De moeder was dol op haar verslaafde zoon, hoewel hij haar vaak ernstig mishandelde. Zo wilde zij eens een aangifte wegens mishandeling tegen hem intrekken omdat, zoals zij zei ,,mijn knul het al zo moeilijk heeft.''
Ruzies
Volgens de drugsverslaafde verdachte mishandelde hij zijn moeder soms bij uit de hand gelopen ruzies over haar vermeende drankgebruik. Zoals zo vaak hoorden buren ook in november geschreeuw en gehuil en harde geluiden uit het huis waar R. bij zijn moeder was ingetrokken. Uren later belde de zoon zelf de politie.
De patholoog-anatoom trof bij de sectie behalve een gescheurde lever en alvleesklier en inwendige bloedingen, talloze genezen botbreuken en andere oude verwondingen aan. Officier van justitie M. van Nimwegen betreurde dat familie, buren en justitie machteloos hadden gestaan in de fataal afgelopen moeder-zoonrelatie.
Herhalingsrisico
Hoewel deskundigen R. verminderd toerekeningsvatbaar noemen, achten zij gedwongen behandeling niet nodig. De kans op herhaling van een geweldsdelict zou miniem zijn, omdat de doodslag duidelijk samenhing met de 'symbiotische relatie tussen het slachtoffer en haar zoon'.
Advocaat H. van Dijk vond dat justitie de doodslag niet kon bewijzen. ,,Het is niet zeker dat R. zijn moeder in de buik heeft geschopt en zo haar dood veroorzaakte, zei hij.
Uitspraak op 13 september.
----------------------------------------------
Is wel erg in de mode de laatste tijd, (ernstig) misdrijf plegen, en dan van "Tja.. kan ik dr aan doen? Ik ben geen crimineel, ik ben gek!" en dan een advocaat die je vervolgens ontoerekeningsvatbaar probeert te laten verklaren.
Walgelijk verhaal overigens, met een in en in triest eind
quote:Wat een verhaal. Ik vind acht jaar lang genoeg voor iemand die gewoon geestesziek is (ik bedoel, anders maak je je moeder niet dood).
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:25 schreef oZy het volgende:
Zo wilde zij eens een aangifte wegens mishandeling tegen hem intrekken omdat, zoals zij zei ,,mijn knul het al zo moeilijk heeft.''
punt 1: Dat gaat mij als belastingbetaler geld kosten.
punt 2: Cellen in Nederland zijn net luxe hotel kamers.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Volgens mij is een kogel nog steeds de goedkoopste en snelste oplossing.
Alleen wat moeten we dan met het lijk doen?
Dat is natuurlijk pure milieu vervuiling door al die drugs.
quote:Dus vanwege de relatie was dit te verwachten, en waarschijnlijk zal hij verder geen criminele neigingen hebben...
Hoewel deskundigen R. verminderd toerekeningsvatbaar noemen, achten zij gedwongen behandeling niet nodig. De kans op herhaling van een geweldsdelict zou miniem zijn, omdat de doodslag duidelijk samenhing met de 'symbiotische relatie tussen het slachtoffer en haar zoon'.
we hebben het over een DRUGSVERSLAAFDE, die zijn EIGEN MOEDER VERMOORD HEEFT..
noemen we dat tegenwoordig D E S K U N D I G E N ? ? ? ?
Alternatief is natuurlijk dat die vent volledig geestesziek is. Dan kan die moeder er weinig aan doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 31-08-2001 11:24]
quote:Ja, en dan laten we hem natuurlijk gewoon weer los.
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:48 schreef Koekepan het volgende:[..]
Wat een verhaal. Ik vind acht jaar lang genoeg voor iemand die gewoon geestesziek is (ik bedoel, anders maak je je moeder niet dood).
Kom nou toch.
Nooit meer vrijlaten, dit soort beesten.
quote:Ik denk dat hij dan al lang zelfmoord heeft gepleegd.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:05 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ja, en dan laten we hem natuurlijk gewoon weer los.
quote:8 jaar een suite in The Grand met de deur op slot word je ook stapelgek van....
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:48 schreef Omikron het volgende:
punt 2: Cellen in Nederland zijn net luxe hotel kamers.
quote:Óf deze vent is geestesziek óf verkeerd opgevoed. Een mix van de twee is ook mogelijk.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:05 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ja, en dan laten we hem natuurlijk gewoon weer los.
Je kan ook stellen dat iedereen die moord (behalve uit zelfverdediging) geestesziek is (want anders moord je niet). Maximumstraf dus op 8 jaar stellen?Kom nou toch.
Nooit meer vrijlaten, dit soort beesten.
Levenslang Vast Zetten !!!
Greetzzz DoN Freaky GoS.
quote:Je hebt natuurlijk ook moeilijk opvoedbare kinderen...
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:27 schreef Doc het volgende:
slechte opvoeding
quote:Ja nu is het de moeder haar schuld. Soort omgekeerde zelfmoord zeker?
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:27 schreef Doc het volgende:[..]
Óf deze vent is geestesziek óf verkeerd opgevoed. Een mix van de twee is ook mogelijk.
Aangezien jij helemaal niet gelooft dat het een geesteszieke is moet wel de opvoeding de oorzaak zijn.
Of heb je een ander alternatief wat de oorzaak is?
Triest voor de moeder dat ze haar slechte opvoeding met de dood heeft moeten bekopen, dat wel natuurlijk.
En deze man is natuurlijk helemaal niet gevaarlijk voor de samenleving nee. Als iemand in staat is ze eigen moeder dood te schoppen, zal die dat vast niet bij een willekeurige voorbijganger op straat doen nee. Ik zou em helemaal niet opsluiten. Het is namelijk zo zielig voor em.
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 31-08-2001 11:34]
quote:acht jaar celstraf geëist tegen de drugsverslaafde 28-jarige C.R. uit Den Bosch.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:27 schreef Doc het volgende:
Of heb je een ander alternatief wat de oorzaak is?
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 31-08-2001 11:33]
Je wilt er tog ook welles een doodschop verkopen???
quote:Nee, dat staat letterlijk in het gequote artikel. Gezien de aard van de moeder-zoon-relatie, een van de meest intense relaties die een mens/man in z'n leven kan hebben, is het niet te verwachten dat hij iemand anders dan z'n moeder iets doen zal. Overigens denk ik ook dat hij nu eerder de hand aan zichzelf slaat dan aan iemand anders.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:32 schreef Ron_Jeremy het volgende:
En deze man is natuurlijk helemaal niet gevaarlijk voor de samenleving nee. Als iemand in staat is ze eigen moeder voor een shot dood te schoppen, zal die dat vast niet bij een willekeurige voorbijganger op straat doen nee.
quote:Neuh, als hij in staat is z'n eigen moeder te vermoorden, is deze man natuurlijk niet in staat anderen het leven te ontnemen.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:34 schreef Koekepan het volgende:[..]
Nee, dat staat letterlijk in het gequote artikel. Gezien de aard van de moeder-zoon-relatie, een van de meest intense relaties die een mens/man in z'n leven kan hebben, is het niet te verwachten dat hij iemand anders dan z'n moeder iets doen zal. Overigens denk ik ook dat hij nu eerder de hand aan zichzelf slaat dan aan iemand anders.
Geblaat van een "deskundige" aan de kant van de advocaat die z'n client vrij wil krijgen. Dat je daar intrapt zeg.
Milosevic heeft ook niks gedaan natuurlijk?
quote:Het woord "deskundige" roept bij mij zowieso vraagtekens op want wat maakt iemand een deskundige? Niet de opleiding ofzo.. kijk maar naar mensen als Maurice de Hond, Adam Curry etc die zichzelf tot internet deskundige bestempeld hebben..
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:35 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Neuh, als hij in staat is z'n eigen moeder te vermoorden, is deze man natuurlijk niet in staat anderen het leven te ontnemen.
Geblaat van een "deskundige" aan de kant van de advocaat die z'n client vrij wil krijgen. Dat je daar intrapt zeg.
Milosevic heeft ook niks gedaan natuurlijk?
En dat is ook gelijk mijn punt, iemand die als deskundige betiteld wordt, is vaak een of andere blaaskaak die zichzelf een deskundige van iets vind, het is geen titel die je moet verdienen, of kan aantonen.. het staat alleen maar interessant.
voor mij geld al een tijdje: deskundige == blaaskaak
quote:Dat weet jij niet. En dan nog, jij kunt je sowieso niet op enige deskundigheid beroepen, net als ik overigens, dus laten we maar aannemen dat er enige waarheid in schuilt.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:35 schreef Ron_Jeremy het volgende:
quote:Helaas doet deze waarheid niet aan rechtvaardigheid.....
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:52 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dat weet jij niet. En dan nog, jij kunt je sowieso niet op enige deskundigheid beroepen, net als ik overigens, dus laten we maar aannemen dat er enige waarheid in schuilt.
quote:Je bedoelt het bevredigen van wraakgevoelens? Bah, als er iets is waartegen een beschaafd mens zich zou moeten verzetten... Maar goed, als zo iemand een gevaar voor de samenleving is mag hij niet zonder enige vorm van behandeling in die samenleving terugkeren, dat is zo. Dan moet je echter wel eerst aantonen dat hij een gevaar is.
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:53 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Helaas doet deze waarheid niet aan rechtvaardigheid.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |