Ex-luv'er en aartsrivaal van Patty Brard, José Hoebee pakt haar boeltje in. De dozen staan klaar en het huis staat te koop.
José is het helemaal zat.Belachelijk José Hoebee is er helemaal klaar mee. Ze is 't zat om in de media belachelijk gemaakt te worden. Vooral door types als Robert Jensen en Gordon. Aan ons heeft ze haar allerlaatste interview beloofd. Ze is Nederland helemaal zat en zoekt haar geluk over de grens. "Ik durf thuis de telefoon niet meer op te nemen, ik vind het helemaal niet meer leuk", aldus José. Eind deze maand woont José over de grens, in België.
MeidengroepJosé Hoebee, geboren op 29 maart 1954 als José van de Wijdeven, begon als 15-jarig meisje te zingen samen met haar twee zusjes en een vriend. Op één van de talentenjachten waar zij optraden werd ze ontdekt door producer/arrangeur Piet Souer, die samen met producer Hans van Hemert bezig was met het samenstellen van een meisjesgroep. Samen met Marga Scheide en Patty Brard vormde zij een aantal jaren de meidengroep "Luv". Met diverse hits zoals "The greatest lover", "Troyan horse" en "Üome" veroverde zij de ongeveer de hele wereld.
Druk van fansIn 1993 besluit José te stoppen met haar carrière om alle aandacht aan haar gezin te kunnen geven. Tien jaar later, zoon Tim is inmiddels 18 jaar, voelt José onder druk van de vele fans die zij nog steeds heeft dat het tijd wordt de draad weer op te pakken.
RuzieDe ooit zo gebroederlijke Luv-zusjes José Hoebee en Patty Brard gooien al langer met modder en tot nu toe kwam Patty als Kampioen Moddergooien uit de bus. Maar José kwam met iets nieuws". Jose's echtgenoot Wil Hoebee, komt op het idee om zijn vrouw een nummer van The Four Tops in te laten zingen. José aarzelt, maar als ze de titel van het nummer hoort, zingt ze de longen uit haar lijf. "Het liedje heet 'Just walk away René' en ik vind het gewoon een hartstikke leuk nummer", vertelt José.
Knipoog naar PattyHaar aartsvijand Patty Brard ligt net in scheiding met haar man René Muthert. Maar wie denkt dat het nummer is opgenomen om Patty een hak te zetten, die heeft het mis. "Het is gewoon heel spontaan ontstaan allemaal. Het is een knipoog naar Patty en haar toestanden met haar man René, maar we hebben dit echt niet van te voren bedacht om haar een hak te zetten", aldus José.