abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22099289
laten we hem nou niet met zn allen een ziekte aanpraten.

T lijkt heeeel erg op wat ik toen ook had, maar nu heb ik geen enkel symptoon van dat meer in me.
quote:
Wake up, make a move
hij zal waarschijnlijk nog wel meerdere problemen hebben; bovendien is dit er bij hem in de jaartjes ingeslopen. En als deze ziekte begint bij de puberteit, hij heeft dit probleem zo wie zo eigenlijk al gehad want hij had ook niet zoveel vrienden toen ie klein was, allene is het nu erger geworden met de puberteit. Je hebt dit probleem volgens mij altijd al gehad, alleen nu komt het echt naar boven.
quote:
Wake up, make a move
Nu heb je wat advies kunnen lezen. Je wilt die 'knop' omzetten maar dat kan niet door advies, dat is iets personlijks. Kijk nou niet of het je nou helemaal bevalt, maar VOLG es wat advies. Mijn advies bijvoorbeeld

[ Bericht 11% gewijzigd door amornl87 op 21-09-2004 09:33:46 ]
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_22101440
Bedankt voor alle reacties, 1 reactie was dat ik een "ontwijkende persoonlijkheids stoornis"heb.

En ik merk dat ik dat ook heb(wat een domme zin)

Eigenlijk zou ik dit niet zomaar zeggen, want ik weet wel dat je nooit aan de hand van symptonen op internet dat voor je zelf moet gaan uitmaken dat je iets hebt.
Maar dit klopt echt helemaal, en ik heb er ook wat meer info over gezocht.
Hierzonder staat een stuk tekst,wat ik gekopieerd heb van een site, dat stuk tekst klopt echt HELMAAL bij mij.

de tekst:

Hoewel veel mensen verlegenheid kennen en zich ook in vreemde situaties onzeker kunnen voelen is het moeilijk voorstelbaar hoe het moet zijn wanneer je dat voortdurend hebt. Mensen met een echte ontwijkende persoonlijkheidsstoornis krijg je niet vaak te zien. Wanneer het een familielid betreft of iemand die je van school of studie kent dan valt op dat diegene nooit mee op stap gaat. Leuk iets nieuws ondernemen, op avontuur uitgaan, een praatje met iemand aanknopen, dat is allemaal niets voor iemand met een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Nogmaals: het zal niet gauw gebeuren dat je zo iemand echt goed leert kennen. Het erge is dat je waarschijnlijk al lang hebt afgehaakt. Die zegt toch altijd nee, dat is een saaie. Wanneer je merkt dat je niet zo'n zin meer hebt om een bepaald iemand mee te vragen, altijd dat onzekere gedoe, dan heb je misschien te maken met iemand met een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Wanneer het je lukt om toch nader tot zo iemand te komen dan merk je iemands persoonlijkheidsstoornis niets te maken heeft met aardig of niet aardig. Je kunt ook gewoon verliefd op zo iemand zijn.

Veel mensen herkennen zichzelf in de beschrijving van de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. De stoornis komt ook veel voor, zekere wanneer je iedereen met sociale fobie en algemene angststoornissen meerekent. Er is een heel sterk gevoel dat het gewoon niet bij je past om anders te doen dan je bent. Je vindt alles al gauw overdreven en dan voel je je niet op je gemak. En wat zullen de mensen wel zeggen? Je denkt: nee hoor, ik ga niet. Dat anderen het ongezellig vinden dat je thuis blijft dat begrijp je wel. Maar ook wanneer mensen aandringen ben je niet over te halen. Je hebt van die mensen die willen eerst drie keer gevraagd worden voordat ze ja zeggen. Zo ben jij niet. Jij wilt écht niet.

Wanneer je heel flink bent dan zeg: laat me met rust. Maar vaak ontbreekt je ook de moed om dit soort dingen te zeggen en kom je ongewild toch in situaties terecht waar je je ongemakkelijk voelt. Wanneer je terugdenkt aan vroeger dan zou het best kunnen zijn dat je vaak gepest werd. Je hebt je daardoor misschien wel eens afgevraagd of het daardoor komt of dat je gepest bent omdat je zo was zoals je was. Omdat het een patroon is dat je niet anders kent ben je misschien verbaast dat je misschien aan een stoornis lijdt. Maar of het nou je persoonlijkheid is of van wat anders, je peinst er niet over om naar een vreemd iemand te gaan om het te bespreken
pi_22101637
gek bij mij klopte het ook helemaal.

Je moet gewoon eerst wat gaan doen, stop met nadenken. Stop met deze bullshit.
quote:
Wake up, make a move
(en zelfs als je deze ziekte heb, gaan de psychologen je toch ook adviezen geven hoe je er van af kan komen/minderen, dus t maakt niets eens uit of je deze ziekte heb)

Ik heb ook t syndroom van Asperger, dat betekent dat je licht autistisch bent. En ik zit op een speciaale school voor mensen met adhd/odd/asperger/narcisme etc. Ik heb zelf helemaal geen moeite met sociaal contact en ben helemaal niet zo autistisch. Ik ken genoeg andere mensen met Asperger die ook geen moeite (meer) hebben met sociaal contact. En genoeg mensen met adhd die helemaal niet druk zijn, en veel mensen met asperger die ewl druk zijn
Alleen met plannen en tijd enzo.
T slaat dus nergens op.
quote:
Wake up, make a move
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_22102064
en waar koop ik dat "stop met denken en andere bullshit"?
pi_22102104
bij de wereldwinkel
I'm just lying to bend the truth
pi_22102389
een ziekte hebben omdat je gewoon bang bent voor mensen en bang zijn voor mensen en communicatie omdat je slecht kan communiceren is iets anders. gebrek aan :
Zelfvertrouwen/luiheid/nieuwsgierigheid etc.etc. zijn hier eerder de oorzaken.
Doe wat aan je situatie of anders gebeurt er niks.
pi_22102450
idd klopt en ook al de goede adviezen:

wat bij de een wel effect heeft hoeft bij de ander niet te werken, dus kies ook een beetje je eigen route!
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:10:57 #108
38316 BoomSmurf
pi_22103172
Ik lees hier echt veel goeie adviezen! Ik weet niet of ik nuttigs er aan toe te voegen heb, but here goes anyway

Ik heb hier ook ervaring mee (al ben ik er nu grotendeels van af). Het belangrijkste wat je moet doen (IMHO) is niet te veel waarde hechten aan die 'ziekte' die hier gepost werd. Daar word het in mijn ervaring alleen maar erger van. Je hebt misschien de symptonen wel, maar dat betekend allerminst dat je daadwerkelijk ziek bent. Ik heb bij een aantal bekenden van me ook gezien dat ze zoiets 'aangepraat' kregen en dat ging dan van kwaad naar erger, tot ze allemaal bij psychologen liepen en weet ik wat voor chemische prut moesten slikken. Daar zijn een paar van hen nog steeds niet van af. Sommige hadden echter hetzelfde als ik. Ik neem nu even als voorbeeld depressie (omdat dat makkelijker is). Op een gegeven moment sprong er iets in mezelf en werd ik ontzettend kwaad dat ik zo zielig was dat dat allemaal nodig was. Kom nou! Ik ben toch zeker wel sterker dan dat? Ik weigerde vanaf dat moment steenhard om zielig te zijn. Gek genoeg verdween het toen als sneeuw voor de zon, voor de rest niks of niemand aan te pas gekomen.

Zo hetzelfde met de 'sociale stoornis'. Hier heb ik ook lang last van gehad, geen contacten kunnen leggen, de hele tijd zenuwachtig zijn, bang zijn dat je iets stom zegt of stom overkomt, je hierdoor rottig gaat voelen en daarom maar liever niks zeggen. Het enige wat je kan doen is het loslaten. En dan bedoel ik niet dat je het gevoel laat verdwijnen, dat kan niet zomaar. Je moet er minder waarde aan hechten. Zet je erover heen, zeg iets tegen mensen. Dat kost heel erg veel moeite, maar je voelt je er beter om. Wat maakt het uit dat je misschien iets stoms zegt of een flater slaat? OK, je voelt je misschien even klote, maar het kost oefening om daar overheen te komen. Ik zeg tegenwoordig vanalles tegen vreemde mensen, en het is zelden intelligent, geloof dat maar (en dan ben ik nog lelijk op de koop toe). Dat maakt verder ook helemaal niet uit! Dit laat namelijk ook zien dat je niet bang bent iets totaal vreemds te zeggen (ook al ben je dat wel - op dezelfde manier dat je er misschien wel zelfverzekerd overkomt maar dat totaal niet bent). Als je niet bang meer bent dingen te zeggen, ga je gezelschap vanzelf leuk vinden. En het begint allemaal met gewoon iets zeggen tegen mensen. Veel mensen zijn ook bang om terug te praten hoor! Zoals iemand al zei, je familie is nog wel het makkelijkst om mee te beginnen want die hebben zowiezo het beste met je voor. Verder als je iets stoms zegt met een lach op je gezicht kunnen ze ook nog denken dat je een grapje maakt. Natuurlijk zijn er ook een heel aantal mensen die gewoon rottig zullen reageren (dat zijn meestal de popi's en de wannabe popi's vooral) maar daar hoef je toch geen aandacht aan te besteden. Jij bent toch zeker de leukste persoon die je kent! naar hun Het ligt er natuurlijk ook erg aan waar je rondhangt. Als je op de middelbare school rondhangt is het een stuk moeilijker omdat mensen daar zowiezo veel minder snel aardig doen tegen anderen. Op de universiteit daarintegen, ben ik al mijn jaren nog niet één keer zo'n rotzak tegengekomen.

Het komt er eigenlijk vooral op neer, dat de enige die je kan helpen jij zelf bent. Je kunt in dit topic adviezen lezen en lering trekken uit de ervaringen van anderen, maar je moet het zelf doen. Spreek jezelf moed in, en doe het! Als je het probeert en het lukt je toch niet, probeer het morgen weer!

Mijn 2 eurocent, hopelijk heb je er wat aan
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_22103197
word dus afgerond op 0 cent hé dat snap je wel....
pi_22103343
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:16 schreef toktoktok het volgende:
en waar koop ik dat "stop met denken en andere bullshit"?
Bij van die new-age winkeltjes. Weet niet waar je woont, maar op internet komen er vast wel adressen naar voren. Een aanrader is het boek: 'De kracht van het nu', Eckhart Tolle.

Enneh, als je het nu al bullshit noemt, tja (kijkt bedenkelijk) . Wat spirituele adviezen kan ik je ook nog geven. Laat eens een (edel)steentje pendelen, baat het niet dan schaadt het niet. Meerdere dingen, meerdere kansen enzo . Niet alleen het ene, maar ook jezelf goed in acht blijven houden, hulpmiddelen kan je proberen, bewust (blijven en zijn van jezelf), oefenen, durven (gewoon doen, klein beginnen kan en mag), probeer eens anders te communiceren, etc. En niet uit angst, maar gewoon omdat het leuk is (zie het als een spannende uitdaging, niet geschoten is altijd mis). En als je iets probeert, win je in elk geval een ervaring. Voor de rest..boeiuh!

en wat voor sterrenbeeld ben je nou? Het weten wil nu Of geef anders even je geboortedatum, misschien heb ik en dus jij er wat aan, dan kijk ik ff globaal
pi_22103403
cool sweetgirly jij hebt er verstand van, kan jij mij er wat meer oveervertellen over spiritualiteit en wat nu je nu eigenlijk allemaal kan met je sterrenbeeld, kruiden, edelstenen, bepaalde tijden etc.? kvind t best interresant maar weet er geen donder van, je kan t hier doen of mailen ofzo (MSN staat in profiel)
pi_22103420
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:10 schreef BoomSmurf het volgende:
Op de universiteit daarintegen, ben ik al mijn jaren nog niet één keer zo'n rotzak tegengekomen.
Hee, dat is mijn ervaring ook tot nu toe. Ik heb me zelfs nog nooit zo op mijn plek gevoeld . (eindelijk misschien en hopelijk).
pi_22103469
pi_22103545
uehmm sweetgirly? ga je me nog aan uitleg helpen
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:33:57 #115
56951 Najra
---------------
pi_22103594
Uit een ander topic. Geen advies of iets dergelijks alleen maar problemen, dus skip het als je het niet wilt lezen.
quote:
Ja ik ken het ook. Ik heb het niet alleen met wat drinken met publiek erbij maar ook gewoon eten. Ik krijg het niet normaal voor elkaar. Tenminste als er mensen bij zijn die ik niet goed ken. Maar het is niet alleen eten, pinnen, koffie brengen en inschenken, lopen (ik wil niet dat mensen denken dat ik raar loop), spreken (geen trillende stem), ademen. Bij mij is het dus zelfs zo dat ik denk van als ik dit of dat doe dan zien ze dat aan me waardoor het zelfs kan dat ik probeer niet te slikken of juist normaal te ademen, waardoor ik daar heel erg op ga focussen en ik dus een beetje raar kan overkomen.
Met uitgaan is dat helemaal een ramp. Als je wat bier gedronken heb gaat het weg. Maar dan moet je dus enigszins aangeschoten raken. Voor die tijd deed ik eerst met twee handen een biertje weg te werken. Wat er belachelijk uit ziet. Maar daar kreeg ik zo vaak (terecht) opmerkingen over dat ik het nu een een heel tactisch spel zit uit te voeren. Op het juiste moment wachten en dan wat drinken, etc. Net zolang totdat die eerste fase voorbij is. Daarna gaat het allemaal wel en kan de avond beginnen zeg maar. Maar uitgaan zonder ook maar enigszins alcohol te nuttigen wordt een groot probleem denk ik.

Erg vervelend is het, maar goed ik heb dit al zo lang.
quote:
Wat ik dus heel vervelend vind is als ik me ver van te voren zit voor te bereiden op een situatie of het echt een gevolg heeft. Ik heb met die vriend afgesproken om zondag de grand prix te gaan kijken en daarna een terrasje te gaan pakken. Dat terrasje pakken is dus voor mij een probleemsituatie. Maar dat zijn niet situaties die ik uit de weg wilt gaan, anders doe ik nooit wat. Andere sociale bijeenkomsten zoals naar familie en zo gaan doe ik zelden of nooit. Dan krijg je wel eens te horen: "We zien je zo weinig." etc. Dat vind ik wel heel vervelend.
Andere dingen wat ik ook heel erg vervelend vind zijn bijvoorbeeld een keer dat twee meiden mij zagen lopen, ik begin dan dus erop te letten hoe ik loop, zegt een van die meiden zoiets van: "he die ziet er leuk uit <pauze> maar hij loopt wel een beetje raar hihihi." Op zo'n moment ben ik dan echt ziek van mijzelf. Wat betreft vrouwen kan ik nog wel ff doorgaan. Bijvoorbeeld als er een willekeurig meid bij de bushalte komt staan en ik heb net een sigaret opgestoken dan let ik dus op en dat ik niet ga trillen als ik een hijs neem (wat ik dus wel doe) en dat ik niet te hard uitblaas.
Maar andere dingen. Ik haal elke dag bij dezelfde zaak een broodje. Soms kan het voorkomen dat ik dan lang achter de computer heb gezeten waardoor ik slecht focus. Maar op een gegeven begon ik er dus op te letten dat ik niet al te raar zat te kijken als ik een broodje ga halen zodat ze daar niet denken daar heb je die mafketel of zo. Gevolg is dan dus dat ik blikken vermijd en let of mijn ogen niet gespannen zijn e.d. En ja hoe ziek vreemd het ook is, daar moet ik achteraf eigenlijk om lachen.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_22103669
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:10 schreef BoomSmurf het volgende:
Het belangrijkste wat je moet doen (IMHO) is niet te veel waarde hechten aan die 'ziekte' die hier gepost werd.
Idd, deze maatschappij schrijft iemands gedrag veel te snel aan een ziekte toe, omdat iemand niet als 'de rest' is.
pi_22103876
jep dat is zo

waar is sweetgirly??
pi_22103895
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:23 schreef Loveless_19 het volgende:
cool sweetgirly jij hebt er verstand van, kan jij mij er wat meer oveervertellen over spiritualiteit en wat nu je nu eigenlijk allemaal kan met je sterrenbeeld, kruiden, edelstenen, bepaalde tijden etc.? kvind t best interresant maar weet er geen donder van, je kan t hier doen of mailen ofzo (MSN staat in profiel)
Phoe, ja zoveel eigenlijk.
Met je sterrenbeeld, of liever praat ik over geboortedatum (+ tijd) kan je (vind ik althans) en goeie indicatie krijgen. Beter gezegd, je kan er dingen uithalen, jezelf (beter) leren kennen, etc. Waarom ben ik zo (soms) zoals ik ben? Om mezelf als voorbeeld te nemen, is mijn ascendant waterman. En dat verklaart een (hele) boel voor mij. Veranderingen, vaak (kwam ik later achter) of zowat altijd bij de oppositie zitten, op fok is dat duidelijk te zien van mij, zwakken zullen eerder mijn aandacht krijgen als de sterkere, ook ben ik het type dat mijn woninkje om de zoveel tijd weer verandert, krijg ik weer (nog betere) inspiratie ofzo. En nog wat tig dingen, al is het een combi van, wat (daardoor) juist goed dingen weergeeft.

Kruiden, tja, daar ben ik zelf (nog) niet zo bekend mee. Mijn oma echter weet er alles van(af). Camillethee, oorontsteking gehad en zij komt aan met een soort (vet)plantje wat ze in mijn oor begint te druppelen, etc etc. Op internet staat hier vast erg veel over. Kruiden de meeste althans kunnen erg genezend werken, en zijn sowieso (vaak) nog gezond ook. Tijden, ja ook dat is een verhaal apart. Tijden in de zin van dat je even kijkt op de klok (11.11 uur), zomer- wintertijden etc, biologische tijden (bioritme..ook altijd handig om te weten, wanneer functioneer jij het best/optimaalst?) en natuurlijk de maan-tijden (volle maan, etc).

Spiritualiteit is gewoon zo uitgebreid en ligt soms (of is het vaak?) in de kleinste dingetjes besloten. Tis maar of het wilt zien of niet en dan nog.. . Mocht je echt iets specifieks (willen) weten, wil ik je wel mailen. Maar zoveel weet ik nou ook weer niet hoor , sterker: soms kom ik erachter dat ik nog helemaal niks weet . Gewoon mijn interesses, nieuwsgierigheid en levensinstelling/wijze of zoiets is het (vaak geweest ook, van kleins af aan..en dan twijfel je minder aan de dingen hoe ze zijn enzo denk ik). Daarbij kan ik in die zin meer met vragen of situaties etc die iemand heeft, niets bijzonders ofzo.

hehe, rustig Loveless19, ik twijfelde wat over mijn bericht

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 21-09-2004 13:55:52 ]
pi_22105163
Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van amornl87. Denk niet teveel over dit soort dingen na, het helpt helemaal niets. Je moet het zelf doen, zelf een verandering in je leven bewerkstelligen. Er is niemand die jou meer zelfverzekerd kan maken dan jezelf.

Kin omhoog, borst vooruit. En prent in je hoofd jij bent leuk en de moeite waard-Er is niets mis met je.

Als je constant denkt dat je dingen fout doet of dat je eigenlijk een kneus bent ga je je nooit anders voelen. Jij moet zorgen dat je beter over jezelf denkt, dat is alles wat je moet doen. Je moet gaan geloven in jezelf!! Als jij niet van jezelf kan houden hoe kun je dan van een ander verwachten dat ie dat gaat doen, het is hard maar je moet van jezelf gaan houden en in jezelf geloven.

En inderdaad in gesprekken gaat het er niet om wat je zegt maar hoe je het zegt. Denk eens aan mensen die altijd hele domme verhalen vertellen, totaal oninterresant maar ze brengen het leuk. Ze glimlachen naar je ze vertellen het op een leuke manier. Dan is het toch leuk om met zo iemand te praten.

En glimlach, als je glimlacht ga je jezelf vanzelf beter voelen. Het klinkt vaag maar het is wel zo. En vind iemand jou raar? So what- kan jou het iets schelen? Jij bent wie je bent. En jij bent de moeite waard, en dat moet je ook zelf gaan geloven. Er zijn genoeg mensen die van je houden geloof dat nou maar.

Edit- Was ik nog vergeten te zeggen, wel eens gehoord van Self-Forfilling Prophecy? Wat jij ergens van verwacht heeft een grote kans dat dat ook gaat gebeuren.

Als jij een gesprek ingaat met de instelling: Ow shit, ik moet met iemand praten en dan vind ie me vast weer stom. Dan gebeurt dat ook, verander die instelling en denk: Ow gezellig, ff met mijn tante praten, hoe zal het met mijn nichtje zijn. Het word vast gezellig!!

Verander je instelling in je hoofd. Betrap je jezelf er weer op dat je negatief aan het denken ben zeg dan Het is bullshit dat ik dit nu denk en bang ben voor een feestje, dat feestje word gewoon hardstikke gezellig en ik heb er zin in!!

[ Bericht 13% gewijzigd door Blazkowich op 21-09-2004 14:56:56 ]
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_22106234
cool sweetgirly, kan je zoiets ook voor mij eens maken of me er wat in inleiden, weet niet zo goed waar ik ermee moet beginnen... :$ msn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Loveless_19 op 21-09-2004 15:41:06 (typefoutje) ]
pi_22107274
ik vind t wel interessant waar sweetgirly het over heeft, met sterrenbeelden enzo. Ik wil mezelf ook beter leren kennen.
Dus sweetgirly mag ik je msn? En voeg anders mij maar toe: ikheetamor@hotmail.com
pi_22107637
hehe as je haar MSN schuif m dan ff door naar mij, want ik ben ook superbenieuwd daarnaar, weet je ik voeg je wel ff toe...
pi_22107909
Een mogelijkheid voor TS is ook dat hij wellicht kan beginnen in kleine dingen, oim zo jezelf te 'trainen' op de realiteit. Misschien zijn theaterlessen iets voor je? Je leeft je in in een andere rol en 'bent' diegene. Het is helemaal top als je het dan ook uiteindelijk ten uitvoer kunt brengen! En tevens kun je het toepassen in het dagelijks leven. Zo kun je bijvoorbeeld een school-'masker' hebben en een vrienden-'masker'. Ik heb zelf ook heel veel moeite gekregen met sociale contacten. Het stukje wat jij hebt opgezocht op internet, is grotendeels waar en ook op mij van toepassing. Ik vind het doodeng om met iemand te praten die recht voor mij staat, dus als in een persoonlijk gesprek, terwijl ik in het onderwijs werk en geen moeite heb om iets voor een grote groep te laten zien, ik sta wat dat betreft elke dag in de 'belangstelling'. Ik heb echter wel mijn eerder genoemde masker op, waardoor het voor mij afstandelijker wordt en dus makkelijker. Ik ga er zelfs wat verder in: normaal gesproken heb ik zelden make-up en sinds ik weer in het onderwijs werkzaam ben, maak ik mezelf elke dag op, zoals een acteur zich opmaakt voor een voorstelling. Ik heb dus letterlijk een masker.
En voor mij werkt het
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:42:55 #124
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_22109066
Ikzelf heb als karaktereigenschap HSP (nee het is geen ziekte of aandoening) Wat in het kort hooggevoeligheid betekend. Mensen met deze eigenschap zijn vaak minder op hun gemak in grote groepen, spreken in het openbaar gaat moeilijk, vaak ook stiller in gesprekken. De indrukken die we dagelijks krijgen (ook o.a vaak het aanvoelen van emoties bij anderen) kunnen ons zo vermoeien dat we ons terugtrekken op een kamer en daar eerst een tijdje bij moeten komen, dmv een huilpartij of gewoon eventjes lekker te slapen of weg te dromen.
Verjaardagsfeesten etc. zijn voor mij ook nog wel eens moeilijk (overweldigend) maar als je merkt dat het op dat moment teveel wordt, probeer even een rustig plekje te vinden (desnoods de wc) om eventjes tot rust te komen of ga gewoon ietsjes eerder weg. Sommige dingen zitten nou eenmaal in je eigen karakter en dat verander je niet zomaar. En dat is ook lang niet altijd nodig maar het begint met het kunnen accepteren wie of hoe je zelf bent, het hoeft ook lang niet altijd een sociale fobie te zijn.

grtz,
Korine
( http://www.hooggevoelig.nl )
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_22109573
Van je website:
quote:
Algemene Eigenschappen van een HSP:
- Ze zijn zorgzaam en bewust.
- Ze dromen en fantaseren veel.
- Ze merken veel meer details en nuances op.
- Ze voelen stemmingen en emoties van anderen aan.
- Ze denken over veel dingen na, en bekijken alles van verschillende kanten.
- Ze zijn snel ontroerd door kunst, natuur en een mooie film.
- Ze willen in hun eigen tempo werken.
- Ze houden van stilte en rust.
Ik herken dit goed. Maar dit is niet zeldzaam of wel? Volgens mij herken ook vaker bij anderen.
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:10:50 #126
56951 Najra
---------------
pi_22109684
Sweetygirl ik ben ook erg benieuwd naar jou mag ik ook jouw msn.

Edit:
Haha wat een held als het anoniem is allemaal
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:19:35 #127
7740 Kore
pi_22109872
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:05 schreef semi-chump het volgende:
Van je website:
[..]

Ik herken dit goed. Maar dit is niet zeldzaam of wel? Volgens mij herken ook vaker bij anderen.
(niet mijn eigen site hoor)

Maar volgens Elaine Aron die het ooit eens onderzocht heeft is zo'n 15 tot 20% HSP, dus zo zeldzaam is het niet maar het wordt vaak niet als zodanig (h)erkend en het wordt vaak onderdrukt (door mensen zelf of door de omgeving)
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:43:28 #128
56951 Najra
---------------
pi_22110376
Ik had 17 punten in de HSP test
74 in de sensation seeker
en volgens de Myers Briggs test ben ik een ISFP.

dinsdag 21 september 2004 @ 18:47:56 #129
56951 Najra
---------------
pi_22110475
Volgens mij zitten ze met dat ISFP toch een beetje fout.
pi_22110509
lees het beleidstopic eens?

praten over mogelijke aandoeningen, of bijv testjes doen, punten geven waar je aan voldoet en dan ben je.. Hsp in dit geval. ... wordt niet gewaardeerd. Er zijn genoeg plekken op internet waar je dat kan doen, niet op fok.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:55:02 #131
56951 Najra
---------------
pi_22110651
Wat keur je nou af, dat ik die scores noem of dit topic in het algemeen?
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:57:21 #132
7740 Kore
pi_22110704
Het ging mij niet over het hoe en wat van HSP (en al helemaal de punten niet) maar om het karakter wat iemand kan hebben (HSP of anders) Je bent zoals je bent en het accepteren daarvan brengt je al een heel eind op weg.. Door jezelf alleen maar negatief te bekijken omdat je dingen niet durft of aankan werk je jezelf in een nog dieper dal, als je accepteerd van jezelf dat je iets anders bent of anders denkt dan het gros van de mensen kun je daar ook positieve dingen uithalen wat de omgang met anderen ook weer kan bevorderen.
pi_22110809
topic in algemeen? Nee want dan zou ik dat zeggen.

Ik wijs alleen op het beleidstopic en het stukje wat daarin staat betreffende
testjes etc voor zlef diagnoses stellen etc

en zelf vaststellen dat je een hsp-er bent vind ik zelf niet goed, ik vind dat je dat
moet bespreken met mensen die er verstand van hebben en dat niet moet doen via
wat checklistjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_22111698
quote:
Van je website:
[..]

volgens mij hebben we te maken met een alto undercover
pi_22112063
dat heb ik ook wel is erg kut
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_22112219
quote:
Van je website:
[..]

op 1 ding na heb klopt dat lijstje helemaal ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_22112354
de ideale man voor m.i.l.f.s.
pi_22112457
Tjonge, jullie zijn grappig
Ik voeg jullie wel toe. Maar zeg ik erbij, zelfonderzoek naar oa asto is ook leuk hoor, misschien wel leuker zelfs, wekt juist je interesses meer (en meer). En wie weet zeg ik toch niet alles, als ik een sterrenbeeld etc van iemand hoor . Sommige dingen moet je voor jezelf houden of hou ik voor mezelf (als iemand zegt dat ie schorpioen is bijvoorbeeld, zal ik niet van de daken gaan schreeuwen: 'nou dat zal een feest zijn met jou qua sex' . Goed, enough nu.

Najra, ik zou dan mijn msn hier neer moeten zetten. Anders stuur ik jou wel een mailtje, misschien is dat een idee?
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:57 schreef Kore het volgende:
Je bent zoals je bent en het accepteren daarvan brengt je al een heel eind op weg.. Door jezelf alleen maar negatief te bekijken omdat je dingen niet durft of aankan werk je jezelf in een nog dieper dal, als je accepteerd van jezelf dat je iets anders bent of anders denkt dan het gros van de mensen kun je daar ook positieve dingen uithalen wat de omgang met anderen ook weer kan bevorderen.

Hier sluit ik me (ook) bij aan.
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:37:14 #139
56951 Najra
---------------
pi_22115005
Ehrm....ok maar heb je me post wel goed gelezen dan?
Ik heb trouwens geen msn geinstalleerd.
pi_22116902
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:37 schreef Najra het volgende:
Ehrm....ok maar heb je me post wel goed gelezen dan?
Ik heb trouwens geen msn geinstalleerd.
Uhm oh ja, geen astro-gedoe dus bedoel je .
Maar ik vat hem niet helemaal (meer) denk of was het een grappie dat kan ook nog .

hoezo offtopic
pi_22118293
bedankt voor jullie adviezen allemaal, maar ze zijn niet echt bruikbaar voor mij lijkt het

"spreek mensen aan, lach, maak een grapje, hou het luchtig"

Ik wil het helemaal niet, iets houdt me echt ontzettend tegen,
Er zijn 2 "Stemmen" de 1 zegt: stiekem wil ik het wel, de ander zegt : Nee niet doen!!.

En die laatste is veel sterker. Ik wil wel "sociaal"zijn,maar ik kan het gewoon niet, ik ben bang voor afwijzingen, vernederingen. enz enz. (alles wat onder: ontwijkende persoonlijkheidsstoornis valt)

echt precies alles wat daar onder valt, hoort echt bij mij.

Wat moet ik nou doen? Naar een psychiator?. Ik weet toch wel dat ik dat niet doe..

Ik wil die "angst"kwijt, maar dan niet zo'n angst als"hoogte vrees"wat je overwinnen kan door het expres op te zoeken, het is anders. Net als dat een muis bang voor een kat is.
(het is maar een voorbeeld)

En over die post over een masker omzetten, dat doe ik regelmatig al. Dat is dus echt GEEN oplossing he.

Nog ff over die "ontwijkende persoonlijkheidsstoornis"
- Daar valt ook onder; erg moe worden van sociale emoties en "contacten" , dat herken ik dus helemaal. Na een schooldag bijvoorbeeld ben ik echt uitgeput, en ga ik het liefst op me kamer zitten, rusten/nadenken/ verwerken.
pi_22118702
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:25 schreef toktoktok het volgende:
Ik wil het helemaal niet, iets houdt me echt ontzettend tegen,
Er zijn 2 "Stemmen" de 1 zegt: stiekem wil ik het wel, de ander zegt : Nee niet doen!!.

En die laatste is veel sterker. Ik wil wel "sociaal"zijn,maar ik kan het gewoon niet, ik ben bang voor afwijzingen, vernederingen. enz enz. (alles wat onder: ontwijkende persoonlijkheidsstoornis valt)

echt precies alles wat daar onder valt, hoort echt bij mij.

Wat moet ik nou doen? Naar een psychiator?. Ik weet toch wel dat ik dat niet doe..

Ik wil die "angst"kwijt, maar dan niet zo'n angst als"hoogte vrees"wat je overwinnen kan door het expres op te zoeken, het is anders. Net als dat een muis bang voor een kat is.
(het is maar een voorbeeld)

En over die post over een masker omzetten, dat doe ik regelmatig al. Dat is dus echt GEEN oplossing he.

Nog ff over die "ontwijkende persoonlijkheidsstoornis"
- Daar valt ook onder; erg moe worden van sociale emoties en "contacten" , dat herken ik dus helemaal. Na een schooldag bijvoorbeeld ben ik echt uitgeput, en ga ik het liefst op me kamer zitten, rusten/nadenken/ verwerken.
Teneerste moet ik zeggen dat je al op de goede weg bent, je (h)erkent het probleem en nu komt (denk ik) de moeilijkste stap idd, want wat nu?

Tentweede en ik probeer het nog een keer, lees dat boek! Er zijn trouwens meerdere boeken hierover geschreven, gevoeligheid (HSP) werd ook al gezegd, gezien je moeheid enzo. Daarbij is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat zelfhulp-boeken (wel degelijk) echt kunnen helpen. En lezen kan nooit kwaad, naja, tenzij je misschien bepaalde boeken leest en dan nog ligt het aan de geest etc.

Ten derde wil ik ook voorzichtig zijn hiermee, want (of is het en?) misschien is het toch handig dat je wat hulpt zoekt, assertiviteitscursus, naja, er zal vast genoeg hierover zijn. Is sporten, als je daarvan houdt tenminste, misschien (ook) een idee? Of iets in de natuur doen (roeien, wandelen, whatever). De natuur kalevatert een mens (vaak) ook helemaal weer op, maakt je gedachtes leeg, althans dat is de bedoeling . Geniet. Maargoed, ik vind dit moeilijk, want het klinkt misschien (te) makkelijk allemaal en ik denk dat het (probleem) voor jou niet zo aanvoelt. En dat is klote voor je.

Voor de rest staat hier echt waar, erg veel bruikbare informatie, ook of juist op jou van toepassing. En je mag dan wel angsten hebben, ze zijn ongegrond, die 2 stemmen, het ene zou je ego kunnen zijn. Maargoed, hopelijk lukt het je (allemaal). En wees niet bang om te falen, het is eerder eng als je geen angst zou hebben om te mislukken. Leerzaam. Hm, weet niet of die zin helemaal klopt, maar misschien begrijp je hem wel. Succes iig!
pi_22118827
Ik doe al aan sport, maar heb gewoon hetzelfde daar. Uitgaan vind ik ook vreselijk, echt een hel eigenlijk. Daarom ga ik weinig uit. En school.. ik zit nu op het randje.. stoppen of niet stoppen..

Daarom wil ik dat ik er NU "vanaf"kom, straks stop ik met school en dat allemaal om "dit".
het beintvloed me hele leven(wat dramatisch die zin, maar het is wel zo)
pi_22119074
Goed dat je er bewust mee bezig bent, en verandering wilt aanbrengen.
Maar, trek je niet terug.. je moet je door de moeilijkere dingen in het leven heenslaan. Word je sterk van.

Tvp.
  woensdag 22 september 2004 @ 00:00:44 #145
56951 Najra
---------------
pi_22119187
Als je vindt dat je bepaalde sociale activiteiten moet doen om iig een goed gevoel van eigenwaarde over te houden dan moet je die activiteiten ook uitvoeren. Vul zelf maar in wat dat dan voor jou is. Dan komen er op zeker ook momenten waarbij je het gevoel hebt af te gaan of raar over te komen, niet aan de verwachtingen voldoet of wat dan ook. Misschien wel vaker dan je lief is. Dat moet je dan maar je schouders voor ophalen en (later) om lachen. Zodra je wat meer comfortabel bent met jezelf in dergelijke situaties en hoe de omgeving op je reageert wordt je hopelijk ook wat ontspannender en ga je er meer plezier aan beleven. Dat gaat vast een hele lange tijd duren maar goed het is niet anders.
pi_22122111
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:46 schreef toktoktok het volgende:
Daarom wil ik dat ik er NU "vanaf"kom, straks stop ik met school en dat allemaal om "dit".
het beintvloed me hele leven(wat dramatisch die zin, maar het is wel zo)
Heb je school (decaan, enzovoorts) of iets dergelijks al ingelicht?
pi_22122795
Iedereen vind hier van elkaar dat we goede adviezen geven,dus ver kunnen we echt niet naast de waarheid zitten. Natuurlijk vind je onze adviezen niet leuk,want jeziet er erg tegenop .
Je hebt de adviezen alleenmaar gelezen, nog niks uitgeprobeerd gedaan. Door het lezen van adviezen kom je er niet uit, maar door het doen ervan, dan kan je kijke wat voor resultaat het heeft gehad............
pi_22312587
toktoktok:

ik denk dat je na die 3 jaar wel slecht met je emoties in contact staat.
DAT IS OOK HEEL BELANGRIJK.
Probeer meer met je emoties in contact te komen, blokkeer/stop weg/ geen bepaalde emoties, laat het komen maar de negatieve emoties moet je in goede banen van je af leiden. Emoties zijn niet iets wat plat is maar '3d'. Probeer goed met je emoties in contact te komen, zij zijn denk ik de motor/kracht van wat je nu mist. Emoties zijn eeen heeeeeel sterke kracht

daar gaat t leven tenslotte om , emoties.....
pi_22342615
me emoties zijn ook in de war, huilen gaat ook moeilijk. En dat vind ik toch wel erg vreemd.Bijvoorbeeld toen op tv keek naar Andre H in de Arena toen had ik wel kunnen janken, ik vond de muziek niks. Maar die toespraken, liedjes. Dat deed me wel wat. Maar zowiezo,
ben ik psychisch helemaal in de war.

Jullie tips zijn wel nuttig, maar ik blijf zo "afstandelijk". En een geef mezelf altijd de houding tegen over anderen: "ik kan het alleen wel".
Van de ene kant wil ik wel meer "sociaal"zijn. Maar juist ook weer niet.
Ik zie de "mogelijkheden en de kansen"wel, maar gebruik ze bewust niet.

Ik ben ook heel kieskeurig qua "vrienden"/"contacten". Heel vaak zie ik veel te veel negatievie kanten van iemand inplaats van hun positieve.
Daardoor vindt ik ook weinig mensen echt aardig, best egoïstisch van mezelf vindt ik, Alsof ik zelf perfect ben ofzo?!. Wat dus niet zo is natuurlijk, maar toch stel ik best wel erg hoge eisen aan mensen.
Ik ervaar zelf ook meestal negatieve dingen met andere mensen. Daardoor ontloop ik het ook meestal..
En ik ga ook liever met 1 iemand om dan met meerdere, en als het "voorkomt"dan zorg ik er wel voor dat ik 1 iemand over hou om mee om te gaan.

Ik weet niet wat ik heb, behalve een totaal verstoorde "gedachtengang" "emoties" .
ik kan me eigen probleem eigenlijk niet vinden. En voel me verdoemd, en het lijkt erop dat het altijd zo zal blijven en alleen maar slechter en slechter wordt.(eigen ervaring)

Nouja misschien dat andere mensen hun ervaringen nog kunnen posten.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:22:20 #150
75556 erkel
back from Dagestan
pi_22344888
Kben ook altijd onzeker geweest, maar ik ben ook gewoon een rustig persoon. Eerst dacht ik altijd van: ik zeg niet zoveel, omdat ik onzeker ben en ik krijg geen contact met bepaalde mensen, omdat ik niks tegen hun zeg. Maar tegenwoordig begin ik steeds meer mezelf te accepteren en besef gewoon dat ik een rustig persoon ben en dat ik geen contact met bepaalde mensen krijg, omdat we gewoon te veel verschillen qua karakter. Het interesseert me niet zoveel meer dat ik geen contact maak met bepaalde mensen en dat ik niet zoveel zeg. Ik ben gewoon rustig en dus heeft het ook geen zin om druk te gaan zitten doen, want dan ben je gewoon niet jezelf.

Dus mijn advies: Accepteer hoe je bent en misschien is dat wel een beetje raar, maar mensen gaan je dan wel respecteren, omdat je jezelf bent. En heb scheit aan mensen die je niet interresant vindt, maar wel populair zijn.
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')