Omdat ze in dezelfde God geloven?quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom zou een moslim zich moeten verantwoorden voor een stel debielen waar hij net zomin binding mee heeft als wij?
Omdat die grens nogal vaag is en iedereen nu wel eens wil weten aan welke kant ze staan..quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom zou een moslim zich moeten verantwoorden voor een stel debielen waar hij net zomin binding mee heeft als wij?
Dit soort grenzen trek je zelf, dus is hij nogal vaag dan is het misschien een goed idee hem eens te verleggen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:12 schreef devv05 het volgende:
[..]
Omdat die grens nogal vaag is en iedereen nu wel eens wil weten aan welke kant ze staan..
Waar haal jij het recht vandaan om te vertellen wat anderen moeten zeggen?quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:12 schreef devv05 het volgende:
[..]
Omdat die grens nogal vaag is en iedereen nu wel eens wil weten aan welke kant ze staan..
Waar zeg ik dat dat moet? Het zou alleen een behoorlijke opheldering zijn. Maar jij staat wel bekend om selectief lezen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:18 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waar haal jij het recht vandaan om te vertellen wat anderen moeten zeggen?
Geef me maar een reden om die grens te verleggen, dan doe ik dat graag.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:15 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit soort grenzen trek je zelf, dus is hij nogal vaag dan is het misschien een goed idee hem eens te verleggen.
Gaat heen naar je geschiedenis leraar en vraag je schoolgeld terug.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:12 schreef devv05 het volgende:
[..]
Alsof een paar individuen die zich uitspreken dan representatief zijn voor "hen" allemaal.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:12 schreef devv05 het volgende:
[..]
Gaat heen naar een topic waar je inbreng nuttig en gewenst is. Misschien leef jij in de geschiedenis, ik in het heden.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat heen naar je geschiedenis leraar en vraag je schoolgeld terug.
Nee, maar ik zou het wel als een positief iets ervaren. Jij niet?quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Alsof een paar individuen die zich uitspreken dan representatief zijn voor "hen" allemaal.
En het alternatief is constant maar hetzelfde riedeltje van afkeuring herhalen enkel en alleen omdat jij toevallig ook moslim bent.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef devv05 het volgende:
Dat er nu zo'n sfeer ontstaat lijkt me niet meer dan logisch. Mensen weten niet meer wat ze moeten denken en de Moslims lijken het wel best te vinden.. Tja..
Oh ja, dus als er ook maar iets gebeurt dan moet elke moslim zich hier subiet tegen uitspreken, want anders....tja...quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat moet? Het zou alleen een behoorlijke opheldering zijn. Maar jij staat wel bekend om selectief lezen.
Toen enkele Ajax debielen klappen gaven aan feyenoord spelers namen alle andere Ajacieden hier toch ook meteen afstand van en veroordeelden het.. Dan weet je waar je aan toe bent.
Dat er nu zo'n sfeer ontstaat lijkt me niet meer dan logisch. Mensen weten niet meer wat ze moeten denken en de Moslims lijken het wel best te vinden.. Tja..
Moeten is in mijn zin niet gebruikt alsof het een wet zou moeten zijn. Je leest selectief, vrind.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat moet? Het zou alleen een behoorlijke opheldering zijn. Maar jij staat wel bekend om selectief lezen.
En wat ben je dan wijzer geworden? Ik kan zo ook wel vertellen dat er Ajacieden zijn die het veroordelen, en dat er Ajacieden zijn die het niet veroordelen, zo ook bij dit onderwerp.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef devv05 het volgende:
Toen enkele Ajax debielen klappen gaven aan feyenoord spelers namen alle andere Ajacieden hier toch ook meteen afstand van en veroordeelden het.. Dan weet je waar je aan toe bent.
Nee, moslims staan in Nederland niet bekend als schreeuwers.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef devv05 het volgende:
Ik bedoel dus dat deze "grens" waar jij het over hebt, alleen bestaat in jouw belevingswereld. Jij bent de enige die bepaalt waar de "grens" precies ligt. Is deze vaag, dan ben je dus ergens onzeker over.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Geef me maar een reden om die grens te verleggen, dan doe ik dat graag.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:29 schreef XiNiX2004 het volgende:
Inderdaad de meerderheid van de Nederlanders heeft het gehad met moslims en zijn ze spoeg zat.
Moslims die afstand nemen van terreur en domme marocanen die het verpesten zijn een klein groep. Wat hebben we er aan trouwens, het is toch al te laat. Een groep terreur moslims die oproepen tot het doden van elke niet moslim hebben het goed voor elkaar. Het is gewoon wachten voor er zo'n heerlijk moslimland word genuked. Rusland, Amerika, Europa zijn te sterk en hebben wapens die dodelijker zijn als een gekaapt vliegtuig neer laten storten of schoolkinderen gijzelen en bedreigen. Zelfmoord moslims raken ooit op. Laat ze maar meer afstand nemen in het openbaar eens kijken wat hun geweldadige broeders er van vinden. Wie zwijgt stemt toe.
Zo'n grens onstaat niet voor niets. Fundamentalistische Moslims in Nederland, dansende Moslims in de straten na 11 september. Deze twijfel groeit meer en meer in Nederland, dus enkel aan mij ligt het niet. Laat ze maar voor eens en altijd zien dat ze dit soort gedrag afkeuren. Waarom niet? Ik zou geen moeite hebben mijn afkeur hiertegen uit te spreken als ik hun was.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat deze "grens" waar jij het over hebt, alleen bestaat in jouw belevingswereld. Jij bent de enige die bepaalt waar de "grens" precies ligt. Is deze vaag, dan ben je dus ergens onzeker over.
Kutgezeur bedoel jequote:Op vrijdag 10 september 2004 17:32 schreef PJORourke het volgende:
Ik ben dat gezeur of moslims helemaal zat. Het gaat al twee jaar alleen maar over moslims, moslims en moslims. Kutreligie.
Morgen 3 jaarquote:Op vrijdag 10 september 2004 17:32 schreef PJORourke het volgende:
Ik ben dat gezeur of moslims helemaal zat. Het gaat al twee jaar alleen maar over moslims, moslims en moslims. Kutreligie.
Tja en in het heden scheren we een ieder over een kam. Welk mens is vanwege zijn of haar geloof of denkbeelden verantwoording schuldig. En wie het verleden niet kent kan het heden niet begrijpen. Want het het moslim terrorisme is iets van de laatste honderd jaar. Daaarvoor was het een van de meest tollerante samenlevingen ter wereld.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:25 schreef devv05 het volgende:
[..]
Gaat heen naar een topic waar je inbreng nuttig en gewenst is. Misschien leef jij in de geschiedenis, ik in het heden.
Ik neem aan dat je doelt op die Marokkaanse jongeren in Ede? Dat bleek achteraf een verjaardagsfeest te zijn dat door de media zo neergezet werd alsof het een feest ter ere van de aanslagen was. En zelfs al was het zo dan hoeft niet elke moslim hierop aangekeken te worden.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:34 schreef devv05 het volgende:
[..]
Zo'n grens onstaat niet voor niets. Fundamentalistische Moslims in Nederland, dansende Moslims in de straten na 11 september. Deze twijfel groeit meer en meer in Nederland, dus enkel aan mij ligt het niet. Laat ze maar voor eens en altijd zien dat ze dit soort gedrag afkeuren. Waarom niet? Ik zou geen moeite hebben mijn afkeur hiertegen uit te spreken als ik hun was.
Juist. Want het gaat om een minderheid die niet representatief is voor de hele moslimwereld.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op die Marokkaanse jongeren in Ede? Dat bleek achteraf een verjaardagsfeest te zijn dat door de media zo neergezet werd alsof het een feest ter ere van de aanslagen was. En zelfs al was het zo dan hoeft niet elke moslim hierop aangekeken te worden.
"De" moslims moeten zich niet uitspreken tegen het fundamentalisten, de Nederlanders moeten ophouden elke moslim aan het kijken op de daden van anderen.
Naar mijn mening hoort het CDA niet eens in de regering te zitten. Ben voor een zeer strak doorgevoerde scheiding tussen religie en staat.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:44 schreef SCH het volgende:
Ach, als datzelfde CDA nou eens wat meer moeite doet om bijvoorbeeld een goede imamopleiding van de grond te krijgen dan hoeft ze alweer wat minder bang te zijn.
Ik wist dat ik iets vergeten was. Aan alle niet-westerse niet-christenen: da's nie goed!quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:45 schreef Megumi het volgende:
Trouwens de paus is bezig om duizenden mensen in Afrika te vermoorden door het gebruik van condooms te verbieden. Daar neemt het westen tenslotte ook geen afstand van. En de terreur die de VS pleegt tegen de burgerbevolking van Irak hoor je ook niemand afstand van nemen.
Hitler was natuurlijk makkelijk weg te krijgen met een VN resolutie of een vergadering met Ben Bot.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:52 schreef Megumi het volgende:
Wat mij nog altijd blijft verbazen is dat oorlog en geweld nog steeds een rol speelt in de wereld politiek. Men weet al enige honderden jaren dat geweld uiteindelijk niets oplost.
Klopt, het komt wel lekker macho over, net alsof je iets aan een probleem doet en dat doet het altijd goed bij de kiezers.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:52 schreef Megumi het volgende:
Wat mij nog altijd blijft verbazen is dat oorlog en geweld nog steeds een rol speelt in de wereld politiek. Men weet al enige honderden jaren dat geweld uiteindelijk niets oplost.
Geen van beide bestond toen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:57 schreef PJORourke het volgende:
Hitler was natuurlijk makkelijk weg te krijgen met een VN resolutie of een vergadering met Ben Bot.
Ken je geschiedenis alweer. Als de andere mogenheden van die tijd Duitsland niet economisch aan de grond hadden gebracht dan was Hitler nooit aan de macht gekomen. Zij schiepen de voedingsbodem waar Hitler op kon groeien.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hitler was natuurlijk makkelijk weg te krijgen met een VN resolutie of een vergadering met Ben Bot.
Hitler was nergens meer door weg te krijgen toen hij er eenmaal zat. Je zult te allen tijde moeten zien te voorkomen dat er een klimaat ontstaat waarin zijn soort leiderschap de oplossing lijkt. WE zijn al hard op weg! Nu wordt er van alle moslims verwacht dat ze zich publiekelijk uitspreken tegen terreurdaden. Destijds werden er van alle joden als geheel ook dingen verwacht.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hitler was natuurlijk makkelijk weg te krijgen met een VN Volkerenbond-resolutie of een vergadering met Ben Bot.
Het was een poging mijnerzijds om ironie te gebruiken.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
Geen van beide bestond toen.
Hitler was geen enkel probleem geweest als men in Munchen gewoon voet bij stuk had gehouden. Wat evenwel geen flikker met het topic te maken heeft.
Toch zat hij daar, en was hij vastbesloten joden uit te roeien. Hoe zou jij dat zonder geweld oplossen? Dealtje maken?quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:01 schreef Megumi het volgende:
Ken je geschiedenis alweer. Als de andere mogenheden van die tijd Duitsland niet economisch aan de grond hadden gebracht dan was Hitler nooit aan de macht gekomen. Zij schiepen de voedingsbodem waar Hitler op kon groeien.
Dat ze spontaan zouden verdwijnen, geloof ik.quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:06 schreef Mwanatabu het volgende:
Destijds werden er van alle joden als geheel ook dingen verwacht.
Probeer je te zeggen dat je een goede relatie met je buren hebt OMDAT de kids ongelovig zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:32 schreef pdxnet96 het volgende:
Mijn buren zijn blij om in Nederland te zijn , en ik ben blij met mijn buren...
Hun kinderen zijn van Allah los, trouwens de mijne ook...
Hmmmm..
Het gaat om de leiders van de stroming waarop die debielen zich beroepen. Daarvan mag je wel wat meer verwachten dan stilzwijgen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Ze "quote" een artikel uit de telegraaf hoor...quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:33 schreef Youssef het volgende:
Er is heel makkelijk een antwoord op je eerwraak vraag te vinden, zoek het maar op in je Koran/Hadith/leerboeken. :![]()
Noem eens 2,4 leiders?quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat om de leiders van de stroming waarop die debielen zich beroepen. Daarvan mag je wel wat meer verwachten dan stilzwijgen.
Wie zijn die leiders dan?quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat om de leiders van de stroming waarop die debielen zich beroepen. Daarvan mag je wel wat meer verwachten dan stilzwijgen.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:27 schreef Re het volgende:
heeft Van Bijsterveldt al afstand genomen voor het verkrachten van jongetjes in de kerk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |