abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:06:17 #41
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25533319
he livelink dat is lekker zeg..
ik zal binnenkort toch ook eens uit moeten gaan kijken voor een school voor kyllian spannend hoor allemaal
  donderdag 17 maart 2005 @ 12:34:35 #42
3542 Gia
User under construction
pi_25540857
Goh, gelukkig maar Livelink. Hartstikke fijn voor je.

Mijn ouders hadden overigens vroeger wel een probleem vanwege het systeem hier.
Mijn zus en ik zaten namelijk op de basisschool, toen we gingen verhuizen naar een nieuwe wijk. Dat was niet op loopafstand naar de school waar wij op zaten. Mijn zus ging toen naar de vijfde en ik naar de derde klas.
Nu was recht tegenover ons nieuwe huis een gloednieuwe basisschool waar ze begonnen met vier klassen. Dus een vijfde klas was er nog niet. Mijn moeder wilde mij dus op deze school doen. Dat heeft de grootste moeite gekost, omdat men vond dat ik op dezelfde school moest blijven als mijn zus.
Nu had ik dus nog een zusje die bijna 6 jaar jonger is. Die zou dus naar de eerste klas gaan, als ik in de zesde zat! Volgens dat systeem zou zij dan, met 6 jaar oud, op de fiets over een drukke hoofdweg, naar dezelfde school hebben gemoeten als ik. Daarom heeft mijn moeder gevochten om mij op die school te krijgen. Echt letterlijk recht tegenover ons.
Dat is overigens dezelfde school als waar nu mijn jongste nog op zit.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:33:20 #43
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49179508
*topic kickt*

De school waar we Suus waarschijnlijk op gaan doen hanteren gelijke schooltijden voor alle groepen.
Van 8.30 tot 12.00 en van 13.00 tot 15.00. (woensdag van 8.30 tot 12.00 uur)

Op die manier maken de kleutergroepen alleen meer uren dan wettelijk toegestaan en om dat te compenseren hebben ze dus een aantal keer per jaar een 'lang weekend' ingesteld. De kleutergroepen hebben dan de vrijdag voor én de maandag na het weekend vrij.

Voor ons is dit vrij nieuw dus was ik benieuwd of men hier ervaring heeft met dit soort schooltijden.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_49180356
Ik vind het erg lang, voor kleuters. De kleuters waar ik voor de klas heb gestaan waren, op een paar oudste kleuters na, echt wel toe aan huis om 13.00 uur.
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:37:23 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49184903
bij ons lopen we ook gelijk met de rest van de school alleen hebben de kleuters structureel de vrijdagmiddag vrij. wij hebben trouwens voor de christelijke school in het dorp gekozen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:01:52 #46
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49185923
De schooltijden van de school waar Wilyan heen gaat..

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag:
's morgens: 08.15 - 11.30
's middags: 13.00 - 15.15

Op woensdag:
's morgens: 08.15 - 12.00

Groep 1 en 2 vrijdag de hele dag vrij
Groep 3 - vrijdagmiddag vrij
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:39:21 #47
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_49187538
Over de verschillen in schoolsysteem tussen Nederland en België, blijf ik mij toch verbazen.
Hier bij ons gaan kleuters dus naar school als ze 2,5 jaar zijn en dan zijn de schooldagen van 8.30 tot 12.00 en van 13.30 tot 15.30 (beetje wisselend hier en daar afhankelijk van de school, maar ongeveer dit). Woensdagnamiddag vrij, maar voor de rest geen extra lange weekends of iets dergelijks.
De uren voor de lagere school zijn identiek.
pi_49188112
ik verbaas me daar ook over libel, ik vind 't zooo jong, 2,5jr, om dan al zulke lange dagen naar school te gaan.
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:56:36 #49
133767 Libel
pi_49188385
Ja, is ook wel heel jong.
Kinderen van wie de ouders niet moeten werken of die door grootouders kunnen worden opgehaald, gaan vaak in het begin maar halve dagen naar school. Maar vanaf de tweede kleuterklas (3-4 jaar) gaat iedereen toch echt hele dagen.
Doet me eraan denken, Aiken wordt 2 jaar in juni. Tijd om eens een school te zoeken want na de kerstvakantie volgend jaar is het zover...
pi_49188559
Hier gaan ze vanaf hun derde jaar van 9.00 tot 14.00 uur naar school, veel kinderen blijven dan nog voor eten en naschoolse opvang. Ik vond dat in het begin ook heel lang, maar ik heb een keer een dagje meegelopen en er worden heel veel rustmoment ingelast. Dan doen ze bijvoorbeeld de lichten uit en en gordijnen dicht, dan gaan alle kindjes aan tafel zitten en leggen hun hoofd op hun armpjes en dan is er wat muziek op de achtergrond of leest de juf wat voor. Op die manier komen ze echt wel tot rust en daarna zijn ze weer vol energie voor de volgende activiteit. De klasjes zijn ook vrij klein (15 kinderen gemiddeld), dat helpt denk ik ook wel.

libel, moeten die kinderen bij jullie dan ook al zindelijk zijn?
mooi he, alles
pi_49188816
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:00 schreef phileine het volgende:
Hier gaan ze vanaf hun derde jaar van 9.00 tot 14.00 uur naar school, veel kinderen blijven dan nog voor eten en naschoolse opvang. Ik vond dat in het begin ook heel lang, maar ik heb een keer een dagje meegelopen en er worden heel veel rustmoment ingelast. Dan doen ze bijvoorbeeld de lichten uit en en gordijnen dicht, dan gaan alle kindjes aan tafel zitten en leggen hun hoofd op hun armpjes en dan is er wat muziek op de achtergrond of leest de juf wat voor. Op die manier komen ze echt wel tot rust en daarna zijn ze weer vol energie voor de volgende activiteit. De klasjes zijn ook vrij klein (15 kinderen gemiddeld), dat helpt denk ik ook wel.

libel, moeten die kinderen bij jullie dan ook al zindelijk zijn?
*uit lurkstand

Er wordt inderdaad gevraagd dat de kinderen zindelijk zijn wanneer je ze naar school brengt...
Vaak zijn kinderen dit echter niet en dan blijven ze gewoon nog wat langer thuis alvorens naar school te gaan (ze hebben nog geen schoolplicht, dat is pas vanaf 5jaar).

*terug gaat lurken
*The waves you made will always be*
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:14:16 #52
133767 Libel
pi_49189240
Ja, ze moeten wel zindelijk zijn. Als dat niet het geval is, wordt er gevraagd om ze nog wat langer thuis te houden.
In de eerste kleuterklas gebeuren dan ook nog elke dag 'ongelukjes'.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:15:26 #53
133767 Libel
pi_49189282
Moi.com:
in België is er geen schoolplicht, wel leerplicht en dit vanaf 6 jaar.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:34:02 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49190101
Wij hebben gekozen voor een school die wat later op de dag uit was, om zo de tijd dat priscil alleen is zo kort mogelijk te maken.

Schooltijden:
8.45 - 12.30 13.30 - 15.30
woensdag 8.45 - 12.30

Toen we gingen kijken op deze school hadden we ook meteen een hele goede indruk. Alle groepen zitten "door elkaar". Daarmee bedoel ik dat de klassen door de hele school zitten verdeelt. Dus wel de groepen in 1 lokaal. Maar het lokaal van groep 3 zit bijvoorbeeld naast het lokaal van groep 8.
Verder moet ik zeggen dat onze eerste indruk ook wel de juiste was....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_49191376
Oh ja, de meeste scholen hebben natuurlijk een uur vrij tussen de middag. Ik ben scholen met een continurooster gewend. Dat maakt we verschil in of het lang of niet is
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:02:48 #56
167723 sanni
Acima de seu
pi_49195158
quote:
Op woensdag 15 september 2004 23:53 schreef mjdejong het volgende:
In mei 2005 wordt onze oudste alweer 4 en moet dus naar school. De jongste word in december van dit jaar 2 dus die gaat dan naar de peuterspeelzaal. We zijn de scholen in onze buurt afgegaan om een school van onze oudste uit te zoeken. De jaarboekjes gelezen met de scholen gepraat met ouders gepraat enz. Maar welke en waar kies je op?

Waar zijn we geweest:
De christelijke, de openbare maar we zijn voor de katholieke basisschool gegaan omdat die gewoon gelijk goed voelde.

Hoe hebben jullie gekozen en was je eerste indruk de juist?
Openbare school,protestants en vooraf veel inlichtingen via het internet en kenissen opgedaan alvorens contact gezocht met de school.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:12:06 #57
3542 Gia
User under construction
pi_49195447
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:55 schreef owlet het volgende:
Ik vind het erg lang, voor kleuters. De kleuters waar ik voor de klas heb gestaan waren, op een paar oudste kleuters na, echt wel toe aan huis om 13.00 uur.
Ik ben met mijn kinderen niet anders gewend geweest als alle dagen 8.30 - 12.00 en 13.30 tot 15.30 en om de week vrijdag vrij. Ik heb ze ook nooit thuis gehouden onder het mom van 'ze zijn toch nog niet leerplichtig'. Vinden ze op school heel vervelend als je dat doet. Ze wennen er echt wel snel aan.

Mijn oudste had wat meer slaap nodig en sliep op de vrije woensdagmiddag een paar uurtjes extra. De jongste heeft altijd minder slaap nodig gehad. Is wel makkelijk, eigenlijk, want ze zijn altijd gelijktijdig naar bed gegaan. Is nog steeds zo.
pi_49195554
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben met mijn kinderen niet anders gewend geweest als alle dagen 8.30 - 12.00 en 13.30 tot 15.30 en om de week vrijdag vrij. Ik heb ze ook nooit thuis gehouden onder het mom van 'ze zijn toch nog niet leerplichtig'. Vinden ze op school heel vervelend als je dat doet. Ze wennen er echt wel snel aan.

Mijn oudste had wat meer slaap nodig en sliep op de vrije woensdagmiddag een paar uurtjes extra. De jongste heeft altijd minder slaap nodig gehad. Is wel makkelijk, eigenlijk, want ze zijn altijd gelijktijdig naar bed gegaan. Is nog steeds zo.
Er zijn volgens mij genoeg leerkrachten die dat helemaal niet vervelend vinden. Het is heel normaal als een jonge kleuter niet direct hele dagen naar school gaat. Het ene kind is het andere niet dus het ene kind is zo gewend een ander heeft wat meer tijd nodig. Het is heel wat voor de meeste kinderen.
pi_49199901
En dan nog, als het voor het kind echt beter is om op de nog niet leerplichtige leeftijd echt een paar keer een kort dagje te maken dan moet de school echt wel met heel goede argumenten komen wil ik mijn kind dan maar langer naar school doen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:22:07 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49201200
Katja heeft wel een continuerooster. Zij zit nog in groep 1 en heeft maandag vrij. Dinsdag, donderdag en vrijdag zit ze van 08.30 - 14.30 op school en woensdag van 08.30 - 12.30.

Eigenlijk wel apart, al die verschillende tijden en roosters. Een beetje off-topic misschien, maar Job gaat vanaf november naar school en zal dan van november t/m juli samen met Katja in de klas zitten.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 2 kinderen in dezelfde klas?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')