abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21965081
Ik ben bezig met een appartement te kopen waarbij de verwarming vanuit een centraal ketelhuis geregeld wordt. Om uit de douchekop en de kranen warm water te krijgen moet er een boiler of geiser geplaatst worden. Wat kan ik het beste doen volgens jullie?

Owja...ik ga er met m`n vriendin wonen, dus warm water voor twee man is nodig...
pi_21965170
Als je van lang douchen houdt zou ik lekker een geisertje nemen.. die boilers zijn altijd net leeg als je je lekker staat in te zepen. Zeker die voor huishoudelijk gebruik.
pi_21965401
verwarmingsketel... kost wel wat, maar dan heb je ook iets betrouwbaarders dan een geiser.
Praatprieter
pi_21965934
Boiler -> je hebt sneller en meer (dikkere straal) warm water tot je beschikking

Geiser -> Levert langdurig warm water maar minder dikke straal

In geval van douche zou ik denk voor die geiser gaan.

Verwarmingsketel (zoals gezegt werdt) is natuurlijk grote onzin, die zijn te groot voor in een appartement (verwarming is centraal geregeld dus geen rekening gehouden met cv ketels) en met betrouwbaarheid heeft dat tegenwoordig geen zak mee te maken, geiser en cv werkt volgens het zelfde principe. Zoziezo zou die verwarmingsketel dan combi moeten zijn anders kun je er alleen radiatoren mee verwarmen.

In jou geval zou ik dus voor de geiser gaan (Y) compact, en langdurig warm water (Y)
pi_21966108
Geiser, veel handiger. Bij het douchen even het water laten lopen voordat eronder stapt, that's all.
  woensdag 15 september 2004 @ 12:21:58 #6
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_21966133
Een geiser heeft wel afvoer naar buiten nodig, mocht je willen blijven leven
pi_21966376
---> LIF
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_21970437
we hebben hier een boiler staan van 80 liter....nooit problemen met koud water ofzo.

en het ding is ook passief,hij word niet verwarmt door electra maar door de centrale verwarming middels een aanvoer en retour pijp (net als bij een radiator)

werkt perfect vind ik
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_22101320
Eey bedankt voor alle reacties, nu afwachten of ik een verstandige keuze maak
pi_22101388
Nadeel van een geiser is dat hij ook een minimale waterstroming moet krijgen omdat hij anders weer uit floept, heel irritant. Heb je eerst een straal warm water, ze je de koude kraan iets open om het op goede temperatuur te krijgen dan gaat de geiser weer uit omdat er wat druk weg is. Een boiler is duidelijik een betere keuze!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')