abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 13 september 2004 @ 20:01:12 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21930365
Danyel Yohanan , zoon van Phluphy
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:10 schreef phluphy het volgende:
Gisterochtend zijn wij begonnen aan de bevalling, in ons eigen ziekenhuis in Apeldoorn. Het doel was de geboorte gisteren te laten plaatsvinden, omdat het kleintje in het vruchtwater had gepoept. Helaas verliep niet alles naar wens, en niet in het gewenste tempo. De details zal ik misschien nog wel eens posten.

Het komt er in elk geval op neer dat vanochtend om 01.38 onze prachtige zoon DANYEL YOHANAN is geboren. Helaas kwam hij ter wereld zonder hartslag en hij ademde niet.
De arts is meteen begonnen met het reanimeren van ons dappere kindjes. Na een tijdje hebben ze het hartje op gang gekregen, en ook de ademhaling kwam op gang. Helaas heeft Danyel echter vrij lang zonder zuurstof moeten doen, en dat is natuurlijk niet goed.

Door enkele complicaties moest Danyel aan de beademing, waarop de arts volgens de regels Danyel heeft overgedragen aan een Academisch Ziekenhuis, in dit geval het Radboud ziekenhuis te Nijmegen.
Vanochtend om 05.00 uur is hij door een speciale neonatologie-ambulance opgehaald bij het ziekenhuis in Apeldoorn en naar Nijmegen vervoerd. In de loop van de ochtend ben ik, ook per ambulance (ziekenvervoer), samen met mijn man naar Nijmegen gebracht om bij Danyel te zijn.

Na lang wachten hebben we een gesprek gehad met enkele artsen. Wij werden op de hoogte gebracht van de mogelijke gevolgen die e.e.a. heeft voor onze zoon. Van het nieuws werden wij niet vrolijk, zo werd er bij 1 test amper hersenactiviteit gemeten, wat zou betekenen dat ons kindje een kasplantje wordt.
Het klinische onderzoek (kijken wat hij doet en hoe) wijst uit dat er wel hersenactiviteit moet zijn, want hij reageert wel degelijk op prikkels. Ook ademt hij deels alweer uit zichzelf, hij begint te bewegen, en nog wat kleine zichtbare dingetjes.
Dit zegt allemaal echter niets, de komende dagen zullen moeten uitwijzen hoe sterk onze knul is, en hoe sterk zijn levensdrang is.

Ik schrijf dit vanuit de verpleegsterskamer op de kraamafdeling van het Radboud ziekenhuis. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik, Jeroen, mijn familie, iedereen kapot is van dit oneerliijke verhaal. Waarom krijgen wij eerste en kado aangeboden en wordt het ons vervolgens weer afgepakt? Onze hele wereld is ingestort, het enige wat we nog kunnen is dat Danyel voor een klein wondertje gaat zorgen, en zich de komende dagen zal ontwikkelen op allerlei gebied.
Danyel is een prachtkind, hij ziet er blakend van gezondheid uit, maar helaas zegt dit niets.
De komende dagen zullen wij nog vele testresulaten horen, leven tussen hoop en wanhoop.

Ik zal jullie op de hoogte brengen van de ontwikkelingen, maar ik weet niet wanneer. Voorlopig richten wij ons natuurlijk geheel op Danyel. Zijn naam betekent: God is mijn rechter. Ik hoop dat de rechter rechtvaardig zal oordelen, want Danyel is zo geheel onschuldig.... :'(
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 22:17 schreef phluphy het volgende:
Ik ben helemaal ontroerd door de kaarsen"aktie". Jullie medeleven en goede wensen sterken ons enorm. Ook wij hebben de hoop op een wonder nog niet opgegeven.
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:59 schreef phluphy het volgende:
Wat is jullie medeleven een opsteker voor ons, zoveel mensen die je niet eens kent, we hebben er enorm veel aan.

Zowel Jeroen als ik logeren tijdelijk op de kraamafdeling van het UMC Radboud, voor Jeroen wordt er naast mijn bed 's avonds een bedje gemaakt. Danyel slaapt een paar verdiepingen lager op de Intensive Care van Neonatalogie, en we kunnen 24u/dag naar hem toe.

Danyel vecht als een tijger, maar hij gaat niet vooruit. Het aantal slangetjes en infuusjes wordt steeds groter :'( . Afgelopen nacht heeft hij erg veel last gehad van stuipjes, waardoor ze hem weer een extra middel moeten toedienen, anders heeft hij er zoveel last van.

Vanmiddag mag ik hem op schoot nemen, onder begeleiding van de verpleging die al die toeters en bellen moeten vasthouden. Dit "op schoot nemen" wordt gezien als troost voor de moeder, niet iets dat voor Danyel echt prettig is. Ik twijfel dan ook of ik het zal doen, ook omdat ik aanvoel dat ze mij dit aanbieden omdat het morgen misschien niet meer kan.

Verder is hij gewoon een prachtvent om te zien en we zijn tot over onze oren verliefd op 'm.
We hebben natuurlijk heel veel foto's gemaakt.

Lieve mensen, ik vind jullie aangepaste afbeeldingen en teksten iets onvoorstelbaar moois. Ik heb zelfs de verpeging hier uitgelegd wat een forum is, en ze toen laten zien wat jullie voor lief gebaar hebben gegeven. Jullie medeleven sterkt ons.
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:22 schreef phluphy het volgende:
:') 2 x per dag naar het forum, om weer even helemaal bij te tanken. Het klinkt te zot voor woorden, maar jullie berichtjes en medeleven doen ons zo ontzettend goed.

Ik ben vanmiddag niet naar Danyel kunnen gaan, want ik moest wachten op de arts (voor mezelf). Lichameljjk ging ik nogal achteruit, en moest even een stapje terugdoen. Inmiddels ben ik een bloedprop verloren die waarschijnlijk de boosdoener was van de ellende, en vanavond ben ik alweer een paar keer bij Danyel geweest. De schoot-sessie hebben we niet gedaan, wel krijg ik "les" in verzorging (sonde-voeding bijvullen, temperatuur meten, mondje schoonmaken, luier vernieuwen).

Eerst maar even het hoogtepunt van de dag: ik heb 5 ml (eerste) borstvoeding geproduceerd, bij de eerste poging ! Wij hadden niet verwacht dat Danyel al voeding via de maag zou krijgen, en hadden niet durven hopen dat mijn poging tot kolven meteen zou slagen. De 5 ml die hij nu heeft gekregen is 50% van deze "maaltijd" en daar stond iedereen van te kijken!
Dit was zo fijn om te doen, ik kan nu tenminste zelf iets doen voor mijn kereltje.

Wat betreft zijn ontwikkeling: het lichamelijke deel toont progressie: nieren, lever, darmen lijken goed te functioneren. Hij kan steeds meer zelf ademen (het apparaat geeft alleen als hij het niet zelfstandig doet), en zijn oogjes zijn al een keer open geweest.

Als dit goed blijft gaan, betekent dit dat de hersenSTAM weinig schade heeft opgelopen. De grote zorg zit 'm in de hersenSCHORS, van waaruit eigenlijk de rest geregeld wordt. Een eerste hersenfilmpje liet erg weinig zien, morgen wordt dit herhaald, in de loop van de week nog een paar keer, gekoppeld aan resultaten van MRI scans, en zo hopen we een keer een beeld te krijgen van wat de situatie is. Dit kan nog alle kanten op: als blijkt dat Danyel geen kwaliteit van leven heeft, wordt de beademing etc. gestopt. Dit is dus het scenario waaraan wij liever niet denken.
De kans dat Danyel helemaal "normaal" wordt, is zo goed als uitgesloten. Maar handicaps zijn er in vele gradaties, en vele van die gradaties zijn voor ons volledig acceptabel.

Vanaf morgen krijgen wij begeleiding van het Neonatologie-maatschappelijk werk. Hier kijken we erg naar uit, want het is erg moeilijk om met deze situatie om te gaan zonder er zelf aan onderdoor te gaan.

[sub]Merisse, dit ziekenhuis is geweldig, het personeel zijn allemaal kanjers, onze families zijn geweldig, zij steunen ons en wij hun. Lichamelijk gaat het niet zo heel goed met mij, maar dankzij Jeroen en het personeel kan ik toch vaak naar Danyel toe (ook s nachts).

Jullie kaarsjes zijn voor ons en voor Danyel lichtpuntjes in een donkere tunnel
Ik wil jullie allen enorm danken voor alle lieve woorden etc., we hebben hier echt heel veel steun aan.

[ Bericht 58% gewijzigd door Lois op 13-09-2004 20:16:19 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_21930471
Heel veel sterkte de komende tijd Phluphy en Jeroen!! Ik hoop dat alles goedkomt met Danyel!

Erg mooi stukje op FOK!radio net..
pi_21930586
Fluf en Jeroen , mijn gedachten waren vandaag veel bij jullie!
Ik hoop dat dit een goede dag is geweest
pi_21930588
Ik hoorde het net op Fok radio en ik schrok me rot. Ik kom nooit op dit sub forum maar ik heb net alles geleze en woorden schieten tekort. Ik wens Phluphy en haar man heel veel sterkte!
Koning.
pi_21930683
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:49 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind het eng dat ze de hele dag nog niet gepost heeft
Gisteravond vreesden ook veel mensen al het ergste, en toen bleek er toch een beetje goed nieuws te zijn.

Ik hoop dat Phluphy gewoon geen zin en/of tijd heeft gehad om hier een update te geven. Ik hoop dat het hersenfilmpje van vandaag iets meer liet zien dan het vorige. Ik hoop dat het langzaam aan toch weer ietsje beter gaat met Danyel. Ik hoop zoveel goeds en moois voor dit prille gezinnetje...

Phluph en Jeroen en Danyel, ik denk aan jullie.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_21930700
Pluph en hub; heel veel sterkte, en ik wens Danyel alle kracht toe....
  maandag 13 september 2004 @ 20:13:43 #7
78498 classpc
I don't like change
pi_21930725
Ik wens je veel sterkte.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  † In Memoriam † maandag 13 september 2004 @ 20:28:27 #8
43556 miss_dynastie
pi_21931083
Ik denk inderdaad dat Fluf wel even iets anders aan haar hoofd heeft.
In elk geval wordt er hier aan jullie gedacht
pi_21931888
ik ken je niet..
nooit van gehoord zelfs, misschien een schande, misschien toeval omdat we niet in dezelfde fora komen..

toch wil ik jullie alle sterkte van de wereld toewensen
Ik zal vanavond hier een kaarsje voor jullie aansteken
Doei.
  maandag 13 september 2004 @ 21:00:06 #10
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21931940
En precies vandaag als ik graag de hele dag online wil blijven om op de hoogte te blijven, crash ik onze computer.
Maar er was dus nog geen nieuws.

Phluphy, als je wel leest maar het even niet op kan brengen te posten: mijn hart gaat naar jullie uit en mijn gedachten zijn constant bij jullie.
Ik zou zo door de kabel naar Nijmegen willen kruipen om je vast te houden en te troosten.
Hele dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 13 september 2004 @ 21:24:57 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_21932590
phluphy jeroen en danyel, ook vandaag brand er een kaarsje voor jullie. ik denk zo ong de hele dag wel aan jullie, in de hoop dat gedachten ook kunnen werken om danyel beter te krijgen. dikke knuf
  maandag 13 september 2004 @ 21:36:36 #12
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21932899
Hier de update, ik moet het kort houden want ik wil weer naar mijn mannetje toe.....

Het hersenfilmpje was niet goed. De vooruitzichten zijn somber. Maar er is nog steeds dat ene, hele kleine sprankje hoop. Danyel heeft namelijk nog veel medicatie in zijn "systeem" zitten, wat wellicht invloed kan hebben gehad op de uitslag. Wij wachten nu tot de medicatie niet meer in het bloed zit (ergens morgen???) en dan kunnen ze de EEG herhalen.
De medicatie die ze stopten hielden Danyel rustig, het kan zijn dat hij vannacht stuipjes gaat krijgen. Dat zou niet goed zjin. Maar tot nu toe houdt hij het vol... hij is zo dapper !!!

Ik wil het liefst elke minuut van de dag bij hem zijn, maar het gaat niet goed met mij. Nog steeds catheter, klisma's (6 dagen geen ontlasting), injecties om naweeën op te wekken (baarmoeder is nog steeds te groot), baarmoederonsteking, nog steeds verdoofde benen door de ruggenprik. Het is één doffe ellende, en ik wilde dat ik eraf was omdat ik sterk genoeg wil zijn mijn zoon op schoot te nemen !!! Ik wil/ mag natuurlijk geen medicijnen of pijnstiller innemen die invloed hebben op de borstvoeding, want ik wil Danyel elke kans geven op het allerbeste, want daar heeft hij recht op.

Inmiddels hebben we een telefoontje gekregen van de gynaecoloog die de bevalling deed (laatste 15 minuten) en die Danyel heeft gereanimeerd. Hij vroeg ons of wij, op termijn, bereid zijn een gesprek aan te gaan met het team dat bij de nachtmerrie was. Alle artsen en ander verplegend personeel die bij de bevalling aanwezig zijn geweest hebben inmiddels nazorg .... wij zijn dus niet de enigen die getraumatiseerd zijn.

Mijn zus heeft vandaag een boek gemaakt, waarin in mooie hoezen al jullie berichtjes zijn geprint. Ik heb dit aan Danyel laten "zien" en hem over jullie verteld. Ik heb hem aangemoedigd te blijven knokken, zodat ik over een paar jaar kan voorlezen uit dit boek ...

Lieve, ontzettend lieve mensen, als jullie het nog niet zat zijn, laat de kaarsjes dan asjeblief nog branden. De komende 2 dagen zullen waarschijnlijk zeer cruciaal zijn. Dan wordt bepaald dan wel duidelijk of Danyel ooit enige kwaliteit van leven kan en zal hebben. Zo nee, dan zullen de behandelend artsen de behandeling stopzetten, met de gevreesde gevolgen van dien.

Wij blijven echter bidden dat Danyel die ene kans die hij nog heeft zal aangrijpen en een verpletterende activiteit zal laten zien op de EEG.

Ik zal hem overigens even voor jullie beschrijven: hij heeft blond haar, een beetje slag erin. Zijn oogjes heb ik nog niet open gezien dus daar kan ik niets van zeggen. De vorm van zijn ogen en wenkbrauwen zijn exact die van Jeroen, het neusje en de mond zijn een kopie van mij. Hij heeft het zachtste huidje wat ik ooit heb gevoeld en hij ruikt heerlijk. Hij heeft het lijf van een krachtpatser in spé, kortom, hij is een kanjer.

Wederom, heel erg bedankt allemaal voor alle steun. In het ziekenhuis gaat ook het boek voor Danyel (met jullie berichtjes) rond. Men is enorm ontroerd. Wij geven nog niet op, en zouden jullie aanhoudende steun erg waarderen. Zolang er leven is, is er hoop !!!

Esther, Jeroen & Danyel

ik heb nu geen puf en tijd meer om de andere topics te lezen. Ik denk aan alle meiden die zwanger zijn/waren of het nog willen worden. En voornamelijk natuurlijk aan Loena en Piglet, ben erg benieuwd of zij al mooie berichtjes hebben?)
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 13 september 2004 @ 21:40:39 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_21932996
Lieve Phluphy en Jeroen, mijn hart huilt serieus voor jullie!
Ik duim heel hard mee voor een positievere EEG morgen.

Dikke kus en heel veel sterkte!
Diepe bewondering voor de kracht die er uit je berichtjes straalt!
pi_21933057
*krak*
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_21933058
Ik hoop op een positief bericht morgen, het kaarsje blijft branden.
pi_21933063
ow phluph.... wat moeilijk....

ik zit weer met tranen hier.

ik weet even verder geen woorden te vinden.... kaarsjes blijven branden hier en voor ze uitgaan steek ik nieuwe aan....

Heel veel sterkte hoop kracht en alles wat jullie maar nodig hebben toegewenst

liefs wendy
  † In Memoriam † maandag 13 september 2004 @ 21:43:14 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21933070
nee toch phluph laat het niet waar zijn!
danyel kom op! mannetje toch
pi_21933074
Ik duim ook heel hard mee voor jullie voor een positievere EEG

Heel veel sterkte.
pi_21933116
Ik denk aan jullie, zal straks voor jullie bidden! Meid wat ben je moedig, wat fijn voor je dat wij jou deze steun kunnen bieden!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_21933131
De tranen stromen over mijn wangen, wat moet dit een hel zijn voor jullie. Denk je ook een beetje aan jezelf lieve phluphs? De kaarsjes blijven hier branden.

En inderdaad, wat BE zegt, ik heb ook diepe bewondering voor jullie... Heel heel erg veel sterkte weer de komende tijd
pi_21933133
Kom op he, Danyel...

Papa en mama, heel heel heel veel sterkte
  maandag 13 september 2004 @ 21:45:55 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_21933142
De tranen die in mijn ogen prikken worden verdrongen door een lach.
Blonde haartjes, trekjes van Jeroen, krachtpatsertje.
Danyel

Phluphy, kaarsje brandt hier. Het móet gewoon goedkomen, er móet gewoon een wonder gebeuren, want Danyel zelf is al een wondertje.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_21933145
Fluf ik zit weer eens met tranen in mijn ogen, ze zijn nog niet droog geweest sinds zaterdagavond geloof ik. Tuurlijk blijven de kaarsjes branden en duimen we onze duimen rond voor de cruciale 2 dagen die komen gaan.

Sterkte
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_21933150
lieve phluphy, ik hoop echt dat de EEG van morgen wat positiever nieuws brengt, natuurlijk worden we de kaarsenactie niet zat, we blijven je steunen, en denk goed om jezelf, nou het met jou niet zo goed gaat

Wat mooi hoe je Danyel beschrijft Zo te horen is het echt een kanjer
  maandag 13 september 2004 @ 21:46:17 #25
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_21933154
hey fluf ik blijf aan jullie denken en ervoor bidden hoor Ik blijf echt hopen op het beste!!!

dat de verplegend personeel nazorg heeft is logisch, voor hun was dat moment ook heel eng, omdat het verschrikkelijk is om een leven te verliezen, vooral van een pasgeborene. Bij mijn cursus BHV hebben ze ons daar al voor gewaarschuwd...

Danyel je kan het, dat geloof ik! Esther en Jeroen, hou vol he, ook al is het moeilijk!!!! Sterkte!
patat ftw :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')