benzinetoevoer (spruitsuk ?!?!) ofzoquote:Op donderdag 16 september 2004 10:07 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb al een week ongeveer wat problemen met mijn scooter. Hij reed dan gewoon en ineens ging 'ie maar 10 km/u. Als ik dan ff gas losliet en weer gas gaf dan reed 'ie weer verder. Heel irritant en mijn vriend zou er a.s. zaterdag ff naar kijken. Maar toen ik vanochtend naar mijn werk reed gaf 'ie er ineens helemaal de brui aan. Ik ben met een snelheid van een kleuter op zijn nieuwe driewielertje naar mijn werk getuft ( ±10 km) Ik weet niet wat er mee aan de hand is, er is hier niemand die er verstand van heeft. Ik zou 'm zelf nog openmaken om te kijken als ik wist waar ik moest zijn en wat ik moest doen. Maar dat weet ik dus ook niet GRRRRRR en tot overmaat van ramp moet ik ook nog eerder weg om twee kiezen te laten trekken en dat kan ik er nu dus net ff niet bij hebben!!!
Iemand advies voor een zielig vrouwtje in scooternood?![]()
Jajajajajaja maak er maar grapjes overquote:Op donderdag 16 september 2004 10:14 schreef Viper_74 het volgende:
Het lijkt me wel humor
Een vrouw van 35 op een scooter met 10 km/h
Het is een Yamaha Neo's, 45 km (yeah rite) bouwjaar 2001 denk ik.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:31 schreef Aeroxie het volgende:
Heb je mischien wat meer informatie over welk merk en type scooter het is. Of het een snorscooter is of een 45km scooter. En wat het jaarbouw is....
ja tuurlijk.....zou ik kunnen doen....ALS ER VET ZAT!!!!!!quote:Op donderdag 16 september 2004 10:48 schreef Aequitas het volgende:
of koop een fiets, wat is nu 10km????
Gaat dat vet ook nog van die dikke reet af(j/k)
Daar ben je toch voor verzekerdquote:Op donderdag 16 september 2004 10:52 schreef Puckzzz het volgende:
Okee thnx allemaal dat zijn tips waar ik (mijn vriend dus) wel wat mee kan. Hij is erg handig met motoren dus moet een scooter niet zo'n punt zijn. Ik dacht alleen dat ik misschien direkt iets zou kunnen proberen zodat ik niet met datzelfde gangetje naar huis hoef dadelijk. Het ziet er naar uit dat ik om 2 uur moet vertrekken als ik om 4 uur bij de tandarts wil zijn.....ik hoop dat het niet teveel duiten gaat kosten...
![]()
pfff kutzooi allemaal.....
Fotoquote:Op donderdag 16 september 2004 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja tuurlijk.....zou ik kunnen doen....ALS ER VET ZAT!!!!!!![]()
quote:Op donderdag 16 september 2004 10:59 schreef Aeroxie het volgende:
Maakt hij een ander geluid sinds hij zo slecht rijdt?
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 16 september 2004 11:04 schreef Aeroxie het volgende:
Heeft hij trouwens ook al zijn onderhoudsbeurten gehad?
LOL, 98 smeert niks beter dan 95. Het octaangehalte is alleen hoger. Een scooter heeft dus wel gear (versnellings) olie nodig. Hij heeft toch tandwielen in een carter zitten, die moeten ook gesmeerd worden.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:19 schreef Ivo_86 het volgende:
98 ongelood maakt niet uit = zelfs beter. zit iets meer olie in waardoor alles beter gesmeert word (alleen iets duurder) versnellingsbak olie zal wel niet want die zit er niet in. vul je ook wel eens de gewone olie bij??
Nee maar je moet het wel eens in de 4 maandne verversen, want je vertanding slijt en dat vuil daarvan komt in je versnellingsolie en dat moet je dus af en toe verversen. Maar dit heeft niks met jou probleem te maken.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:30 schreef Ivo_86 het volgende:
ja das cedan olie (ofzoiets), maar het is gewoon een automaat. deze olie hoeft eigenlijk nooit bijgevult te worden.
quote:Op donderdag 16 september 2004 11:29 schreef Aeroxie het volgende:
-Zit je luchtfilter nog wel goed op je carburateur?
Hoe check ik dat?
-Choke die blijft hangen?
volgens mij niet want ik start altijd met choke en als ik die uitzet loopt ie gelijk lekker (normaal gesproken dan, zelfs vanochtend nog, hij is pas na 1 km ofzo ineens langzamer gaan rijden)
-Hoeveel Km heeft hij gelopen? Mischien zijn de zuigerveren op?
kabeltje is gebroken, ik weet het niet. Ik kan wel ff naar buiten om te kijken op welke stand hij nu staat. zuigerveren zijn wel kutdingen om erop te zetten (vroeger LTS gehad) motortechniek was niet mijn beste vak DUH...blont enzo
Controleer het luchtfilter eens; zit hij nog goed op de carbarateur ?quote:Op donderdag 16 september 2004 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
Hij maakt een enorm sputterend geluid ( een 'droog' geluid).Kan het niet echt omschrijven. Veel geschreeuw, weinig wol gedoe. Alsof je de hele tijd met de choke aan rijdt. Hij start wel redelijk, maar slaat wel weer uit. Zuipt benzine..
enne Stiffmaster..is mijn userpicje niet goed genoeg?
ow en pas nog onderhoudsbeurt gehad, nieuwe accu, relais (:?) versnellingsbakolie ofzoiets etc.
heb wel een paar weken geleden per ongeluk 98loodvrij getankt (halve tank) maar dat heb ik allang weer bijgetankt met 95ongelood
As Finishing Touch.. God Created The Dutch!quote:Op donderdag 16 september 2004 11:47 schreef Ivo_86 het volgende:
WAAR?? zit die fout (m'n engels is niet zo goed (ik ben soiso niet goed met letters,woorden,zinnen en dergelijk)
vertel mij wat! Ik haal drie kleine kratjes Bavaria (er gaat precies 1 in de buddyseat) en nog een tas vol boodschappen in één keer met dat ding! Ik love my scootscoot....quote:Op donderdag 16 september 2004 12:22 schreef Ivo_86 het volgende:
Ik heb ook nog een puchje staan. kwa techniek echt veel makkelijker/simpeler. maar neos gaat wat sneller en meer bergruimte.
Goh, da's nou echt eens een tip waar ik wat aan heb. Als je niets zinnigs hebt te vertellen post dan lekker ergens anders betweter!! Kennelijk is niet iedereen zo geweldig als jijquote:Op donderdag 16 september 2004 12:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Tuurlijk..... gewoon lekker doorrijden met dat ding. Wat maakt het ook uit.
En wat is er opgevoerd aan alstie 65 rijdt? Standaard rijden ze rond de 75/80km/h.
De jouwe is dus nog gewoon origineel, misschien varioring eruit ofzo, maar dan zit er nog een ''prop'' in je uitlaat. 2 maten groter sproeiertje en voila hij is standaard.
Lekker vaag verhaal, en dan boos worden als er vage posts komen..... kan van alles zijn.
Breng hem anders lekker bij de bromfietswinkel ipv te gaan janken hier
iddquote:Op donderdag 16 september 2004 12:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Goh, da's nou echt eens een tip waar ik wat aan heb. Als je niets zinnigs hebt te vertellen post dan lekker ergens anders betweter!! Kennelijk is niet iedereen zo geweldig als jij![]()
Wat wil je horen dan? HET antwoord?quote:Op donderdag 16 september 2004 12:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Goh, da's nou echt eens een tip waar ik wat aan heb. Als je niets zinnigs hebt te vertellen post dan lekker ergens anders betweter!! Kennelijk is niet iedereen zo geweldig als jij![]()
op mijn werk zeker? ik heb hier zeker iets aan, op deze manier weet ik tenminste waar ik ongeveer naar moet zoeken. ik kan dat hele ding wel uit elkaar gaan halen maar als ik nog niet weet wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn dan heb ik er niets aan. ik heb nu tenminste een paar richtlijnen. eenmaal thuis zal ik ze doornemen met mijn vriend en die zal dan iets gerichter kunnen kijken.quote:Op donderdag 16 september 2004 13:11 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan? HET antwoord?
Dat weet toch niemand als je zulke vage symptonen post
Je hebt NERGENS iets aan, niemand kan hier via zijn beeldscherm beoordelen wat jouw scooter mankeert. In de tijd dat je hier op antwoorden zit te wachten had de dealer allang kunnen zeggen wat het is.
ik zorg er idd best goed voor. ik rijd nooit de tank leeg, regelmatig olie en onderhoudsbeurtjes e.d.quote:Op donderdag 16 september 2004 13:28 schreef xFriendx het volgende:
Dit kan inderdaad zoveel oorzaken hebben. Als je de dealer belt zou die het trouwens ook niet weten. Daar moet je echt naar kijken en niet telefonisch een verhaal aanhoren.
Ik zou zeggen, ga er zelf maar niet aan sleutelen, laat of je vriend er naar kijken, en anders naar de dealer. Zoveel zal het niet kosten, want zwaar opgevoerd is je scooter niet, en je gaat er denk ik vast netjes mee om, dus weinig slijtage aan onderdelen.
ps. neos heeft idd lekker veel opbergruimte, plus de mogelijkheid voor een kratje tussen je benen![]()
ps2. wanneer heb je voor het laatst je scooter laten afstellen? Dus rolletjes en trekveertjes laten vervangen.... En hoe oud zijn je vario en koppeling. Dus als je nog wat extra info kan geven over bepaalde onderdelen, graag, thxn already
en nog een verbetering: www.scooter-freaks.nl
de link in een eerdere post klopt niet. Als je de scooter niet naar de dealer wil brengen kan ik het op scooterfreaks wel voor je vragen, hoef jij je niet te registreren.
Ongeveer overal naar dusquote:Op donderdag 16 september 2004 13:22 schreef Puckzzz het volgende:
op deze manier weet ik tenminste waar ik ongeveer naar moet zoeken.
hmm ja.. :S. een nieuw blok kost een paar 100 euroquote:Op donderdag 16 september 2004 13:52 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ongeveer overal naar dus
Compleet nieuw blok kopen en het is vast weg......
THNX! ik zal het allemaal (laten) nakijken!quote:Op donderdag 16 september 2004 13:59 schreef ooge het volgende:
je hebt een benzine mengsel en een vong nodig dus:
1)draai eerst de bougie er eens uit, hou hem tegen het blok (iets van alu/metaal) en kijk of hij vonkt. zo niet nieuwe bougie of iets met de bedrading/onsteking/bobine (dan ben je zuur)
2) is je bougie zwart en nat, dan krijgt hij teveel benzine en te weinig lucht (vastzittende choke, luchtfilter verstopt etc).
3) ander krijgt hij te weinig benzine, vacuim pomp tank kapot/verstopt, gasnaald los, sproeier verstopt.
dat zijn de simpele dingen verder kan er nog van alles zijn natuurlijk, cilinder warm gelopen (lijkt me heel sterk maar okee) slippende kopeling vario oliepomp stuk etc etc
quote:Op donderdag 16 september 2004 13:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
spruitstuk doorblazen
quote:Op donderdag 16 september 2004 13:59 schreef Puckzzz het volgende:
nou ik denk dat ik er maar eens vandoor ga.
Ivo (en de anderen) bedankt voor de tips!
Rietvaerder bedankt dat je mijn frustratienieveau nog hoger hebt kunnen krijgen. Dat kon ik er nog wel bij hebben hoor, dat met het feit dat ik nu twee kiezen moet laten trekken maakt mijn dag helemaal af!
K danquote:Op vrijdag 17 september 2004 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
*UPDATE*
Iedereen hartstikke bedankt! Hij rijdt weer hartstikke goed!
Het bleek een hele vuile luchtfilter (de drap hing eraan), en een verstopte uitlaat te zijn. Dat laatste werd veroorzaakt door de demper die er los in lag te rammelen
Die stomme uitlaten van tegenwoordig, daar kun je dus niet eens de demper eruit halen. Met mijn Puchje kon dat wel!! Ja flexen maar dat ging ons iets te ver. Mijn vriend heeft gewoon even de fik erin gezet (spannend! ik stond achter het hek te kijken hahahaha) en daarna heeft hij een extra gat erin geboord
Maar nu kan ie weer gewoon zijn druk kwijt en rijdt 'ie dus weer goed. Hij heeft nu alleen iets meer de neiging om af te slaan maar daar moet je gewoon rekening mee houden.
De bougie kon het eigenlijk niet zijn want die was net nieuw, en om het helemaal af te maken heeft ie ook de sproeier doorgeblazen (ofzoiets)
Dat ging in ieder geval allemaal een stuk beter dan bij de tandarts![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |