abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22235832
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:14 schreef boebiedoe het volgende:

Ja jeetje zeg, je zoon is niet zoals je wil dat hij is. . Of het nou goed of fout is, hij heeft een eigen leven hoor. Damn. .
Ik ben ook gewoon eerlijk tegen hem, en dat heeft niets met tegenhouden of afkeuren van zijn eigen leven te maken hoor. Damn
pi_22235879
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:20 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon eerlijk tegen hem, en dat heeft niets met tegenhouden of afkeuren van zijn eigen leven te maken hoor. Damn
Oke .

Ik kon het trouwens niet terug vinden, hij moest weg omdat zijn visum was afgelopen, maar heeft hij nog plannen om terug te gaan. . En kan teruggaan überhaupt wel ?
pi_22236126
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:23 schreef boebiedoe het volgende:

Oke .

Ik kon het trouwens niet terug vinden, hij moest weg omdat zijn visum was afgelopen, maar heeft hij nog plannen om terug te gaan. . En kan teruggaan überhaupt wel ?
Ja, hij wil zoveel mogelijk geld bij elkaar werken om eerst een half jaar terug te gaan als vakantie, dat schijnt te mogen, als je genoeg op je bankrek. hebt en kan aantonen dat het alleen vak. is.

Daarna wil ie permanent terug.
En denkt dat ook voor elkaar te krijgen omdat ze hem gaan uitnodigen om aan een belangrijk project te gaan werken, daar mag je blijkbaar buitenlanders voor vragen.
Maar dit laatste gaat nog wel een aantal jaren duren. Hoop ik
pi_22236236
Ik heb jullie opgegeven voor Het Familiediner van de EO - ze vonden het meteen een razend interessant project
  maandag 27 september 2004 @ 14:45:06 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22236305
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Ik heb jullie opgegeven voor Het Familiediner van de EO - ze vonden het meteen een razend interessant project
Zot!
pi_22239432
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:14 schreef boebiedoe het volgende:

Ja jeetje zeg, je zoon is niet zoals je wil dat hij is. . Of het nou goed of fout is, hij heeft een eigen leven hoor. Damn. .
Maar dan kunnen je haren er nog wel van overeind gaan staan

Ik geloof dat ik mijn kind zo ongeveer vierkant de grond in had gestampt... Het klonk eerst nog vrij onschuldig. Wat andere en afwijkende regels, maar vooruit. Daar doe je niemand kwaad mee. Ik vind dit wel extreem worden. Je bent 18 jaar opgevoed met een gelijkwaardigheidsidee en 10 maanden weet iemand dat zo ff om te vormen.

Zaten er eik ook vrouwen bij dei groep?
pi_22247777
quote:
Op maandag 27 september 2004 17:06 schreef ChrisJX het volgende:

Zaten er eik ook vrouwen bij dei groep?
Ja hoor, en kinderen.
De leider mag ook meerdere vrouwen hebben, maar zei Q. lachend, er waren niet veel vrouwen, dus daar had ie pech mee
pi_22248695
Opeens bedenk ik iets..... Bluezz, is het ook zo dat ze alleen met vrouwen van hun eigen groep mogen trouwen?
Een buurman van mij is ook lid van een onbekende groep, volgens mij ook in Australie.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22249262
Ja, je moet eerst bij de groep horen, wil je ermee mogen/kunnen trouwen.
pi_22249321
Als ik hem zie, zal ik eens vragen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22249438
quote:
Op maandag 27 september 2004 23:33 schreef krakkemieke het volgende:
Als ik hem zie, zal ik eens vragen.
Graag
De groep zit op 3 plekken in Aust.
pi_22249952
Ik heb dit draadje gevolgd en vind het eigenlijk best eng. Ik woon in Australie, in Ipswich, vlak bij Brisbane. Er is hier eigenlijk nix in het nieuws over sektes en cults, en ik vraag me dus af hoe/waar etc, en of het misschien eens in het nieuws gebracht moet worden hierzo zodat men een beetje waakzamer word.

Vind wel dat julie superveel geduld hebben en hoop dat de "hersenspoeling" er uitwast na verloop van tijd.

Groetjes,
Agnes
** Every cloud has a silver lining they say.... what if you are allergic to silver **
pi_22250453
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 00:04 schreef Mistress_Dodo het volgende:
Ik heb dit draadje gevolgd en vind het eigenlijk best eng. Ik woon in Australie, in Ipswich, vlak bij Brisbane. Er is hier eigenlijk nix in het nieuws over sektes en cults, en ik vraag me dus af hoe/waar etc, en of het misschien eens in het nieuws gebracht moet worden hierzo zodat men een beetje waakzamer word.
Wij zijn via mensen die in Gunalda wonen op de hoogte gesteld van de precieze verblijfplaats van de groep(en). Deze kennen de groep wel, en ook bij de politie zijn ze bekend omdat de groep drugsverslaafde aboriginals opnemen/helpen en daar komen natuurlijk veel problemen met de politie bij kijken.

Het is niet onze intentie om een heksenjacht te starten of te ontketenen, ook destijds toen Q er zat zijn wij dat zoveel mogelijk uit de weg gegaan.

Het is mij erg duidelijk na gesprekken met Q. dat hij de groep wil beschermen tegen dit soort dingen, dus dat respecteer ik snap je
pi_22250762
Snap ik totaal

Ben er gewoon een beetje huiverig over das al

Oh, en immigreren is wel mogelijk maar niet super gemakkelijk. Kijk eens op http://www.immi.gov.au daar staat een hoop informatie op.
** Every cloud has a silver lining they say.... what if you are allergic to silver **
pi_22251786
hmmm, mag alleen de leider meerdere vrouwen hebben of alle mannelijke leden?
In het eerst geval is het natuurlijk heel erg krom, in het tweede het is het gewoon erg krom...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_22251871
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 01:51 schreef egilio het volgende:
hmmm, mag alleen de leider meerdere vrouwen hebben of alle mannelijke leden?
In het eerst geval is het natuurlijk heel erg krom, in het tweede het is het gewoon erg krom...
Mja.. dat weet ik (nog) niet.
pi_22251961
Mijn buurman kon iig niet trouwen, want er waren niet genoeg vrouwen........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22251987
Geen idee krakkemieke, of we het over dezelfde groep hebben.
pi_22252023
Nee, weet ik ook niet......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22286880
Hoe was het avondje uit?

(Ik lees vanaf 't begin al mee)
pi_22287059
Een leider die er meerdere vrouwen op na mag houden, daar krijg ik dus echt de creeps van. Eén leider met zoveel invloed is sowieso nooit goed, daar ben ik van overtuigd. Iemand die in z'n eentje zoveel verantwoordelijkheid krijgt en invloed heeft op andere mensen, daar komt vrijwel altijd gedonder van. Het is ook niet bijbels, trouwens...
pi_22287244
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:14 schreef rooierooie het volgende:
Een leider die er meerdere vrouwen op na mag houden, daar krijg ik dus echt de creeps van. Eén leider met zoveel invloed is sowieso nooit goed, daar ben ik van overtuigd. Iemand die in z'n eentje zoveel verantwoordelijkheid krijgt en invloed heeft op andere mensen, daar komt vrijwel altijd gedonder van. Het is ook niet bijbels, trouwens...
Alles waar Q. nu in gelooft komt uit de bijbel... tis maar net hoe je dingen interpreteert natuurlijk

Avondje film en happie eten was heel gezellig en relaxed, je merkt dat ie minder gespannen is en eigenlijk alleen maar veel volwassener reageert op alles. Legt zijn broertje (17) geduldig dingen uit. Dat was een jaar geleden vaak wat anders

En ik voelde me weer lekker zo tussen mijn grote mannen
pi_22290889
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:32 schreef Bluezz het volgende:
De leider mag ook meerdere vrouwen hebben,
Altijd leuk, je eigen cluppie
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:47:30 #99
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22371773
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:17 schreef Bluezz het volgende:
....maar ook hoe in godsnaam (...) een of andere groep je in maar 10 maanden zo snel/makkelijk heeft kunnen hersenspoelen.
En dit woord zeg ik nu maar eens hardop ja
Bluezz, ik weet uit ervaring dat "die andere wereld" (thuis dus) zó ver weg kan zijn als je lang op reis bent. Zeker als je nog relatief jong bent, zoals jouw zoon, kan het een hele (positieve) schok zijn om ineens met totaal ándere denkbeelden in aanraking te komen. En dan kunnen die denkbeelden ineens heel verfrissend zijn, het idee van "hier ben ik al heel lang naar op zoek". Bij mij is dat alleen heel kleinschalig en positief geweest (ik bedoel: ook positief voor mensen om mij heen... ), maar zeker als je niet lekker in je vel zit (en dat zal bij hem ongetwijfeld het geval zijn geweest, toen hij onverwacht alleen op reis moest) kan dat een behoorlijke inpact op je hebben, kan ik me voorstellen.
Wat ik bedoel te zeggen (want dat lijkt je een beetje aan te geven met je post) is dat er niet noodzakelijk al iets "mis" geweest is met Q. Hooguit een onbestemd gevoel van "is dit alles", waar ze bij die sekte handig op in hebben gespeeld...

Nogmaals: ik denk dat, zoals jullie ermee omgaan, de enige productieve manier is. Knap hoor!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22381660
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 13:47 schreef Hik het volgende:

maar zeker als je niet lekker in je vel zit (en dat zal bij hem ongetwijfeld het geval zijn geweest, toen hij onverwacht alleen op reis moest) kan dat een behoorlijke inpact op je hebben, kan ik me voorstellen.
Dat was ook zo... zonder geld, slaapplaats, vast doel voor ogen, beinvloedbaar, en op zoek naar wat dan ook is ie door die mensen aangetroffen. Dan ben je allang blij dat er iets gebeurt om je uit die positie te halen. En hij vertelde dat ie al na een paar dagen zich prima op zijn gemak voelde, door de warmte en het vertrouwen van deze mensen en hoe ze met elkaar omgingen.
Als hij een vast omlijnd doel voor ogen had gehad, niet alleen was geweest, en gewoon ff aan het uitpuffen was in het park met geld genoeg en als tussenstop, ben ik ervan overtuigd dat ie vriendelijk had bedankt voor het gesprek met die man en door was gelopen
quote:
Wat ik bedoel te zeggen (want dat lijkt je een beetje aan te geven met je post) is dat er niet noodzakelijk al iets "mis" geweest is met Q. Hooguit een onbestemd gevoel van "is dit alles", waar ze bij die sekte handig op in hebben gespeeld...
Precies.
quote:
Nogmaals: ik denk dat, zoals jullie ermee omgaan, de enige productieve manier is. Knap hoor!
Het ís voor ons de enige manier, ik zou geen andere weten
En je merkt al aan hem dat ie zich meer en meer ontspant, meer tv en kranten bekijkt, belangstelling toont voor familie en vrienden, mee gaat naar verjaardagen/bezoekjes, dus al wat meer naar "buiten" gericht is.
Hij werkt intussen voor het uitzendburo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')