abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21979463
... en die gaat maar liefst 1067 euro per jaar kosten.

Ja hoor daar gaan we weer. Ik mag voor de kosten van een ander opdraaien, want mijn eigen verzekering van 200 euro per jaar moet dan omgezet worden. Tweeverdieners en mensen met kinderen gaan er op vooruit maar de alleenstaanden zijn weer de eeuwige lul. Die mogen ongeveer 750 euro extra per jaar ophoesten.

Prachtig toch zo'n kankerland waar de overheid wel eventjes bepaalt wat goed voor je is!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 21:32:03 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21979504
Dit topic is al langs geweest

Ow, en dan ga je toch lekker emigreren
Ik ga een hoop geld besparen.

Overigens gaan ziekenfondsverzekerde met kinderen er helemaal niet op vooruit
pi_21979677
Ik mis weer wat geloof ik .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_21979922
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow, en dan ga je toch lekker emigreren
Wat een achterlijke stompzinnige reactie. Elke keer als ik hier op Fok iets post over een bepaald slecht punt in Nederland is er altijd wel iemand die roept 'dan ga je toch emigreren'. Alsof je alles maar gewoon moet slikken en zelfs niet mag zeggen dat iets klote is. Dat is dus echt een van de redenen waarom dit land steeds verder wegzakt.

Nederland, land der naïeve dwazen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Redactie Frontpage woensdag 15 september 2004 @ 21:46:45 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_21979946
quote:
Dat is dus echt een van de redenen waarom dit land steeds verder wegzakt.

Sodemieter dan op uit dit land, idioot
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_21980156
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Sodemieter dan op uit dit land, idioot
ne okuyon, bokmu var?
pi_21980178
Weer zo'n studentje. Je komt er zelf wel achter als je eenmaal een loonstrookje ontvangt, naïeve sukkel.
-Mark Steyn
pi_21980229
lol dan zou ik dubbele gaan moeten betalen ong.

Denk dat ik dan ook maar dubbel zo vaak ziek ga zijn ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 21:55:52 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21980279
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat een achterlijke stompzinnige reactie. Elke keer als ik hier op Fok iets post over een bepaald slecht punt in Nederland is er altijd wel iemand die roept 'dan ga je toch emigreren'. Alsof je alles maar gewoon moet slikken en zelfs niet mag zeggen dat iets klote is. Dat is dus echt een van de redenen waarom dit land steeds verder wegzakt.

Het is helemaal niet klote. Er komt juist meer gelijkheid in.
Dat JIJ het klote vind is wat anders.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 21:57:30 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21980344
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:52 schreef StefanP het volgende:
Weer zo'n studentje. Je komt er zelf wel achter als je eenmaal een loonstrookje ontvangt, naïeve sukkel.
Er gaat op mijn loonstrookje momenteel geen ziektenkosten af.
Dat betekent dat ik dus particulier verzekerd ben.
In tegenstelling tot ziekenfondsverzekerde betekent dat dat ik ieder lid in mijn huishouden apart moet verzekeren.

In tegenstelling tot ziekenfondsverzekerde waarbij de kinderen dus min of meer gratis mee verzekerd zijn. DAT is juist belachelijk.
  Redactie Frontpage woensdag 15 september 2004 @ 21:58:20 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_21980367
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:52 schreef StefanP het volgende:
Dit 'studentje' is al weer een paar jaar afgestudeerd. het enige waar ik van schrik in mijn loonstrookje is mijn brutoloon (valt elke maand tegen, alhoewel het elke maand gelijk is)

Ik stel voor dat jij lekker naar Amerika gaat verhuizen. Geen voorzieningen, geen ziekenfonds, gewoon lekker doodgaan als je je NIET verzekerd hebt.

Je schijnt niet te begrijpen dat de zorg in Nederland nog altijd 1 van de beste, en voor de burger goedkoopste is. De Belgen bv zijn er erg jaloers op
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 15 september 2004 @ 21:58:58 #12
2347 deff
..until the reaper sings
pi_21980391
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:30 schreef StefanP het volgende:

Ja hoor daar gaan we weer. Ik mag voor de kosten van een ander opdraaien, want mijn eigen verzekering van 200 euro per jaar moet dan omgezet worden. Tweeverdieners en mensen met kinderen gaan er op vooruit maar de alleenstaanden zijn weer de eeuwige lul. Die mogen ongeveer 750 euro extra per jaar ophoesten.

Prachtig toch zo'n kankerland waar de overheid wel eventjes bepaalt wat goed voor je is!
das mooi, ben ik nu dus in 3,25 maanden kwijt.
spaar ik dus mooi 7,75 maanden mee uit.

ach en voor die 1067 euro heb je ook wel een 1way ticket naar boogieboogieland ofzow...
daddy to the bone....
nu daddy van 2
"root doesn't mean a thing if you ain't got that ping"...
  woensdag 15 september 2004 @ 22:00:18 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21980438
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, meer gelijkheid. Dat is precies wat we niet nodig hebben in dit land.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 22:01:55 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21980496
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ja, meer gelijkheid. Dat is precies wat we niet nodig hebben in dit land.
Nivilering dan.
Jij betaald toch ook liever NIET de kosten voor je buurman?
  woensdag 15 september 2004 @ 22:02:03 #15
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_21980502
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Overigens gaan ziekenfondsverzekerde met kinderen er helemaal niet op vooruit
Hoezo niet ? Kinderen tot en met 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  woensdag 15 september 2004 @ 22:02:51 #16
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21980533
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:58 schreef Innisdemon het volgende:
Dit 'studentje' is al weer een paar jaar afgestudeerd. het enige waar ik van schrik in mijn loonstrookje is mijn brutoloon (valt elke maand tegen, alhoewel het elke maand gelijk is)
Dat is je eigen probleem.
Ik stel voor dat jij lekker naar Amerika gaat verhuizen. Geen voorzieningen, geen ziekenfonds, gewoon lekker doodgaan als je je NIET verzekerd hebt.[/q]Bullshit, er zijn wel degelijk voorzieningen in de VS.
quote:
Je schijnt niet te begrijpen dat de zorg in Nederland nog altijd 1 van de beste, en voor de burger goedkoopste is. De Belgen bv zijn er erg jaloers op
Dan is het toch op zijn minst curieus te noemen dat er in NL mensen sterven agv de wachtlijsten en er mensen vanuit Nederland naar Belgie gaan voor zorg.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 15 september 2004 @ 22:04:06 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21980589
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nivilering dan.
Jij betaald toch ook liever NIET de kosten voor je buurman?
UIteraard niet. Behalve oneerlijk is het ook nog eens niet efficient.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 22:04:34 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21980604
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:02 schreef sooty het volgende:

[..]

Hoezo niet ? Kinderen tot en met 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
Ja, dus betaal je nu als ziekenfonds verzekerde dus minder
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 22:05:12 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21980625
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:04 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

UIteraard niet. Behalve oneerlijk is het ook nog eens niet efficient.
Daarom, dus als mijn armlastige buurman een beetje meer zijn zorg gaat betalen kan ik dat alleen maar toejuichen.
  woensdag 15 september 2004 @ 22:09:59 #20
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_21980802
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dus betaal je nu als ziekenfonds verzekerde dus minder
Wat betaalt een ziekenfondsverzekerde nu dan ?
(Ik ben slecht op de hoogte van die materie.).
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_21980869
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:30 schreef StefanP het volgende:

Gefundeerde opmerking weer...

Het idee is ook om met een no-claim-systeem te gaan werken en dus "betaal" jij niet voor de kosten van een ander. In principe niet meer dan nu. (nu betaal jij toch ook belasting )

Ziekenfondsverzekerden gaan er dus niet op vooruit, aangezien er voor de kinderen nu "niet" betaald hoeft te worden. Dat zal dan gaan veranderen.

Kankerland? Tja, ik ben ook niet voor al te veel overheidsbemoeienis, maar feit blijft dat wij de afgelopen jaren te weinig betaald hebben aan de zorg en dat de kosten daar flink gestegen zijn. (en nu niet gaan zeiken over de zorg zelf, een groot deel van de stijging is ook veroorzaakt door de zwakkere mensen en de mensen die voor elk wissewasje naar de dokter gaan onder het mom van: de verzekering betaalt toch)

Mag ik even weten waar jij allemaal gebruik van maakt, qua openbare voorzieningen? (en dat zijn er meer dan je denkt), dan ga ik bij mijn definitieve aanslag alvast bezwaar maken door een deel van mijn belasting in te houden. Dat mag jij voor me betalen, goed?

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 22:20:01 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21981127
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:09 schreef sooty het volgende:

[..]

Wat betaalt een ziekenfondsverzekerde nu dan ?
(Ik ben slecht op de hoogte van die materie.).
Er wordt van de kostwinner premie ingehouden. En dan zijn de kinderen direkt meeverzekerd
pi_21981396
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want 'one size fits all' natuurlijk! Douw iedereen maar in hetzelfde hokje. Als mensen zonodig kinderen willen, dan betalen ze daar ook maar zelf verzekering voor. Waarom moet ik daar aan meebetalen! En zo kan ik nog meer dingen opnoemen. Ik zet maar eens in de maand vuilnis buiten, toch betaal ik evenveel afvalheffing als mijn buren. Zij werken niet en vangen lekker een uitkering. Dat mag ik deels weer betalen, natuurlijk.

In plaats van dat iedereen maatwerk kan krijgen met verzekeringen, pensioen, afvalheffing, noem maar op gaan we het in dit land juist andersom doen.

Fantastisch inderdaad - als je tot de groep behoort voor wie de premies omlaag gaan omdat anderen voor JOUW verzekering moeten gaan betalen!
-Mark Steyn
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 september 2004 @ 22:28:16 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21981427
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:27 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, want 'one size fits all' natuurlijk! Douw iedereen maar in hetzelfde hokje. Als mensen zonodig kinderen willen, dan betalen ze daar ook maar zelf verzekering voor. Waarom moet ik daar aan meebetalen!
En juist DAT gaat gebeuren
pi_21981504
Ik betaal nu al 50 euro per maand (student)
Vuile stinkaso's in de regering!

Zelf allemaal 10 jaar gestudeerd en de maatschappij financieel leeggezogen en nu korten op alles wat ze maar kunnen bedenken!
Wat? Meer dan 5 jaar studeren! 6500 euro collegegeld, dat zal die luie studenten wel leren, zei de staatssecretaris van onderwijs, die zelf 7 jaar lallend in de kroeg doorbracht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')