quote:Je bent niet de enige... We hebben in ieder geval SoM als Whiskeychick.
Op donderdag 19 september 2002 14:01 schreef Meisje1 het volgende:
Ligt het nou aan mij of drinken alleen mannen whisky? Ik voel me een beetje alleen in deze topic
quote:Antivries?
Op donderdag 19 september 2002 14:37 schreef ABundy het volgende:[..]
Al moet ik zeggen dat mijn Jack al een tijdje in mijn kast staat te rotten voor zover dat kan voor een whiskey. Weggooien vind ik zonde. Dat spul is echt niet te zuipen gewoon.
Ideeën te over.
quote:Nee hoor, mijn vrouw houdt ook wel van een glaasje op z'n tijd,
Op donderdag 19 september 2002 14:01 schreef Meisje1 het volgende:
Ligt het nou aan mij of drinken alleen mannen whisky? Ik voel me een beetje alleen in deze topic
Is ook heerlijke whisky.. voor zover ik erover mee kan praten
quote:Macallan. Lekker zacht maar toch met karakter.
Op zondag 22 september 2002 16:28 schreef Teis het volgende:
Wat zouden jullie kunnen aanraden voor een beginnende whisky drinker... volgens mij moet ik een niet al te sterke en al te scherpe hebben, maar eerder een wat zoete, zachte.
welk merk voldoet aan deze beschrijving, das dan de vraag:+
Proost
.
quote:The Famous Grouse.
niet al te sterke en al te scherpe hebben, maar eerder een wat zoete, zachte.
quote:Een Schotse collega raadde mijn vader ooit Cardhu aan. Zacht maar met karakter.
Wat zouden jullie kunnen aanraden voor een beginnende whisky drinker... volgens mij moet ik een niet al te sterke en al te scherpe hebben, maar eerder een wat zoete, zachte.
quote:
Op donderdag 19 september 2002 15:58 schreef heijx het volgende:[..]
Je bent niet de enige... We hebben in ieder geval SoM als Whiskeychick.
En wat zou het? Gewoon genieten.
quote:
Op maandag 23 september 2002 12:08 schreef heijx het volgende:[..]
Een Schotse collega raadde mijn vader ooit Cardhu aan. Zacht maar met karakter.
Niets teveel beloofd.
Kan dus ook. Ik raad je aan om naar een whisky-bar te gaan (bijv. The Still in Amsterdam) en daar een praatje te maken met de persoon achter de bar, kan je erg veel van leren.
quote:Ik ben vandaag als beginnende whisk(e)y-drinker ook maar eens naar de slijter gegaan. Hij raadde me Black Bush aan. Kenners hier, heb ik een goede keus gemaakt?
Nog tips hoe ik hem het best kan drinken? Neem aan zonder ijs enzo. En kan iemand mij vertellen waar "black" op slaat? Want volgens mij maakt Bushmills wel meer soorten namelijk....
quote:YEAH! wel diegene die gebotteld is in een RUM vat.
Op maandag 4 november 2002 13:20 schreef paricos het volgende:
Glenmorangie - 15 yrs (met een paar druppels water)
Die is zeeer aan te bevelen, let wel ff op de prijz..... zo'n 80 Euro voor een flesje van 0.7 liter.
Vanavond even een glaasje proberen, volgens velen toch wel een goede whisky
Moet er nog heel wat proberen als ik het topic zo bekijk, mag ik ook wel eens opslag vragen aan mijn baas
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:14 schreef Cliffie het volgende:
Ik heb net een flesje Lagavullin (16yrs) meegenomen uit Frankrijk (scheelt al behoorlijk in prijs, en ik was toch al wijn aan het inladen)
[..]
Oban, 14 years old.
Afkomst: West Highland, richting Islay.
Kleur: niet heel veel caramel.
geur: jodium, sinaasappel
smaak: geen jodium, eerder noten, beetje zoet.
Afdronk: Niet heel vurig, wel lang.
Algemeen: Aanrader.
quote:Black Bush is een goeie keuze om mee te beginnen; zacht van smaak, maar toch met genoeg karakter. Het is een blend van malt en grain whiskey. Black Bush was mijn eerste liefde.
Op vrijdag 1 november 2002 17:20 schreef Adagio het volgende:[..]
Ik ben vandaag als beginnende whisk(e)y-drinker ook maar eens naar de slijter gegaan. Hij raadde me Black Bush aan. Kenners hier, heb ik een goede keus gemaakt?
Nog tips hoe ik hem het best kan drinken? Neem aan zonder ijs enzo. En kan iemand mij vertellen waar "black" op slaat? Want volgens mij maakt Bushmills wel meer soorten namelijk....
Natuurlijk drink je whisk(e)y zonder ijs. Eventueel kun je een paar druppels water toevoegen, maar persoonlijk doe ik dat nooit.
Black Bush heette eerst Old Bushmills Special Old Liqueur Whiskey, maar werd al gauw verkort tot Black Bush; dit was een referentie aan het zwarte label in combinatie met de naam Bushmills.
Slainte!
1. Tullamore Dew, zachte maar erg lekkere smaak
2. Black Bush, ook erg lekker, maar wat aggressiever qua smaak
3. Jameson, in vergelijking met bovenstaande whiskeys erg neutraal
Heeft iemand nog andere ervaringen op dit gebied?
quote:Ik zou zeggen: maak de overstap naar whisky. Van de Giant's Causeway kom je met een reuzenstap in Schotland en daar komen toch wel de beste whiskies vandaan. De drie die jij noemt, zijn allemaal blends. Een logisch vervolg is dat je begint met een malt. Deze liggen qua smaak meer in het verlengde van Blackbush dan van de andere twee. Probeer eens een Glenfiddich, dat is niet zo'n grote stap. Malt whisky is helaas wel wat duurder.
Op woensdag 18 december 2002 14:03 schreef Adagio het volgende:
Hmz, ben nu dus al een aardige liefhebber van Irish whiskeys aan het worden. Mijn top 3 tot nu toe1. Tullamore Dew, zachte maar erg lekkere smaak
2. Black Bush, ook erg lekker, maar wat aggressiever qua smaak
3. Jameson, in vergelijking met bovenstaande whiskeys erg neutraalHeeft iemand nog andere ervaringen op dit gebied?
Mijn laatste aanwinst: Lagavullin, aged 16 years. Heel lekker.
Michael Jackson's Malt Whisky Companion
En nee, dat is niet die van de moonwalk...
maar de sfeer die of het hele whiskey gebeuren heen 'hangt ' kan ik wel waarderen , ik mag wel weer graag genieten van een bijzonder glas bier... niet dat normale kraanwater maar iets bijzonders dus... maar dat lijkt mij erg herkenbaar gezien de reacties hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |