zijn daar goeie voorbeelden vanquote:En die kennen elkaar natuurlijk allemaal, via de kerk. Al generaties lang. Maar als je per ongeluk een keer je vreten of schoeisel bij de concurrent koopt, hang je.
Gereformeerd zeker.quote:Op maandag 13 september 2004 00:46 schreef Radiohost het volgende:
-knip-
Je vergeet nog dat de ouders hun kinderen pushen om met iemand binnen de kerk een relatie te beginnen. Ze mogen wel iemand anders trouwen ... zo modern willen ze dan ook wel weer lijken ... maar ze hebben toch liever een gristelijk schoonzoontje/dochtertje. :') Paar 'subtiele' hints: "Goh, is dat geen leuk(e) meisje/jongen?"quote:Op maandag 13 september 2004 00:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
(Youp-van-'t-Hek-achtig verhaal)
Zo, heb je daar lang over moeten nadenken? Je reacties zijn van net zulk hoog niveau als je openingspost. Maar als je perse antwoord wilt: nee hoor. Mijn mening om aso's zoals jij in strafkampen te plaatsen zou in die kringen ook niet zo gewaardeerd worden schat ik zo in...quote:Op maandag 13 september 2004 00:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Gereformeerd zeker.
![]()
quote:Op maandag 13 september 2004 00:52 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Je vergeet nog dat de ouders hun kinderen pushen om met iemand binnen de kerk een relatie te beginnen. Ze mogen wel iemand anders trouwen ... zo modern willen ze dan ook wel weer lijken ... maar ze hebben toch liever een gristelijk schoonzoontje/dochtertje.Paar 'subtiele' hints: "Goh, is dat geen leuk(e) meisje/jongen?"
Wat je lang noemt, 2 minuten.quote:Op maandag 13 september 2004 00:52 schreef Radiohost het volgende:
[..]
Zo, heb je daar lang over moeten nadenken? Je reacties zijn van net zulk hoog niveau als je openingspost. Maar als je perse antwoord wilt: nee hoor. Mijn mening om aso's zoals jij in strafkampen te plaatsen zou in die kringen ook niet zo gewaardeerd worden schat ik zo in...
Ik had vroeger verkering met een gereformeerde jongen.... De moeder riep mij op een gegeven moment bij zich ( ik had al bijna anderhalf jaar met hem ) "je kunt niet met mijn zoon verder. Je bent niet van de kerk en als je met hem wilt trouwen zul je je moeten bekeren doe je dat niet zul je een einde aan de relatie moeten maken"quote:Op maandag 13 september 2004 00:52 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Je vergeet nog dat de ouders hun kinderen pushen om met iemand binnen de kerk een relatie te beginnen. Ze mogen wel iemand anders trouwen ... zo modern willen ze dan ook wel weer lijken ... maar ze hebben toch liever een gristelijk schoonzoontje/dochtertje.Paar 'subtiele' hints: "Goh, is dat geen leuk(e) meisje/jongen?"
Toch is ieder mens anders. Maar het zijn wel leuke, komische vooroordelen in je OP.
In tegenstelling tot jou behoor ik tot die mensen die niet iedereen in hokjes wilt duwen. Zou je ook eens moeten doen, is best verfrissend. Krijg je een hele andere kijk op de wereld waardoor je erachter komt dat de manier waarop je er eerst tegenaan keek helemaal niet de enige juiste was. Aan de andere kant moet je ook niet het onmogelijke van jezelf eisen natuurlijk, dus blijf jij maar lekker in hokjes denken. Das wel heel erg 1957, maar goed...dat moet je maar even op de koop toe nemen dan hequote:Op maandag 13 september 2004 00:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Wat je lang noemt, 2 minuten.
En zo hoogstaand vond ik die reactie nou ook weer niet hoor. Toch bedankt.
Ps, je wilt er best een beetje bij horen hè, zo'n gemeenschap. Boefje.
quote:Op maandag 13 september 2004 01:05 schreef Onderbroek het volgende:
Prachtig verhaal TS
Katholieken brouwen goed bier.quote:Op maandag 13 september 2004 01:10 schreef plugger het volgende:
Bekijk het positief, je kunt beter tussen gereformeerden wonen dan tussen katholieken of islamieten.
En welke onzin in je kop gaf jouw een machtiging voor deze onzin in je kop.Lul dat je bent aanzetten tot haat.Ik ben RK en heb niks tegen moslims kan het soms heel goed met ze vinden.quote:Op maandag 13 september 2004 01:10 schreef plugger het volgende:
Bekijk het positief, je kunt beter tussen gereformeerden wonen dan tussen katholieken of islamieten.
nee jij bent een schoolvoorbeeld RK schooljongetje, mennekequote:Op maandag 13 september 2004 02:01 schreef newsman het volgende:
[..]
En welke onzin in je kop gaf jouw een machtiging voor deze onzin in je kop.Lul dat je bent aanzetten tot haat.Ik ben RK en heb niks tegen moslims kan het soms heel goed met ze vinden.
Lul niet zo dom of rot op.
hoer ajb op met je 'RK' gebeuren hier... je maakt er alleen maar je mede-RK'ers belachelijk mee.quote:Je zal wel een heiden zijn of niet.
ik wilde net even zeggen; hup brabant hup!quote:Op maandag 13 september 2004 01:11 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Katholieken brouwen goed bier.
Sorry. Ik vind het sukkels. Allemaal.quote:Op maandag 13 september 2004 02:01 schreef newsman het volgende:
[..]
En welke onzin in je kop gaf jouw een machtiging voor deze onzin in je kop.Lul dat je bent aanzetten tot haat.Ik ben RK en heb niks tegen moslims kan het soms heel goed met ze vinden.
Lul niet zo dom of rot op.
Ik omschrijf het liever als religieus onbelast.quote:Je zal wel een heiden zijn of niet.
21?quote:Op maandag 13 september 2004 02:15 schreef newsman het volgende:
Uhh ja ik merk dat ik 10 jaar ouder ben dr.dunno.
het indrukken van het knopje 'reageren' en vervolgens tekst neerplempen is niet obligaat hoor; zint het topic je niet, ga je toch naar een ander?quote:Waar dit topic verder over gaat lijkt me bagger.
quote:Op maandag 13 september 2004 01:00 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik had vroeger verkering met een gereformeerde jongen.... De moeder riep mij op een gegeven moment bij zich ( ik had al bijna anderhalf jaar met hem ) "je kunt niet met mijn zoon verder. Je bent niet van de kerk en als je met hem wilt trouwen zul je je moeten bekeren doe je dat niet zul je een einde aan de relatie moeten maken"
Mijn bek hing op mijn schoen
Ben zelf gereformeerd en kom regelmatig in contact met andere gereformeerden.quote:Op maandag 13 september 2004 00:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb de ballen verstand van kerken en stromingen, toch wil ik 't, als buitenstaander eens over gereformeerden hebben. Dus wat geloof-technische zaken betreft, luidt de disclaimer; correct me if I'm wrong mbt deze openingspost.
-knip-
Hier zie je wel. Beetje schijnheilig alles ontkennen.quote:Op maandag 13 september 2004 02:31 schreef kree het volgende:
[..]
Ben zelf gereformeerd en kom regelmatig in contact met andere gereformeerden.
Maar ik herken mijzelf of andere gereformeerden absoluut niet in jouw verhaal....
Of als ze visjes achter op hun auto gaan plakkenquote:Op maandag 13 september 2004 02:34 schreef www.manowar.be het volgende:
laat ik gewoon zeggen dat ik het niet zo op gelovige mensen heb en zeker niet wanneer dit geloof hun leven gaat bepalen
want......quote:Op maandag 13 september 2004 02:33 schreef EMW het volgende:
[..]
Hier zie je wel. Beetje schijnheilig alles ontkennen.
quote:Op maandag 13 september 2004 02:33 schreef EMW het volgende:
[..]
Of je reageert gewoon nietquote:Op maandag 13 september 2004 02:35 schreef kree het volgende:
[..]
want......
Of je geeft gewoon even antwoord.quote:Op maandag 13 september 2004 02:40 schreef EMW het volgende:
[..]
Of je reageert gewoon niet![]()
Hij schrijft zelf dat hij de ballen verstand van heeftquote:Op maandag 13 september 2004 02:33 schreef EMW het volgende:
[..]
Je stelt geen vraagquote:Op maandag 13 september 2004 02:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Of je geeft gewoon even antwoord.
Die andere user wel.quote:Op maandag 13 september 2004 02:46 schreef EMW het volgende:
[..]
Je stelt geen vraag![]()
Wat heb jij met die ander te maken?quote:Op maandag 13 september 2004 02:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die andere user wel.
Dit is een forumquote:Op maandag 13 september 2004 02:51 schreef EMW het volgende:
[..]
Wat heb jij met die ander te maken?![]()
Damn, ik wist dat je dat ging zeggenquote:Op maandag 13 september 2004 02:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit is een forum
ik heb dan waarschijnlijk het geluk gehad dat mijn moeder katholiek was en dat zij mij en m'n broer en zus zo behoedt heeft voor een te gereformeerde opvoeding.quote:Op maandag 13 september 2004 00:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
knip
Piepermuntsie fretters aldus SL.quote:Op maandag 13 september 2004 11:38 schreef Haushofer het volgende:
Mja, ik ken ook gereformeerden. En dat zijn vaak idd wat rare mensen. Ze geloven de Bijbel van "kaft tot kaft". En praten nogal graag over de kerk. Niet mijn type mensen. Maar je kunt ze wel fijn shockeren. " Zal ik die plaat es voor Uw kop weghalen ?" Die doet het altijd wel goed.
Prima post. Ben benieuwd of TS hier een goed antwoord op heeft, zonder terug te vallen op generalistisch geblaat of op de man spelend gedrag.quote:Op dinsdag 14 september 2004 08:47 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
De ervaring die ik heb met gereformeerden is totaal anders. Dat ze de bijbel van "kaft tot kaft" geloven is iets wat je niet direct in de omgang waarneemt. Ook is mijn ervaring dat ze niet praten over de kerk, ze weten hoe ik er over denk of willen het niet weten.quote:Op maandag 13 september 2004 11:38 schreef Haushofer het volgende:
Mja, ik ken ook gereformeerden. En dat zijn vaak idd wat rare mensen. Ze geloven de Bijbel van "kaft tot kaft". En praten nogal graag over de kerk. Niet mijn type mensen. Maar je kunt ze wel fijn shockeren. " Zal ik die plaat es voor Uw kop weghalen ?" Die doet het altijd wel goed.
Dat hij als Harry Potter uitziet is bijzaak, maar deed die man maar eens iets intelligents.. Al ziet hij er uit als een smurf..quote:Op dinsdag 14 september 2004 08:47 schreef Henk-Jan het volgende:
Kijk, als je liever een spetterende minister-president ziet, prima, maar ik heb liever een kundige man, die misschien eruit ziet als een Harry Potter, maar in elk geval werkelijk iets te zeggen heeft
Go Henk-Jan, Goquote:Op dinsdag 14 september 2004 08:47 schreef Henk-Jan het volgende:
Gereformeerden... De Duitse legerleiding zei in de oorlog: de Gereformeerde Kerken in Nederland is de grootste verzetorganisatie in Nederland, er is geen land mee te bezeilen. Zo ook een Engelse historicus (na de oorlog): de Gereformeerde Kerken in Nederland hebben zonder twijfel het meeste gedaan voor de joden, en vanuit deze kerken kwamen de meeste verzetsstrijders.
Gereformeerden hebben van oudsher af een afkeer tegenover betutteling van overheidswege. De Duitsers moesten het dan ook 'ontgelden' in onze visie, maar dit heeft verschillende voormannen letterlijk de kop gekost. Maar er tegenin gingen ze!
Mensen die uit een Gereformeerd nest afkomstig zijn zullen zich hierin herkennen. Een stuk onverzettelijkheid, een stuk principialiteit. Geen meewaaien met allerlei winden, maar zich staande houden op grond van hun principes.
Dan is het wel makkelijk een grote mond op te zetten tegen 'de gereformeerden' en dergelijke, maar hoe leef je nou zelf? En wat weet je nu werkelijk van hen?
Kijk, als je liever een spetterende minister-president ziet, prima, maar ik heb liever een kundige man, die misschien eruit ziet als een Harry Potter, maar in elk geval werkelijk iets te zeggen heeft, dan een rockstar die zijn macht ontleent aan zijn uitstraling. Om maar iets te noemen. Misschien houd je meer van schone schijn en soft links gepraat dan van oprechtheid en geen flauwekul. Dat kan.
quote:(...) de Gereformeerde Bond in Katwijk. Daar slaan ze elkaar de hersens in vanwege de kerkfusie. Jammer dat ik daar niet tussen zit, het leverde een prachtige roman op. Ze schroeven de wieldoppen van de auto van de dominee af. Gooien de ruiten in. Het heeft ook wel iets moois: we hebben een principe en daar staan we voor. Ik heb toch veel met de mensen die niet meegaan met de fusie. Goede gereformeerden. Kennelijk heb ik daar nog een zwak voor.
Wat heb je nou aan dit soort stukjes? Aan de ene kant is 't Hart nog steeds geintrigeerd door de 'gereformeerden' vanwege hun principes en hun bereidheid daarvoor offers te brengen, aan de andere kant vindt hij het heel storend.quote:(...) dat iemand als Andries Knevel mijn boeken leest, vind ik merkwaardig. Hij verklaart dat niet. Het boeit hem, hij vindt het leuk, moet er om lachen. Dat er vaak theologie in zit, vindt hij ook boeiend. Ik ben wel drie keer in Het elfde uur geweest. Dat is raar, want dan blijkt dat je met zo'n Knevel heel goed kunt opschieten. Het komt omdat hij ook zo'n gereformeerde jongen is. Je hoeft maar een half woord te zeggen en je begrijpt elkaar.
Wat betreft die 'bier=thee': Abraham Kuyper (voorman van de gereformeerden in het begin van de 20e eeuw) zei:quote:Op maandag 13 september 2004 00:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
(...) en bier = thee (...)
en ik nam TS op een satirische manier onder de loepquote:Op dinsdag 14 september 2004 11:26 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ach nee jongen, ik had zin om een willekeurige groep mensen op een satirische manier onder de loep te nemen.
L van lachen ?quote:Op dinsdag 14 september 2004 11:39 schreef Henk-Jan het volgende:
Moet dat op WFL?
En even verder zoeken laat zien dat er al jaren klachten zijn over de Lodo's. Kortom er is nog hoop.quote:HOEVELAKEN - Een 14-jarige leerling van het Van Lodensteincollege in Hoevelaken is op het matje geroepen. Hij heeft een 80-jarige man uit Hooglanderveen aan zijn lot overgelaten toen die hulpeloos in een greppel lag.
De man moest uitwijken na een plotselinge manoeuvre van de fietsende scholier. Allerlei acties zijn de afgelopen jaren op touw gezet om de overlast in te dammen. Zo heeft de politie speciale controles uitgevoerd en heeft de school uitgebreid aandacht besteed aan de verkeersveiligheid.
Het Van Lodensteincollege trekt leerlingen uit de wijde omtrek van de twee schoolgebouwen in Amersfoort en Hoevelaken. Veel leerlingen komen op de fiets vanaf de Veluwe en Gelderse Vallei.
De reformatorische scholieren zijn herkenbaar doordat de meisjes rokken dragen. De klachten gaan vaak over gedrag dat thuis en op school niet wordt getolereerd. De kinderen spugen soms naar andere weggebruikers en schelden hen uit. Vooral bewoners uit Leusden hebben geregeld blijk gegeven van hun ergernis over het gedrag van de Lodo's, zoals de leerlingen van de reformatorische school worden genoemd. De bejaarde man van het ongeluk liep maandag enkele kneuzingen op. Hij kreeg hulp van een groepje scholieren dat kort na zijn val aan kwam fietsen.
Het slachtoffer krijgt binnenkort bezoek van de 'woeste' fietser. De directie van het Van Lodensteincollege verplicht de jongen uit Barneveld daartoe.
Directeur De Jong: "Hij zwenkte plotseling over de weg toen hij een sjekkie aan het draaien was. Een stukje verderop is hij gestopt. Toen hij zag dat anderen zich om het slachtoffer bekommerden, is hij doorgereden. Maar dat valt natuurlijk niet goed te praten".
Daarom.quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:05 schreef Qyuip het volgende:
De refo's zijn uiteindleijk ook gewoon nomale mensen.
Ik neig ernaar te roepen: "Daar ben ik het mee eens!". Maar aan de andere kant heb ik toch liever een principeloos typje dan een extremistische terrorist die uit principe tientallen mensen de dood in sleurt...quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:35 schreef Jaeder het volgende:
Beter iemand met de verkeerde principes dan iemand zonder principes...
deze uitgezonderd dan?quote:Op zondag 26 september 2004 19:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
de dood in sleurt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |