abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1530116
Wie van de Fokkers is net als ik verzot op een glaasje geweldig lekkere Whisky??? En wat is je favoriet?

De mijne:

- The Balvenie
- Glenrothes
- Glenlivet
- Oban
- Lagavullin
- Talisker

May I say, what a SMASHING blouse you have on?
pi_1530205
LOL

Ik vind whiskey best lekker hoor, maar ik ben gewoon een vuilnisvat; ik drink alles wel.

Die merken die je allemaal opnoemt: nog nooit van gehoord

vrijdag 31 augustus 2001 @ 09:43:54 #3
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_1530212
Mansion House

(dirk III huismerk geloof ik)

Ben niet zo fijnbesnaard dat ik door de cola nog proef welke wiskey ik verdun.

If at first you fail, re-define your objective.
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 10:06:14 #4
11759 Mozes
Divides everything in two...
pi_1530328
The Balvenie is inderdaad erg lekker. Ik heb laatst nog een flesje Balvenie Double Wood aangeschaft. Jammie
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 10:06:31 #5
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_1530333
Heb geen favoriet. Whisky is wel lekker en dan zonder ijs en zonder COLA!

Explore the World
pi_1530340
Juist whisky moet je niet met ijs of cola drinken!!!
Gewoon het pure spul!
De balvenie double wood heb ik nog nooit gehad wel de balvenie single barrel en de portwood van 21 jaartjes oud!:9
May I say, what a SMASHING blouse you have on?
pi_1531610
m'n broeder zuipt dat spul als een banaan (is een beetje ocverdreven) maar hjij heeft ook veel van die kleine flesjes enzo en kent waarschijnlijk al die merken ook wel
it's better to burn out than to fade away.
pi_1533315
Cardhu en Highland Park zijn nog steeds mijn favorieten!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1533399
* Golfer drinkt elke dag wel 1 of meerdere glaasjes whisky *

Maar voor gewoon huis, tuin en keukengebruik maak ik gebruik van de aanbiedingen bij de slijter.

Voor speciale gelegenheden prefereer ik minimaal 12 jaar oude single highland malt whisky's.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1533493
tis egt wel lekker, alleen zo teringduur (de lekkere en goede dan), laatst bij mn oom ook weer heeel erg lekkere whiskey op, kweet alleen niet meer welke dat was.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 17:54:17 #11
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_1533516
Glenmorangie
jw
Speculeren is andere koek dan speculaas.
pi_1534228
Deze week op de gok gekocht :

Bruichladdich.

Zachte whisky. Beter dan Talisker.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1534258
Ik heb ook Glenlivet staan. Evenals Dimple. Maar ook Chivas Regal is niet te versmaden. M\Neem ik meestal mee uit Duitsland waar ze een stuk goedkoper zijn dan hier
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 20:57:53 #14
14609 IliasX
Mel in ore, fel in corde
pi_1534536
Glenlivet is erg lekker.

Verder ben ook ik net een vuilnisvat. Ik drink alles.

Aaltje, de volmaakte en zuinige Keukenmeid
pi_1534589
Glenfiddich special reserve single malt
12 jaar oud

Red label voor de mix met cola.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1546479
Geef mij maar een goed glas Dalmore. Ik ben niet zo verzot op hele 'scherpe' whisky's en laat Dalmore nou toevallig een hele milde whisky zijn. Is helaas niet al te goedkoop (in prijs vergelijkbaar met Glenfiddich).
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
  zondag 2 september 2001 @ 20:10:14 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1546495
enige Whiskey die ik nog wel eens wil drinken is Jameson en die smaakt prima De rest waren eenmalige drankjes of iets waar ik de naam allang weer van ben vergeten.
pi_1546613
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:02 schreef the-O het volgende:
Glenfiddich special reserve single malt
12 jaar oud

Red label voor de mix met cola.

Heb je weleens Glen Talloch gebruikt voor de mix, een heleboel vermeende JW Red Label drinkers, die deze whiskey mixte met cola...vaak de smaak van Glen Talloch overeenkomt met JW en daarom deze goedkopere whiskey gebruiken voor de mix. (Prijstechnisch een heerlijke MIX-whiskey voor die prijs)

Verders hebben wij zo'n 300-400 soorten whiskey, maar ik hou persoonlijk niet van de Islay whiskeys.

De Glenfidich Single Malt 12 Years is erg lekker, maar de 15,18 years en vooral de 30 years is erg zacht. Alleen zit hier een iets duurder prijskaartje aan dat het alleen voor HELE speciale gelegenheden toepasselijk is

De Balvenie: Port Wood (21 years), Double Wood en de Single Cask en de allernieuwste Islay 17 years. Zijn ook lekkere whiskey's waarbij de PortWood en de Double Wood (port en Sherry vatten) de voorkeur genieten.

Tevens is het voor de whiskey liefhebbers tegenwoordig IN! om te beleggen in whiskey. Door de grote vraag van whiskey uit Japan en China, stijgen de prijzen van zeldzame 'oudere' whiskeys heel erg snel. De flessen whiskey die je kan kopen voor de belegging kunnen al na jaar 50% meer opbrengen dan waarvoor je hem hebt gekocht. Vooral Limited Edition en Handgenummerde uitgaves zijn meestal erg schaars, daar er meestal maar tussen de 50-600 flessen whiskey gemaakt kunnen worden uit een vat, doordat de verdamping zo'n 5-8 % per jaar is, dus na 40 jaar hou je steeds minder over.

Nou ja dat was het wel weer, ik weet nog wel veel meer....maar teveel om uit te typen.....

Het voordeel van het snuiven van coke = Je raakt nooit de lijn in je leven kwijt!!!!
pi_1552520
quote:
Op zondag 02 september 2001 20:25 schreef Vidra het volgende:

[..]

De Glenfidich Single Malt 12 Years is erg lekker, maar de 15,18 years en vooral de 30 years is erg zacht. Alleen zit hier een iets duurder prijskaartje aan dat het alleen voor HELE speciale gelegenheden toepasselijk is

Ik vind die 12 jaar oude al zo duur, wat kosten die andere dan? (nooit naar durven kijken)

Nou ja dat was het wel weer, ik weet nog wel veel meer....

En hoe weet je dit allemaal?

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1557140
The Macallan
The glenlivet
Highland Park
Lagavulin
Glenfarclas
Bowmore
Laphroaig
en ok Talisker misschien?

Maargoed, verschilt per keer natuurlijk.

Sova, sova, sova, säng, säng, säng...
  zaterdag 8 september 2001 @ 23:42:59 #21
2575 chaos rules
eindelijk IR voor m'n naa
pi_1590005
Bushmills single malt.

Dit is een whiskey en geen whisky, de kenners weten het verschil wel

The reason why truth is so much more stranger than fiction is that there is no requirement for it to be consistent.

pi_1590252
Ik zal whiskey nooit kunnen waarderen denk ik. Het brand gewoon in mijn keel. Bier in het begin was ook niet te zuipen. Maar ik heb het leren drinken. En nu ben ik een bierliefhebber
ik ben een eikel en emel is lief...
pi_1591594
ok, en die whisky die je gewoon bij de eerste de beste slijter haalt dan?? jack daniels, johnnie walker, famous grouse, is dat dan slecht spul??

want ik hoor hier dus allemaal namen die ik niet ken..

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_1591600
Tullamore Dew. Een heerlijk zacht glaasje Iers goud. Puur wel te verstaan...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 9 september 2001 @ 06:48:05 #25
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_1591605
De beste die ik tot nu toe gedronken heb is de Lagavullin Distillers Selection uit 1979. Heb ook di euit '80 gedronken, maar vond ik net minder.

Heb hier nu staan: Glenlivet 18 yrs. en Glenfarclas 105 Cask Strength.

De Glenfiddich Cask Strength is ook niet te versmaden.

De beste die ik geroken heb was Mannochmore 22 yrs. Speyside Cask Strength; drinken vond ik te duur: £ 20 per glas (in The Whisky Heritage Museum in Edinburgh), even boven gekeken wat een fles kostte: £ 275. Vond ik toch iets té. Later als ik een grote jongen ben met een grote portemonnee.

Verder kunnen de meeste Single Malts en Islays mijn goedkeuring wegdragen.

Nozem, die merken die jij noemde: nailpolish remover, schuurpapier voor de keel, goed vervanger voor terpentine.

De goorste die ik ooit voorgezet heb gekregen: White Horse, huismerk Gall&Gall. Na een slok dacht ik: da's voor de Cola, zo is het werkelijk niet te genieten. Toen ik het in de cola had gemikt (en ik ben geen groot fan van Cola), was het nog niet te zuipen; dit vitriool verpest zelfs de Cola. Knap werk van ze.

Vanavond maar weer een glaasje pakken, hier krijg ik dorst van.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')