FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / HELP! Mijn scooter rijd ineens maar 10 km/u
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 10:07
Ik heb al een week ongeveer wat problemen met mijn scooter. Hij reed dan gewoon en ineens ging 'ie maar 10 km/u. Als ik dan ff gas losliet en weer gas gaf dan reed 'ie weer verder. Heel irritant en mijn vriend zou er a.s. zaterdag ff naar kijken. Maar toen ik vanochtend naar mijn werk reed gaf 'ie er ineens helemaal de brui aan. Ik ben met een snelheid van een kleuter op zijn nieuwe driewielertje naar mijn werk getuft ( ±10 km) Ik weet niet wat er mee aan de hand is, er is hier niemand die er verstand van heeft. Ik zou 'm zelf nog openmaken om te kijken als ik wist waar ik moest zijn en wat ik moest doen. Maar dat weet ik dus ook niet GRRRRRR en tot overmaat van ramp moet ik ook nog eerder weg om twee kiezen te laten trekken en dat kan ik er nu dus net ff niet bij hebben!!!
Iemand advies voor een zielig vrouwtje in scooternood?
pieredonderdag 16 september 2004 @ 10:09
ik heb het wel eens gehad en toen was mijn uitlaat vol met aanslag, ff borsteltje erdoorheen gerost en hij reed weer beter
VanDreaddonderdag 16 september 2004 @ 10:11
alvast sorry!

maaruh....

is wel veilig
Salvad0Rdonderdag 16 september 2004 @ 10:13
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:07 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb al een week ongeveer wat problemen met mijn scooter. Hij reed dan gewoon en ineens ging 'ie maar 10 km/u. Als ik dan ff gas losliet en weer gas gaf dan reed 'ie weer verder. Heel irritant en mijn vriend zou er a.s. zaterdag ff naar kijken. Maar toen ik vanochtend naar mijn werk reed gaf 'ie er ineens helemaal de brui aan. Ik ben met een snelheid van een kleuter op zijn nieuwe driewielertje naar mijn werk getuft ( ±10 km) Ik weet niet wat er mee aan de hand is, er is hier niemand die er verstand van heeft. Ik zou 'm zelf nog openmaken om te kijken als ik wist waar ik moest zijn en wat ik moest doen. Maar dat weet ik dus ook niet GRRRRRR en tot overmaat van ramp moet ik ook nog eerder weg om twee kiezen te laten trekken en dat kan ik er nu dus net ff niet bij hebben!!!
Iemand advies voor een zielig vrouwtje in scooternood?
benzinetoevoer (spruitsuk ?!?!) ofzo
gaskabel
ik roep ook maar wat, heb er totaal geen verstand van.
Viper_74donderdag 16 september 2004 @ 10:14


Het lijkt me wel humor

Een vrouw van 35 op een scooter met 10 km/h
Toodlesdonderdag 16 september 2004 @ 10:16
Zal wel een benzinefiltertje verstopt zitten, en dus waarschijnlijk vuil in je tank
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 10:16
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:14 schreef Viper_74 het volgende:


Het lijkt me wel humor

Een vrouw van 35 op een scooter met 10 km/h
Jajajajajaja maak er maar grapjes over
( en hoe weet jij mijn leeftijd? staat dat in mijn profiel?, het wordt tijd dat ik daar maar es over ga liegen....35 en scooter.... )
kleinmeiskedonderdag 16 september 2004 @ 10:16
Oh, ik vind het wel veilig zo. Kunnen we dat niet met alle scootertjes doen?
_Led_donderdag 16 september 2004 @ 10:17
Tja, dat kan alles zijn natuurlijk.
"mn scooter doet raar, wie weet wat het is ?"...

Gokje hoor, maar ik denk dat er iets mis is met je scooter.
Stiffmasterdonderdag 16 september 2004 @ 10:17
Scooters zuigen...ze moeten allemaal 10 km per uur rijden...
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 10:25
Goh wat het ik hier allemaal veel aan.....NOT!

Zou het helpen als ik vraag om alleen maar nuttige tips? En dan bedoel ik niet " gooi dat ding in een sloot en ga met de bus"
Als jullie zo balen van scooters open je maar een klaagtopic in de klaagbaak stelletje zeikerds, nee die fietsers zijn fijn die met z'n twintigen tegelijk de hele weg versperren zodat niemand er langs kan.....jaaaaa zelfs geen auto oooooooh wat erg he?
bluebitdonderdag 16 september 2004 @ 10:25
het is een verstandige scooter!

ot : meest waarschijnlijke is het verstoppingsverhaal, maar in principe kan van alles en nog wat dit veroorzaken.
bezoekje aan fietsenmaker lijkt me het verstandigste
Paraboladonderdag 16 september 2004 @ 10:29
maakt ie nog wel wheelies?
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 10:31
Heb je mischien wat meer informatie over welk merk en type scooter het is. Of het een snorscooter is of een 45km scooter. En wat het jaarbouw is....
bastardhostdonderdag 16 september 2004 @ 10:31
Kan inderdaad heeeel veel zijn...
sproeier dichtgeslagen, benzinefilter, uitlaat verstopt, mogelijk iets mechanisch (vliegwiel), zuigerveren, warmloper... en dan is een reparateur toch wel het handigst
vannelledonderdag 16 september 2004 @ 10:35
Afstelling carburateur of ontsteking misschien?
Vervuilde sproeier? Lekkage tussen carburateur en cilinder waardoor ie valse lucht zuigt? Luchtfilter zwaar vervuild?
Zomaar wat ideetjes, je zou je vriend kunnen vragen hier ook eens op te letten zaterdag.

Succes!
marchiendonderdag 16 september 2004 @ 10:37
hmmm, ik heb een keer precies hetzelfde gehad en toen was er iets mis met een klepje dat de luchttoevoer regelt.

ik weet niet hoe technisch je bent, maar ik kreeg het zelf voor elkaar om te repareren.
Ik weet alleen niet hoe alles heet, dus uitleggen lukt niet goed. (krijg je van die: "en dan doe je dit frummeltje in dat schroefje" verhalen)

Als er vuil in je filtertjes of in je tank of benzineleiding zit, krijg je dat hij afslaat en het na even wachten weer doet, 10 minuten later weer afslaat enz.
nightfalldonderdag 16 september 2004 @ 10:39
koop een mt of een zundapp, dat zijn tenminste brommers
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 10:40
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:31 schreef Aeroxie het volgende:
Heb je mischien wat meer informatie over welk merk en type scooter het is. Of het een snorscooter is of een 45km scooter. En wat het jaarbouw is....
Het is een Yamaha Neo's, 45 km (yeah rite) bouwjaar 2001 denk ik.
dit is 'm niet maar wel hetzelfde type (mijne ziet er beter uit)
Stiffmasterdonderdag 16 september 2004 @ 10:41
Ik heb wel een oplossing...eerder van huis gaan
Aequitasdonderdag 16 september 2004 @ 10:44
lijkt alsof er iets verstopt zit, maar dat is lastig hoor om via internet te zien

3 opties:
1. wacht tot zaterdag
2. breng hem naar een monteur
3. sloop hem zelf uit elkaar(en daarna naar een monteur omdat hij het niet doet)
adjes26donderdag 16 september 2004 @ 10:44
Heej zoiets heb ik vroeger ook gehad met mijn peugeot speedache (de goeie ouwe tijd :-))!! Niet dat ik je bang wil maken ofzo, maar toen was mijn cilinder naar de klote. Die heb ik toen moeten laten uithonen en een nieuwe zuiger erin laten zetten. Was een duur grapje...

Maar hij ging er wel iets harder van rijden!
Aequitasdonderdag 16 september 2004 @ 10:48
of koop een fiets, wat is nu 10km????

Gaat dat vet ook nog van die dikke reet af (j/k)
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 10:52
Okee thnx allemaal dat zijn tips waar ik (mijn vriend dus ) wel wat mee kan. Hij is erg handig met motoren dus moet een scooter niet zo'n punt zijn. Ik dacht alleen dat ik misschien direkt iets zou kunnen proberen zodat ik niet met datzelfde gangetje naar huis hoef dadelijk. Het ziet er naar uit dat ik om 2 uur moet vertrekken als ik om 4 uur bij de tandarts wil zijn.....ik hoop dat het niet teveel duiten gaat kosten...

pfff kutzooi allemaal.....
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 10:53
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:48 schreef Aequitas het volgende:
of koop een fiets, wat is nu 10km????

Gaat dat vet ook nog van die dikke reet af (j/k)
ja tuurlijk.....zou ik kunnen doen....ALS ER VET ZAT!!!!!!
Stiffmasterdonderdag 16 september 2004 @ 10:53
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:52 schreef Puckzzz het volgende:
Okee thnx allemaal dat zijn tips waar ik (mijn vriend dus ) wel wat mee kan. Hij is erg handig met motoren dus moet een scooter niet zo'n punt zijn. Ik dacht alleen dat ik misschien direkt iets zou kunnen proberen zodat ik niet met datzelfde gangetje naar huis hoef dadelijk. Het ziet er naar uit dat ik om 2 uur moet vertrekken als ik om 4 uur bij de tandarts wil zijn.....ik hoop dat het niet teveel duiten gaat kosten...

pfff kutzooi allemaal.....
Daar ben je toch voor verzekerd
dnzldonderdag 16 september 2004 @ 10:54
Toevallig een alarm of een begrenzer erop aangesloten?
Stiffmasterdonderdag 16 september 2004 @ 10:54
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:53 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ja tuurlijk.....zou ik kunnen doen....ALS ER VET ZAT!!!!!!
Foto
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 10:59
Maakt hij een ander geluid sinds hij zo slecht rijd?
Stiffmasterdonderdag 16 september 2004 @ 11:01
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:59 schreef Aeroxie het volgende:
Maakt hij een ander geluid sinds hij zo slecht rijdt?
Logitikdonderdag 16 september 2004 @ 11:04
Het kan alles zijn.. echt alles, dus verwacht veel antwoorden.

Dan ben je nog nix wijzer.
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:04
Heeft hij trouwens ook al zijn onderhoudsbeurten gehad?
Aequitasdonderdag 16 september 2004 @ 11:06
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:04 schreef Aeroxie het volgende:
Heeft hij trouwens ook al zijn onderhoudsbeurten gehad?
Tuurlijk niet
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 11:08
Misschien vuile benzine (sproeier verstop??) start hij wel goed?? maakt hij wel een normaal geluid?
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 11:14
Hij maakt een enorm sputterend geluid ( een 'droog' geluid).Kan het niet echt omschrijven. Veel geschreeuw, weinig wol gedoe. Alsof je de hele tijd met de choke aan rijdt. Hij start wel redelijk, maar slaat wel weer uit. Zuipt benzine..

enne Stiffmaster..is mijn userpicje niet goed genoeg?

ow en pas nog onderhoudsbeurt gehad, nieuwe accu, relais (:?) versnellingsbakolie ofzoiets etc.

heb wel een paar weken geleden per ongeluk 98loodvrij getankt (halve tank) maar dat heb ik allang weer bijgetankt met 95ongelood

[ Bericht 29% gewijzigd door Puckzzz op 16-09-2004 11:18:07 (nog iets toevoegen) ]
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 11:15
en dit is van de een op de andere dag gebeurt??
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 11:19
98 ongelood maakt niet uit = zelfs beter. zit iets meer olie in waardoor alles beter gesmeert word (alleen iets duurder) versnellingsbak olie zal wel niet want die zit er niet in . vul je ook wel eens de gewone olie bij??
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:21
Dat je perongeluk 98 hebt getankt maakt niks uit.
Wel een goede vraag is of het van de ene op andere dag is gebeurt of dat het steeds minder werd.
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:23
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:19 schreef Ivo_86 het volgende:
98 ongelood maakt niet uit = zelfs beter. zit iets meer olie in waardoor alles beter gesmeert word (alleen iets duurder) versnellingsbak olie zal wel niet want die zit er niet in . vul je ook wel eens de gewone olie bij??
LOL, 98 smeert niks beter dan 95. Het octaangehalte is alleen hoger. Een scooter heeft dus wel gear (versnellings) olie nodig. Hij heeft toch tandwielen in een carter zitten, die moeten ook gesmeerd worden.
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 11:26
Dat heb ik in mijn topic al gezegd. hij reed al een dikke week slecht. ik kon gewoon starten en goed wegrijden ( hij is iets opgevoerd ( 65) en rijdt lekker pittig) ineens gaf hij een smorend geluid en reed maar 10 ofzo. als ik dan gas losliet en 'm ff uit liet rijden, dan weer gas geven dan ging 'ie weer gewoon. niet elke keer zo lekker pittig hij werd gaandeweg steeds slomer zeg maar. en soms dan smoorde 'ie weer en ging ie weer 10 zo is het een tijdje gegaan. ik klaagde er ook al over maar mijn vriend had geen tijd om ernaar te kijken. voor mijn gevoel dwarrelde er een vuiltje door de benzine die af en toe de toevoer verstopte. ik denk dat ie nu echt vastzit....
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:27
ok

[ Bericht 96% gewijzigd door Aeroxie op 16-09-2004 11:27:27 ]
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:29
-Zit je luchtfilter nog wel goed op je carburateur?
-Choke die blijft hangen?
-Hoeveel Km heeft hij gelopen? Mischien zijn de zuigerveren op?
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 11:30
ja das cedan olie (ofzoiets ), maar het is gewoon een automaat. deze olie hoeft eigenlijk nooit bijgevult te worden. maar het zou dus aan verschillende dingen kunne liggen waarom die maar 10 kmpu rijd. vertanding kapot/vuile carburateur/ bougie niet goed meer/ vario rollen zijn 4kant geworden/ vsnaar is lam geworden
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:30
Als je hem start met de kickstart, voel je dan een klein beetje tegendruk of gaat het heel gemakkelijk?
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:31
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:30 schreef Ivo_86 het volgende:
ja das cedan olie (ofzoiets ), maar het is gewoon een automaat. deze olie hoeft eigenlijk nooit bijgevult te worden.
Nee maar je moet het wel eens in de 4 maandne verversen, want je vertanding slijt en dat vuil daarvan komt in je versnellingsolie en dat moet je dus af en toe verversen. Maar dit heeft niks met jou probleem te maken.
JPM01donderdag 16 september 2004 @ 11:32
vrouw??

mooi zijn die ook geen gevaar op de weg meer
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 11:34
hehe heb ik nog nooit gedaan ik heb ook een Neos er staat nu 14000 op de teller maar is volgens mij nog nooit ververst.
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 11:34
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:29 schreef Aeroxie het volgende:
-Zit je luchtfilter nog wel goed op je carburateur?
Hoe check ik dat?

-Choke die blijft hangen?
volgens mij niet want ik start altijd met choke en als ik die uitzet loopt ie gelijk lekker (normaal gesproken dan, zelfs vanochtend nog, hij is pas na 1 km ofzo ineens langzamer gaan rijden)

-Hoeveel Km heeft hij gelopen? Mischien zijn de zuigerveren op?
kabeltje is gebroken, ik weet het niet. Ik kan wel ff naar buiten om te kijken op welke stand hij nu staat. zuigerveren zijn wel kutdingen om erop te zetten (vroeger LTS gehad ) motortechniek was niet mijn beste vak DUH...blont enzo
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 11:36
p.s. Ivo_86 er zit een spelfout in je ondertitel.....
Aeroxiedonderdag 16 september 2004 @ 11:38
Als je aan de linkerkant naast je carter kijkt aan de kant waar je vering zit dan moet er een zwart doosje als het ware ergens zitten. Die zit met een dikke slang op je carburateur. Als die er niet goed op zit maakt hij een verzopen geluid en klopt de hele afstelling benzine/lucht niet meer, dus dan loopt hij slecht.

Als je er niet uit komt kun je het ff proberen om het te vragen op een scooterforum. Daar weten ze zeker wel antwoord op jou probleem.

Dit is niet bedoeld als spam, maar om Puckzzz te helpen.

www.scooting-online.nl
www.scootger-freaks.nl

Dat zijn goede site's
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 11:45
luchtfilter zit bij een neos links naast de carterkap. een beetje onder de onderkap, onder de voetplank. (een zwart blok van plastic met een rubberen slang van een paar centimeter doorsnee. deze loopt naar de carburateur)
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 11:47
WAAR?? zit die fout (m'n engels is niet zo goed (ik ben soiso niet goed met letters,woorden,zinnen en dergelijk )
Logitikdonderdag 16 september 2004 @ 11:50
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
Hij maakt een enorm sputterend geluid ( een 'droog' geluid).Kan het niet echt omschrijven. Veel geschreeuw, weinig wol gedoe. Alsof je de hele tijd met de choke aan rijdt. Hij start wel redelijk, maar slaat wel weer uit. Zuipt benzine..

enne Stiffmaster..is mijn userpicje niet goed genoeg?

ow en pas nog onderhoudsbeurt gehad, nieuwe accu, relais (:?) versnellingsbakolie ofzoiets etc.

heb wel een paar weken geleden per ongeluk 98loodvrij getankt (halve tank) maar dat heb ik allang weer bijgetankt met 95ongelood
Controleer het luchtfilter eens; zit hij nog goed op de carbarateur ?
rolandowdonderdag 16 september 2004 @ 11:58
Even qua algemene tip .. ik had vroeger zo'n puch maxi ding, waar je dus gesmeerde benzine in moet gooien, maar dat maakt niet uit denk ik.

Bij de Halfords e.d. kun je in ieder geval een spulletje kopen dat je in je tank mieterd, en wat de boel dan schoon maakt. Dus mocht er wat aanslag/troep in de tank o.i.d. zitten, dan komt het er met dat spulletje uit kennelijk.

Hoe dan ook: het kan nooit kwaad. Meestal had het spul tot resultaat dat de brommer weer effe lekkerder en feller liep.

Overigens heb ik dit recentelijk ook bij mijn motor gedaan, en dan lijkt ook prima te helpen!

Dus dat is misschien sowieso het proberen waard. Kwaad kan het niet.
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 12:05
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:47 schreef Ivo_86 het volgende:
WAAR?? zit die fout (m'n engels is niet zo goed (ik ben soiso niet goed met letters,woorden,zinnen en dergelijk )
As Finishing Touch.. God Created The Dutch!
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 12:07
in een puch gaat Mengsmering daar zit de olie al door heen. bij scooter heb je een appart olie tankje. hij kan overigens wel rijden op mengsmering mits je de oliepomp er uithaald/afsluit.
bij een scooter moet je gewoon benzine 95/98 en 2takt olie er in gooien (in 2 verschillende tankjes)

(ondertitel verandert )
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 12:16
de olie houd ik heel goed bij (ik zet het zelfs in mijn agenda..) dat kan het echt niet zijn, ik heb ook nog nooit de tank echt leeggereden. wel was de tank bijna leeg toen ik de scooter had gekocht, ik ben gelijk gaan tanken maar het kan natuurlijk zijn dat de vuiltjes die erin zaten door het dagelijkse gebruik los zijn geweekt ofzo (toch?) maar ik zal es naar die filter kijken.
Ik heb ook een Puchje gehad..superding!!! tot mijn ketting losschoot om mijn enkel daar ging idd mengsmering in..o goede oude tijd, daar hadden ze nog echt zo'n ouderwetse handpomp voor en je moest zeggen in welke verhouding het moest zijn enzo......

ik gooi het antwoordapparaat er wel ff op ( goedemiddag al onze lijnen zijn bezet, probeert u het later nog eens hahaha ) en dan zal ik eens kijken of ik dat ding kan vinden. Ik verwacht wel een belangrijke klant dadelijk dus mijn handjes blijven nu nog ff schoon.
rolandowdonderdag 16 september 2004 @ 12:21
Ik heb die Puch gratis gehad. Toen ik hem kreeg liep hij niet, dus weigerde ik ook te betalen. En daarna heb ik wel wat kosten moeten maken door hem te laten fixen.

't Ding ziet er dan ook niet uit. Roestplekken overal, en er zit zelfs nog een Walibi sticker op. Walibi, old school, whoohoo!

Maar, als ik hem uit de schuur trok, stopknoppie indrukken, even drie stappen harder lopen en het wat knetter knetter knetter. Starten lopen. Heerlijk gewoon.

Het ding is nooit weggebracht voor onderhoud en heeft jaren goed gelopen. Ja, een lekke band af en toe, maar meer ook niet. Geweldige dingen.

Misschien moet je maar weer een Puch terug kopen?
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 12:22
Ik heb ook nog een puchje staan. kwa techniek echt veel makkelijker/simpeler. maar neos gaat wat sneller en meer bergruimte.
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 12:35
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:22 schreef Ivo_86 het volgende:
Ik heb ook nog een puchje staan. kwa techniek echt veel makkelijker/simpeler. maar neos gaat wat sneller en meer bergruimte.
vertel mij wat! Ik haal drie kleine kratjes Bavaria (er gaat precies 1 in de buddyseat) en nog een tas vol boodschappen in één keer met dat ding! Ik love my scootscoot.... Maar nu even niet!
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 12:42
Wahaha. das goed dat ik het weet

maar... al naar de luchtfilter gekeken??
Rietvaerderdonderdag 16 september 2004 @ 12:48
Tuurlijk..... gewoon lekker doorrijden met dat ding. Wat maakt het ook uit.



En wat is er opgevoerd aan alstie 65 rijdt? Standaard rijden ze rond de 75/80km/h.
De jouwe is dus nog gewoon origineel, misschien varioring eruit ofzo, maar dan zit er nog een ''prop'' in je uitlaat. 2 maten groter sproeiertje en voila hij is standaard.

Lekker vaag verhaal, en dan boos worden als er vage posts komen..... kan van alles zijn.

Breng hem anders lekker bij de bromfietswinkel ipv te gaan janken hier
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 12:52
PFFFF net gekeken, dat zwarte plastic 'kastje' is dan de luchtfilter? hij wiebelt wel, er zit een laagje zwart rubber (kit denk ik) bij de verbinding met de carburateur, die zit wel los waardoor er wellicht vuil/lucht tussendoor zou kunnen. verder heb ik niet gekeken want dan moet de kap losgemaakt en dat doe ik liever thuis ff.
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 12:55
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Tuurlijk..... gewoon lekker doorrijden met dat ding. Wat maakt het ook uit.



En wat is er opgevoerd aan alstie 65 rijdt? Standaard rijden ze rond de 75/80km/h.
De jouwe is dus nog gewoon origineel, misschien varioring eruit ofzo, maar dan zit er nog een ''prop'' in je uitlaat. 2 maten groter sproeiertje en voila hij is standaard.

Lekker vaag verhaal, en dan boos worden als er vage posts komen..... kan van alles zijn.

Breng hem anders lekker bij de bromfietswinkel ipv te gaan janken hier
Goh, da's nou echt eens een tip waar ik wat aan heb. Als je niets zinnigs hebt te vertellen post dan lekker ergens anders betweter!! Kennelijk is niet iedereen zo geweldig als jij
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 13:00
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:55 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Goh, da's nou echt eens een tip waar ik wat aan heb. Als je niets zinnigs hebt te vertellen post dan lekker ergens anders betweter!! Kennelijk is niet iedereen zo geweldig als jij
idd

is misschien wel het slimste ja om thuis even die onderkap er af te halen (zit met 4 schroeven vast) als het goed is zit er op de aansluiting van de luchtfilter op de carburateur een klem die er voor zorgt dat ie op de carburateur blijft zitten. en de luchtfilter zit met 2 imbus boutjes vast aan het blok van de scooter
Rietvaerderdonderdag 16 september 2004 @ 13:11
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:55 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Goh, da's nou echt eens een tip waar ik wat aan heb. Als je niets zinnigs hebt te vertellen post dan lekker ergens anders betweter!! Kennelijk is niet iedereen zo geweldig als jij
Wat wil je horen dan? HET antwoord?

Dat weet toch niemand als je zulke vage symptonen post

Je hebt NERGENS iets aan, niemand kan hier via zijn beeldscherm beoordelen wat jouw scooter mankeert. In de tijd dat je hier op antwoorden zit te wachten had de dealer allang kunnen zeggen wat het is.
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 13:22
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:11 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Wat wil je horen dan? HET antwoord?

Dat weet toch niemand als je zulke vage symptonen post

Je hebt NERGENS iets aan, niemand kan hier via zijn beeldscherm beoordelen wat jouw scooter mankeert. In de tijd dat je hier op antwoorden zit te wachten had de dealer allang kunnen zeggen wat het is.
op mijn werk zeker? ik heb hier zeker iets aan, op deze manier weet ik tenminste waar ik ongeveer naar moet zoeken. ik kan dat hele ding wel uit elkaar gaan halen maar als ik nog niet weet wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn dan heb ik er niets aan. ik heb nu tenminste een paar richtlijnen. eenmaal thuis zal ik ze doornemen met mijn vriend en die zal dan iets gerichter kunnen kijken.

jouw gezeik dat ik er nix aan heb is nou precies iets waar ik inderdaad nix aan heb!
xFriendxdonderdag 16 september 2004 @ 13:28
Dit kan inderdaad zoveel oorzaken hebben. Als je de dealer belt zou die het trouwens ook niet weten. Daar moet je echt naar kijken en niet telefonisch een verhaal aanhoren.
Ik zou zeggen, ga er zelf maar niet aan sleutelen, laat of je vriend er naar kijken, en anders naar de dealer. Zoveel zal het niet kosten, want zwaar opgevoerd is je scooter niet, en je gaat er denk ik vast netjes mee om, dus weinig slijtage aan onderdelen.

ps. neos heeft idd lekker veel opbergruimte, plus de mogelijkheid voor een kratje tussen je benen

ps2. wanneer heb je voor het laatst je scooter laten afstellen? Dus rolletjes en trekveertjes laten vervangen.... En hoe oud zijn je vario en koppeling. Dus als je nog wat extra info kan geven over bepaalde onderdelen, graag, thnx already

en nog een verbetering: www.scooter-freaks.nl

de link in een eerdere post klopt niet. Als je de scooter niet naar de dealer wil brengen kan ik het op scooterfreaks wel voor je vragen, hoef jij je niet te registreren.
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 13:37
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:28 schreef xFriendx het volgende:
Dit kan inderdaad zoveel oorzaken hebben. Als je de dealer belt zou die het trouwens ook niet weten. Daar moet je echt naar kijken en niet telefonisch een verhaal aanhoren.
Ik zou zeggen, ga er zelf maar niet aan sleutelen, laat of je vriend er naar kijken, en anders naar de dealer. Zoveel zal het niet kosten, want zwaar opgevoerd is je scooter niet, en je gaat er denk ik vast netjes mee om, dus weinig slijtage aan onderdelen.

ps. neos heeft idd lekker veel opbergruimte, plus de mogelijkheid voor een kratje tussen je benen

ps2. wanneer heb je voor het laatst je scooter laten afstellen? Dus rolletjes en trekveertjes laten vervangen.... En hoe oud zijn je vario en koppeling. Dus als je nog wat extra info kan geven over bepaalde onderdelen, graag, thxn already

en nog een verbetering: www.scooter-freaks.nl

de link in een eerdere post klopt niet. Als je de scooter niet naar de dealer wil brengen kan ik het op scooterfreaks wel voor je vragen, hoef jij je niet te registreren.
ik zorg er idd best goed voor. ik rijd nooit de tank leeg, regelmatig olie en onderhoudsbeurtjes e.d.
ik ben er van afhankelijk dus ik moet wel.

ik krijg lekker twee kratjes tussen mijn benen!!

als je zou willen vragen thnx, maar ik denk dat mijn vriend eerst wel wat te doen heeft.

ff lijstje opsommen:

Bougies nakijken
spruitstuk doorblazen
filter nakijken
carburateur nakijken
nieuwe zuigerveren (laten we hopen dat dat niet nodig is)

nog iets vergeten?
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 13:45
Als je je carburateur er af wilt hebben om het spruitstuk schoon te maken moet wel alle zijkappen en buddy er af he (aardig wat werk dus) ik zou die zuiger veren even laten voor wat het is (dan moet heel de cilinder er af) nog meer werk dus. en er zit maar 1 bougie in
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 13:48
okeej, dus eerst filter en bougie nakijken
*check!*

is het erg onverstandig om er toch mee naar huis te rijden nu? ik heb eigenlijk geen keus...
Rietvaerderdonderdag 16 september 2004 @ 13:52
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:22 schreef Puckzzz het volgende:
op deze manier weet ik tenminste waar ik ongeveer naar moet zoeken.
Ongeveer overal naar dus



Compleet nieuw blok kopen en het is vast weg......
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 13:53
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ongeveer overal naar dus



Compleet nieuw blok kopen en het is vast weg......
hmm ja.. :S. een nieuw blok kost een paar 100 euro

check check dubble check! eerst bougie/filter nakijken ja.

als je geen keus hebt zul je wel moeten he!
Rietvaerderdonderdag 16 september 2004 @ 13:53
Ik zou beginnen met de bougie vervangen Puckzzz
oogedonderdag 16 september 2004 @ 13:59
je hebt een benzine mengsel en een vong nodig dus:

1)draai eerst de bougie er eens uit, hou hem tegen het blok (iets van alu/metaal) en kijk of hij vonkt. zo niet nieuwe bougie of iets met de bedrading/onsteking/bobine (dan ben je zuur)

2) is je bougie zwart en nat, dan krijgt hij teveel benzine en te weinig lucht (vastzittende choke, luchtfilter verstopt etc).

3) ander krijgt hij te weinig benzine, vacuim pomp tank kapot/verstopt, gasnaald los, sproeier verstopt.

dat zijn de simpele dingen verder kan er nog van alles zijn natuurlijk, cilinder warm gelopen (lijkt me heel sterk maar okee) slippende kopeling vario oliepomp stuk etc etc
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 13:59
nou ik denk dat ik er maar eens vandoor ga.
Ivo (en de anderen) bedankt voor de tips!
Rietvaerder bedankt dat je mijn frustratienieveau nog hoger hebt kunnen krijgen. Dat kon ik er nog wel bij hebben hoor, dat met het feit dat ik nu twee kiezen moet laten trekken maakt mijn dag helemaal af!

Ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is! (met de scooter dan)
Puckzzzdonderdag 16 september 2004 @ 14:02
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:59 schreef ooge het volgende:
je hebt een benzine mengsel en een vong nodig dus:

1)draai eerst de bougie er eens uit, hou hem tegen het blok (iets van alu/metaal) en kijk of hij vonkt. zo niet nieuwe bougie of iets met de bedrading/onsteking/bobine (dan ben je zuur)

2) is je bougie zwart en nat, dan krijgt hij teveel benzine en te weinig lucht (vastzittende choke, luchtfilter verstopt etc).

3) ander krijgt hij te weinig benzine, vacuim pomp tank kapot/verstopt, gasnaald los, sproeier verstopt.

dat zijn de simpele dingen verder kan er nog van alles zijn natuurlijk, cilinder warm gelopen (lijkt me heel sterk maar okee) slippende kopeling vario oliepomp stuk etc etc
THNX! ik zal het allemaal (laten) nakijken!

btw het is vonk kleinigheidje
oogedonderdag 16 september 2004 @ 14:04
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:37 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

spruitstuk doorblazen
je spruitstuk heeft een diameter van minimaal 12mm (origineel), hoe kan dat verstopt raken, met een enorme steen of kluit modder ofzo, zelf dat kan niet want dan zou die al blijven hangen bij je carberateur. laat dat spruitstuk er maar lekker op
Ivo_86donderdag 16 september 2004 @ 14:10
suc6 Puckzzz
Googolplexiandonderdag 16 september 2004 @ 15:08
klinkt als een verstopte sproeier. Een korretje vuil dat bij hogere "druk" in het sproeiertje gaat zitten.
Puckzzzvrijdag 17 september 2004 @ 09:32
*UPDATE*

Iedereen hartstikke bedankt! Hij rijdt weer hartstikke goed!
Het bleek een hele vuile luchtfilter (de drap hing eraan ), en een verstopte uitlaat te zijn. Dat laatste werd veroorzaakt door de demper die er los in lag te rammelen Die stomme uitlaten van tegenwoordig, daar kun je dus niet eens de demper eruit halen. Met mijn Puchje kon dat wel!! Ja flexen maar dat ging ons iets te ver. Mijn vriend heeft gewoon even de fik erin gezet (spannend! ik stond achter het hek te kijken hahahaha) en daarna heeft hij een extra gat erin geboord Maar nu kan ie weer gewoon zijn druk kwijt en rijdt 'ie dus weer goed. Hij heeft nu alleen iets meer de neiging om af te slaan maar daar moet je gewoon rekening mee houden.
De bougie kon het eigenlijk niet zijn want die was net nieuw, en om het helemaal af te maken heeft ie ook de sproeier doorgeblazen (ofzoiets)

Dat ging in ieder geval allemaal een stuk beter dan bij de tandarts
xFriendxvrijdag 17 september 2004 @ 09:58
Goed om te horen, kan je weer normaal naar je werk tuffen! (en bier vervoeren)
Oosthoekvrijdag 17 september 2004 @ 10:39
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:59 schreef Puckzzz het volgende:
nou ik denk dat ik er maar eens vandoor ga.
Ivo (en de anderen) bedankt voor de tips!
Rietvaerder bedankt dat je mijn frustratienieveau nog hoger hebt kunnen krijgen. Dat kon ik er nog wel bij hebben hoor, dat met het feit dat ik nu twee kiezen moet laten trekken maakt mijn dag helemaal af!
Ivo_86vrijdag 17 september 2004 @ 12:05
Mooi om te horen dat ie het weer goed doet
Rietvaerdervrijdag 17 september 2004 @ 12:13
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
*UPDATE*

Iedereen hartstikke bedankt! Hij rijdt weer hartstikke goed!
Het bleek een hele vuile luchtfilter (de drap hing eraan ), en een verstopte uitlaat te zijn. Dat laatste werd veroorzaakt door de demper die er los in lag te rammelen Die stomme uitlaten van tegenwoordig, daar kun je dus niet eens de demper eruit halen. Met mijn Puchje kon dat wel!! Ja flexen maar dat ging ons iets te ver. Mijn vriend heeft gewoon even de fik erin gezet (spannend! ik stond achter het hek te kijken hahahaha) en daarna heeft hij een extra gat erin geboord Maar nu kan ie weer gewoon zijn druk kwijt en rijdt 'ie dus weer goed. Hij heeft nu alleen iets meer de neiging om af te slaan maar daar moet je gewoon rekening mee houden.
De bougie kon het eigenlijk niet zijn want die was net nieuw, en om het helemaal af te maken heeft ie ook de sproeier doorgeblazen (ofzoiets)

Dat ging in ieder geval allemaal een stuk beter dan bij de tandarts
K dan

[mierenneukers-mode]
waarom kan een nieuwe bougie niet kapot zijn?
gat in uitlaat boren zodat ie druk kwijt kan? *mompelt iets over tegendruk en expansie*
Classic-PCzaterdag 18 september 2004 @ 01:05
Die dingen gaan toch sowieso niet sneller dan 10 kmh ?Haal ze op de fiets altijd in namelijk