abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1530754
Naar aanleiding van onderstaand bericht (gevonden op Teletekst):
quote:
UTRECHT Koningin Beatrix krijgt vandaag het laatste telegram dat in Nederland kan worden verstuurd.KPN stopt na 149 jaar met deze dienst die in de loop der tijd is verdrongen door fax en email.
vraag ik me af of iemand hier ooit een telegram (in zekere zin de eerste vorm van e-mail) verzonden of ontvangen heeft.
Hetzelfde geldt voor een telex (al enige jaren ter ziele).
Ik kan me de tijd nog herinneren dat bedrijven een telex-nummer publiceerden i.p.v. een URL.
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 11:17:40 #2
331 Merel
Be here now.
pi_1530775
M'n moeder heeft me ooit een telegram gestuurd toen ik in Griekenland zat maar dat is nooit aangekomen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 12:14:00 #3
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_1531084
Ik heb idd wel eens een telegram ontvangen. Ik had toen geen telefoon (laat staan email) en dat was een van de weinige manieren om mij te bereiken.

Telex heb ik zelf wel eens gebruikt. We moesten toen op school leren hoe allerlei apparatuur werkte en daar zat de telex ook bij. Ondingen hoor! Je moet eerst een strook typen (en geen typfouten maken, want er werd geponst) en die dan later bij het versturen weer invoeren. Ik heb zo maar liefst de formidabele afstand van 4 meter overbrugd (van de ene kant van het leslokaal naar de andere ).

Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
pi_1531089
Jep telegraam .. gekregen bij afstudering ..
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 12:16:51 #5
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1531092
-stop-
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 14:33:24 #6
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_1532080
Ik heb er wel eens 1 gestuurd (gelukstelegram) en 1 gekregen gekregen (dat was geen gelukstelegram )
Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')