hij zal waarschijnlijk nog wel meerdere problemen hebben; bovendien is dit er bij hem in de jaartjes ingeslopen. En als deze ziekte begint bij de puberteit, hij heeft dit probleem zo wie zo eigenlijk al gehad want hij had ook niet zoveel vrienden toen ie klein was, allene is het nu erger geworden met de puberteit. Je hebt dit probleem volgens mij altijd al gehad, alleen nu komt het echt naar boven.quote:Wake up, make a move
Nu heb je wat advies kunnen lezen. Je wilt die 'knop' omzetten maar dat kan niet door advies, dat is iets personlijks. Kijk nou niet of het je nou helemaal bevalt, maar VOLG es wat advies. Mijn advies bijvoorbeeldquote:Wake up, make a move
(en zelfs als je deze ziekte heb, gaan de psychologen je toch ook adviezen geven hoe je er van af kan komen/minderen, dus t maakt niets eens uit of je deze ziekte heb)quote:Wake up, make a move
quote:Wake up, make a move
Bij van die new-age winkeltjes. Weet niet waar je woont, maar op internet komen er vast wel adressen naar voren. Een aanrader is het boek: 'De kracht van het nu', Eckhart Tolle.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:16 schreef toktoktok het volgende:
en waar koop ik dat "stop met denken en andere bullshit"?
Hee, dat is mijn ervaring ook tot nu toe. Ik heb me zelfs nog nooit zo op mijn plek gevoeldquote:Op dinsdag 21 september 2004 13:10 schreef BoomSmurf het volgende:
Op de universiteit daarintegen, ben ik al mijn jaren nog niet één keer zo'n rotzak tegengekomen.
quote:Ja ik ken het ook. Ik heb het niet alleen met wat drinken met publiek erbij maar ook gewoon eten. Ik krijg het niet normaal voor elkaar. Tenminste als er mensen bij zijn die ik niet goed ken. Maar het is niet alleen eten, pinnen, koffie brengen en inschenken, lopen (ik wil niet dat mensen denken dat ik raar loop), spreken (geen trillende stem), ademen. Bij mij is het dus zelfs zo dat ik denk van als ik dit of dat doe dan zien ze dat aan me waardoor het zelfs kan dat ik probeer niet te slikken of juist normaal te ademen, waardoor ik daar heel erg op ga focussen en ik dus een beetje raar kan overkomen.
Met uitgaan is dat helemaal een ramp. Als je wat bier gedronken heb gaat het weg. Maar dan moet je dus enigszins aangeschoten raken. Voor die tijd deed ik eerst met twee handen een biertje weg te werken. Wat er belachelijk uit ziet. Maar daar kreeg ik zo vaak (terecht) opmerkingen over dat ik het nu een een heel tactisch spel zit uit te voeren. Op het juiste moment wachten en dan wat drinken, etc. Net zolang totdat die eerste fase voorbij is. Daarna gaat het allemaal wel en kan de avond beginnen zeg maar. Maar uitgaan zonder ook maar enigszins alcohol te nuttigen wordt een groot probleem denk ik.
Erg vervelend is het, maar goed ik heb dit al zo lang.
quote:Wat ik dus heel vervelend vind is als ik me ver van te voren zit voor te bereiden op een situatie of het echt een gevolg heeft. Ik heb met die vriend afgesproken om zondag de grand prix te gaan kijken en daarna een terrasje te gaan pakken. Dat terrasje pakken is dus voor mij een probleemsituatie. Maar dat zijn niet situaties die ik uit de weg wilt gaan, anders doe ik nooit wat. Andere sociale bijeenkomsten zoals naar familie en zo gaan doe ik zelden of nooit. Dan krijg je wel eens te horen: "We zien je zo weinig." etc. Dat vind ik wel heel vervelend.
Andere dingen wat ik ook heel erg vervelend vind zijn bijvoorbeeld een keer dat twee meiden mij zagen lopen, ik begin dan dus erop te letten hoe ik loop, zegt een van die meiden zoiets van: "he die ziet er leuk uit <pauze> maar hij loopt wel een beetje raar hihihi." Op zo'n moment ben ik dan echt ziek van mijzelf. Wat betreft vrouwen kan ik nog wel ff doorgaan. Bijvoorbeeld als er een willekeurig meid bij de bushalte komt staan en ik heb net een sigaret opgestoken dan let ik dus op en dat ik niet ga trillen als ik een hijs neem (wat ik dus wel doe) en dat ik niet te hard uitblaas.
Maar andere dingen. Ik haal elke dag bij dezelfde zaak een broodje. Soms kan het voorkomen dat ik dan lang achter de computer heb gezeten waardoor ik slecht focus. Maar op een gegeven begon ik er dus op te letten dat ik niet al te raar zat te kijken als ik een broodje ga halen zodat ze daar niet denken daar heb je die mafketel of zo. Gevolg is dan dus dat ik blikken vermijd en let of mijn ogen niet gespannen zijn e.d. En ja hoe ziek vreemd het ook is, daar moet ik achteraf eigenlijk om lachen.
Idd, deze maatschappij schrijft iemands gedrag veel te snel aan een ziekte toe, omdat iemand niet als 'de rest' is.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:10 schreef BoomSmurf het volgende:
Het belangrijkste wat je moet doen (IMHO) is niet te veel waarde hechten aan die 'ziekte' die hier gepost werd.
Phoe, ja zoveel eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:23 schreef Loveless_19 het volgende:
cool sweetgirly jij hebt er verstand van, kan jij mij er wat meer oveervertellen over spiritualiteit en wat nu je nu eigenlijk allemaal kan met je sterrenbeeld, kruiden, edelstenen, bepaalde tijden etc.? kvind t best interresant maar weet er geen donder van, je kan t hier doen of mailen ofzo (MSN staat in profiel)
Ik herken dit goed. Maar dit is niet zeldzaam of wel? Volgens mij herken ook vaker bij anderen.quote:Algemene Eigenschappen van een HSP:
- Ze zijn zorgzaam en bewust.
- Ze dromen en fantaseren veel.
- Ze merken veel meer details en nuances op.
- Ze voelen stemmingen en emoties van anderen aan.
- Ze denken over veel dingen na, en bekijken alles van verschillende kanten.
- Ze zijn snel ontroerd door kunst, natuur en een mooie film.
- Ze willen in hun eigen tempo werken.
- Ze houden van stilte en rust.
(niet mijn eigen site hoor)quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:05 schreef semi-chump het volgende:
Van je website:
[..]
Ik herken dit goed. Maar dit is niet zeldzaam of wel? Volgens mij herken ook vaker bij anderen.
volgens mij hebben we te maken met een alto undercoverquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:05 schreef semi-chump het volgende:
Van je website:
[..]
Ik herken dit goed. Maar dit is niet zeldzaam of wel? Volgens mij herken ook vaker bij anderen.
op 1 ding na heb klopt dat lijstje helemaalquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:05 schreef semi-chump het volgende:
Van je website:
[..]
quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:57 schreef Kore het volgende:
Je bent zoals je bent en het accepteren daarvan brengt je al een heel eind op weg.. Door jezelf alleen maar negatief te bekijken omdat je dingen niet durft of aankan werk je jezelf in een nog dieper dal, als je accepteerd van jezelf dat je iets anders bent of anders denkt dan het gros van de mensen kun je daar ook positieve dingen uithalen wat de omgang met anderen ook weer kan bevorderen.
Uhm oh ja, geen astro-gedoe dus bedoel jequote:Op dinsdag 21 september 2004 21:37 schreef Najra het volgende:
Ehrm....ok maar heb je me post wel goed gelezen dan?
Ik heb trouwens geen msn geinstalleerd.
Teneerste moet ik zeggen dat je al op de goede weg bent, je (h)erkent het probleem en nu komt (denk ik) de moeilijkste stap idd, want wat nu?quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:25 schreef toktoktok het volgende:
Ik wil het helemaal niet, iets houdt me echt ontzettend tegen,
Er zijn 2 "Stemmen" de 1 zegt: stiekem wil ik het wel, de ander zegt : Nee niet doen!!.
En die laatste is veel sterker. Ik wil wel "sociaal"zijn,maar ik kan het gewoon niet, ik ben bang voor afwijzingen, vernederingen. enz enz. (alles wat onder: ontwijkende persoonlijkheidsstoornis valt)
echt precies alles wat daar onder valt, hoort echt bij mij.
Wat moet ik nou doen? Naar een psychiator?. Ik weet toch wel dat ik dat niet doe..
Ik wil die "angst"kwijt, maar dan niet zo'n angst als"hoogte vrees"wat je overwinnen kan door het expres op te zoeken, het is anders. Net als dat een muis bang voor een kat is.
(het is maar een voorbeeld)
En over die post over een masker omzetten, dat doe ik regelmatig al. Dat is dus echt GEEN oplossing he.
Nog ff over die "ontwijkende persoonlijkheidsstoornis"
- Daar valt ook onder; erg moe worden van sociale emoties en "contacten" , dat herken ik dus helemaal. Na een schooldag bijvoorbeeld ben ik echt uitgeput, en ga ik het liefst op me kamer zitten, rusten/nadenken/ verwerken.
Heb je school (decaan, enzovoorts) of iets dergelijks al ingelicht?quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:46 schreef toktoktok het volgende:
Daarom wil ik dat ik er NU "vanaf"kom, straks stop ik met school en dat allemaal om "dit".
het beintvloed me hele leven(wat dramatisch die zin, maar het is wel zo)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |