Wat een achterlijke stompzinnige reactie. Elke keer als ik hier op Fok iets post over een bepaald slecht punt in Nederland is er altijd wel iemand die roept 'dan ga je toch emigreren'. Alsof je alles maar gewoon moet slikken en zelfs niet mag zeggen dat iets klote is. Dat is dus echt een van de redenen waarom dit land steeds verder wegzakt.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow, en dan ga je toch lekker emigreren
Sodemieter dan op uit dit land, idiootquote:Dat is dus echt een van de redenen waarom dit land steeds verder wegzakt.
Nederland, land der naïeve dwazen.
quote:Op woensdag 15 september 2004 21:46 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Sodemieter dan op uit dit land, idioot
Het is helemaal niet klote. Er komt juist meer gelijkheid in.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat een achterlijke stompzinnige reactie. Elke keer als ik hier op Fok iets post over een bepaald slecht punt in Nederland is er altijd wel iemand die roept 'dan ga je toch emigreren'. Alsof je alles maar gewoon moet slikken en zelfs niet mag zeggen dat iets klote is. Dat is dus echt een van de redenen waarom dit land steeds verder wegzakt.
Nederland, land der naïeve dwazen.
Er gaat op mijn loonstrookje momenteel geen ziektenkosten af.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:52 schreef StefanP het volgende:
Weer zo'n studentje. Je komt er zelf wel achter als je eenmaal een loonstrookje ontvangt, naïeve sukkel.
Dit 'studentje' is al weer een paar jaar afgestudeerd. het enige waar ik van schrik in mijn loonstrookje is mijn brutoloon (valt elke maand tegen, alhoewel het elke maand gelijk is)quote:Op woensdag 15 september 2004 21:52 schreef StefanP het volgende:
Weer zo'n studentje. Je komt er zelf wel achter als je eenmaal een loonstrookje ontvangt, naïeve sukkel.
das mooi, ben ik nu dus in 3,25 maanden kwijt.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:30 schreef StefanP het volgende:
... en die gaat maar liefst 1067 euro per jaar kosten.
Ja hoor daar gaan we weer. Ik mag voor de kosten van een ander opdraaien, want mijn eigen verzekering van 200 euro per jaar moet dan omgezet worden. Tweeverdieners en mensen met kinderen gaan er op vooruit maar de alleenstaanden zijn weer de eeuwige lul. Die mogen ongeveer 750 euro extra per jaar ophoesten.
Prachtig toch zo'n kankerland waar de overheid wel eventjes bepaalt wat goed voor je is!
Ja, meer gelijkheid. Dat is precies wat we niet nodig hebben in dit land.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is helemaal niet klote. Er komt juist meer gelijkheid in.
Dat JIJ het klote vind is wat anders.
Nivilering dan.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:00 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ja, meer gelijkheid. Dat is precies wat we niet nodig hebben in dit land.![]()
Hoezo niet ? Kinderen tot en met 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Overigens gaan ziekenfondsverzekerde met kinderen er helemaal niet op vooruit
Dat is je eigen probleem.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:58 schreef Innisdemon het volgende:
Dit 'studentje' is al weer een paar jaar afgestudeerd. het enige waar ik van schrik in mijn loonstrookje is mijn brutoloon (valt elke maand tegen, alhoewel het elke maand gelijk is)
Dan is het toch op zijn minst curieus te noemen dat er in NL mensen sterven agv de wachtlijsten en er mensen vanuit Nederland naar Belgie gaan voor zorg.quote:Je schijnt niet te begrijpen dat de zorg in Nederland nog altijd 1 van de beste, en voor de burger goedkoopste is. De Belgen bv zijn er erg jaloers op
UIteraard niet. Behalve oneerlijk is het ook nog eens niet efficient.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nivilering dan.
Jij betaald toch ook liever NIET de kosten voor je buurman?
Ja, dus betaal je nu als ziekenfonds verzekerde dus minderquote:Op woensdag 15 september 2004 22:02 schreef sooty het volgende:
[..]
Hoezo niet ? Kinderen tot en met 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
Daarom, dus als mijn armlastige buurman een beetje meer zijn zorg gaat betalen kan ik dat alleen maar toejuichen.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:04 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
UIteraard niet. Behalve oneerlijk is het ook nog eens niet efficient.
Wat betaalt een ziekenfondsverzekerde nu dan ?quote:Op woensdag 15 september 2004 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dus betaal je nu als ziekenfonds verzekerde dus minder
Gefundeerde opmerking weer...quote:Op woensdag 15 september 2004 21:30 schreef StefanP het volgende:
... en die gaat maar liefst 1067 euro per jaar kosten.
Ja hoor daar gaan we weer. Ik mag voor de kosten van een ander opdraaien, want mijn eigen verzekering van 200 euro per jaar moet dan omgezet worden. Tweeverdieners en mensen met kinderen gaan er op vooruit maar de alleenstaanden zijn weer de eeuwige lul. Die mogen ongeveer 750 euro extra per jaar ophoesten.
Prachtig toch zo'n kankerland waar de overheid wel eventjes bepaalt wat goed voor je is!
Er wordt van de kostwinner premie ingehouden. En dan zijn de kinderen direkt meeverzekerdquote:Op woensdag 15 september 2004 22:09 schreef sooty het volgende:
[..]
Wat betaalt een ziekenfondsverzekerde nu dan ?
(Ik ben slecht op de hoogte van die materie.).
Ja, want 'one size fits all' natuurlijk! Douw iedereen maar in hetzelfde hokje. Als mensen zonodig kinderen willen, dan betalen ze daar ook maar zelf verzekering voor. Waarom moet ik daar aan meebetalen! En zo kan ik nog meer dingen opnoemen. Ik zet maar eens in de maand vuilnis buiten, toch betaal ik evenveel afvalheffing als mijn buren. Zij werken niet en vangen lekker een uitkering. Dat mag ik deels weer betalen, natuurlijk.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is helemaal niet klote. Er komt juist meer gelijkheid in.
Dat JIJ het klote vind is wat anders.
En juist DAT gaat gebeurenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, want 'one size fits all' natuurlijk! Douw iedereen maar in hetzelfde hokje. Als mensen zonodig kinderen willen, dan betalen ze daar ook maar zelf verzekering voor. Waarom moet ik daar aan meebetalen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |