De mijne:
- The Balvenie
- Glenrothes
- Glenlivet
- Oban
- Lagavullin
- Talisker
Ik vind whiskey best lekker hoor, maar ik ben gewoon een vuilnisvat; ik drink alles wel.
Die merken die je allemaal opnoemt: nog nooit van gehoord
(dirk III huismerk geloof ik)
Ben niet zo fijnbesnaard dat ik door de cola nog proef welke wiskey ik verdun.
Maar voor gewoon huis, tuin en keukengebruik maak ik gebruik van de aanbiedingen bij de slijter.
Voor speciale gelegenheden prefereer ik minimaal 12 jaar oude single highland malt whisky's.
Bruichladdich.
Zachte whisky. Beter dan Talisker.
Verder ben ook ik net een vuilnisvat. Ik drink alles.
Red label voor de mix met cola.
quote:Heb je weleens Glen Talloch gebruikt voor de mix, een heleboel vermeende JW Red Label drinkers, die deze whiskey mixte met cola...vaak de smaak van Glen Talloch overeenkomt met JW en daarom deze goedkopere whiskey gebruiken voor de mix. (Prijstechnisch een heerlijke MIX-whiskey voor die prijs)
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:02 schreef the-O het volgende:
Glenfiddich special reserve single malt
12 jaar oudRed label voor de mix met cola.
Verders hebben wij zo'n 300-400 soorten whiskey, maar ik hou persoonlijk niet van de Islay whiskeys.
De Glenfidich Single Malt 12 Years is erg lekker, maar de 15,18 years en vooral de 30 years is erg zacht. Alleen zit hier een iets duurder prijskaartje aan dat het alleen voor HELE speciale gelegenheden toepasselijk is
De Balvenie: Port Wood (21 years), Double Wood en de Single Cask en de allernieuwste Islay 17 years. Zijn ook lekkere whiskey's waarbij de PortWood en de Double Wood (port en Sherry vatten) de voorkeur genieten.
Tevens is het voor de whiskey liefhebbers tegenwoordig IN! om te beleggen in whiskey. Door de grote vraag van whiskey uit Japan en China, stijgen de prijzen van zeldzame 'oudere' whiskeys heel erg snel. De flessen whiskey die je kan kopen voor de belegging kunnen al na jaar 50% meer opbrengen dan waarvoor je hem hebt gekocht. Vooral Limited Edition en Handgenummerde uitgaves zijn meestal erg schaars, daar er meestal maar tussen de 50-600 flessen whiskey gemaakt kunnen worden uit een vat, doordat de verdamping zo'n 5-8 % per jaar is, dus na 40 jaar hou je steeds minder over.
Nou ja dat was het wel weer, ik weet nog wel veel meer....maar teveel om uit te typen.....
quote:
Op zondag 02 september 2001 20:25 schreef Vidra het volgende:[..]
De Glenfidich Single Malt 12 Years is erg lekker, maar de 15,18 years en vooral de 30 years is erg zacht. Alleen zit hier een iets duurder prijskaartje aan dat het alleen voor HELE speciale gelegenheden toepasselijk isIk vind die 12 jaar oude al zo duur, wat kosten die andere dan? (nooit naar durven kijken)
Nou ja dat was het wel weer, ik weet nog wel veel meer....
En hoe weet je dit allemaal?
Maargoed, verschilt per keer natuurlijk.
Dit is een whiskey en geen whisky, de kenners weten het verschil wel
want ik hoor hier dus allemaal namen die ik niet ken..
Heb hier nu staan: Glenlivet 18 yrs. en Glenfarclas 105 Cask Strength.
De Glenfiddich Cask Strength is ook niet te versmaden.
De beste die ik geroken heb was Mannochmore 22 yrs. Speyside Cask Strength; drinken vond ik te duur: £ 20 per glas (in The Whisky Heritage Museum in Edinburgh), even boven gekeken wat een fles kostte: £ 275. Vond ik toch iets té. Later als ik een grote jongen ben met een grote portemonnee.
Verder kunnen de meeste Single Malts en Islays mijn goedkeuring wegdragen.
Nozem, die merken die jij noemde: nailpolish remover, schuurpapier voor de keel, goed vervanger voor terpentine.
De goorste die ik ooit voorgezet heb gekregen: White Horse, huismerk Gall&Gall. Na een slok dacht ik: da's voor de Cola, zo is het werkelijk niet te genieten. Toen ik het in de cola had gemikt (en ik ben geen groot fan van Cola), was het nog niet te zuipen; dit vitriool verpest zelfs de Cola. Knap werk van ze.
Vanavond maar weer een glaasje pakken, hier krijg ik dorst van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |