quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:31 schreef pascalheister het volgende:
ik hoop dat oma maar niet al te erg schrikt
als welkomsgeschenk een philishave ??quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:42 schreef thaduck het volgende:
Leuk voor je dattie weer terug is, maar dat haar![]()
Bjoro, ik weet niet hoe het met jouw wereld zit, maar mijn wereld is wel ietsjes groter dan Utrechtquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:35 schreef Bjoro het volgende:
[..]
jij beschouwt Utrechts als een buitenlandse taal
Wat moeilijk... Maar ik neem aan dat nu vooral nog het gevoel overheerst van blijheid dat je kind weer bij jou is...quote:Op dinsdag 14 september 2004 17:45 schreef Bluezz het volgende:
De middag met Quint.
Hij vertelt honderduit uit over zijn leven in de gemeenschap. Mijn moeder, zus en ik vragen heel erg veel, maar hij blijft maar antwoord geven, en vooral uitleg geven.
Over waar ie nu in gelooft, en dat dát de waarheid voor hem nu is, dat daar consequenties aan vast zitten nu ie weer hier in NL leeft.
Hij ziet dit als een tijdelijk verblijf, zoveel is wel duidelijk, en probeert de regels, de gewoontes en de overtuiging van de gemeenschap die hij de afgelopen 11 maanden heeft (moeten) naleven hier ook te gaan doen.
De zaterdagrust (soort sabbath, heel veel dingen doen me denken aan de joodse gebruiken trouwens), de voedingsgewoonten... alles wil ie doorvoeren/veranderen hier.
Niets mis mee verder, maar er zullen wat aanpassen, moeten gebeuren in ons aller leven.
Met wederzijds respect, waren zijn woorden.
Alle posters, televisie, kleding, telefoon van vóór zijn vertrek naar Austr. heeft ie uit zijn kamer verbannen.... luistert ipv Rap, hiphop en Marilyn Manson nu alleen nog Bob Dylan etc.
Wij accepteren, praten, houden van hem en hopen erop dat dit na een aantal weken iets rustiger gaat worden voor hem, en dat ie er zich "in godsnaam" maar niet eenzaam en/of ongelukkig door gaat voelen.
Hij leest dit topic niet mee, want ook Internet past niet meer in zijn belevingswereld.quote:Op dinsdag 14 september 2004 18:15 schreef Bayer het volgende:
Lang haar, baard, jeans en T-shirt. Dat zie ik. Meer niet. Het wordt wel een beetje erger gemaakt dan het is hoor. Ik hoop niet dat hij dit topic leest want daar knapt 'ie niet van op.
Dat is natuurlijk logisch dat jullie je zorgen maken maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Hij moet waarschijnlijk langzaam weer tot zijn positieven komen. Het is ook de heat of the moment nu, alles is zo vers en hij zit nu ook nog met zijn kop in die commune.quote:Op dinsdag 14 september 2004 18:32 schreef golfer het volgende:
Al met al, maken we ons dus wel degelijk zorgen, maar hopen we dat hij, door de invloed van Nederland, zijn vrienden en ons langzaam maar zeker weer met beide benen in de realiteit terug kan keren.
Tja, doe je dat niet jaag je hem zeker weg.quote:Mocht hij het redden "zijn heilige geloof" in wat hij is Australië gewend was ook hier te handhaven, dan kunnen we dat alleen maar respecteren, meer zit er niet op.
Hm.quote:Op dinsdag 14 september 2004 18:32 schreef golfer het volgende:
Hij is nog net niet gebrainwashed, maar er is wel bijna 11 maanden op hem ingepraat en voor hem gedacht door de leider van de sekte, die hem ook heel duidelijk instructies heeft meegegeven over zijn gedrag hier weer in Nederland.
Geen lekkere term ook trouwens.. en dat brengt me op je volgende vraagquote:Op dinsdag 14 september 2004 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Opzich dus een zware klus, want ik weet niet of je nou wel over "net niet" gebrainwashed kan spreken.
Alles wordt hier op zijn kop gezet. Aan de ene kant ben je blij dat je hem weer "thuis" hebt na alles wat we wisten van de community. Nu dat niet helemaal op onzin gebaseerd is denk ik niet meer in dit soort termen.quote:Jullie willen hem hier houden
Nee, en dat past weer in wat er vandaag allemaal gezegd is, en hoe ie nu teruggekomen is.quote:Ik begrijp dat dat voor hem niet echt aan de orde is.
Uiterlijk is voor hem en voor ons alleen maar lacherig gedoe. Hij wist en meldde dat ie er anders zou uitzien, en de grap van de dag is nog steeds zijn veranderde uiterlijk.quote:Herkennen jullie hem nog wel van de tijd voordat hij wegging, en dan natuurlijk niet op uiterlijk gebied?
Voor zover wij weten uit onderzoek tijdens zijn verblijf daar, bestaat deze sekte solitair in Australië op 3 plaatsen daar:quote:Op dinsdag 14 september 2004 18:46 schreef Bayer het volgende:
Heeft hij geloofsgenoten/broeders in Nederland? (of Europa for that matter)
Het mooiste zou zijn als die sekte exclusief in Australië bestaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |