abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 14 september 2004 @ 14:36:39 #151
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_21945861
Wat fijn dat hij er weer is Bluesje en wat is hij veranderd inderdaad. Dat zal zich niet beperken tot zijn uiterlijk, het zal meer zo zijn dat jullie elkaar helemaal opnieuw moeten leren kennen.
ik heb je foto's even in de layout gepropt
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 september 2004 @ 14:36:40 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21945862
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:31 schreef pascalheister het volgende:
ik hoop dat oma maar niet al te erg schrikt

Kan ie gelijk de erfenis opstrijken als ze een hartaanval krijgt van hem te zien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 september 2004 @ 14:40:29 #153
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_21945958
Bluezz, wat heerlijk dat hij weer terug is!
En ik vind 'm dat lange haar heel leuk staan. Maarre... die baard
  FOK!fossiel dinsdag 14 september 2004 @ 15:20:33 #154
2628 Karin
pi_21946941
Welkom thuis
pi_21947308
Sorry verkeerde topic
#geen
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 september 2004 @ 15:38:28 #156
7889 tong80
Spleenheup
pi_21947384
Ah gelukkig, hij is er.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 14 september 2004 @ 15:42:01 #157
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_21947465
Leuk voor je dattie weer terug is, maar dat haar
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 14 september 2004 @ 15:52:10 #158
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_21947723
Bluezz heerlijk voor je dat je je zoon weer in Nederland hebt. Ik heb je verhaal gelezen en poeh wat een pittige tijd moet dit voor je geweest zijn.
En de uiterlijke verandering...doorheen kijken. Hij heeft een prachtig koppie
Er zullen wel allerlei gevoelens door je lijf heen gieren nu. Dikke knuf
  dinsdag 14 september 2004 @ 17:32:50 #159
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21950243
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:42 schreef thaduck het volgende:
Leuk voor je dattie weer terug is, maar dat haar
als welkomsgeschenk een philishave ??
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_21950470
De middag met Quint.

Hij vertelt honderduit uit over zijn leven in de gemeenschap. Mijn moeder, zus en ik vragen heel erg veel, maar hij blijft maar antwoord geven, en vooral uitleg geven.
Over waar ie nu in gelooft, en dat dát de waarheid voor hem nu is, dat daar consequenties aan vast zitten nu ie weer hier in NL leeft.

Hij ziet dit als een tijdelijk verblijf, zoveel is wel duidelijk, en probeert de regels, de gewoontes en de overtuiging van de gemeenschap die hij de afgelopen 11 maanden heeft (moeten) naleven hier ook te gaan doen.
De zaterdagrust (soort sabbath, heel veel dingen doen me denken aan de joodse gebruiken trouwens), de voedingsgewoonten... alles wil ie doorvoeren/veranderen hier.

Niets mis mee verder, maar er zullen wat aanpassen, moeten gebeuren in ons aller leven.
Met wederzijds respect, waren zijn woorden.

Alle posters, televisie, kleding, telefoon van vóór zijn vertrek naar Austr. heeft ie uit zijn kamer verbannen.... luistert ipv Rap, hiphop en Marilyn Manson nu alleen nog Bob Dylan etc.

Wij accepteren, praten, houden van hem en hopen erop dat dit na een aantal weken iets rustiger gaat worden voor hem, en dat ie er zich "in godsnaam" maar niet eenzaam en/of ongelukkig door gaat voelen.
  dinsdag 14 september 2004 @ 17:56:40 #163
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_21950712
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:35 schreef Bjoro het volgende:

[..]

jij beschouwt Utrechts als een buitenlandse taal
Bjoro, ik weet niet hoe het met jouw wereld zit, maar mijn wereld is wel ietsjes groter dan Utrecht
pi_21950780
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:45 schreef Bluezz het volgende:
De middag met Quint.

Hij vertelt honderduit uit over zijn leven in de gemeenschap. Mijn moeder, zus en ik vragen heel erg veel, maar hij blijft maar antwoord geven, en vooral uitleg geven.
Over waar ie nu in gelooft, en dat dát de waarheid voor hem nu is, dat daar consequenties aan vast zitten nu ie weer hier in NL leeft.

Hij ziet dit als een tijdelijk verblijf, zoveel is wel duidelijk, en probeert de regels, de gewoontes en de overtuiging van de gemeenschap die hij de afgelopen 11 maanden heeft (moeten) naleven hier ook te gaan doen.
De zaterdagrust (soort sabbath, heel veel dingen doen me denken aan de joodse gebruiken trouwens), de voedingsgewoonten... alles wil ie doorvoeren/veranderen hier.

Niets mis mee verder, maar er zullen wat aanpassen, moeten gebeuren in ons aller leven.
Met wederzijds respect, waren zijn woorden.

Alle posters, televisie, kleding, telefoon van vóór zijn vertrek naar Austr. heeft ie uit zijn kamer verbannen.... luistert ipv Rap, hiphop en Marilyn Manson nu alleen nog Bob Dylan etc.

Wij accepteren, praten, houden van hem en hopen erop dat dit na een aantal weken iets rustiger gaat worden voor hem, en dat ie er zich "in godsnaam" maar niet eenzaam en/of ongelukkig door gaat voelen.
Wat moeilijk... Maar ik neem aan dat nu vooral nog het gevoel overheerst van blijheid dat je kind weer bij jou is...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21950981
Jee, wat een verhaal...

En dat uiterlijk... tja... Volgens mij denkt iedereen hier hetzelfde Maar gelukkig is hij weer thuis en dat is het belangrijkste
pi_21951119
Njah, dat uiterlijk. Ik zie dagelijks mensen lopen die er zo uitzien.
Het is een verandering ten opzichte van, maar pff, als hij dat okay vindt moet hij dat gewoon lekker doen.
Lang haar, baard, jeans en T-shirt. Dat zie ik. Meer niet. Het wordt wel een beetje erger gemaakt dan het is hoor. Ik hoop niet dat hij dit topic leest want daar knapt 'ie niet van op.
pi_21951268
Wat een verhaal! Jezus, wat een foto's!

Welkom thuis en veel plezier met hem!!
  dinsdag 14 september 2004 @ 18:32:31 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21951445
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:15 schreef Bayer het volgende:

Lang haar, baard, jeans en T-shirt. Dat zie ik. Meer niet. Het wordt wel een beetje erger gemaakt dan het is hoor. Ik hoop niet dat hij dit topic leest want daar knapt 'ie niet van op.
Hij leest dit topic niet mee, want ook Internet past niet meer in zijn belevingswereld.
Net zoals TV en andere materiële zaken door hem in de ban zijn gedaan.

Hij is nog net niet gebrainwashed, maar er is wel bijna 11 maanden op hem ingepraat en voor hem gedacht door de leider van de sekte, die hem ook heel duidelijk instructies heeft meegegeven over zijn gedrag hier weer in Nederland.

Het is zijn goed recht om te proberen de levenswijze die hij gewend is geweest in die commune ook hier te handhaven, alleen zal hij dat dan echt zelf en alleen moeten doen, want Bluezz en ik zijn niet van plan ons leven overhoop te gooien voor hem.

Zoals hij het vanmiddag zei: "Ik ben een kooltje dat weg is van het vuur nu en het kooltje moet blijven smeulen totdat ik weer terug kan naar het vuur (de commune), dan zal het vuur weer oplaaien".

Al met al, maken we ons dus wel degelijk zorgen, maar hopen we dat hij, door de invloed van Nederland, zijn vrienden en ons langzaam maar zeker weer met beide benen in de realiteit terug kan keren.
Mocht hij het redden "zijn heilige geloof" in wat hij is Australië gewend was ook hier te handhaven, dan kunnen we dat alleen maar respecteren, meer zit er niet op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21951505
Ach, hij heeft iig wel diepzinnige uitspraken opgedaan
pi_21951595
Opzich dus een zware klus, want ik weet niet of je nou wel over "net niet" gebrainwashed kan spreken. Jullie willen hem hier houden, maar ik begrijp dat dat voor hem niet echt aan de orde is. Herkennen jullie hem nog wel van de tijd voordat hij wegging, en dan natuurlijk niet op uiterlijk gebied?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21951739
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:32 schreef golfer het volgende:
Al met al, maken we ons dus wel degelijk zorgen, maar hopen we dat hij, door de invloed van Nederland, zijn vrienden en ons langzaam maar zeker weer met beide benen in de realiteit terug kan keren.
Dat is natuurlijk logisch dat jullie je zorgen maken maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Hij moet waarschijnlijk langzaam weer tot zijn positieven komen. Het is ook de heat of the moment nu, alles is zo vers en hij zit nu ook nog met zijn kop in die commune.
quote:
Mocht hij het redden "zijn heilige geloof" in wat hij is Australië gewend was ook hier te handhaven, dan kunnen we dat alleen maar respecteren, meer zit er niet op.
Tja, doe je dat niet jaag je hem zeker weg.
Heeft hij geloofsgenoten/broeders in Nederland? (of Europa for that matter)
Het mooiste zou zijn als die sekte exclusief in Australië bestaat.
  dinsdag 14 september 2004 @ 18:46:31 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21951740
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:32 schreef golfer het volgende:

Hij is nog net niet gebrainwashed, maar er is wel bijna 11 maanden op hem ingepraat en voor hem gedacht door de leider van de sekte, die hem ook heel duidelijk instructies heeft meegegeven over zijn gedrag hier weer in Nederland.
Hm.
Ik vind dit niet fijn klinken. Hoewel het natuurlijk weer wél fijn is dat hij het vertelt.
Pffff, jullie positie lijkt me zo moeilijk en dubbel. Enerzijds de enorme vreugde, anderzijds de angst voor wat komen gaat...

Hopelijk kunnen jullie toch van elkaar genieten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21951902
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Opzich dus een zware klus, want ik weet niet of je nou wel over "net niet" gebrainwashed kan spreken.
Geen lekkere term ook trouwens.. en dat brengt me op je volgende vraag
quote:
Jullie willen hem hier houden
Alles wordt hier op zijn kop gezet. Aan de ene kant ben je blij dat je hem weer "thuis" hebt na alles wat we wisten van de community. Nu dat niet helemaal op onzin gebaseerd is denk ik niet meer in dit soort termen.
quote:
Ik begrijp dat dat voor hem niet echt aan de orde is.
Nee, en dat past weer in wat er vandaag allemaal gezegd is, en hoe ie nu teruggekomen is.
quote:
Herkennen jullie hem nog wel van de tijd voordat hij wegging, en dan natuurlijk niet op uiterlijk gebied?
Uiterlijk is voor hem en voor ons alleen maar lacherig gedoe. Hij wist en meldde dat ie er anders zou uitzien, en de grap van de dag is nog steeds zijn veranderde uiterlijk.
De baard wil ie eraf hebben voor ie gaat solliciteren (ook dat heeft ie allemaal al bedacht dus) maar het haar moet in een staartje kunnen, hij is echt trots op zijn haardos.
En denk je het baardje weg, het blijft een prachtig kind.
Ook als ik hem observeer vanmiddag....

En dan komen we aan bij zijn innerlijk.. ik zie nog weinig Quint wat er weg ging vorig jaar.

Oh... en het is pas de 1e dag!!!!!
Nogal belangrijk gegeven denk ik zo.
  dinsdag 14 september 2004 @ 19:08:54 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21952263
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:46 schreef Bayer het volgende:

Heeft hij geloofsgenoten/broeders in Nederland? (of Europa for that matter)
Het mooiste zou zijn als die sekte exclusief in Australië bestaat.
Voor zover wij weten uit onderzoek tijdens zijn verblijf daar, bestaat deze sekte solitair in Australië op 3 plaatsen daar:
Cairns, Brisbane en Sydney.
Poef.....gone! ©golfer
pi_21953186
Dat is idd wel erg raar lijkt me om hem zo terug te zien, maarja je moet het maar een beetje op je af laten komen en zien hoe het gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')