Wat hebben teksten als: "schiet de homo's dood" nog met kunst te maken?quote:Op woensdag 15 september 2004 08:47 schreef woordenaar het volgende:
Dat is kunst. Deze man wil zijn gevoelens uiten.
Ik denk evenveel alsquote:Op woensdag 15 september 2004 09:52 schreef Seborik het volgende:
[..]
Wat hebben teksten als: "schiet de homo's dood" nog met kunst te maken?
quote:Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
Ben aan zet stuur een skut-raket.
Naar die kanker slet je bent goedkoper dan een easy-jet.
Twee maanden in Nederland en dan al zo bijdehand.
Kanker hoer kanker stront vlek.Sla je op je bek, breek je nek.
Wat je denkt wat je denkt.Je bent een excuus allochtoon doe is gewoon.
Want ik weet waar je hooitje woont.Kanker hoer altijd op de loer.
Met je dicht genaaide snee bij de vvd in de vorm van zalm.
Fuck cda fuck vvd dit is DHC.Motherfucker met volkert van der G.
Wat je denkt wat je denkt.Hardcore gangster shit daar zorg ik voor.
We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over intergratie.
Het heeft geen zin want je blijft een ziekelijk irritant Voor jouw vaginale complicatie.
Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn je kan beter geen vijand van mij zijn den haag is mijn terrein.Kanker huis-neger steek je neer want je bent vies.
Je bent een allochtoon met een te hoge toon vieze kloon van een autochtoon.Slet als een skelet.
Kut kabinet Automobilisten zien je maar net.Zwakke aids patiënt.
Je was eerst een moslim nu ben je een jood in zware nood in Somalië was je al blij met een stukje brood kwam hier in een houten bood.Je keek om je heen en genood toen Nederland je assiel aanbood.Want je kwam zogenaamd uit de goot.Je maakte je eigenland zwarter dan wie je al was.Je kreeg van Zalm een stikker die flikker gore konte likker. Je maakt moe weetje wat ik doe ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën.
Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.Omdat je geen orgasme meer krijgt.
Kanker skelet zonder kut.
Den Haag Connection.
En de groep die dat gemaakt heeft treedt wel in De Melkweg of Nighttown op?quote:Op woensdag 15 september 2004 10:01 schreef woordenaar het volgende:
[..]
Ik denk evenveel als
Dat maakt niets uit, het is en blijft immers kunst.quote:Op woensdag 15 september 2004 10:02 schreef SCH het volgende:
[..]
En de groep die dat gemaakt heeft treedt wel in De Melkweg of Nighttown op?
Waarom, wat is er kunst aan?quote:Op woensdag 15 september 2004 10:02 schreef woordenaar het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit, het is en blijft immers kunst.
Dat maakt nogal wat uit. Het gaat er hierom dat deze groepen geprogrammeerd worden op respectabele poppodia en niet om de vraag of deze man zijn nummers mag maken. Dat is een essentieel verschil. Ik leg mijn klachten niet neer bij de artiest maar bij de podia.quote:Op woensdag 15 september 2004 10:02 schreef woordenaar het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit, het is en blijft immers kunst.
Om zo dom en narrowminded te zijn dat je het discrimineren zoals dat bij jezelf als 'gekleurde medemens' gebeurt veroordeelt en dan vervolgens een andere groep mensen uitkiest om inferieur te noemen, en het voor jezelf acceptabel maakt om homo's nog in elkaar te slaan ook.quote:Op woensdag 15 september 2004 10:03 schreef Seborik het volgende:
[..]
Waarom, wat is er kunst aan?
Bullshit, zo'n 'respectabel poppodium' mag nog altijd zelf kiezen wie ze er laten optreden.quote:Op woensdag 15 september 2004 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat maakt nogal wat uit. Het gaat er hierom dat deze groepen geprogrammeerd worden op respectabele poppodia en niet om de vraag of deze man zijn nummers mag maken. Dat is een essentieel verschil. Ik leg mijn klachten niet neer bij de artiest maar bij de podia.
En ik mag ze daar toch op bekritiseren?quote:Op woensdag 15 september 2004 10:32 schreef CybErik het volgende:
[..]
Bullshit, zo'n 'respectabel poppodium' mag nog altijd zelf kiezen wie ze er laten optreden.
Je kunt je afvragen of je een cultuur wil waarin om haat wordt geroepen. In Jamaïca is het geaccepteerd. Hier niet. Dit soort teksten zijn hier onwenselijk.quote:Op woensdag 15 september 2004 10:32 schreef CybErik het volgende:
[..]
Bullshit, zo'n 'respectabel poppodium' mag nog altijd zelf kiezen wie ze er laten optreden.
En daarnaast... het is toch de cultuuuuuuuuuuuuuuuuuuur en die dient behouden te worden?![]()
Dus Skrewdiver of andere nazibands zijn ook welkom?quote:Op woensdag 15 september 2004 10:32 schreef CybErik het volgende:
[..]
Veroordeel jij het podium meer dan de zanger?quote:Op woensdag 15 september 2004 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat maakt nogal wat uit. Het gaat er hierom dat deze groepen geprogrammeerd worden op respectabele poppodia en niet om de vraag of deze man zijn nummers mag maken. Dat is een essentieel verschil. Ik leg mijn klachten niet neer bij de artiest maar bij de podia.
Dat iemand tien jaar geleden een uiterst dubieuze tekst heeft ingezongen vind ik op zichzelf geen reden om hem nu maar van het podium te weren. Kwalijker is het natuurlijk dat hij kennelijk onlangs ook nog in opspraak is gekomen door de vermeende mishandeling van een (of meer) homo's op Jamaica. Dat vind ik al een betere reden om hem niet te programmeren voor de Melkweg.quote:De huidige commotie rond Buju Banton, die deze maand wel optrad op het Reggae Sundance-festival in Eindhoven en gisteren nog in het Belgische Oudenaarde, is vooral gebaseerd op het nummer Boom bye bye. Dat liegt er inderdaad niet om. Het is een verwerpelijk staaltje homohaat. Het merkwaardige is dat Boom bye bye al tien jaar oud is. En toen al was het omstreden. Zo omstreden zelfs dat Bantons carrière er danig onder te lijden had. Sindsdien staat het dan ook niet meer op zijn repertoire. Homofoob is hij, en met hem al die andere dancehall-artiesten, nog wel degelijk.
Dat moet de Melkweg beslissen. Ik zou er niet heen gaan, maar als zo'n 'respectabel poppodium' besluit zo'n band er te laten optreden moeten zij dat weten. En daar mag je ze natuurlijk wel om bekritiserenquote:Op woensdag 15 september 2004 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus Skrewdiver of andere nazibands zijn ook welkom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |