Bron???quote:Op maandag 13 september 2004 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is in Nederland sowieso niet toegestaan om katten los buiten te laten lopen........
Maar het is zijn terratorium wel.......quote:Op maandag 13 september 2004 23:30 schreef ruby het volgende:
Het is tot nu toe een hoop gekrijs, althans wat met het vrouwtje gebeurt, maar met m'n kater wordt er ook daadwerkelijk gevochten. Op zich denk ik ook zo, van ze zoeken het maar uit onderling. Want dat er gevochten wordt onderling, is niet abnormaal.
Maar m'n kater die is echt bang van het mormel. Het is toch niet normaal dat ie uit angst in het portiek gaat poepen? Dit gebeurt vrij regelmatig. Het "beest" is echt hondsbrutaal want het intereseert hem geen zak dat het zijn territorium niet is. Hij loopt rustig de portiektrap op om m'n katten te treiteren. En dat begin ik gewoon erg vervelend te vinden. Zo wel voor de katten, als voor de buurt die vast wel wakker wordt van het gekrijs. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehoord, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
En m'n katten kunnen niet altijd naar buiten wanneer ze willen. Dat wil zeggen, ik heb geen kattenluikje voor de voordeur. Maar in principe als ze 's avonds (dan ben ik gewoon thuis) naar buiten willen, laat ik ze naar buiten gaan wanneer ze daar zin in hebben. Overdag zijn ze binnen. Ze hebben dan wel een kattenluikje naar het balkon toe, dus ze kunnen dan wel naar buiten toe. Alleen is het terrein wat beperkter.
Ow ja, pas schijnt het "beest" ook nog op de schutting te hebben gestaan om m'n kat die op z'n eigen balkon stond, te intimideren. Misschien is het thuis een schatje, maar buiten is het een echte terror.
Maar goed, ze zijn vanavond meerdere malen naar buiten geweest en ik laat ze vannacht maar binnen denk ik.
Deze week ben ik vrij, dus kunnen ze overdag zo vaak naar buiten als ze willen.
Bedankt voor de reacties zover.
quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar het is zijn terratorium wel....... Je bedoelt dat van de terrorkat? Dat denkt ie ja.
Dat laat hij hel duidelijk weten
Maar als er geen wonden vallen tijdens het knokken dan is het niet bijster serieus allemaal, naar voor jouw kat, maar niets geks in de kattenwereld... Is ook wel weer zo, maar er zijn toch ook grenzen lijkt me. Het feit dat ie bij de buren binnen heeft proberen te komen en dat ie de buurman in z'n hand beet (naar de dokter geweest voor een prikkie), gaat toch een beetje ver.. Die kat van ons is echt een naieve goedzak. Misschien heeft dat ook te maken met het feit, dat ie voordat ie bij ons kwam (in februari dit jaar) nooit naar buiten is geweest omdat de mensen van wie hij was op 3 hoog woonden. Sinds hij bij ons woont, kan hij dat wel..dus hij is nog niet zo streetwise misschien? Natuurlijk weet ik ook wel dat als je een kat buitenlaat, dat ie risico's loopt...maar ik vind het echt zielig voor m'n kat. Die is echt als de dood voor 'm. Hopelijk leert ie sneller voor zich zelf op te komen.
Dit hoort erbij als je ervoor kiest je katten buiten te laten, nu gebeurt het direct voor je huis, de volgende keer doet jou kat het bij een andere kat ergens verderop... Zou kunnen, maar voorlopig vraag ik me dat af. Hij is nogal naief en een goedzak. Dat zou ooit kunnen veranderen natuurlijk, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren. Mensen die voor het eerst kennis met hem maken vinden hem echt erg lief en zouden hem bij wijze van spreken mee naar huis willen nemen. Het is zo'n kat die zich overal thuisvoelt. Maar die andere kat is gewoon een echte "bully". Ik heb zelf ook een kat gehad die nogal een bully was maar die heeft gewoon eens flink op z'n lazer gekregen van een andere kat en toen werd het minder, althans in die buurt dan. Hij was van nature nogal vreemd. Kon op de gekste momenten uithalen. Dus die vertoonde duidelijk wat terrorgedrag. Ook naar m'n andere katten toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |