abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21271645
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:29 schreef julekes het volgende:

[..]

Dat is dus een cover. Van Leonard Cohen.
Van Leonard Cohen word ik wat minder sentimenteel, maar er werkt een enorme Leonard Cohen emotionist mee bij m'n onderzoek dat binnenkort van start gaat. Die heeft het vast andersom.
pi_21276454
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:29 schreef julekes het volgende:

[..]

Dat is dus een cover. Van Leonard Cohen.
Joh

Ik kan er, ondanks dat het gruwelijk mooi is, niet zo sentimeel van worden. Bij het nummer Grace zelf absoluut wel. Rillingen
pi_21365005
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:33 schreef LuQas het volgende:

[..]

Doe dat dan maar snel!

En wat vindt men van Live at Sin-e?
Ik heb een drie cd, maar is er geloof ik ook een ep van. Raar optreden, zeker als je de drie cd versie met dvd ziet. In z'n uppie op het podium, alleen met electrische gitaar. Klinkt enorm hard daardoor. Kaal en compromisloos. Ik kan er eigenlijk maar moeilijk naar luisteren. Moet er echt voor gaan zitten, en vooral het volume niet te hard zetten. Zitten nogal wat compressieloze uithalen in.
Erg veel gefröbel en interactie met het publiek ook. Plus een aanzet tot Duane Eddy en Nusrat Fatha Ali Kahn (ik spel het ongetwijfeld verkeerd. "Nusrat, he's my Elvis" welke 'ie trouwens naadloos laat overgaan in Nusrat's versie van Smells like teen spirit -Nirvana- ) Kortom, een echt Groudino-moment: i'll have what's he having
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:40 schreef julekes het volgende:
Ik heb een derde CD aan m'n Buckley verzameling toegevoegd:
Jeff Buckley - Live a l'Olympia
Liveopnames uit Frankrijk. Leuk, maar niet fantastisch.
ik vind z'n "Kick out the Jams" wel aardig. Niet zo'n lieve muziek op deze cd, beetje over the top zelfs. Maar er zit wel veel ziel in.

Het rare bij Buckley is wel dat op elke opname het weer anders klinkt, ondanks zijn karakteristieke stemgeluid. De live uitvoeringen verschillen stevig, en ik heb bijvoorbeeld ook "Songs to no one: 1991-1992", met daarop een aantal demos etc. Die klinken dan ook weer anders dan de versies op "Grace". Hoe komt dit? Doordat zijn stem zo nadrukkelijk aanwezig is, en hij daarmee veel experimenteerde? Of doordat hij gewoon erg veel emotie in zijn muziek legde? Soms is het wel erg muziek met de middelvinger namelijk, maar soms is hetzelfde liedje ook weer heel lief.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-08-2004 07:21:31 ]
pi_21366062
In [B&H] staat ook een topique over Jeff: kijk maar hier
Daar wordt ook het een ander over zijn muziek besproken.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  donderdag 19 augustus 2004 @ 09:51:53 #130
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_21392177
Halleluhjah is een cover van leonard cohen inderdaad, en het is zeer de moeite waard die versie van cohen te beluisteren. Jeff Buckley heeft er namelijk iets compleet anders van gemaakt!

Nauwelijks een cover ooit zo horen verschillen van het origineel.
I'm just a girl in the world.
pi_21392197

Deze cover lijkt echt bizar op een cover van een Nederlands pop bandje; Wyatt, uit mijn woonplaats. Ook vond ik ze eerst qua uiterlijk en stem op elkaar lijken.
Kan alleen die foto niet vinden...

[ Bericht 92% gewijzigd door gekke_sandra op 19-08-2004 10:02:15 ]
Delivered without an information leaflet
pi_21392458
Wyatt is oke
pi_21396833
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 09:51 schreef annoh het volgende:
Halleluhjah is een cover van leonard cohen inderdaad, en het is zeer de moeite waard die versie van cohen te beluisteren. Jeff Buckley heeft er namelijk iets compleet anders van gemaakt!

Nauwelijks een cover ooit zo horen verschillen van het origineel.
Vind het nog wel meevallen eigenlijk. Ik ken artiesten die alleen de tekst coveren om vervolgens de rest zelf te bepalen. Type O Negative - Paranoid (Black Sabbath)
pi_21398220
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:13 schreef Thomas B. het volgende:
Wyatt is oke
.. De zanger heeft talent, maar de muziek slaat niet aan. Best spijtig voor Dennis..
Delivered without an information leaflet
  donderdag 19 augustus 2004 @ 14:13:48 #135
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_21398588
Nou de hallelujah versie van Buckley maakt het liedje toch wel groter dan het was, maar dat is mijn mening, de enige juiste.

Ik heb niet veel op met Cohen nee.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_21401246
ik heb er veel over gehoord, kga s wat luisteren

nog aanraders ? nummer + album dan
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_21401359
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 15:57 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb er veel over gehoord, kga s wat luisteren

nog aanraders ? nummer + album dan
Album Grace: Grace en Last Goodbye, album Sketches for my sweetheart the drunk: Everybody here wants you.
Hij is dood, dus je kan zonder gewetensbezwaar downloaden CD's zijn aan te raden als je het mooi vindt.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21401383
Grace natuurlijk Last Goodbye is een leuk nummer om te beginnen.
pi_21402556
thanx julekes en Toffe_Ellende, btw je kunt op www.jeffbuckley.com alles gratis luisteren
pi_21402867
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 16:52 schreef MuseMuse het volgende:
thanx julekes en Toffe_Ellende, btw je kunt op www.jeffbuckley.com alles gratis luisteren
Ik zie het nu ook Kwaliteit van die stream is niet super, maar om een indurk te krijgen zal het wel voldoende zijn,
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21562380
quote:
Op zondag 2 september 2001 14:03 schreef Ringo het volgende:
ik alsof mijn hart naar beneden zakt
pi_21562496
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:28 schreef Machiel het volgende:
Nou in veel van die interviews lees je dat Muse vergeleken wordt met Radiohead en daar o zo op lijkt maar ik luister al jaren naar Muse en toen ik eenmaal Jeff Buckley geweldig ging vinden merkte ik meer overeenkomsten in manier van zingen muziek en uithalen dan met Radiohead.
pi_21572564
als je naar de website www.jeffbuckley.com gaat hoor je zon nummer welk nummer is dat ?

ik vind muse totááál niet op radiohead lijken maar de emotie van matthew bellamy en jeff buckley in hun stem heeft wel wat overeenkomsten imho.
pi_21573853
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 04:39 schreef MuseMuse het volgende:
als je naar de website www.jeffbuckley.com gaat hoor je zon nummer welk nummer is dat ?
Het begin van Mojo Pin, het eerste nummer van het album Grace.

Well i'm lying in my bed
The blanket is warm
This body will never be safe from harm
Still feel your hair, black ribbons of coal
Touch my skin to keep me whole

If only you'd come back to me
If you laid at my side
I wouldn't need no Mojo Pin to keep me satisfied
quote:
ik vind muse totááál niet op radiohead lijken maar de emotie van matthew bellamy en jeff buckley in hun stem heeft wel wat overeenkomsten imho.
Mijn hemel, wat een belediging voor Jeff.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:34:51 #145
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_21574196
Matt Bellamy heerst, maar is inderdaad geen schijntje van Jeff Buckley. Toch vind ik het niet eens een onzinnige vergelijking.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:26:28 #146
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_21576146
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 04:39 schreef MuseMuse het volgende:
Ik snap de vergelijking omdat ze beiden een groot bereik hebben en een stevige goede kopstem. Maar ik kan wel naar Buckley luisteren en niet naar Muse, daar krijg ik de kriebels van.
Ik denk dat de intentie anders is. Mij spreekt Buckley meer aan door zijn gevarieerde nummers, intieme en toch explosieve sfeer en -natuurlijk, iedere vrouw weet dat- charmante persoonlijkheid.
Briljant gitarist ook.

*Kirke zucht nog maar eens*
'T best bewaarde geheim van Nederland
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:02:51 #147
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21576893
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat een belediging voor Jeff.
inderdaad. ik vergelijk hem liever met Nick Drake. Al was Jeff Buckley niet zo lost natuurlijk. ja wel letterlijk dan
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21578057
Nick Drake docu gisteravond op tv
ik wou t zien maar heb t gemist was erg laat en ik was moe
pi_21578682
Wat vindt men van de Legacy Edition van Grace? (http://www.jeffbuckley.com/news.asp?id=60)

Ik ben helaas het schijfje van de normale Grace kwijt (het hoesje heb ik nog wel), dus ik ga die Legacy Edition toch maar kopen. Anders zou ik het uiteraard niet doen. Maar ik vind het wel een mooie editie. .
Het mooiste eraan is nog wel dat je 'm zo mooi kunt . openklappen. .
pi_21578995
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:55 schreef Yamyam het volgende:
Nick Drake docu gisteravond op tv
ik wou t zien maar heb t gemist was erg laat en ik was moe
Ik geloof dat de documentaire zaterdag herhaald wordt. Ondanks een schrijnend gebrek aan materiaal, is het een aardige documentaire. Vooral de oudere zus van Nick weet een goed beeld te geven van de omgeving waar hij uit voort is gekomen.

Over die Legacy Edition: ik ga hem niet kopen, omdat ik Grace en Sketches al heb, maar Forget Her staat er volgens mij op, en dat is een prachtnummer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')