Daardoor zijn sites als die van Amnesty International bijvoorbeeld niet bereikbaar. Volgens The New York Times van donderdag betaalt de Amerikaanse overheid mee aan het project. Door Chinezen de gelegenheid te bieden via speciale Amerikaanse servers in te bellen en te surfen, kunnen speciale Chinese elektronische overheidsfilters worden omzeild, aldus de krant.
----------------------------------------
Geweldig initiatief, wel weer lekker amerikaanse actie (ik wil me overal mee bemoeien en kan gelijk china even uitdagen).
Al met al, goed werk, censuur is belachelijk >
=
quote:Ik weet niet precies wat voor bedrijf het is, maar wat schieten zij er nou mee op dat Chinesen het hele internet op kunnen. Ik vind het meer iets voor de amerikaanse overheid. Of gaan ze er soms geld voor vragen?
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:17 schreef oZy het volgende:
WASHINGTON (ANP) - Het moederbedrijf van de Amerikaanse zender Voice of America wil Chinese internetgebruikers met speciale servers toegang gaan bieden tot het gehele internet. Het Chinese overheidsbeleid beperkt die toegang nu.
quote:Ik noem dat gewoon schijnheilig.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:19 schreef Koekepan het volgende:
Dit heet nu triumfalisme. O, o, o, wat zijn we trots op die 'vrije' westerse cultuur. En dan met name dat land dat zelf niet eens op een mensenrechtenconferentie wil verschijnen (met een lullig excuus).
quote:Ja, de kracht van Amerika. Je kunt ze beschuldigen van vergaande hypocrisie, maar het zijn altijd ogenschijnlijk goede initiatieven waarmee ze de realisatie van haar belangen bewerkstelligd. Althans, je kunt er niets tegenin brengen. Zo wekken ze meteen de indruk dat de westerse cultuur altijd de juiste oplossingen biedt voor de rest van de wereld..
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:35 schreef Lynch het volgende:
hypocriete actie van Amerika
maar eigenlijk ook wel weer goed
hypocriete actie van Amerika
maar eigenlijk ook wel weer goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |