quote:Je zou Kazaa even kunnen proberen, maar het duurde een eeuwigheid kan ik je wel vertellen. Er zijn niet zoveel mensen die de film delen. En ik ga met dit hete weer ook niet de hele dag m'n pc aan laten staan
Op dinsdag 3 juni 2003 03:09 schreef MadScientist het volgende:
ik wil die divx ook wel ruilen of zo (vind opsturen te veel moeite)overigens vind ik So Real ook een bijzonder mooi nummer
quote:Klopt, meneer Lucas was een soort van mentor van Jeff Buckley. Maar heb je al eens goed geluisterd naar de verschillen tussen de oude Gods & Monsters versie van Grace en de versie op het "Grace"-album? Er zit zoveel meer kracht in het nummer zonder het coutrygepingel van Lucas...
Op dinsdag 3 juni 2003 09:24 schreef Z het volgende:
Zonder Gary Lucas geen Jeff Buckley, dat is misschien wel een beetje overdreven maar ik wilde hem toch even noemen in dit topic. Voor de rest is Buckley natuurlijk geweldig!
quote:ik zal eens mijn contactjes aanspreken... heeft het beestje ook nog een naam?
Op dinsdag 3 juni 2003 09:28 schreef BAUKstEr het volgende:
Je zou Kazaa even kunnen proberen, maar het duurde een eeuwigheid kan ik je wel vertellen. Er zijn niet zoveel mensen die de film delen. En ik ga met dit hete weer ook niet de hele dag m'n pc aan laten staan
quote:Volgende week staat meneer Lucas op 9 juni in het concertgebouw in Amsterdam met een aantal andere gitaristen en op 10 juni in de kleine zaal van Paradiso. (www.hollandfestival.nl)
Op dinsdag 3 juni 2003 09:24 schreef Z het volgende:
......... Gary Lucas ..........
erg goeie muzikant, en erg mooie nrs. teksten alleen wat aan de vage kant. door jeff buckley's muziek ben ik tevens into heel veel andere muziek geraakt, ben ik hem dankbaar voor!
rip
quote:Thnx!
Op dinsdag 3 juni 2003 22:44 schreef Meiske78 het volgende:[..]
Volgende week staat meneer Lucas op 9 juni in het concertgebouw in Amsterdam met een aantal andere gitaristen en op 10 juni in de kleine zaal van Paradiso. (www.hollandfestival.nl)
quote:Tip: David Browne, Dream Brother. The Lives and Music of Jeff and Tim Buckley (2002), een erg leuk en goed geschreven dubbelbiografie.
Op donderdag 29 mei 2003 23:32 schreef Machiel het volgende:[..]
Kan ik mij wel in vinden uiteindelijk gaat het om zijn fantastische bijzondere stem en ongelooflijke diversiteit van z'n muziek en nummers. Maar dat er veel aandacht is voor z'n vroege overlijden lijkt me onvermijdelijk want zoals je zegt is het onwaarschijnlijk dat hij geflopt zou zijn en dat er dan veel en veel meer mensen van z'n muziek hadden kunnen genieten..
[..]Hij kennelijk.. Weet ik niet ken eigenlijk geen details behalve dat hij ging zwemmen in die Misisipi river en later verdronken gevonden is.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 22:08 schreef annoh het volgende:
dodelijk jaloers....
ik was 11 toen ie dood ging
quote:Gezien in Paradiso, kippevel. Toen was Jeff zo'n 2 jaar dood en het was net of hij er bij was. Gary heeft ook Mojo Pin met Kirsten gedaan in Atlantis café (Alkmaar, moet 2001 geweest zijn denk ik). Tof om erbij geweest te zijn. Ben ook een keer naar het Bimhuis geweest waar hij solo speelde maar daar stond het geluid veeeel te hard, ik ben weggegaan. Hij komt regelmatig naar Nederland, ik geloof dat de boekers van Paradiso hem altijd vragen als hij in de buurt is. Ga dat zien!
Op woensdag 4 juni 2003 16:31 schreef Z het volgende:....Gary Lucas....
Eeuwige jeugdige schoonheid...
Eeuwig zonde.
quote:De blonde haarlemse spuith....!
Op zaterdag 14 juni 2003 22:11 schreef Kirke het volgende:[..]
Gary heeft ook Mojo Pin met Kirsten gedaan in Atlantis café (Alkmaar, moet 2001 geweest zijn denk ik). Tof om erbij geweest te zijn.
Dankzij Kir dus echt Jeff Buckley ontdekt, ze tovert ook een geweldige versie van Lover, You Should Have Come Over tevoorschijn.... prachtig!
beetje onderzocht wtf Jeff Buckley was, en binnen no-time 5cds van hem gekocht. Fantastische stem en variatie. Heerlijk om mee te bléren... zo zou ik willen kunnen zingen..
eeuwig zonde dat ie niet meer is!
quote:niet grappig
Op woensdag 4 juni 2003 22:15 schreef Vuur het volgende:[..]
ik stond al (dronken) op lowlands toen jij 10 was
echt jaloers
quote:AAAAARGH
Op woensdag 4 juni 2003 22:15 schreef Vuur het volgende:[..]
ik stond al (dronken) op lowlands toen jij 10 was
Jeff roeleert zwaar, en t begin van eternal life is gejat door de peppers.
quote:Nee , maar waar hij ging zwemmen (Wolf River) stond er een hele sterke stroming, en dan verdrink je dus wél. Naar het schijnt was het daar in de buurt algemeen bekend dat je daar niet moest gaan zwemmen, maar Jeff kwam niet uit Memphis, hij was daar voor opnames.
Op dinsdag 24 juni 2003 16:46 schreef Disorder het volgende:
Ik snap het niet. Ook al heb je je kisten aan als je gaat zwemmen, dan verdrink je toch niet?
kost wel een euro of 30, maar dan heb je ook een mooi boxje
quote:In het bookletje van "Sketches for my sweetheart the drunk" staat het volgende:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:13 schreef Summertime het volgende:
Dit zoeken we op
quote:
Towards the end of april, Jeff started making preparations to bring the band and Grace producer Andy Wallace together in Memphis to record the album he wanted to call "My sweetheart the drunk". Andy would fly down in late June. The band would be there to begin rehearsels on May 29th. Their flight was barely airborn when Jeff and a friend set out to grab a bite to eat. They drove around, ending up at the Wolfe River Marina to watch the sunset. The bands plane was in midflight when Jeff stepped into the deceptively placid water to cool off with a swim. By the time the plane landed, the Coast Guard and Memphis police had begun a futile search-and-rescue mission.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |