quote:Op maandag 13 september 2004 15:46 schreef Xrenity het volgende:
Door die hoobyist is er echter wel 20 jaar (!) aan gewerkt... en dat is lang, erg lang.
En je moet misschien net dat beetje geluk hebben om er op te komen.
Je moet er gewoon een andere manier van denken voor hebben (weg uit de bestaande hokjes). En dat Sloot een andere manier van denken had is wel duidelijk...
Volgens mij heb je te vroeg op F5 gedrukt....quote:Op maandag 13 september 2004 16:26 schreef Drugshond het volgende:
Herhaling laatste post
Ik niet in ieder geval !!!. Ook niet met de bestaande technieken. !!quote:Deze mensen geloofden het ook niet, maar zagen vervolgens met hun eigen ogen op een monitor 16 films (en later 32 en zelfs 60) spelen op verschillende snelheden, vooruit, achteruit, you name it. Dit alles kwam uit een kastje ter grote van 4 sigarettepakjes. Techneuten van de grote bedrijven snapten er nix van.
JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....quote:Op maandag 13 september 2004 16:30 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb overigens nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Wie kan dit verschijnsel verklaren ?
[..]
Ik niet in ieder geval !!!. Ook niet met de bestaande technieken. !!
je schrijft er steeds over alsof het een nieuwe manier van denken, de nieuwe verlichting etc. Maar hoe je het ook bekijkt, het is niets meer/minder dan een manier van beeld en geluid opslaan.quote:Op maandag 13 september 2004 16:31 schreef whoops het volgende:
JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....
hardstikke leuk natuurlijk, en persoonlijk zie ik ook wel waarde in het op andere wijze tegen dingen aankijken:quote:Op maandag 13 september 2004 16:31 schreef whoops het volgende:
[..]
JUIST niet met de bestaande technieken... Vandaar het vernieuwende... Vandaar de interesse... Vandaar de opwinding... Vandaar het mysterie....
5 of 4 pakjes, maakt niet uit. Het gaat erom dat Jan Sloot een nieuwe techniek bedacht om grote datapakketten te coderen. Deze techniek zou de wereld veranderen; helaas de man ging dood en alles is foetsie....quote:Op maandag 13 september 2004 16:32 schreef Redux het volgende:
Het kastje was toch 5 pakjes sigaretten groot?
erh.. wie?quote:Op maandag 13 september 2004 16:44 schreef RM-rf het volgende:
maar in dit geval hebben we eerder een soort van Ponsch-Fleischmann
Begrijp ik, maar juist in deze discussie is het belangrijk dat we niet al te veel afstappen van feiten.quote:Op maandag 13 september 2004 16:45 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
5 of 4 pakjes, maakt niet uit. Het gaat erom dat Jan Sloot een nieuwe techniek bedacht om grote datapakketten te coderen. Deze techniek zou de wereld veranderen; helaas de man ging dood en alles is foetsie....
Ook toen ze alleen met de helicopter dwars door Amerika gingen.... Ik geloof deze truuk niet.quote:Op maandag 13 september 2004 16:54 schreef DoctorB het volgende:
Ik denk dat Jan Sloot een mooie zend/ontvangst installatie in zijn kastje had zitten, buiten het gebouw waar de demo gegeven werd stond dan toevallig een busje, volgestouwd met "gewoon" materiaal.
goh, en je gelooft wel dat een serieuze wetenschapper zijn apparaat mee naar Amerika neemt, in een helikopter gaat rondvliegen om zijn "uitvinding" te laten zien?quote:Op maandag 13 september 2004 17:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ook toen ze alleen met de helicopter dwars door Amerika gingen.... Ik geloof deze truuk niet.
Welke definitie?quote:Op maandag 13 september 2004 16:44 schreef BdR het volgende:
[..]
Maar 16 gehele speelfilms opslaan in zo waanzinnig weinig opslagruimte is gewoon per definitie onmogelijk..
Deze theorie vind ik nog minder geloofwaardig dan het originele verhaal....quote:Op maandag 13 september 2004 16:54 schreef DoctorB het volgende:
Kortom, tis dat ie een hartwip kreeg, maar anders hadden señor Sloot en consorten een hele doordachte oplichting uitgevoerd en waren ze met de noorderzon vertrokken.
Dan had die een hele leuke Digitale verzendsleutel om die 60 films te ontvangen , want als je dit analoog doet heb je toch flinke apparatuur nodigquote:Op maandag 13 september 2004 16:54 schreef DoctorB het volgende:
Ik denk dat Jan Sloot een mooie zend/ontvangst installatie in zijn kastje had zitten, buiten het gebouw waar de demo gegeven werd stond dan toevallig een busje, volgestouwd met "gewoon" materiaal.
De definitie dat er nou eenmaal niet meer dan 8 bits in een byte gaan.. Met andere woorden, met een beperkt aantal megabytes kan je een beperkt aantal frames/beelden/geluiden etc. opslaan. Je kan maar een beperkt aantal "situaties" beschrijven met een beperkt aantal bytes.quote:Op maandag 13 september 2004 17:08 schreef whoops het volgende:
Welke definitie?
Hoe vaak is er nu al verteld dat je dat dus LOS moet laten? Het is echt een hele opgave om begrijpend te lezen voor sommige mensen...quote:Op maandag 13 september 2004 17:15 schreef BdR het volgende:
[..]
De definitie dat er nou eenmaal niet meer dan 8 bits in een byte gaan.. Met andere woorden, met een beperkt aantal megabytes kan je een beperkt aantal frames/beelden/geluiden etc. opslaan. Je kan maar een beperkt aantal "situaties" beschrijven met een beperkt aantal bytes.
De chipkaart was 64KiloBytes.quote:En nou niet weer beginnen over "nieuwe technieken" want de uitvinding bestond o.a. uit een chipkaart met 64megabytes, een binair systeem en niet een of andere vaag trinair of tetrair systeem (als zoiets al bestaat).
waarom vind jij dat geloofwardig?quote:Op maandag 13 september 2004 17:11 schreef whoops het volgende:
[..]
Deze theorie vind ik nog minder geloofwaardig dan het originele verhaal....
Ja , maar om die film te verzenden of op te slaan is alleen die sleutel van geringe grootte nodig. Om het af te spelen heb je de 5 basisalgoritmes nodig. Je bouwt die basis algoritmes in een speler of toestel. Met de sleutel kun je dan alles afspelen, geniaalquote:Op maandag 13 september 2004 17:25 schreef Redux het volgende:
Heb ik het goed dat de uitvinding bestond/bestaat uit 5 basismodules, die samen 370 mb groot zijn?
Als ik dan bv een film op mijn gsm wil kijken, heb ik buiten die smartcard-chip toch ook die 370mb (5 basismodules) nodig? Elke 'speler' heeft toch buiten een sleutel die 370mb nodig?
Dat was een quote-foutje. Het verhaal dat er buiten een busje stond waar de films vandaan werden gehaald lijkt me nog grotere nonsens.quote:Op maandag 13 september 2004 17:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom vind jij dat geloofwardig?
Volgens mij berekeningen heb je in 1KB 1797693134862315907729305190789024733617976978942306572734300811 5773267580550096313270847732240753602112011387987139335765878976 8814416622492847430639474124377767893424865485276302219601246094 1194530829520850057688381506823424628814739131105408272371633505 10684586298239947245938479716304835356329624224137216quote:Op maandag 13 september 2004 17:21 schreef whoops het volgende:
[..]
De sleutel van de film kon in 1KB (dus 21024) en dan heb je toch best veel mogelijkheden.
Dat geeft mij windows calculator ook, ik was toch benieuwd hoe het er uitgeschreven uitzag.quote:Op maandag 13 september 2004 17:51 schreef Drugshond het volgende:
of 1.797693134862315907729305190789e+308 zonder dat mijn beeldscherm op tilt gaat.
Ah... het is al aangepast
en nu eens interessant terugrekenen:quote:Op maandag 13 september 2004 17:51 schreef Drugshond het volgende:
of 1.797693134862315907729305190789e+308
Het is toch ook niet heel onwaarschijnlijk om te denken dat dit ook op een andere manier kan?quote:Op maandag 13 september 2004 18:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en nu eens interessant terugrekenen:
een beeldpunt op een kleurenscherm is opgebouwd uit 3 kleuren, RGB, uitgaande van van 256 kleurschakering per laag, heb je dan 3 bits per beeldpunt, oftewel in een kilobyte passen 333 beeldpunten ...
een afbeelding van 25x13 pixels in full color RGB past dus standaard in 1 Kb:
nu is het via JPEG-compressie mogelijk wel lossy hier compressie over te gooien (JPEG doet dat door het aantal kleurschakeringen per beeldpunt te verminderen, naar 128 of 64 per kleurlaag, en deze over matrixen te verdlen van gegroupeerde beeldpunten; MPEG gooit daar nog groepering van matrixen over de timeline van een video bij)
Maar Sloots uitvinding zou geen compressie zijn echter het verwijzen naar een soort van gepredefinieerde 'matrices'.
Nee idd.quote:Op maandag 13 september 2004 18:10 schreef whoops het volgende:
[..]
Het is toch ook niet heel onwaarschijnlijk om te denken dat dit ook op een andere manier kan?![]()
Hij heeft waarschijnlijk door gehad hoe het ook anders kon. Dat zijn uitvinding nog in de kinderschoenen stond is waarschijnlijk een van de redenen geweest dat hij externen nodig had om het geheel uit te werken. Het is inderdaad erg jammer dat dit vooralsnog onopgelost lijkt te zijn.
Het wordt tijd dat we de hersenen van overleden mensen kunnen uitlezen
Het heeft te maken met de angst voor het onbekende (heb ik hierboven ook al eens gezegd), het niet kunnen verplaatsten in andermans denkwijze, het niet open staan voor nieuwe ideeën en methodes.quote:Op maandag 13 september 2004 18:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee idd.
Zit nu het topic dat loopt op dat hypocriete kuttweakers te lezen waar iedereen het denkt het beter te weten, maar waarom snappen ze nou niet dat er misschien wel gewoon meer is dan nullen en enen. Je zou je eigenlijk af moeten vragen; waarom niet??
Was dat een nieuwe verklaring of een uit het archief? Is hij op de beschuldiging ingegaan dat die dubbelspel speelde?quote:Op maandag 13 september 2004 18:48 schreef awesomedude het volgende:
In de radio uitzendingen is Pieper wel te horen, hierin verteld hij oa dat het hele apparaat voor de helft af was, het ontvangende gedeelte was klaar en werkte, het zendende gedeelte was nog niet klaar, het moest dus een zender en ontvanger worden, sloot heeft geprobeerd om 20 jaar geleden iets te bouwen met een snelle dataoverdracht naar tv of pc, daar is uiteindelijk een andere vinding uit voortgekomen.
Antwoord van iemand:quote:Dat zou ik niet direct zeggen, als je ziet wat sommige mensen in elkaar zetten door slim gebruik te maken van hardware... Als voorbeeld de 64k demo's:
http://m.1asphost.com/sson/download/7heaven.bin
(Hernoemen naar .zip en openen)
Dit is overigens een erg populaire, zeker de moeite waard:
http://www.farb-rausch.com/fr08_final.zip
Eigenlijk geeft hij hiermee, zonder het waarschijnlijk zelf te beseffen, de hele basis weer van die uitvinding van Sloot.quote:Ho ho, die demo's leunen zwaar op dingen die standaard in DirectX zitten. Je zou kunnen zeggen dat 90% van die demo's allang op je harde schijf staat
Ik had het ook gelezen maar vond het maar een raar verhaal.quote:Op maandag 13 september 2004 19:11 schreef AchJa het volgende:
Zit net die discussie bij tweakuhs door te lezen en vond dit wel een grappige passage:
[..]
Antwoord van iemand:
[..]
Eigenlijk geeft hij hiermee, zonder het waarschijnlijk zelf te beseffen, de hele basis weer van die uitvinding van Sloot.
In de uitvinding van Sloot zit 5X een vaste hoeveelheid data van 74mb per stuk, in totaal 370mb. In deze data zitten alle gegevens die nodig zijn om beeld/ film te vertonen. Alleen moet dat natuurlijk niet willekeurig gebeuren, daarom heb je een sleutel van een paar kb op zo'n chipkaart die ervoor zorgt dat het juiste stukje data razendsnel op de juiste plaats gezet wordt, zodat je beeld/ film/ geluid krijgt. Het enige wat eigenlijk verandert is de sleutel, de data blijft vaststaan. Met sleutel A bekijk je bv. Finding Nemo en met sleutel B Training day.quote:Op maandag 13 september 2004 19:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik had het ook gelezen maar vond het maar een raar verhaal.
Leg het is uit. Kan dat effe niet helemaal toepassen...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/953988/2quote:Op maandag 13 september 2004 19:17 schreef Bonobo11 het volgende:
geef eens een tweakuhslink, aub
ik kan dat topic daar niet vinden
quote:Bron : Netkwesties
Roel Pieper geroosterd
Neerlands invloedrijkste it'er, professor-investeerder Roel Pieper, is het lijdend voorwerp van De Broncode. De ronkende ondertitel van dit boek van Eric Smit luidt 'het ware verhaal van een wereldschokkende uitvinding' en de vileine tweede ondertitel 'waarom Roel Pieper niet de nieuwe Bill Gates werd'.
We spraken met de auteur, u kunt meeluisteren (mp3). Die kreeg geen reactie van het lijdend voorwerp in kwestie.
Het boek
Het opvallendste van De Broncode is dat het nauwelijks echt nieuwe inzichten biedt ten opzichte van de destijds in Quote verschenen twee artikelen (hier nog online) over de 'uitvinding' van Jan Sloot. Die had Smit dus heel goed gefabriceerd. De teneur is dezelfde: elektronika-knutselaar Jan Sloot toont Philips in maart 1999 een vinding waarmee je op een chipje van 128 KB, aangestuurd met specifieke software, wel 15 videofilms kwijt kan. Roel Pieper wijst, na interne negatieve adviezen, als bestuurder van Philips deelname in de exploitatie af. Na zijn ontslag daar dringt Pieper zich naar voren als de baas van de exploitatie van de vinding.
Sloot demonstreert live het kunnen van het kastje, met een laptop, maar weigert specificaties te verstrekken. Hij overlijdt op 11 juli 2001, en neemt zijn geheim mee in het graf. Zoon Ben zegt dat hij is vermoord vanwege bedreigde belangen - zijn vinding zou immers de hele ict-wereld op zijn kop zetten. Pieper vindt dat een normale gang van zaken is gevolgd: beoordelen, ontwikkelen en een bedrijf bouwen om de markt te veroveren. De dood van Sloot heeft die laatste fase verhinderd.
Nieuw en verrassend in het boek is een bijlage met een uiteenzetting over het systeem van de uitvinder zelf dat op de computer van Sloot is gevonden na diens dood. Eric Smit heeft dit stuk niet expliciet aan deskundigen voorgelegd. We spraken hem daarop aan in bijgaand audio-interview. Wat is zijn belang om dat na te laten?
Smit bevestigt dat hij de mythe niet om zeep wil helpen, maar voegt in het boek wel het verhaal toe van een gelijksoortige claim van een Amerikaans bedrijf jaren later, die op bedrog bleek te berusten. En juist gisteren werd bekend dat het Adams Platform Technology voor videocompressie, uitgebaat met het bedrijf Media World Communications, niet lijkt te werken. Het ging om een vinding die qua werking leek op die van Sloot, ofschoon minder revolutionair in de beloften. Maar het werkt zo te zien niet.
Smit wilde schrijven over de levensloop van Roel Pieper en de hebzucht en het spel van de investeerders. De geldingsdrang die bij Pieper leidt tot een tomeloze inzet om aanzien, spelvreugde en geld te verwerven, is bij Smit de drijfveer om 14 maanden continu aan een geweldig boek te schrijven, ook voor aanzien en vanwege de spelvreugde, met schrijven.
Het verslag is het sterkst in de e-mailuitwisseling tussen investeerders, een fascinerend relaas over het oppompen van de luchtballon. Gezien die letterlijke schriftelijke bronnen lijkt het ook een makkelijk boek, ware het niet dat Smit tot het uiterste is gegaan om bij alle betrokkenen de feiten te checken en meningen te staven. Dat is de kwaliteit die Smit onderscheidt van zijn meeste collegae heden ten dage. Pieper zelf kan daar niets tegen inbrengen, tenzij er inderdaad (bewuste) weglatingen zijn. Maar die toonde Pieper ons niet.
De inhoud
Het boek begint met de ontmoetingen met Pieper, die Smit uitnodigt te Bloemendaal om hem af te brengen van zijn voornemen om over het Sloot-debâcle te schrijven, direct gevolgd door het dramatisch geschreven relaas over de dood van Sloot.
Vervolgens passeert een korte beschrijving van de geboorte van Sloot en diens jonge leven tot aan de banen als begenadigd tv-reparateur. Hij werkte bij Philips, maar vertrok na anderhalf jaar omdat zijn ideeën niet welkom waren. Als zelfstandig reparateur en met een winkel ging hij te Groningen failliet. Na de verhuizing naar Nieuwegein begon Sloot in 1984 te knutselen met digitale technologie.
In 1995 had hij zijn vinding voor het verkleinen van bestanden klaar. Geen compressie, dat immers tegen grenzen aanliep, maar een nieuwe vorm van codering.
Vanaf dat moment heeft Sloot derden nodig, en het verdere boek verhaalt van de stoet personen die Sloot willen bijstaan met het exploiteren van zijn vinding, met heel verschillende maten van eigenbelang. Smit laat alle personen aan het eind in een soort van flashback nog eens op een fraaie manier de revue passeren.
Het begint met ene Jos van Rossum die eerst twee andere vindingen van Sloot wil ontwikkelen, onder meer een database voor reparatie-informatie, de Repabase. Dat ging mis, vervolgens kwam de datacodering aan bod. Philips-mensen kwamen in 1996 kijken, maar toonden onbegrip. Sloot gaat op zoek naar geld. Via-via komt hij bij IT-ondernemer Leon Sterk, die met geld komt in ruil voor 50 procent in het op te richten bedrijf Davoc. Er komen nog wat figuren bij, de lange serie van min of meer mislukte en door Smit vaardig, vaak hilarisch opgetekende bijeenkomsten rond Sloot neemt een aanvang.
Steeds weer zijn het mannen. De enige vrouwen in het hele verhaal zijn Sloots echtgenote en Piepers pr-dame, behoudens zijn echtgenotes in het privé-deel. En bedrijven komen en gaan om te kijken naar Davoc, van Joh. Enschede en Oracle tot Shell en Swatch. En op 31-10-1998 om 13.31 uur precies ging Davoc.com live, en Sloot zou zijn inmiddels Solid State Technology gedoopte kastje tonen, waarin een smartcard ging met daarop een hele videofilm. In een absurde ambiance, voor een zaal vol genodigden, loopt het weer mis. Ene Dick Vesters van Oracle krijgt de technologie werkend te zien, is totaal verbijserd, en komt er in een bijlage van het boek nog eens terug op de zaak.
Even later verschijnt Marcel Boekhoorn ten tonele, een prototype investeerder dat later nog met internetbedrijven sluw handelt en geld verdient. Boekhoorn heeft onder meer Bowolar BV. Dat staat voor 'Boekhoorn wordt lachend rijk', en alleen al om dit soort details leest het boek lekker weg.
Via-via komt het bij René Bickel, ex-getrouwe van Nina Brink. En passant vertelt Smit even dat Nina Brink het idee voor World Online gladweg gejat heeft - weer zo'n aardig, maar niet even gecheckt detail. Bickel is de 'loopbrug naar de Rembrandt-toren', het contact met Roel Pieper.
Dan onderbreekt Smit het verhaal om 35 pagina's biografie van Pieper te schrijven, onder meer privé-feiten die niet echt in het voordeel van de Nederlandse tycoon spreken. De lezer begint dan met een zeker vooroordeel aan de story rond het Sloot Digital Coding System en het bedrijf FifthForce (na Davoc en Dipro de derde onderneming) dat het moest gaan exploiteren. Pieper is de boef, maar daarvoor wordt nergens in het boek enig bijvoeglijk naamwoord aan verspild.
Het verhaal leest zich vanzelf, van de onmin over de 375 miljoen dollar aanvangswaardering tot de strijd om het ontrafelen van het geheim van het kastje, de wederom hele en halve mislukte demonstraties en tot slot de (voor iedereen?) verpletterende mededeling dat Sloot dood is. En dat alles met heerlijke details, zoals de ontmoeting tussen Pieper en Eckart Wintzen die hem tevergeefs meldt de vinding 'je reinste onzin' te achten.
De pagina's met vaak slechte zwart-witfoto's aan het eind van het boek vormen op het eerste gezicht een rare toevoeging aan het boek, maar ze passen perfect bij de opgewekte sfeer van enerzijds de uitvinder op zolder in zijn rijtjeshuis versus het ouwe-jongens-netwerk dat de klus wel even zou klaren.
Wel chic, maar onpraktisch is de keuze voor een verantwoording van alle citaten achter in het boek. Wil je ze niet in de tekst zelf hebben, dan kunnen ze altijd nog beter in voetnoten onder aan de pagina's, want het (terug)bladeren om het gewicht van de citaten te kunnen bepalen is irritant.
Het is aanlokkelijk het halve boek te citeren, maar één citaat spreekt afdoende:
"Ik vertelde aan de andere jongens dat ik Marcel aan de lijn had en dat hem de miljarden weer om de oren vlogen. Iedereen werd gek. De rekenmachines kwamen uit de binnenzak en de champagne werd besteld. Die andere jongens hadden 40 miljoen dollar in de tas zitten. We werden hoe langer hoe gekker. Onze laatste man had net kleren gekocht en belde een taxi om de kleren naar het hotel te laten brengen. En de ene fles champagne na de andere werd naar buiten gedragen."
En dit ging dan nog om het voetbalteam van Boekhoorn bij Oranje Blauw in Arnhem dat zou meedelen in zijn winsten.
Je moet wel een hele beroerde filmproducent zijn wil je in dit boek geen geweldig scenario zien. Op de aard van de 'technologie' komen we later terug in Netkwesties, want daarover is nog het een en ander te zeggen.
De Broncode, ISBN 9057591561, 328 pagina's, 18,50 euro.
quote:Netkwesties vroeg Pieper om een gesprek en kreeg het volgende antwoord van zijn pr-agent:Roel heeft tot vandaag het boek nog niet onder ogen gehad en heeft dus nog geen kans en de tijd gehad om het te lezen. Het concept is hem voor publicatie nooit ter inzage gegeven, ofwel er is geen wederhoor toegepast. Roel heeft Eric Smit sinds 2001 op dit onderwerp niet meer aangesproken. Er is dus in jaren geen contact meer geweest. Uit de tot dusver gestelde vragen blijkt dat in het boek een aantal duidelijke bewijsmiddelen en documenten ontbreken die Roel in 2001 in het programma Netwerk heeft genoemd en getoond. Dat is hoogst verbazingwekkend. Roel heeft sinds 2001 geen behoefte om met Smit enige vorm van samenwerking te hebben. De verhalen die Smit toen in Quote heeft gepubliceerd zijn in uitermate slechte samenwerking met Roel tot stand gekomen. Wat dat aangaat schaart Roel zich volledig achter het commentaar van Victor Muller in de meeste recente Quote, waarin hij tegen Smit een soortgelijk bezwaar aantekent zoals hij die in 2001 heeft ervaren. Kortom, hij wil geen reclamecampagne voor een boek ondersteunen dat berust op, zoals hij dat aanduidt, een 'truc-journalistiek' die Smit graag lijkt toe te willen passen.
Dit is in lijn met wat Smit zelf zegt: in 2001 ondernam hij nog pogingen met Pieper te overleggen, maar na diens weigering niet meer. Pieper herhaalt hierboven dat hij geen contact meer wil, wat in tegenspraak lijkt met zijn wens tot 'wederhoor'. Dat laatste zou echter ook schriftelijk hebben kunnen plaatsvinden. Dan gaat het over feitelijke onjuistheden of omissies waardoor er een scheef beeld ontstaat.
Het wachten is dus gewoon op een feitelijk weerwoord van Pieper. We vroegen om de stukken die hij destijds in Netwerk getoond zou hebben, maar kregen op die vraag geen antwoord.
p'cies, de film is gelijk aan de sleutel (of andersom), het is een code die door het kastje herkend wordt en dat bouwt dan vervolgens het beeld en geluid weer op.quote:Op maandag 13 september 2004 17:32 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ja , maar om die film te verzenden of op te slaan is alleen die sleutel van geringe grootte nodig. Om het af te spelen heb je de 5 basisalgoritmes nodig. Je bouwt die basis algoritmes in een speler of toestel. Met de sleutel kun je dan alles afspelen, geniaal
Dit zijn opzich vrij redelijke verklaringen van Pieper. Ik kreeg sowieso bij het netwerkitem een erg groot reclame idee voor het boek dat pas wegebte toen de ABN-knakker aam het woord kwam. Het zou in mijn ogen best aannemelijk zijn dat Smit erg slim is omgegaan met de media en dat hij Pieper met opzet niks van het boek heeft laten weten.quote:Netkwesties vroeg Pieper om een gesprek en kreeg het volgende antwoord van zijn pr-agent:
Roel heeft tot vandaag het boek nog niet onder ogen gehad en heeft dus nog geen kans en de tijd gehad om het te lezen.
Het concept is hem voor publicatie nooit ter inzage gegeven, ofwel er is geen wederhoor toegepast.
Roel heeft Eric Smit sinds 2001 op dit onderwerp niet meer aangesproken. Er is dus in jaren geen contact meer geweest.
Uit de tot dusver gestelde vragen blijkt dat in het boek een aantal duidelijke bewijsmiddelen en documenten ontbreken die Roel in 2001 in het programma Netwerk heeft genoemd en getoond. Dat is hoogst verbazingwekkend.
Roel heeft sinds 2001 geen behoefte om met Smit enige vorm van samenwerking te hebben. De verhalen die Smit toen in Quote heeft gepubliceerd zijn in uitermate slechte samenwerking met Roel tot stand gekomen. Wat dat aangaat schaart Roel zich volledig achter het commentaar van Victor Muller in de meeste recente Quote, waarin hij tegen Smit een soortgelijk bezwaar aantekent zoals hij die in 2001 heeft ervaren.
Kortom, hij wil geen reclamecampagne voor een boek ondersteunen dat berust op, zoals hij dat aanduidt, een 'truc-journalistiek' die Smit graag lijkt toe te willen passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |