abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21918605
Probleempje...Er is een kater bij ons in de buurt die de hele buurt loopt te terroriseren. Vrijwel elke nacht is het hommeles bij ons in het portiek of in ieder geval in de buurt. Een gigantisch gekrijs gaat over en weer en dat is uiteraard erg vervelend. Voor de katten natuurlijk, maar ook voor de buurt die 's nachts lekker op één oor ligt.

Vannacht was m'n poes aan de beurt. Zij zit altijd lekker onder een struikje of in de tuin van de buurvrouw beetje te genieten en te loeren totdat dat terrorbeest weer komt kloten. Ik ben naar beneden gerend en dat mormel liep uiteindelijk weg. Twee tellen later kwam ie weer aankakken. En dan kijkt ie je ook nog aan van wat moet je nou?

Vanochtend liet ik m'n kater naar buiten want die wordt 's nachts ook geterroriseerd door dat beest. Bewust hebben we hem binnen vannacht binnengehouden om escalaties te voorkomen. En ja hoor, wederom een megagekrijs op de portiektrap. Het mormel stond gewoon op onze portiektrap en m'n eigen kat had van angst op de trap gescheten! Dit is al meerdere malen voorgekomen.

Ook van buren hoor ik dat dat beest hun katten terroriseert. Hij heeft tevens een buurman van me in zijn hand gebeten! Het moet dus niet gekker worden.

Wat kan ik hier aan doen? Ik vind het namelijk niet normaal dat zo'n beest de hele buurt in z'n greep heeft. Misschien klinkt dit wat overdreven, maar ik vind dit gewoon heel erg vervelend. M'n eigen katten of die van de buren kunnen niet naar buiten gelaten worden omdat er zo'n psycho rondloopt.
Nu snap ik heus wel dat er rivaliteit is tussen katten, maar dit loopt uit de hand.
Wie weet een oplossing?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  maandag 13 september 2004 @ 10:26:56 #2
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_21918766
dierenbescherming bellen met de melding dat er een kater rondloopt die naar jouw denken agressief is tegen over mens en dier. Er bij vertellen dat hij altijd buiten loopt en dat hij de buurman al eens zonder reden heeft aangevallen. Meestal komen ze dan kijken hoe of wat.

Als de dierenbescherming geld kost (in sommige gemeenten) dan kijken of je dat beest zelf kunt vangen met een kattenmand en wat verse vis of hart en afleren bij diernebescherming of asiel.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_21919252
Valt nog mee deze kat, die van m'n zus gaat ook achter honden aan. En heeft tevens de kat van de buren een trauma bezorgd volgens de dierenarts. Mijn zus is hier niet echt blij mee maar als het je eigen kat is accepteer je het. M.a.w. als je weet wie de eigenaar is vermoed ik dat je van hem/haar weinig medewerking kan verwachten.

[ Bericht 33% gewijzigd door artharpe op 13-09-2004 11:02:17 (typo + zinnige opmerking :)) ]
pi_21919283
leeg geveegd, onzin is een paar deuren verder, niet hier dus.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_21919488
Het is in Nederland sowieso niet toegestaan om katten los buiten te laten lopen........
censuur :O
pi_21919568
dat beest in een of ander valletje lokken, zodat ie opgesloten zit.. en hem dan wegbrengen naar het asiel ofzo.. en trouwens: waren katten geen huisdieren?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 september 2004 @ 11:19:58 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_21919610
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is in Nederland sowieso niet toegestaan om katten los buiten te laten lopen........
Bron???
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_21920185
Sja, ik heb geen idee wie de eigenaar is van dit beest maar hij heeft in ieder geval een bandje om. Maar het is toch haar of zijn verantwoordelijkheid lijkt me. Als ik wist dat mijn kat de boel zou terroriseren, dan zou ik er toch geen fijn gevoel van overhouden en dan zou ik toch voor een oplossing zoeken denk ik. Nu ben ik haast gedwongen om mijn katten binnen te houden omdat er zo'n psychopaat rondloopt.

En waarom is het in Nederland sowieso niet toegestaan om katten los te laten lopen? In heel Nederland gebeurt niet anders...
pi_21920262
Is er trouwens niet iets om zo'n beest buiten jouw terrein te houden? Een of ander middel die de boel afbakent? Behalve katerzeik dan...
pi_21921586
honden mogen ook niet loslopen in nl

dit dingen niet mogen weerhoudt mensen er niet van om eht te doen
"sociaal geaccepteerd" is het bullshitbingo-woord hier denk ik
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_21923208
emmer water over hem heen kiepen (liever niet in de winter natuurlijk ) of vangen en de dierenambulance bellen
pi_21924307
Ik heb al regelmatig geprobeerd om een glas water over hem heen te gooien of met een injectiespuit een mooie straal naar 'm toe te spuiten. Maar tot nu geen succes. Boutbeest.
pi_21926584
geen glas, gewoon een hele emmer!
pi_21928464
Ja, een glas is inderdaad niet indrukwekkend.
pi_21932219
Raken er katten gewond door deze kater, of is het alleen maar een hoop gekrijs en in het rond vliegende haren????

Bij het eerste, actie ondernemen, kijk of je de eigenaar op kan sporen(castratie, wat vaker binnen houden).
Bij het 2de geval, niets doen, laat ze het zelf maar uitzoeken.

Katten hebben overlappende terratoria, of gedeelde terratoria, om toch met z'n allen te kunnen leven op 1 plek wordt het opgedeelt in tijdszone's, elke kat maakt zo op zijn eigen tijd een rondje door zijn/haar terratorium, als je katten naar binnen en naar buiten kunnen wanneer ze willen kunnen ze hun tijden aanpassen aan de duidelijk meer dominante kater in de buurt, dat geeft minder momenten van gekrijs en geknok, helemaal ga je het niet voorkomen, maar dan hadden je katten maar geen kat moeten worden.

Heel kort gezegd, dit is iets wat ze onder elkaar uit moeten zoeken, ze zullen tot een compromis moeten komen en dat kost tijd.

Door je dieren de ruimte te geven m zich terug te kunnen trekken(naar binnen toe) voorkom je enorm veel ellende.

Verder, geef het tijd en ruimte en dit probleem lst zichzelf grotendeels op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_21936385
Het is tot nu toe een hoop gekrijs, althans wat met het vrouwtje gebeurt, maar met m'n kater wordt er ook daadwerkelijk gevochten. Op zich denk ik ook zo, van ze zoeken het maar uit onderling. Want dat er gevochten wordt onderling, is niet abnormaal.

Maar m'n kater die is echt bang van het mormel. Het is toch niet normaal dat ie uit angst in het portiek gaat poepen? Dit gebeurt vrij regelmatig. Het "beest" is echt hondsbrutaal want het intereseert hem geen zak dat het zijn territorium niet is. Hij loopt rustig de portiektrap op om m'n katten te treiteren. En dat begin ik gewoon erg vervelend te vinden. Zo wel voor de katten, als voor de buurt die vast wel wakker wordt van het gekrijs. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehoord, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

En m'n katten kunnen niet altijd naar buiten wanneer ze willen. Dat wil zeggen, ik heb geen kattenluikje voor de voordeur. Maar in principe als ze 's avonds (dan ben ik gewoon thuis) naar buiten willen, laat ik ze naar buiten gaan wanneer ze daar zin in hebben. Overdag zijn ze binnen. Ze hebben dan wel een kattenluikje naar het balkon toe, dus ze kunnen dan wel naar buiten toe. Alleen is het terrein wat beperkter.
Ow ja, pas schijnt het "beest" ook nog op de schutting te hebben gestaan om m'n kat die op z'n eigen balkon stond, te intimideren. Misschien is het thuis een schatje, maar buiten is het een echte terror.

Maar goed, ze zijn vanavond meerdere malen naar buiten geweest en ik laat ze vannacht maar binnen denk ik.
Deze week ben ik vrij, dus kunnen ze overdag zo vaak naar buiten als ze willen.

Bedankt voor de reacties zover.
pi_21947028
hmm erg vervelend. Is het een zwerfkater? Zo ja, val halen bij de dierenbescherming, alle andere katten eerst bevrijden, na een week of drie zit die kater er eindelijk in, naar de dieren arts, ballen er af, los laten.

Ik spreek uit ervaring, ik heb jaren geleden op dezelfde manier die Pinochet-kat gevangen uit onze buurt. Beetje jammer dat in eerste instantie alle andere katten in de val komen te zitten, Pinochet was toch slimmer dan gedacht ( maar dat hoor je wel vaker..)
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_21947342
Nee, "het beest" heeft een bandje om dus hij heeft vast een trotse eigenaar. Ik ga er van uit dat de eigenaar niet ver van ons vandaan woont.

Vannacht heb ik m'n katten binnengehouden en het vrouwtje vond dat niet echt een succes. Ze kwam me meerder malen wakker maken maar ik bleef op m'n bed liggen. In de ochtend was ze best sjaggerijnig want ze reageerde niet echt op m'n aanhalingen.

M'n kater heb ik later in de ochtend ook weer buiten gelaten en ja hoor, daar stond het beest weer te intimideren vanuit m'n buurvrouw haar tuin. M'n eigen kat die stond op een dakje erboven. Toen ben ik weer naar beneden gelopen en heb wat lopen blèhren (hoe schrijf je dat woord nou eigenlijk) en toen liep ie weg. Ik had alweer een glas water in m'n hand maar ik kon 'm daarna niet meer vinden.
pi_21947482
foutje....sorry
pi_21947606
mischien moet je hem wel Ferdi E. noemen.....

Hoe dan ook, probeer de eigenaar te achterhalen, mischien door hem te schaduwen of zo
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_21949813
hij heeft geen adreskokertje oid aan zn bandje hangen of kun je dat niet zien?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_21951017
Nou, van zo dichtbij heb ik 'm nog niet kunnen bekijken. Maar ik denk het haast wel.. Maar de kans dat ik 'm te pakken zou krijgen is vrij minimaal denk ik. Als ik te dichtbij kom, loopt ie hard weg (uiteraard).
pi_21954176
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:30 schreef ruby het volgende:
Het is tot nu toe een hoop gekrijs, althans wat met het vrouwtje gebeurt, maar met m'n kater wordt er ook daadwerkelijk gevochten. Op zich denk ik ook zo, van ze zoeken het maar uit onderling. Want dat er gevochten wordt onderling, is niet abnormaal.

Maar m'n kater die is echt bang van het mormel. Het is toch niet normaal dat ie uit angst in het portiek gaat poepen? Dit gebeurt vrij regelmatig. Het "beest" is echt hondsbrutaal want het intereseert hem geen zak dat het zijn territorium niet is. Hij loopt rustig de portiektrap op om m'n katten te treiteren. En dat begin ik gewoon erg vervelend te vinden. Zo wel voor de katten, als voor de buurt die vast wel wakker wordt van het gekrijs. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehoord, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

En m'n katten kunnen niet altijd naar buiten wanneer ze willen. Dat wil zeggen, ik heb geen kattenluikje voor de voordeur. Maar in principe als ze 's avonds (dan ben ik gewoon thuis) naar buiten willen, laat ik ze naar buiten gaan wanneer ze daar zin in hebben. Overdag zijn ze binnen. Ze hebben dan wel een kattenluikje naar het balkon toe, dus ze kunnen dan wel naar buiten toe. Alleen is het terrein wat beperkter.
Ow ja, pas schijnt het "beest" ook nog op de schutting te hebben gestaan om m'n kat die op z'n eigen balkon stond, te intimideren. Misschien is het thuis een schatje, maar buiten is het een echte terror.

Maar goed, ze zijn vanavond meerdere malen naar buiten geweest en ik laat ze vannacht maar binnen denk ik.
Deze week ben ik vrij, dus kunnen ze overdag zo vaak naar buiten als ze willen.

Bedankt voor de reacties zover.
Maar het is zijn terratorium wel.......
Dat laat hij hel duidelijk weten

Maar als er geen wonden vallen tijdens het knokken dan is het niet bijster serieus allemaal, naar voor jouw kat, maar niets geks in de kattenwereld...

Dit hoort erbij als je ervoor kiest je katten buiten te laten, nu gebeurt het direct voor je huis, de volgende keer doet jou kat het bij een andere kat ergens verderop...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_21956255
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 20:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar het is zijn terratorium wel....... Je bedoelt dat van de terrorkat? Dat denkt ie ja.
Dat laat hij hel duidelijk weten

Maar als er geen wonden vallen tijdens het knokken dan is het niet bijster serieus allemaal, naar voor jouw kat, maar niets geks in de kattenwereld... Is ook wel weer zo, maar er zijn toch ook grenzen lijkt me. Het feit dat ie bij de buren binnen heeft proberen te komen en dat ie de buurman in z'n hand beet (naar de dokter geweest voor een prikkie), gaat toch een beetje ver.. Die kat van ons is echt een naieve goedzak. Misschien heeft dat ook te maken met het feit, dat ie voordat ie bij ons kwam (in februari dit jaar) nooit naar buiten is geweest omdat de mensen van wie hij was op 3 hoog woonden. Sinds hij bij ons woont, kan hij dat wel..dus hij is nog niet zo streetwise misschien? Natuurlijk weet ik ook wel dat als je een kat buitenlaat, dat ie risico's loopt...maar ik vind het echt zielig voor m'n kat. Die is echt als de dood voor 'm. Hopelijk leert ie sneller voor zich zelf op te komen.

Dit hoort erbij als je ervoor kiest je katten buiten te laten, nu gebeurt het direct voor je huis, de volgende keer doet jou kat het bij een andere kat ergens verderop... Zou kunnen, maar voorlopig vraag ik me dat af. Hij is nogal naief en een goedzak. Dat zou ooit kunnen veranderen natuurlijk, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren. Mensen die voor het eerst kennis met hem maken vinden hem echt erg lief en zouden hem bij wijze van spreken mee naar huis willen nemen. Het is zo'n kat die zich overal thuisvoelt. Maar die andere kat is gewoon een echte "bully". Ik heb zelf ook een kat gehad die nogal een bully was maar die heeft gewoon eens flink op z'n lazer gekregen van een andere kat en toen werd het minder, althans in die buurt dan. Hij was van nature nogal vreemd. Kon op de gekste momenten uithalen. Dus die vertoonde duidelijk wat terrorgedrag. Ook naar m'n andere katten toe.

Ach, misschien kost het allemaal wel tijd inderdaad en kan ie zich op een gegeven moment veel beter verweren. Want sterk is ie wel. Ik vind het alleen zo sneu als ie angstig in het portiek zit met angstpoep naast hem en dat die dwijl weer voor 'm staat. Maar ja, het betreft natuurlijk niet alleen onze katten, maar ook die van de buren.
Naja, de tijd zal het leren in ieder geval. Het zal vast wel een keertje goedkomen. Als die terror zich maar op een gegeven moment realiseert dat er grenzen zijn aan z'n territorium.

Damn...wat een verhaal weer.
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:42:26 #25
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_21957489
Bij ons in de buurt is er ook altijd wel eens per week een hoop gekrijs.
De ene keer is met onze kat die een andere even laat weten dat hij de baas is. En een dag later staat hij zelf weer thuis met zijn koppie onder de krassen. Tot een scheurde lip en tong toe (hij kon een week of 2 niet normaal eten).

Leukste is altijd als die bullebak van een blok verder achter hem aankomt. Dan schiet hij naar huis, wacht even tot de kat vlak achter hem is en duikt dan het "magnetische" katteluik in. En dan BOEM, die andere kat die zijn kop stoot op het gesloten deurtje. Soms gaat onze kat zelfs weer naar buiten om hem nog een paar extra klappen te geven.

Geven en nemen, de pikorder der katen moet nu eenmaal worden bepaald. En vaak steeds weer opnieuw. Je kan er toch niet echt iets aan doen. En om dan die kat maar te laten opsluiten omdat jij je eigen kat zielig vind kan eigenlijk ook niet (al voelt het vaak wel zo).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')