lkw zegt/typt is helemaal waar, maar als het echt een goeie vriendin is dan blijft het een groot dilemma. Ik hoop dat je haar kunt bekeren, want het gaat vaak van kwaad tot erger...

Succes dr mee!
The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
pi_22051744
onacceptabel gedrag. ban haar uit je leven of dreig met maatregelen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zondag 19 september 2004 @ 15:37:37 #20
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_22059110
Zorg dat ze gepakt word. Klinkt heel grof, maar als ze een keertje betrapt word, zou dat misschien wel kunnen helpen. Worked for me, anyhow (Alleen ik was 10)
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_22059292
Dumpen! Met iemand die jat zou ik niks mee te maken willen hebben.
pi_22112581
Als ze in jouw bijzijn steelt de bewaking erbij roepen en haar laten zien dat ze slecht bezig is.
Oke, niet zo aardig maar als ze daarna op het rechte pad komt is ze je wellicht dankbaar.

dat zou ik doen
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:20:30 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_22116435
quote:
Op zondag 19 september 2004 03:37 schreef mighty_myte het volgende:
onacceptabel gedrag. ban haar uit je leven of dreig met maatregelen.
Klinkt hard, maar soms moet je gewoon voor je principes staan. En het is toch niet prettig met iemand te zijn terwijl je je de hele tijd afvraagt of de politie je achterna zit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_22118883
Het zou mij geen veilig gevoel geven wanneer ik in het bijzijn van zo'n persoon ben. Zoek eens wat dieper naar wat jullie vriendschap werkelijk waard is.
Wanneer dit verder uit de hand gaat lopen, kan je meegetrokken worden in de shit. Je kan door anderen nagekeken worden omdat je met haar omgaat en bekend is dat ze steelt, zit je daar op te wachten?
Vraag me ook nog wel af om wat voor dingen het gaat die ze dan steelt, echt dingen van waarde, of blijft het bij kleinigheidjes?
Wanneer je haar niet ervan kunt overtuigen dat ze moet stoppen met stelen, zou ik de vriendschap beëindigen.
pi_22149597
Hmm, ik ken ook een aantal kennissen die losse handjes hebben. Maar, ik zorg dat ik nooit bij dat soort praktijken in de buurt ben. Ikzelf zou dit niet doen, maar als hen dat willen, kiezen ze daar zelf voor, en ik doe af en toe ook m'n voordeeltjes mee, leuke dingetjes, voor een prikkie opkopen.. niet verkeerd. Ik weet dat het strafbaar is, maar ach.. door rood rijden mag ook niet

fr0xz
peace, nd suck a !@$%
  donderdag 23 september 2004 @ 13:11:46 #26
103846 miasha
Altijd knuffelbaar
pi_22149821
Dat sommigen hun vrienden meteen al in de steek laten als ze in bijvoorbeedl de supermarkt een blikje bier meejatten. Ik heb zelf nog nooit gestolen en zou het ook niet doen, maar wanneer ik erachter kwam dat mijn vrienden me uit hun leven zouden bannen wanneer ik dit wel deed..
Nou, dan zou ik hen nieteens als vrienden beschouwen.
Maarja, echte vriendschap is ook erg zeldzaam. Ik mag van geluk spreken.

Ik zou trouwens gewoon dingen afpakken en terugleggen, wanneer iemand het probeert te stelen. In Nederland mogen ze je sowieso niet pakken VOOR je met een artikel de winkelpoorten uitloopt. Pas dan betrappen ze je op stelen. Dus als ze iets in d'r tas stopt: hop, afpakken en terug leggen. Zal ze vast geen zin meer hebben om te stelen waar jij bij bent. Geef ook vantevoren aan dat je dit zult doen en je echt niet wilt dat ze steelt als jij erbij bent. Als zij een echte vriendin is, dan zal ze dit begrijpen.

En het steelgedrag in totaliteit afleren... Dan zul je eerst erachter moeten komen waarom ze steelt.
  donderdag 23 september 2004 @ 13:22:20 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22150043
Van welke personen steelt die vriendin? Ook van vrienden en bekenden?
If so, dan zou ik jouw bezittingen maar goed in de gaten houden in haar bijzijn.

Maar in de eerste plaats zou ik eens een serieus gesprek met haar aangaan over de achterliggende redenen van haar kleptomanische gedrag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_22152052
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:22 schreef Copycat het volgende:
Van welke personen steelt die vriendin? Ook van vrienden en bekenden?
If so, dan zou ik jouw bezittingen maar goed in de gaten houden in haar bijzijn.
Briljant. Goed op je spullen leten als je vriendin in de buurt is.

Volgens mij hoort bij het begrip 'vriend' dat diegene niet van je jat. Ofwel als je op je spullen gaat letten in het bijzijn van een vriend, dan ben je a: een nogal argwanend persoon, of b: had je die vriend al lang er uit moeten flikkeren.

Maar goed het is volgens mij nogal simpel. Ik zou ook niet met iemand door een supermarkt willen lopen die spullen jat. Je kunt je vriendin gewoon duidelijk maken dat je gewoon NIET wil dat ze jat in jouw buurt, dat lijkt mij een heel redelijke eis. En als ze dat wel doet ga je niet meer met haar om.

Wat ze in haar eigen tijd doet moet ze zelf weten, hier kun je toch niks aan veranderen. Mensen leren toch alleen maar van zelf op hun bek gaan en echt niet omdat iemand het ze vertelt. Althans zo werkt het bij mij. Buiten dat, ik heb niet echt een behoefte om de wereld te gaan verbeteren. (en dus op een moralistisch toontje uit gaan leggen dat jatten slecht is)

[ Bericht 0% gewijzigd door smvs op 23-09-2004 21:21:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')