abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1531951
Bron Teletekst:
quote:
DEN HAAG Vanaf morgen mag bij honden en
schapen de staart niet meer worden geknipt.
Ook is bij wet geregeld dat het brandmerken
van paarden wordt verboden.
Sinds 1996 gold een overgangsregeling.
Da's nou eens goed nieuws!

(Welliswaar te laat maar beter laat....)

pi_1531972
Hulde. Om m'n gezicht ook maar 'es in een niet-allochtonentopic te laten zien. .
Wittgenstein
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 14:21:22 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1531980
Ja maar, mensen die dat mooi vinden gaan dan gewoon naar Belgie ofzo hoor (oke, met een schaap ms niet maar met een hond zeker wel). Daarom heeft onze Vigor nu ook bloemkool-oren ..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1531985
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:20 schreef Koekepan het volgende:
Om m'n gezicht ook maar 'es in een niet-allochtonentopic te laten zien. .
Jah, weer es iets anders.
pi_1531989
Gelukkig eindelijk die beesten is zoals ze zijn ...
dit is heel fijn nieuws
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 14:25:09 #6
3542 Gia
User under construction
pi_1532013
Helemaal te gek goed besluit!!

Er worden wat goede beslissingen genomen vandaag de dag!

pi_1532067
Dieren moet je laten zoals ze geboren zijn.

Je moet dieren niet aanpassen aan de smaak van mensen.

pi_1532068
Ook een metalen ring door de neus is vanaf morgen verboden.
Voor alle dieren behalve de soort Homo Sapiens.
pi_1532082
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:32 schreef Halinalle het volgende:
behalve de soort Homo Sapiens.
Hè, gelukkig!
pi_1533678
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:32 schreef Halinalle het volgende:
Ook een metalen ring door de neus is vanaf morgen verboden.
Voor alle dieren behalve de soort Homo Sapiens.
Perfect....!!! Maar een paar Homo Sapiens zou ik toch wel heel graag willen ringeloren......
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 18:27:56 #11
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_1533684
zo dat werd ook wel tijd
pi_1533962
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:31 schreef Omikron het volgende:

Ah ? Bepaalde honden zijn juist zo gefokt dat ze flaporen of een dunne staart hebben (vanwege het uiterlijk dus).

Een Dobberman bv zal z'n staart meerdere malen breken als je 'm eraan laat zitten , veel te dun (denk aan kwispelen tegen een tafel ofzo). Dan kan je elke keer naar de dierenarts om er weer en stukske van te laten amputeren.

Een kleine ontsteking in een oor dat toevallig net flap is (Bouvier bv) verwordt tot een dikke wond omdat de eigenaar het te laat zal zien en het lekker broeit daarbinnen.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 21:09:19 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_1534665
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:27 schreef Guus het volgende:

[..]

Ah ? Bepaalde honden zijn juist zo gefokt dat ze flaporen of een dunne staart hebben (vanwege het uiterlijk dus).

Een Dobberman bv zal z'n staart meerdere malen breken als je 'm eraan laat zitten , veel te dun (denk aan kwispelen tegen een tafel ofzo). Dan kan je elke keer naar de dierenarts om er weer en stukske van te laten amputeren.

Een kleine ontsteking in een oor dat toevallig net flap is (Bouvier bv) verwordt tot een dikke wond omdat de eigenaar het te laat zal zien en het lekker broeit daarbinnen.

Precies, maar dat zien die dierenliefhebbers niet.

Bovendien, een boxer met een staart; géén gezicht.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 21:10:35 #14
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1534681
Mijn fox terrier heeft ook een geknipte staart..

is dat zo erg dan

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_1534870
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:09 schreef R@b het volgende:

Ik ben dierenliefhebber. Ik ben ook tegen cosmetisch couperen/amputeren. Alleen is het 100% verbieden ook niet goed. De hond is van nature een dier met spitse oren en een dikke staart (de wolf dus). Er zijn varianten uit gefokt naar cosmetische waarde die dus niet blijken te werken.

Daarom ben ik op zich VOOR couperen zolang het a) door een dierenarts gebeurd en b) het nodig is zoals flaporen/te dunne staart. Bij een Bouvier dus WEL de oren , NIET de staart.

quote:
Ik wed dat jij er nog nooit een gezien hebt. Stel je een deense dog voor maar dan kleiner. Hoezo geen gezicht ?

Ja ik weet (hoop) dat je je post sarcastisch bedoelde , maar hij was makkelijk om te verduidelijken.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1536863
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:09 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik ben zowel mens als dierenliefhebber maar een vent zonder l..; ook géén gezicht.
pi_1537320
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:33 schreef Guus het volgende:

[..]

Ik ben dierenliefhebber. Ik ben ook tegen cosmetisch couperen/amputeren. Alleen is het 100% verbieden ook niet goed. De hond is van nature een dier met spitse oren en een dikke staart (de wolf dus). Er zijn varianten uit gefokt naar cosmetische waarde die dus niet blijken te werken.

Daarom ben ik op zich VOOR couperen zolang het a) door een dierenarts gebeurd en b) het nodig is zoals flaporen/te dunne staart. Bij een Bouvier dus WEL de oren , NIET de staart.

Ben het hiermee eens.
Daar komt nu nog bij dat je misschien praktijken krijgt dat mensen zelf gaan knippen.
  zaterdag 1 september 2001 @ 10:45:44 #18
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_1537341
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:10 schreef Qarinx het volgende:
Mijn fox terrier heeft ook een geknipte staart..

is dat zo erg dan

maar jij ziet ook niet in wat er mis is met stierengevechten
  zaterdag 1 september 2001 @ 11:51:29 #19
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1537779
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:31 schreef Omikron het volgende:

Kijk en daar wringt nu de schoen.

Het couperen van dieren en dan honden in het bijzonder is het gevolg van het fokken van rassen. Honden zijn namelijk gefokt als gereedschap bij het jagen. De meeste honden die nu als huisdier rondlopen zouden nooit bestaan hebben als de mensheid hem niet had gefokt op bepaalde kenmerken die nodig zijn bij het jagen. Doordat je dieren niet totaal naar je zin kan fokken ontstonden er een aantal eigenaardigheden. Zo zijn er een aantal kleinere soorten honden gefokt waarvan de staart zo groot is dat het beest er bij volwassenheid gewoon last van zou hebben. Er zijn soorten (bijvoorbeeld foxterriers) waarvan de staart meer dan de helft van de totale lengte van de hond is. Deze rassen hebben dan ook, als de staart niet gecoupeerd wordt, vaak problemen aan de staart (ontstekingen, verwondingen, doordat ze de kracht missen om de staart omhoog te houden kunnen er zich ook uitwerpsel resten ophopen met alle gevolgen van dien). Ook het couperen van de oren van Bouviers heeft wel degelijk nut. Doordat deze honden (door een fokfout) overtollig veel haar op hun kop hebben sneller last van oorontstekingen.

Dit alles is niet meegenomen in het besluit. Er is totaal niet stilgestaan bij dit soort elementen.

Wij hebben jarenlang foxterriers gehad. We hebben altijd de staarten laten couperen. Ik kan je verzekeren dat het beestje er in het totaal misschien een halve dag last van had en daarna was de pijn over en liep het vrolijk weer rond terwijl een dier met een complete staart meerder malen in zijn leven er last van zal hebben.

Overigens laten wij ook onze amandelen knippen, verstandkiezen verwijderen om ontstekingen te voorkomen. Dit is toch ook niet bij wet verboden.

pi_1537842
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 11:51 schreef marky het volgende:

[..]
Overigens laten wij ook onze amandelen knippen, verstandkiezen verwijderen om ontstekingen te voorkomen. Dit is toch ook niet bij wet verboden.

Lijkt mij een totaal verkeerd voorbeeld....
Dieren hebben geen keuze, en moeten dit ondergaan, vaak terwille van zogenaamde schoonheids waanideeën, terwijl de mens wel degelijk bewuste keuzes kan maken.
pi_1537942
Mijn rottweiler heeft nu al een lange staart en hoewel ik het veel leuker vind staan en ik het ook goed vind dat die dieren niet meer gepijnigd worden is het wel zo dat de staart van 'Laika' altijd een zeer gevoelige plek is. Zo is die staart bij de fokker (verschrikkelijke dierenbeul overigens... had de honden 8 weken in de kast opgesloten met bijna geen eten...) een keer tussen een kast deur gekomen en sindsdien heeft ze een gebroken staart (knik d'r in).
[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
  zaterdag 1 september 2001 @ 12:28:45 #22
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1538037
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 11:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lijkt mij een totaal verkeerd voorbeeld....
Dieren hebben geen keuze, en moeten dit ondergaan, vaak terwille van zogenaamde schoonheids waanideeën, terwijl de mens wel degelijk bewuste keuzes kan maken.

Dieren hebben ook niet echt het vermogen om keuzes te maken.

En wat betreft jouw opmerking over de schoonheids waanideeën... lees mijn post nog eens.

Toen de amandelen bij mijn broer werden geknipt was hij 2... die zei toen ook tegen mijn ouders... haal ze er maar uit

Misschien nog een ander voorbeeld. In bepaalde culturen is het heel normaal als de voorhuid van de penis wordt verwijderd.

pi_1539414
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 12:28 schreef marky het volgende:

[..]

Dieren hebben ook niet echt het vermogen om keuzes te maken.

En wat betreft jouw opmerking over de schoonheids waanideeën... lees mijn post nog eens.

Toen de amandelen bij mijn broer werden geknipt was hij 2... die zei toen ook tegen mijn ouders... haal ze er maar uit

Misschien nog een ander voorbeeld. In bepaalde culturen is het heel normaal als de voorhuid van de penis wordt verwijderd.

Hallo zeg..... zo lust ik er nog wel een paar...... we hebben het over de wet van het couperen bij dieren en niet over amandel of piemelcouperen....
  zondag 2 september 2001 @ 11:52:32 #24
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1543692
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 16:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hallo zeg..... zo lust ik er nog wel een paar...... we hebben het over de wet van het couperen bij dieren en niet over amandel of piemelcouperen....

Wat is het wezelijke verschil...

Als je dieren met het zelfde respect gaat behandelen als mensen dan moeten deze dingen mi ook te vergelijken kunnen zijn.

pi_1543939
quote:
Op zondag 02 september 2001 11:52 schreef marky het volgende:

[..]

Wat is het wezelijke verschil...

Als je dieren met het zelfde respect gaat behandelen als mensen dan moeten deze dingen mi ook te vergelijken kunnen zijn.

Nogmaals dan: Dieren hebben géén keuze, deze zijn onderworpen aan de dubieuze en bekrompen geest van sommigen om een ideaal visueel beeld te creëren wat men mooi vindt of wat in de mode is. Hier heb ik het duidelijk over de verminkingen (couperen) die men dieren toebrengt voor een schoonheidsideaal.

Wat Homo Sapiens betreft:
Mensen worden geacht rationeel te kunnen denken en al of niet bewust goede etische keuzes te kunnen maken, ligt m.i. er ook aan waar iemand zijn of haar grenzen heeft. Of sommige keuzes verantwoord zijn laat ik maar even in het midden en bovendien lijkt mij dit een ander discussiepunt.

pi_1544118
quote:
Op zondag 02 september 2001 12:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nogmaals dan: Dieren hebben géén keuze, deze zijn onderworpen aan de dubieuze en bekrompen geest van sommigen om een ideaal visueel beeld te creëren wat men mooi vindt of wat in de mode is. Hier heb ik het duidelijk over de verminkingen (couperen) die men dieren toebrengt voor een schoonheidsideaal.

Het gaat DUS ook lang niet altijd om een schoonheidsideaal. Dat het couperen in ALLE gevallen wordt verboden vind ik juist dierenmishandeling.
pi_1544185
quote:
Op zondag 02 september 2001 12:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

deze zijn onderworpen aan de dubieuze en bekrompen geest van sommigen

Jij leest onze posts niet he ?
pi_1544278
quote:
Op zondag 02 september 2001 13:27 schreef fokje het volgende:

[..]

Het gaat DUS ook lang niet altijd om een schoonheidsideaal. Dat het couperen in ALLE gevallen wordt verboden vind ik juist dierenmishandeling.

Dat zeg ik toch ook, met andere bewoordingen dan.........
pi_1544293
quote:
Op zondag 02 september 2001 13:41 schreef Guus het volgende:

[..]

Jij leest onze posts niet he ?

Zeker wel, maar blijkbaar lees jij alleen maar de eerste regel van mijn reactie....

Als ik het niet eens was met noodzakelijke couperingen had ik dat ook duidelijk laten merken in voorgaande reacties.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')