Aanraders:
Glenrothes 12yr
Glenfarclas 105 (8-10yr, cask strength 60%)
Knockando 1983 (18yr oud)
Slainte!
PS. Lag ik nou iets in dit topic over iemand die Loch Dhu -beter bekend als Loch Goo- LEKKER vond?!
[Dit bericht is gewijzigd door Doffy op 20-02-2003 09:22]
quote:Ten eerste hoort er geen ijs in whiskey en ten tweede smaakt Jack meer naar bourbon dan naar whiskey. Kan iemand me trouwens uitleggen dat Jack whiskey op de fles heeft staan en geen bourbon?
Op zaterdag 22 maart 2003 02:41 schreef ArmaniMania het volgende:
Geef mij maar pure Jack Daniels no.7 in een groot glas met 1 ijsklontje, dan kan ik lekker op dat ijsklontje sabbelen terwijl de whiskey smaak er in zit..... Gos eens kijken of ik nog ergens heb staan, ben er wel aan toe geloof ik....
- Black Bush
- Bushmills Malt
- Tullamore Dew
- Paddy
- John Power & Son
- Jameson 1780 (wel die oude (1780), de normale vind ik wat minder)
Behalve de John Power nu allemaal op voorraad bij mij thuis ![]()
En hoe drink ik m? Puur, zonder ijs, in een fatsoenlijk groot glas, even paar minuten laten luchten en dan een lekkere slok (niet van die nipjes, maar een lekkere slok).
quote:Helemaal mee eens! Door het toevoegen van een ijsklontje wordt de whisky onregelmatig verdund en gekoeld. Crushed ice of gewoon water is het enige wat toegestaan is om whiksy te koelen. En gewoon water dan ook nog vooral voor een nosing!
Op dinsdag 8 april 2003 14:55 schreef search64 het volgende:Ten eerste hoort er geen ijs in whiskey en ten tweede smaakt Jack meer naar bourbon dan naar whiskey. Kan iemand me trouwens uitleggen dat Jack whiskey op de fles heeft staan en geen bourbon?
heh..... heb in mijn kast op dit moment staan:
Dalwhinnie (érg lekker, beetje zoet)
Lagavulin (niet mijn ideaal... beetje te zwaar)
Dimple (blend, lekker voor feestjes, niet te moeilijk)
Talisker (och, je móet natuurlijk de classics hebben)
Oban (zie boven)
Glenkinchie (idem)
GlenMorangie (drink ik nooit.... gaat in de Scottisch Coffee)
JW Gold Label (zelfde categorie als Dimple, maar lekkerder)
The Balvenie 10yr (beetje á la Dalwhinnie, beetje zoeter, beetje pittiger door jongere leeftijd)
The Balvenie 21yr Portwood (Neusje van de zalm! zacht, zoet, rustige afdronk....)
en het wordt tijd om op zoek te gaan naar de 30 jarige Balvenie, dat wordt helemaal feest!
- Laphroaig 10yr CS (57.9%)
(favo!)
- Bowmore 12yr
- Rosebank 20yr
- Caol Ila 12 CS (58%)
- 'Sound of Islay', 6yr CS (63%) (gewoon jonge Caol Ila dus)
En ga morgen de Aberlour A'bunadh (CS 56%) kopen - toch een erg fijne Speysider.
(Ja ik hou van sterk en zee'ig
)
Ben er weggewandel met een heel fijne Glen Morangie Cellar 13.
Weblink: http://www.cadenhead.nl
Oh.. ik zie net dat ik dat al een keer heb gezegt in dit topic
lol
- Glengoyne 10yr: erg lekkere zachte scotch
- Glenfiddich 12yr: ook fijn
- Laphroaig 10yr: scotch islay met zeer kenmerkende heftige smaak
- Vintage Islay 5yr: islay met wat zachtere smaak
- Black Bush: irish whiskey, ook lekker
en helaas
- Ballantine's: verschrikkelijk, rotzooi met kleurstoffen en nare smaak, alleen dus voor door de cola want dit is puur NIET weg te krijgen....
quote:Jan Wandelaar Zwart Etiket
Op vrijdag 31 augustus 2001 09:25 schreef Superted het volgende:
Wie van de Fokkers is net als ik verzot op een glaasje geweldig lekkere Whisky??? En wat is je favoriet?De mijne:
- The Balvenie
- Glenrothes
- Glenlivet
- Oban
- Lagavullin
- Talisker
![]()
![]()
![]()
![]()
heb nu net een Glenmorangie (Madeira Wood finish) = ook erg lekker!
Ik krijg net het krantje van Mitra slijterijen binnen en wil een fles wisky kado doen aan iemand die nu Jack Daniels drinkt.
-An Cnoc 12 years old highland single malt wisky
-Jameson irish wiskey
-Inver house green plaid scotch wisky
-Chivas regal 12 years old premium blended scotch wisky
Aangezien ik t zelf niet drink heb ik geen idee, zijn deze bovenstaande te drinken?
quote:An Cnoc ken ik niet (of misschien wel, maar dat zou dan lang geleden moeten zijn), misschien een poging waard. Anders: Jameson.
Op woensdag 26 november 2003 18:24 schreef _Draven_ het volgende:
Vraagje,Ik krijg net het krantje van Mitra slijterijen binnen en wil een fles wisky kado doen aan iemand die nu Jack Daniels drinkt.
-An Cnoc 12 years old highland single malt wisky
-Jameson irish wiskey
-Inver house green plaid scotch wisky
-Chivas regal 12 years old premium blended scotch wiskyAangezien ik t zelf niet drink heb ik geen idee, zijn deze bovenstaande te drinken?
quote:Heb idd Jameson gekocht
Op maandag 1 december 2003 06:48 schreef SilkTie het volgende:[..]
An Cnoc ken ik niet (of misschien wel, maar dat zou dan lang geleden moeten zijn), misschien een poging waard. Anders: Jameson.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |