*uit lurkstandquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:00 schreef phileine het volgende:
Hier gaan ze vanaf hun derde jaar van 9.00 tot 14.00 uur naar school, veel kinderen blijven dan nog voor eten en naschoolse opvang. Ik vond dat in het begin ook heel lang, maar ik heb een keer een dagje meegelopen en er worden heel veel rustmoment ingelast. Dan doen ze bijvoorbeeld de lichten uit en en gordijnen dicht, dan gaan alle kindjes aan tafel zitten en leggen hun hoofd op hun armpjes en dan is er wat muziek op de achtergrond of leest de juf wat voor. Op die manier komen ze echt wel tot rust en daarna zijn ze weer vol energie voor de volgende activiteit. De klasjes zijn ook vrij klein (15 kinderen gemiddeld), dat helpt denk ik ook wel.
libel, moeten die kinderen bij jullie dan ook al zindelijk zijn?
Openbare school,protestants en vooraf veel inlichtingen via het internet en kenissen opgedaan alvorens contact gezocht met de school.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:53 schreef mjdejong het volgende:
In mei 2005 wordt onze oudste alweer 4 en moet dus naar school. De jongste word in december van dit jaar 2 dus die gaat dan naar de peuterspeelzaal. We zijn de scholen in onze buurt afgegaan om een school van onze oudste uit te zoeken. De jaarboekjes gelezen met de scholen gepraat met ouders gepraat enz. Maar welke en waar kies je op?
Waar zijn we geweest:
De christelijke, de openbare maar we zijn voor de katholieke basisschool gegaan omdat die gewoon gelijk goed voelde.
Hoe hebben jullie gekozen en was je eerste indruk de juist?
Ik ben met mijn kinderen niet anders gewend geweest als alle dagen 8.30 - 12.00 en 13.30 tot 15.30 en om de week vrijdag vrij. Ik heb ze ook nooit thuis gehouden onder het mom van 'ze zijn toch nog niet leerplichtig'. Vinden ze op school heel vervelend als je dat doet. Ze wennen er echt wel snel aan.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:55 schreef owlet het volgende:
Ik vind het erg lang, voor kleuters. De kleuters waar ik voor de klas heb gestaan waren, op een paar oudste kleuters na, echt wel toe aan huis om 13.00 uur.
Er zijn volgens mij genoeg leerkrachten die dat helemaal niet vervelend vinden. Het is heel normaal als een jonge kleuter niet direct hele dagen naar school gaat. Het ene kind is het andere niet dus het ene kind is zo gewend een ander heeft wat meer tijd nodig. Het is heel wat voor de meeste kinderen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben met mijn kinderen niet anders gewend geweest als alle dagen 8.30 - 12.00 en 13.30 tot 15.30 en om de week vrijdag vrij. Ik heb ze ook nooit thuis gehouden onder het mom van 'ze zijn toch nog niet leerplichtig'. Vinden ze op school heel vervelend als je dat doet. Ze wennen er echt wel snel aan.
Mijn oudste had wat meer slaap nodig en sliep op de vrije woensdagmiddag een paar uurtjes extra. De jongste heeft altijd minder slaap nodig gehad. Is wel makkelijk, eigenlijk, want ze zijn altijd gelijktijdig naar bed gegaan. Is nog steeds zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |