abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22517148
Bluezz, ik heb het gevraagd en die meneer is volgens mij niet van dezelfde groep. Hij heeft zojuist het loofhuttenfeest gevierd, met mensen van allerlei andere groeperingen. Hij zei dat er wel meerdere groepen in Australie waren, die bv de sabbath houden, ipv de zondag. Maar ik kreeg de indruk, dat het over het algemeen geen sektes waren.
Sorry dat ik niet meer info heb.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22522872
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 20:07 schreef krakkemieke het volgende:
Bluezz, ik heb het gevraagd en die meneer is volgens mij niet van dezelfde groep. Hij heeft zojuist het loofhuttenfeest gevierd, met mensen van allerlei andere groeperingen.
De community zit op 3 plaatsen in Australië en met kerst is er altijd een "gathering" in Cairns van de drie groepen, ik heb Q niet gehoord over loofhutten, ik zal er eens naar vragen
quote:
Hij zei dat er wel meerdere groepen in Australie waren, die bv de sabbath houden, ipv de zondag. Maar ik kreeg de indruk, dat het over het algemeen geen sektes waren.
Vergeet daarbij niet dat ze zichzelf niet graag/nooit een "sekte" zullen noemen omdat het over het algemeen een negatieve klank heeft. Toen ik de term liet vallen bij Q. zei hij dat het voor hem niet echt een negatieve klank had overigens.

Deze buurman van jou, leeft hij in/bij die groep? En hoe kan hij dan je buurman zijn?
pi_22544604
De buurman woont gewoon in een flat, heeft een baan. Hij heeft vroeger in Australie gewoond. Hij heeft vooral contact met geloofsgenoten in Amerika.
Ik had het met hem over sektes en daar was hij erg tegen. Hij zei: als iemand me wat verteld, lees ik eerst in de Bijbel en dan beslis ik wel of ik het geloof. Volgens zijn zeggen zijn er meerdere groepen die bv de sabbath houden, dat doet hij ook. Maar zo heb je ook de Zevende dags adventisten en Messiaanse Joden.
Even een 'technisch' stukje: Volgens Christenen heeft Jezus een hoop wetten uit de Tora overbodig gemaakt. Mijn buurman gelooft echter wel dat de tien geboden nog gelden. Vandaar dat hij een aantal dingen zeg maar op de Joodse manier doet.
Ik hoop dat het wat dingen duidelijker maakt en vraag anders gerust!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22695670
hoe gaat het nu bloesje??
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_22701416
Het gaat heel erg goed
Hij heeft een baan, vandaag begonnen, en niet eens via het uitzendburo
Afgelopen zaterdagavond is ie uit geweest met zijn oude vriendenklup en ze gaan een reünie organiseren van zijn oude school. Hij heeft dus volop plannetjes.

Hij is ook niet meer zo stil en afwachtend, en de oude Q. schemert er al flink doorheen
Lekker vrolijk en opgewekt als ie hier is.
Wel viert ie nog steeds zijn sabbath, en dat respecteert iedereen, heeft ie ook meteen in alle sollicitatie-gesprekken gezegd.
En hij is natuurlijk gewoon veel volwassener geworden. En probeer ik ook niet meer zo bovenop hem te zitten met mijn hulp en "aansporen", of herinneren met dingen die "moeten" of die hij niet moet vergeten.
Gewoon een klein beetje ontmoederen dus
Ik merk dat ie toch wel naar me toe komt als ie hulp met dingen nodig heeft, of ergens over wil praten.

We praten eigenlijk weinig over Australië, af en toe komt er nog wel eens een vraag bij mij naar boven en dan hebben we het er nog even over, maar eigenlijk gaan alle gesprekken weer gewoon over het hier en nu.
Hij schrijft nog wel brieven met de groep.

Tot zover de update
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:02:03 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22701531
Klinkt goed!
pi_22704799
Hé Bluezz, dat klinkt goed!!!
#geen
pi_22705799
Da's allemaal positief zeg!
pi_22705980
Ja, ongelofelijk in een maand tijd, ik had verwacht dat ie veel langer zou moeten wennen, zijn draai zou moeten vinden, we zijn er allemaal ook erg blij om
pi_23416509
en we zijn alweer een maandje verder Wil Q nog steeds zo graag terug naar DownUnder?
pi_23416556
Oei, wou ik net vragen......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23416598
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 01:07 schreef Plunderbunny het volgende:
en we zijn alweer een maandje verder Wil Q nog steeds zo graag terug naar DownUnder?
Lief dat je er naar vraagt
Austr. is erg op de achtergrond geraakt qua gesprekken.
Hij zal er nog wel veel aan denken, en schrijft nog regelmatig brieven.

Over teruggaan hebben we het niet, wel over "vakantie houden"
pi_23416647
Ok Bluezz.....!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23416648
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 01:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Lief dat je er naar vraagt
Austr. is erg op de achtergrond geraakt qua gesprekken.
Hij zal er nog wel veel aan denken, en schrijft nog regelmatig brieven.

Over teruggaan hebben we het niet, wel over "vakantie houden"
Oh maar dat klinkt heel gezond eigenlijk. Het kan niet anders dan dat Australie heel belangrijk voor hem is geweest, kan me voorstellen dat je dan een keer terug wil om weer eens te gaan kijken. Gelukkig dat het zo goed met hem gaat!

[ Bericht 2% gewijzigd door Plunderbunny op 19-11-2004 10:43:11 ]
pi_23416669
Ik wou zeggen...... gelukkig dat het zo goed met JULLIE gaat...
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:08:44 #116
593 sjak
Juffie Bloem
pi_23422128
Goede berichten hoor Bluezz, nogmaals petje af voor hoe jullie daarmee om zijn gegaan.
Lekker douchen!
pi_24792199
Ik ben wel benieuwd hoe 't er nu voor staat eigenlijk...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:21:00 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24802151
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 07:55 schreef Cutie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe 't er nu voor staat eigenlijk...
Ik ook hoor.
Dus laat die maar weg.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_24802985
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:21 schreef Moonah het volgende:

Ik ook hoor.
Dus laat die maar weg.
Liev van jullie
Dit weekend komt het er waarschijnlijk niet van, maar ik zal binnenkort even een update-je tiepen.
pi_24821361
Leuk topic om te lezen Vraag me af wanneer ie komt melden dat ie getrouwd is met 2 vrouwen en 3 kinderen heeft.
pi_24832795
Updateee
pi_24833237
Het kind zit onwijs lekker in vel
Heeft het erg naar zijn op zijn werk, heeft zelfs met de andere bakkers de eerste prijs gewonnen van alle filialen, zodat hij aankomend weekend 3 dagen naar Londen gaat

De zaterdag is nog steeds zijn sabbath, dan schrijft hij brieven naar de groep, dus het kontakt is nog steeds in stand. Ook zijn voedingsgewoontes zijn onveranderd.
Ik noem dit er even bij, dit zijn de dingen waar hij blijkbaar echt zelf achter staat, anders was het allang afgezwakt natuurlijk.
Het zijn vind ik ook geen negatieve 'restanten'.
Inmiddels geeft ie vrouwen ook weer gewoon een hand, hij zag denk ik wel in dat dat een vreemd iets is in onze samenleving.
We hebben het er verder niet meer over gehad eigenlijk, ik vind het wel best zo. Ik leef liever in het heden en de toekomst en heb geen zin meer om er over te blijven praten.
We merken verder niets van zijn geloofs overtuiging.

Gaat wel naar feesten met oude vrienden maar geeft wel aan dat ie dat gezuip maar niets vind
Zijn vrienden vinden hem ook veranderd hebben ze me verteld.

Met de vriend waar ie in de eerste instantie mee naar Austr. is gegaan heeft ie erg veel kontakt mee, en ze hebben plannen om samen op vakantie te gaan. 'gewoon naar egypte of zo'

Zijn haar groeit en groeit maar door, heeft een mooi staartje nu en een kort getrimd baardje

Hij is blijvend veranderd vinden wij, volwassen geworden, en alleen maar in zijn voordeel als ik heel eerlijk ben. Deze week ben ik met hem kleding gaan kopen, de hele dag gezellig gewinkeld, dat was 'vroega' bijna onmogelijk omdat ie erg moeilijk was en alleen maar naar speciale merken/winkels wilde, die overigens ook nog eens onbetaalbaar waren.
Nu loopt ie alle winkels af, jaagt op koopjes en laat zich adviseren door zijn moedertje
Met een prima resultaat, getuige de blikken van de dames op straat

En hij speelt inmiddels leuk gitaar, hij is in Austr. ermee begonnen (in de groep werd erg veel muziek gemaakt) heeft hier een goedkoop gitaartje gekocht en ermee doorgegaan

Oh en zijn broer (3 jaar jonger) is inmiddels ook weer gewend aan zijn veranderde broer.

Tot zover de update.
pi_24834675
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:01 schreef Bluezz het volgende:
Het kind zit onwijs lekker in vel
Heeft het erg naar zijn op zijn werk, heeft zelfs met de andere bakkers de eerste prijs gewonnen van alle filialen, zodat hij aankomend weekend 3 dagen naar Londen gaat

De zaterdag is nog steeds zijn sabbath, dan schrijft hij brieven naar de groep, dus het kontakt is nog steeds in stand. Ook zijn voedingsgewoontes zijn onveranderd.
Ik noem dit er even bij, dit zijn de dingen waar hij blijkbaar echt zelf achter staat, anders was het allang afgezwakt natuurlijk.
Het zijn vind ik ook geen negatieve 'restanten'.
Inmiddels geeft ie vrouwen ook weer gewoon een hand, hij zag denk ik wel in dat dat een vreemd iets is in onze samenleving.
We hebben het er verder niet meer over gehad eigenlijk, ik vind het wel best zo. Ik leef liever in het heden en de toekomst en heb geen zin meer om er over te blijven praten.
We merken verder niets van zijn geloofs overtuiging.

Gaat wel naar feesten met oude vrienden maar geeft wel aan dat ie dat gezuip maar niets vind
Zijn vrienden vinden hem ook veranderd hebben ze me verteld.

Met de vriend waar ie in de eerste instantie mee naar Austr. is gegaan heeft ie erg veel kontakt mee, en ze hebben plannen om samen op vakantie te gaan. 'gewoon naar egypte of zo'

Zijn haar groeit en groeit maar door, heeft een mooi staartje nu en een kort getrimd baardje

Hij is blijvend veranderd vinden wij, volwassen geworden, en alleen maar in zijn voordeel als ik heel eerlijk ben. Deze week ben ik met hem kleding gaan kopen, de hele dag gezellig gewinkeld, dat was 'vroega' bijna onmogelijk omdat ie erg moeilijk was en alleen maar naar speciale merken/winkels wilde, die overigens ook nog eens onbetaalbaar waren.
Nu loopt ie alle winkels af, jaagt op koopjes en laat zich adviseren door zijn moedertje
Met een prima resultaat, getuige de blikken van de dames op straat

En hij speelt inmiddels leuk gitaar, hij is in Austr. ermee begonnen (in de groep werd erg veel muziek gemaakt) heeft hier een goedkoop gitaartje gekocht en ermee doorgegaan

Oh en zijn broer (3 jaar jonger) is inmiddels ook weer gewend aan zijn veranderde broer.

Tot zover de update.
Ben blij voor je
  zondag 30 januari 2005 @ 16:35:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24834820
Sounds good Bluezzebabe!
  zondag 30 januari 2005 @ 16:52:29 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24835140
Hey Bluezzke!
Wat fijn te lezen!
Kennelijk heeft die gemeenschap wel een heel erg definitieve invloed op hem gehad.
Goed te lezen dat jullie daar vrede mee hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')