Van Leonard Cohen word ik wat minder sentimenteel, maar er werkt een enorme Leonard Cohen emotionist mee bij m'n onderzoek dat binnenkort van start gaat. Die heeft het vast andersom.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:29 schreef julekes het volgende:
[..]
Dat is dus een cover. Van Leonard Cohen.![]()
Johquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:29 schreef julekes het volgende:
[..]
Dat is dus een cover. Van Leonard Cohen.![]()
Ik heb een drie cd, maar is er geloof ik ook een ep van. Raar optreden, zeker als je de drie cd versie met dvd ziet. In z'n uppie op het podium, alleen met electrische gitaar. Klinkt enorm hard daardoor. Kaal en compromisloos. Ik kan er eigenlijk maar moeilijk naar luisteren. Moet er echt voor gaan zitten, en vooral het volume niet te hard zetten. Zitten nogal wat compressieloze uithalen in.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:33 schreef LuQas het volgende:
[..]
Doe dat dan maar snel!
En wat vindt men van Live at Sin-e?
ik vind z'n "Kick out the Jams" wel aardig. Niet zo'n lieve muziek op deze cd, beetje over the top zelfs. Maar er zit wel veel ziel in.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:40 schreef julekes het volgende:
Ik heb een derde CD aan m'n Buckley verzameling toegevoegd:
Jeff Buckley - Live a l'Olympia
Liveopnames uit Frankrijk. Leuk, maar niet fantastisch.
Vind het nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:51 schreef annoh het volgende:
Halleluhjah is een cover van leonard cohen inderdaad, en het is zeer de moeite waard die versie van cohen te beluisteren. Jeff Buckley heeft er namelijk iets compleet anders van gemaakt!
Nauwelijks een cover ooit zo horen verschillen van het origineel.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:13 schreef Thomas B. het volgende:
Wyatt is oke
Album Grace: Grace en Last Goodbye, album Sketches for my sweetheart the drunk: Everybody here wants you.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:57 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb er veel over gehoord, kga s wat luisteren
nog aanraders ? nummer + album dan
Ik zie het nu ookquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:52 schreef MuseMuse het volgende:
thanx julekes en Toffe_Ellende, btw je kunt op www.jeffbuckley.com alles gratis luisteren
ik alsof mijn hart naar beneden zaktquote:Op zondag 2 september 2001 14:03 schreef Ringo het volgende:
Nou in veel van die interviews lees je dat Muse vergeleken wordt met Radiohead en daar o zo op lijkt maar ik luister al jaren naar Muse en toen ik eenmaal Jeff Buckley geweldig ging vinden merkte ik meer overeenkomsten in manier van zingen muziek en uithalen dan met Radiohead.quote:Op dinsdag 16 oktober 2001 23:28 schreef Machiel het volgende:
Het begin van Mojo Pin, het eerste nummer van het album Grace.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 04:39 schreef MuseMuse het volgende:
als je naar de website www.jeffbuckley.com gaat hoor je zon nummer welk nummer is dat ?
Mijn hemel, wat een belediging voor Jeff.quote:ik vind muse totááál niet op radiohead lijken maar de emotie van matthew bellamy en jeff buckley in hun stem heeft wel wat overeenkomsten imho.
Ik snap de vergelijking omdat ze beiden een groot bereik hebben en een stevige goede kopstem. Maar ik kan wel naar Buckley luisteren en niet naar Muse, daar krijg ik de kriebels van.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 04:39 schreef MuseMuse het volgende:
ik vind muse totááál niet op radiohead lijken maar de emotie van matthew bellamy en jeff buckley in hun stem heeft wel wat overeenkomsten imho.
inderdaad. ik vergelijk hem liever met Nick Drake. Al was Jeff Buckley niet zo lost natuurlijk. ja wel letterlijk danquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat een belediging voor Jeff.
Ik geloof dat de documentaire zaterdag herhaald wordt. Ondanks een schrijnend gebrek aan materiaal, is het een aardige documentaire. Vooral de oudere zus van Nick weet een goed beeld te geven van de omgeving waar hij uit voort is gekomen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:55 schreef Yamyam het volgende:
Nick Drake docu gisteravond op tv
ik wou t zien maar heb t gemist was erg laat en ik was moe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |