Lijkt mij ook voorbarig. Hij is wel "into" allerlei love and peace-gedoe en praat steeds in de "we"-vorm als ie het over die community heeft, maar een echt gebrainwashde indruk maakt ie gelukkig niet.quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje voorbarig? Brainwashen?
echt jezusquote:Op dinsdag 14 september 2004 11:58 schreef Bluezz het volgende:
Golfer en ik stonden dus keurig om 8.40 op Schiphol om hem na zijn tussenstop in Frankfurt af te halen.
Nadat er massa's mensen door de arrival-gate kwamen, stond ie dus opeens voor onze neus.
De kriebels die ik had, waren al wat gezakt door het lange wachten.
En daar stond ie dan..... een echte jaren 70 hippie met lang haar en een rode krullenbaard en in korte broek voor onze neus:')
Ik pakte hem stevig vast, kon mijn tranen binnen houden omdat de schrik overheerste, en hij stond daar maar lief te grijnzen... Zijn backpack is door een foutje in Frankfurt gebleven, die wordt vanmiddag afgeleverd door een koerier.
De hele weg terug praatte hij honderduit over zijn werkzaamheden binnen de community.. de filosofie erachter en... dat alles in het plat Australisch.. Hij heeft moeilijkheden met in het NL denken en praten....
My god wat hou ik van hem en my god wat ben ik geschrokken... hij zit nu bij zijn vader waar we koffie hebben gedronken en laten hem maar eventjes bijkomen.
Hij ziet er gelukkig uit, en het is een en al love en peace
Hieronder de foto's van okt 2003, net in de community en van een paar uur geleden op het vliegveld.
ok dan neem ik die opmerking weer terug. Maar nog steeds hulde: ik had me waarschijnlijk niet in gehouden wanneer ik mijn zoon terug had gezien na zo veel maanden van stress.quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Lijkt mij ook voorbarig. Hij is wel "into" allerlei love and peace-gedoe en praat steeds in de "we"-vorm als ie het over die community heeft, maar een echt gebrainwashde indruk maakt ie gelukkig niet.
Ik denk ook niet dat hij het verloren is - laten we volgende week dinsdag om deze tijd nog eens checken hoe het er voorstaat. Het is vooral gewenning en omschakeling denk ik.quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:59 schreef Bayer het volgende:
Ik begrijp niet zo goed hoe iemand in een jaar tijd zijn mothertongue verliest.
Iets wat hij negentien jaar lang heeft gesproken, geschreven, gedacht en gedroomd.
Volgens mij kan dat vrij snel, als je een avond met iemand in het engels zit te chatten heb je al flarden engelse gedachten. Ik wel tenminste....quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:59 schreef Bayer het volgende:
Iets wat hij negentien jaar lang heeft gesproken, geschreven, gedacht en gedroomd.
Ow G en B, nogmaals hulde voor hoe jullie hiermee omgaan.![]()
als je een jaar lang (amper) een woord nederlands spreekt schakel je heel snel over hoorquote:Op dinsdag 14 september 2004 12:59 schreef Bayer het volgende:
Ow G en B, nogmaals hulde voor hoe jullie hiermee omgaan.![]()
ben blij voor je Bluezziequote:Op dinsdag 14 september 2004 13:41 schreef Bluezz het volgende:
Het is echt nog onwerkelijk, voor iedereen, ik heb intussen wel wat huilbuien gehad. Hij had geen zin om mee naar mijn huis te gaan, zit lekker bij zijn vader en broertje.. ik laat dat maar even zo.
Vanavond zullen zijn vrienden wel bellen.
jij beschouwt Utrechts als een buitenlandse taalquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:32 schreef Eilanden het volgende:
En het Nederlands praten komt ook zo weer terug. Uit eigen ervaring weet ik dat als je een lange tijd geen Nederlands praat, dat je de kans hebt dat je zo 1-2-3 niet op woorden kan komen of wat buitenlandse woordjes in een Nederlandse zin stopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |