Dan had je ws. een uitzonderlijk mongole kat te pakken.quote:Op maandag 13 september 2004 17:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een kat een voorpoot zien breken door een (volledig op eigen initiatief ondernomen) sprong van ongeveer anderhalve meter hoog van een muurtje op de vlakke asfalten straat. Alle katten zijn stupide on-atletische beesten.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 13 september 2004 19:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dan had je ws. een uitzonderlijk mongole kat te pakken.
Op het rechte stuk is de gemiddelde hond absoluut sneller dan de gemiddelde kat en de hond zal het nog langer volhouden ook.quote:Meeste katten zijn ongeveer 30x sneller dan ieder willekeurige hond,
Nou, van drie hoog moet de kat al een beetje mazzel hebben om niets te breken hoor. Maar goed, katten zijn doorgaans inderdaad heel goed in springen en landen en zo.quote:springen over schuttingen alsof ze er niet zijn en kunnen van 3 hoog uit een raam vallen zonder iets te breken.
Jezus christus van Nazareth, koning der joden!quote:Denk je nu echt dat die lompe stinkschijtbeesten van jou daar iets tegenover kunnen stellen???
Bang voor de hond? grote kans van wel. Bang voor de baas van de hond? Absoluut nietquote:Op maandag 13 september 2004 17:47 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Dta je bij de baas gaat zeuren prima. Maar als een baasje een hond niet eens naar een plek brengt waar ie mag poepen (nog los van of die hond dat snapt), kan die hond er ook niks aan doen, hij moet zn poep ergens laten. Zo'n baas moet gewoon een poepzakje meenemen. maar een hond schoppen omdat ie poept vind ik echt achterlijk en ik geloof er ook niks van dat je dat zou doen. Je bent veels te schijterig voor de hond EN de eigenaar.
Heyquote:Op zondag 12 september 2004 23:46 schreef kamagurka het volgende:
Gesuggereerd door mister lowlife die een hekel aan katten heeft:
[..]
Ik sluit me hier geheel bij aan en snap niet waarom mensen deze stinkende luidruchtige jankbeesten in huis halen
Ik bedoel daarmee dat ze niet cool zijn en geen stijl hebben, maar iets kinds hebben.quote:Op maandag 13 september 2004 01:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, jij kutgoth!
kun je niet tegen heh?
Blij en happy?
dat is het gewoon heh?
Qua wendbaarheid zijn die slome jodokussen dus echt op geen enkel vlak te vergelijken met een katquote:Op maandag 13 september 2004 19:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
Op het rechte stuk is de gemiddelde hond absoluut sneller dan de gemiddelde kat en de hond zal het nog langer volhouden ook.
Vreemd dat het al met drie van mijn katten gebeurt is en dat ze nooit iets hadden (eentje liep 3 dagen een beetje mank, that's it!)... Je weet wat ze over 9 lives zeggen, dat gaat bij katten absoluut op. Beesjes zijn uitzonderlijk taai en sterk als het erop aankomtquote:Nou, van drie hoog moet de kat al een beetje mazzel hebben om niets te breken hoor. Maar goed, katten zijn doorgaans inderdaad heel goed in springen en landen en zo.
Nee, dan hondenliefhebbers. Die beginnen gelijk over de afgetraindheid, het vermogen inbrekers aan stukken te scheuren of mensen waar ze een hekel aan hebben... Ik ben niet ongenuanceerder dan de gemiddelde kattenhaterquote:Jezus christus van Nazareth, koning der joden!Typisch een kattenliefhebber. "Blablabla, mijn huisdier is superieur!" Volstrekt ongenuanceerd ook meteen honden afzeiken. Fysiek en geestelijk zijn het gewoon verschillende beesten. Punt.
