abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24204058
"Druk op knoppie. Wag tot verkeer stilsta. Loop vinnig door."

*voegt ZA toe aan het schier oneindige lijstje*
pi_24204170

*gaat zijn reisverslag van 25 dagen Zuid-Afrika ook maar eens online zetten
pi_24204199
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:40 schreef DutchTrain het volgende:
[afbeelding]

Mag je hier op eigen tempo doorlopen? Maakt dat nog verschil van plaats tot plaats?

[offtopic]In Bhutan hebben ze het enige verkeerslicht maar verwijderd, omdat het alleen maar verwarring veroorzaakte Sorry Hik, geen verkeersveiligheidplannen e.d. nodig daar.... [/offtopic]
pi_24204796
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mag je hier op eigen tempo doorlopen? Maakt dat nog verschil van plaats tot plaats?
Nee op het asfalt staat een pijl naar rechts (om aan te duiden dat je naar rechts moet kijken) en de tekst Bij Groen Vinnig Doorstap!

Overigens heten verkeerslichten in ZA robots (onze chauffeur de eerste dag: "I hope we won't drive into too much red robots." Wij: "???")
  maandag 27 december 2004 @ 08:50:01 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24230915
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:40 schreef DutchTrain het volgende:
[afbeelding]

Ik heb exact die zelfde foto!

By the way Dino... CBR is gestopt met internationaal. Het had dus sowieso geen zin...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24244792
Het blijft een populair topic, dus maar eens mijn reisverslag uit 2002 online gezet.
pi_24635522
Hik, heb jij je website al bijgewerkt?
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:04:00 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24635682
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 08:48 schreef ChAoZ het volgende:
Hik, heb jij je website al bijgewerkt?
Nope... De website die nu in mijn profiel staat heeft alleen mijn verhalen van Zuid-Amerika. Een vriend van mij werkt aan een website (zónder irritante lycos-pop-ups!) waar ik al mijn dingen op kwijt kan. Tot die tijd moet je het nog even doen met de reisverslagen hier op Fok (zonder foto's). Errug hè?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24635718
De reisverslagen zijn natuurlijk al mooi. Maar wat foto's zien, is altijd leuk natuurlijk
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:08:28 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24635736
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:06 schreef ChAoZ het volgende:
De reisverslagen zijn natuurlijk al mooi. Maar wat foto's zien, is altijd leuk natuurlijk
Van Latijns Amerika staan foto's op de site. Voor ZA moet je effe geduld hebben dus...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:21:56 #26
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24665762
Even een vraagje: Is het goed te doen om op de bonnefooi naar Zuid-Afrika te gaan, of is het toch aan te raden om van tevoren overnachtingsplaatsen te reserveren?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_24666610
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef Doekes het volgende:
Even een vraagje: Is het goed te doen om op de bonnefooi naar Zuid-Afrika te gaan, of is het toch aan te raden om van tevoren overnachtingsplaatsen te reserveren?
Ja is in de grote steden Durban, Bloemfontein en Kaapstad goed te doen. Daar zijn voldoende hostels/hotels. In Johannesburg en omgeving is reserveren wel aan te raden. Zeker omdat je daar niet graag rond wil rijden of door de stad wil lopen. Telefonisch reserveren in het land zelf kan wel, maar is soms wa lastig. Zeker in Drakensbergen en de omgeving van het Krugerpark kun je beter van te voren reserveren. Overigens heb ik zelf meegemaakt dat toen een hostel vol zat, we bij familie van de eigenaresse mochten overnachten, die een kamer overhad... een hele aparte ervaring om bij een typische 'boeren'-familie (lees: blank en pro- apartheid) te verblijven, na drie weken alleen te maken te hebben gehad met de leefomstandigheden van de zwarte bevolking.

Al je bijvoorbeeld op Kaapstad vliegt kun je wel bijvoorbeeld in het hostel hele reizen ter plekke boeken, inclusief overnachtingen. variërend van een middagje naar de townships tot een survival naar de Victoria falls. Voordeel daarvan is dat je inderdaad ter plekke nog keuze hebt wat je wel of niet wil doen.

Verdere info ook hier:
Zuid-Afrika
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:42:22 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24667302
Ik heb echt niets vooraf geboekt... Misschien lag dat aan het feit dat ik er in de winter (daar) was, maar het kostte echt geen enkele moeite. Het lijkt me niks als je al dingen vast hebt liggen, dan haal je de hele vrijheid van die huurauto weer eruit...
Meestal belde ik 's middags even naar het volgende plaatsje waar we wilden stoppen om een hotel/B&B/Hostel te vinden. No problem!
Enige keer dat het niet lukte was Kruger, maar dat kwam omdat we achterlijk laat aankwamen (zelfs als we wel hadden gereserveerd hadden ze 'm waarschijnlijk al weggegeven). Maar zoals ik hierboven al ergens schreef: achteraf was het alleen maar prima dat we daar niet hebben geslapen...
pi_24668354
Ik ga lekker van het weekend of zo die reisverslagen eens doorlezen. Nu nog ff aan het werk.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  donderdag 8 december 2005 @ 01:00:29 #30
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_32908433
Ff een kick, zodat hij bij m'n active topics staat. Dit kan van pas komen bij een schoolproject van me over zuid-afrika.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')