Leuk dat je daarmee aankomt. Het jachtluipaard is ten eerste een katachtige, geen kat (wezenlijk verschil) en ten tweede is het jachtluipaard begenadigd met een spier, poot- en bot opbouw die meer lijkt op hondachtigen dan op welke andere katachtigen dan ook.quote:Op dinsdag 14 september 2004 00:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Daarnaast is het snelste landdier ter wereld geen hond, wel een kat
Dat zijn geen hondenliefhebbers, dat zijn hoektand-mongolen. Waarschijnlijk precies het soort volk waardoor jij een hekel hebt aan honden met hun lompe, luide, hondenhok-in-achtertuin, spring-blaffend-tegen-tuinhek-op onopgevoede teringbeesten.quote:Nee, dan hondenliefhebbers. Die beginnen gelijk over de afgetraindheid, het vermogen inbrekers aan stukken te scheuren of mensen waar ze een hekel aan hebben...
Neuh, voor een hater....quote:Ik ben niet ongenuanceerder dan de gemiddelde kattenhaterIntegendeel
Dat valt wel mee, jachtluipaarden horen nog altijd tot de katachtigen. Maar katachtigen hebben in zijn algemeenheid een formidabele spieropbouw, van de kleine soorten t/m de grootste. Hun vermogen tot sprinten, springen en enorme prooien (in verhouding tot hun eigen lichaam) buit te maken is ongeevenaard! Daar kan geen enkele hond tegenop. Die moeten het van prooi afjatten met zijn allen of kadavers aanvreten hebbenquote:Op dinsdag 14 september 2004 06:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Leuk dat je daarmee aankomt. Het jachtluipaard is ten eerste een katachtige, geen kat (wezenlijk verschil) en ten tweede is het jachtluipaard begenadigd met een spier, poot- en bot opbouw die meer lijkt op hondachtigen dan op welke andere katachtigen dan ook.
Ik denk dat kattenbezitters en liefhebbers veel toleranter zijn, zie het aantal klachten over en weer... in praktijk heb je aanzienlijk meer last van honden. Maar die paar minieme dingetjes die katten veroorzaken ligt gelijk heel hondenbezittend nederland dwars! T zijn gemiddeld zeikerds, mensen met een authoriteitscomplex (anders neem je sowieso al geen hond) of regelrecht aso rifraf.quote:Neuh, voor een hater....
Genitisch ja, wat fenotype betreft hebben ze meer gemeen met (bijvoorbeeld) een wolf dan (bijvoorbeeld) een tijger. Spieropbouw, botstructuur, de manier waarop ze rennen zijn allemaal bijzonder a-typisch voor katachtigen (dit mag je navragen bij een zoöloog).quote:Op dinsdag 14 september 2004 13:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, jachtluipaarden horen nog altijd tot de katachtigen.
De katachtigen die grote prooien buitmaken zijn leeuwen (en die doen het met zijn allen), verder doet geen enkele katachtige iets indrukwekkends qua formaat prooidier vergeleken met andere roofdieren (waaronder hondachtigen). Als je dat leuk vindt adviseer ik je naar spinnen te kijken.quote:Maar katachtigen hebben in zijn algemeenheid een formidabele spieropbouw, van de kleine soorten t/m de grootste. Hun vermogen tot sprinten, springen en enorme prooien (in verhouding tot hun eigen lichaam) buit te maken is ongeevenaard!
Afjatten? Wolven, vossen, jakhalzen en hyena's jagen actief hoor. Ik het geval van de hyena zijn er zelfs meerde beelddocumenten beschikbaar waarin de hyena door een kudde leeuwen van zijn zelfgevangen prooi wordt weggejaagd. En laten we wel wezen, er zijn maar heel weinig roofdieren die hun neus ophalen voor een vers kadaver waar nog wat goed vlees aan zit.quote:Daar kan geen enkele hond tegenop. Die moeten het van prooi afjatten met zijn allen of kadavers aanvreten hebben
Ik vind dat het woord nobel niet van toepassing is op beestjes. Misschien slechts op menselijk gedrag maar dat komt zo zelden voor dat het woord 'nobel' best uit het woordenboek geschrapt kan worden. Dat ze mooier gebouwd zouden zijn kan best, dat is zuiver een kwestie van smaak. Als je gaat kijken wat voor ransballen door de eeuwen heen voor een genetische misdaden hebben begaan in hun queeste naar het lelijkste dier op aarde kun je echter stellen dat er voor elke smaak wel een paar misselijkmakend lelijke beesten in beide categorieën zitten.quote:Ik vind katten oneindig veel nobeler in dat opzicht! Mooier gebouwd en gestroomlijnd ook en een prachtige vacht itt tot die staalsponsvachten van veel hondensoorten
Ik ken (nou ja, ben bekend met) iemand die èn een kat bezit èn een stuk tuig is. Het grote verschil is wel dat die kat niet een teringbeest is, wat je wel vaak ziet bij honden die een teringlijer als baasje hebben. Maar dat laatste komt denk ik (minstens deels) voort uit de groepsgeest van de hond. Honden nemen vaak gedrag over van het dominante lid van hun kudde.quote:Toch ken ik dat soort kattenbezitters niet. Hondenbezitters hebben altijd te kampen met dit aso-imago, niet alleen bij mij. Toch frappant hoe dit dan zo is gekomen..
Zuiver op persoonlijke basis (want als ik uitga van wat ik hier op Fok! zie heb je groot gelijk): Ik ken geen enkele hondenliefhebber die een kattenhater is en op twee na hebben alle kattenliefhebbers die ik persoonlijk ken een minstens gruwelijke pleurishekel aan honden.quote:Ik denk dat kattenbezitters en liefhebbers veel toleranter zijn, zie het aantal klachten over en weer...
Dat is onzin, je hebt last van hondenbezitters, die horen hun hond in de gaten te houden en te zorgen dat die niet op het speelveldje schijt, de hele dag thuis zit te blaffen of tegen vreemden opspringt. Het grappige is dat juist de mensen die hondenoverlast veroorzaken blijkbaar geen typische hondenbezitters zijn; ze oefenen onvoldoende authoriteit uit over hun hond. Overigens noem ik (achter)tuinen met vele honderden euro's aan planten uitgraven en dan over de laatste nog levende plant heen schijten geen miniem dingetje. Ik denk dat het grootste verschil kwa overlast zit in het feit dat honden dat doorgaans publiekelijk veroorzaken en katten dat "up close and personal" doen, ze kruipen er potverdorie je eigen afgesloten achtertuin in.quote:in praktijk heb je aanzienlijk meer last van honden. Maar die paar minieme dingetjes die katten veroorzaken ligt gelijk heel hondenbezittend nederland dwars! T zijn gemiddeld zeikerds, mensen met een authoriteitscomplex (anders neem je sowieso al geen hond) of regelrecht aso rifraf.
Ik zie het. Maar goed, omdat ik je nu toch aan't tegenspreken ben: Ik heb aan geen enkele diersoort die ik niet ken een hekel.quote:De antipathie tegen een bepaalde diersoort komt trouwens onuitgezondert voort uit het volstrekt onbekend zijn met een diersoort. Onbekend maakt onbemind tenslotte. Maar de meeste kattenbezitters kunnen zich daar WEL overheen zetten
Ik ken meerdere zoologen die mij ten zekerste hebben bevestigt dat de cheeta toch echt een katachtige is met de verschillende kenmerken daarvan. Ze hebben voor katten idd ook enkele hondachtige trekken (een missing link met de hyenasoorten waarschijnlijk..).quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Genitisch ja, wat fenotype betreft hebben ze meer gemeen met (bijvoorbeeld) een wolf dan (bijvoorbeeld) een tijger. Spieropbouw, botstructuur, de manier waarop ze rennen zijn allemaal bijzonder a-typisch voor katachtigen (dit mag je navragen bij een zoöloog).
Tijgers zijn in staat solo een buffel te onderscheppen, plat te leggen en af te maken, buffels zijn qua massa zwaarder dan de tijger zelf! Dat veel katten verkiezen iets makkelijkers te nemen, wil niet zeggen dat ze iets van hun eigen formaat aankunnen solo! Leeuwen hebben bv. wel eens in schaarste een olifant geveld... ongeevenaard! Geen enkele hondensoort zou dat zelfs maar in overweging nemenquote:De katachtigen die grote prooien buitmaken zijn leeuwen (en die doen het met zijn allen), verder doet geen enkele katachtige iets indrukwekkends qua formaat prooidier vergeleken met andere roofdieren (waaronder hondachtigen). Als je dat leuk vindt adviseer ik je naar spinnen te kijken.
Ik zeg ook niet dat hyena's watjes zijn, ik zeg alleen dat ze een groot beest in vol gallop niet te pakken krijgen meestal. Daar zijn ze te traag en individueel niet sterk genoeg voor.quote:Afjatten? Wolven, vossen, jakhalzen en hyena's jagen actief hoor. Ik het geval van de hyena zijn er zelfs meerde beelddocumenten beschikbaar waarin de hyena door een kudde leeuwen van zijn zelfgevangen prooi wordt weggejaagd. En laten we wel wezen, er zijn maar heel weinig roofdieren die hun neus ophalen voor een vers kadaver waar nog wat goed vlees aan zit.
Ik vind geen enkele katachtige lelijk, ik vind ze hoogst sierlijk en bewegen met een gratie waartegen de bewegingen van een hond lomp en log afsteken. Maar dat zal dan wel smaak zijnquote:Ik vind dat het woord nobel niet van toepassing is op beestjes. Misschien slechts op menselijk gedrag maar dat komt zo zelden voor dat het woord 'nobel' best uit het woordenboek geschrapt kan worden. Dat ze mooier gebouwd zouden zijn kan best, dat is zuiver een kwestie van smaak. Als je gaat kijken wat voor ransballen door de eeuwen heen voor een genetische misdaden hebben begaan in hun queeste naar het lelijkste dier op aarde kun je echter stellen dat er voor elke smaak wel een paar misselijkmakend lelijke beesten in beide categorieën zitten.
Ik ken hele achterbuurten in grote steden en kamperkolonies waar mensen buitengewoon asociaal zijn en agressief tov. vreemden. Daar vind je vaak ook veel honden thuisquote:Ik ken (nou ja, ben bekend met) iemand die èn een kat bezit èn een stuk tuig is. Het grote verschil is wel dat die kat niet een teringbeest is, wat je wel vaak ziet bij honden die een teringlijer als baasje hebben. Maar dat laatste komt denk ik (minstens deels) voort uit de groepsgeest van de hond. Honden nemen vaak gedrag over van het dominante lid van hun kudde.
Het gaat dan idd ook meestal om de bezitter en niet het dier, hierin heb je gelijk. Ik voed mijn katten ook netjes op en die zijn nog nooit buiten de contreien van mijn eigen tuin geweest. Ik heb zelf ook een plantenspuit namelijkquote:Dat is onzin, je hebt last van hondenbezitters, die horen hun hond in de gaten te houden en te zorgen dat die niet op het speelveldje schijt, de hele dag thuis zit te blaffen of tegen vreemden opspringt. Het grappige is dat juist de mensen die hondenoverlast veroorzaken blijkbaar geen typische hondenbezitters zijn; ze oefenen onvoldoende authoriteit uit over hun hond. Overigens noem ik (achter)tuinen met vele honderden euro's aan planten uitgraven en dan over de laatste nog levende plant heen schijten geen miniem dingetje. Ik denk dat het grootste verschil kwa overlast zit in het feit dat honden dat doorgaans publiekelijk veroorzaken en katten dat "up close and personal" doen, ze kruipen er potverdorie je eigen afgesloten achtertuin in.
Ik kan ook zo enkele voordelen van katten tov. honden opsommen, maar laten we het er maar bij houden. Jij valt niet onder het door mij verafschuwde hondenbezittersvolk denk ikquote:Ik ga in ieder geval zometeen even een wandelingetje maken met mijn hondse vrind. Nog een voordeel (als je van wandelen houdt...) aan honden; je kunt er mee wandelen. Dat kan natuurlijk ook met katten maar dat ziet er stom uit.
Godzijdank, een "laten we het er maar bij houden"! Die stomme posts van mij in deze non-discussie werden veel te lang. Ik heb nog wel één ding voor ik on-topic ga:quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:56 schreef kamagurka het volgende:
Ik kan ook zo enkele voordelen van katten tov. honden opsommen, maar laten we het er maar bij houden. Jij valt niet onder het door mij verafschuwde hondenbezittersvolk denk ik
Siamezen ook niet!?quote:Ik vind geen enkele katachtige lelijk
Ik ben bij deze zo hoffelijk om te erkennen dat er een mogelijkheid is dat jij dat zou kunnen vinden, hoe onwaarschijnlijk mij dat ook voor mag komen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:38 schreef deedeetee het volgende:
Mijn siamezen zien er schitterend uit
Maarre... Lijken die kale abominaties dan niet een beetje op siamezen? Als in smalle, lange snuit, grote oren, klein hoofd, onbetrouwbare blik...quote:zo'n kaal beest is geen siamees en die beesten(sfinx) stinken en geven nog af ook
Da's aardig van je....quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ben bij deze zo hoffelijk om te erkennen dat er een mogelijkheid is dat jij dat zou kunnen vinden, hoe onwaarschijnlijk mij dat ook voor mag komen.
quote:Maarre... Lijken die kale abominaties dan niet een beetje op siamezen? Als in smalle, lange snuit, grote oren, klein hoofd, onbetrouwbare blik...
Ik heb geen zin om een of ander kwijlende schijtfabriek die het hele huis onderverhaard en loopt te blaffen de hele tijd te moeten lopen commanderenquote:Op woensdag 15 september 2004 00:46 schreef -Nemesis- het volgende:
neh, katten zijn wel leuk, maar zo verschrikkeljk lui!!!
Doe mij maar honden, en dan vooral wolfshonden, herders, husky's enzo...
Ach, een hond kan soms ongelofelijk irritant zijn, maar een flinke terechtwijzing doet meestal wonderen...
En c'mon, hoe eng is een hond nou helemaal?
Volgens mij hebben alle hondenhaters hier een beeld als van Cerberus in hun kop
Tja, en ik hou erg van katten, maar ik heb geen zin in een haarbal die overal en nergens ligt te rollebollen (liefst in mijn bed) en die ik wel kan leren dat hij niet naar boven mag, maar die zodra ik m'n kont keer gewoon weer naar boven speert ...quote:Op woensdag 15 september 2004 00:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om een of ander kwijlende schijtfabriek die het hele huis onderverhaard en loopt te blaffen de hele tijd te moeten lopen commanderen![]()
![]()
Ik ben lui inderdaad jaEn katten meestal gelukkig ook
Dat snap ik niet zo goed, wat is er nu tegen een kat die op je bed ligtquote:Op woensdag 15 september 2004 10:55 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Tja, en ik hou erg van katten, maar ik heb geen zin in een haarbal die overal en nergens ligt te rollebollen (liefst in mijn bed) en die ik wel kan leren dat hij niet naar boven mag, maar die zodra ik m'n kont keer gewoon weer naar boven speert ...
M'n hond ging dus gewoon niet naar boven (heb nu een huis waar ik ook echt geen enkele hond de trap op zie gaan omdat die zo steil is, dus da's makkelijk opgelost).
Zo heette mijn vaders kat!quote:Op woensdag 15 september 2004 17:37 schreef kamagurka het volgende:
catastrofe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |