abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21900620
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:31 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Intro is een Chorus btw.

Nu hoor ik het idd...........maarrrrrrrrrrr "sorry voor het zeiken" dat is toch gewoon een Whammy?? Die gebruikt hij heel vaak, ook toen hij bij RATM zat.

Tenzij een octaver een synoniem is voor een whappy pedal??? Ik begin nu echt serieus aan mezelf te twijfelen. Ik heb ook een whammy op mijn Digitech zitten en daar kan je idd octaven mee instellen "met expressie pedaal". Ik versta namelijk onder een octaver.......een pedaal dat je sound doubled en vervolgens een ocraaf onder of boven je oorspronkelijke toon plakt.
Intro zit ook iets van een vibratoof tremmolo effect in, trouwens.

Bedoel je geen Harmonizer? Die kun je als het goed is ook nog instellen, welke 1e 2e of 8e (enz) toon hij uit de toonladder van de gekozen toonsoort pakt... Is een vet effect. Maar in die solo hoor je duidelijk de overgang tussen laag en hoog. Kan zijn dat het met een whammy pedaal gedaan is, maar met een octaver (als expressie dan, dus traploos) klinkt het hier bij mij hetzelfde.

Op mijn boss effectenketel doet ie gewoon de toon die je aanslaat 1 octaaf hoger, of 1 octaaf omlaag, traploos.

gezeken wordt hier niet, hier wordt lekker gediscussieerd en elkaar wat geleerd (poging dan he )

[ Bericht 1% gewijzigd door Ibanez op 12-09-2004 13:56:21 (gewoon daarom) ]
In The Presence Of Enemies!
pi_21900623
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat was volgens mij ook de traditionele Octaver (mn. de Boss stompbox is erg populair). Eigenlijk gewoon een pitchshifter die ze op intervallen van één of twee octaven vast hebben gezet natuurlijk
Gelukkig
pi_21901000
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:43 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Das een Harmonizer. Die kun je als het goed is ook nog instellen, welke 1e 2e of 8e (enz) toon hij uit de toonladder van de gekozen toonsoort pakt... Is een vet effect.

Maar in die solo hoor je duidelijk de overgang tussen laag en hoog. Kan zijn dat het met een whammy pedaal gedaan is, maar met een octaver (als expressie dan, dus traploos) klinkt het hier bij mij hetzelfde.

Op mijn boss effectenketel doet ie gewoon de toon die je aanslaat 1 octaaf hoger, of 1 octaaf omlaag, traploos.

gezeken wordt hier niet, hier wordt lekker gediscussieerd en elkaar wat geleerd (poging dan he )
Harmonizer zit er bij mij idd ook op. Met de genoemde mogelijkheiden. Ik gebruik hem nooit. Vandaar dat ik de octaver en harmonizer door elkaar heb gehaald.

Klopt dat is exact wat een whammy doet...........het intrappen en shiften van de ene toon naar de andere. Je kan deze ook instellen. Meestal zet ik die van mij op een octaaf. Ik kan hem net zogoed instellen op een terts of een kwint. Kan zijn dat je met een octaver hetzelfde effect kan krijgen als met een whammy. Wat ik al zei, ik maak nooit gebruik van dat soort effecten. Heel af en toe een whammy voor RATM covers. Maar dan heb ik het echt wel weer gehad met die ongein.

Traploos?????

zondag 12 september 2004 @ 14:33:16 #79
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_21901959
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:59 schreef tha_dark het volgende:
Mijn Gitaar:
[afbeelding]

(de blauwe dan) (Ibanez Gio Gsa60)
Ah, die zwarte is echt superb!
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_21902803
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:57 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Traploos?????

Traploos

Daar bedoel ik mee dat die toon omhoog en omlaag gaat, gelijk met het intrappen van de expressie pedaal zonder hakken erin
pi_21902916
quote:
Op zondag 12 september 2004 15:12 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Traploos

Daar bedoel ik mee dat die toon omhoog en omlaag gaat, gelijk met het intrappen van de expressie pedaal zonder hakken erin
Ahha..........nee okay.........nu snap ik het.
pi_21903638
quote:
Op zondag 12 september 2004 12:18 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Ik ga hem in Amersfoort halen.........dus reizen is het probleem niet.
Ik heb mijn PRS ook uit Belgie gehaald, dat was via Marktplaats. En daar vond ik het wel de moeite voor waard.

En er zijn altijd winkels of mensen die ze goedkoper hebben...........als ik me daar druk om moet gaan maken dan kan ik helemaal niets meer kopen. En ik ben gelukkig niet zo'n ontiegelijke hollander die stad en land afstruind voor een gitaar waarbij het benzine verbruik hoger is dan de prijs die ik uiteindelijk voor een gitaar moet betalen."ga btw met de trein".
Ja ok maar als je ff rondinformeerd en hem goedkoper vind kun je toch bij veel winkel met laagste prijsgarantie iets bereiken zonder te hoeven reizen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_21906751
Waar verkopen ze daisy chains? (zodat ik m'n 1amp adapter niet voor maar 1 effect kan gebruiken want dat is best nutteloos, dan heb ik 996miniamps die een beter lopen te wortel schieten in dat adaptertje)
feest
pi_21906857
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Waar verkopen ze daisy chains? (zodat ik m'n 1amp adapter niet voor maar 1 effect kan gebruiken want dat is best nutteloos, dan heb ik 996miniamps die een beter lopen te wortel schieten in dat adaptertje)
Bij elke betere muziekzaak! Kosten rond de 10-15 euro voor 5 aansluitingen. Let wel op, dat je adapter genoeg sterkte kan leveren.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_21907482
quote:
Op zondag 12 september 2004 15:57 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ja ok maar als je ff rondinformeerd en hem goedkoper vind kun je toch bij veel winkel met laagste prijsgarantie iets bereiken zonder te hoeven reizen.
Niet in regio Leiden. Den Haag zou in principe een optie wezen. Maar ook daar heb ik er geen kunnen vinden. Die ik er tof vond uitizien. En waarbij ik de service optimaal was.

Maar goed............lekker boeiend allemaal. Ik heb hem apart laten zetten. En ga hem dinsdag lekker ophalen. En de komende jaren van genieten.
pi_21911458
Hee, piepels!
Ik ben op dit moment bezig met de baspartijen uit te schrijven van enkele nummers van Brian Setzer. Deze noteer ik op dit moment nog gewoon in WORD, maar een simpel tab-progje zou handig zijn. Ik ken Bucket of Tab al, maar dat print niet geweldig uit.... Iemand een idee welk freeware progje ik hiervoor kan gebruiken?
Volgende optredens:
  zondag 12 september 2004 @ 22:31:15 #87
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21912769
Open een topic rooligan =)
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_21912974
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:31 schreef Prep2Fight het volgende:
Open een topic rooligan =)
De eerlijkheid gebied me te zeggen....... dat ik geen snars van jouw post begrijp
Volgende optredens:
  zondag 12 september 2004 @ 22:38:54 #89
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_21912980
quote:
Op zondag 12 september 2004 21:42 schreef Rooligan het volgende:
Hee, piepels!
Ik ben op dit moment bezig met de baspartijen uit te schrijven van enkele nummers van Brian Setzer. Deze noteer ik op dit moment nog gewoon in WORD, maar een simpel tab-progje zou handig zijn. Ik ken Bucket of Tab al, maar dat print niet geweldig uit.... Iemand een idee welk freeware progje ik hiervoor kan gebruiken?
Kan je niet gewoon Notepad gebruiken dan?
Dat doe ik altijd.
  zondag 12 september 2004 @ 22:44:29 #90
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21913134
quote:
Op zondag 12 september 2004 21:42 schreef Rooligan het volgende:
Hee, piepels!
Je zou powertab kunnen proberen, hoef je alleen je frets in te tekenen en dan de file exporteren naar een tekstdocument, heel handig!!

en het is gratis!
  zondag 12 september 2004 @ 22:46:16 #91
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21913178
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:38 schreef Rooligan het volgende:

[..]

De eerlijkheid gebied me te zeggen....... dat ik geen snars van jouw post begrijp
Laat maar :S
Tim's LastFM Charts
pi_21913264
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:46 schreef Prep2Fight het volgende:

Laat maar :S
OK
Volgende optredens:
pi_21913382
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:59 schreef tha_dark het volgende:
Mijn Gitaar:
[afbeelding]

(de blauwe dan) (Ibanez Gio Gsa60)
Ik heb er eentje die daar nogal op lijkt, een Ibanez SA160QM

Maar dan in het blauw, maar daar kan ik geen plaatje van vinden
  maandag 13 september 2004 @ 07:50:30 #94
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21917340
quote:
Op zondag 12 september 2004 09:29 schreef Gitarist het volgende:
De verkoper van die DeArmond heeft hem laten maken en wat bleek, er zat een draadje los in het niet werkende element. Nu doet hij het dus weer.

Nu is het volgende probleem, hoe komt ik aan zo'n slagplaat, want die heeft hij niet meer om de een of andere reden.
[afbeelding]
Het gaat hier om een slagplaat die niet vastgemonteerd is op het bovenblad, maar die "zweeft"
Het uiterlijk is zo mooi van deze gitaar =)
Tim's LastFM Charts
pi_21917359
ik zat te denken aan een variax...
hebben mensen daar nog meningen over? volgens mij die dinges 500, is nu 600 euro ofzo..
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
pi_21917389
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:56 schreef Spellbound het volgende:
hebben mensen daar nog meningen over? volgens mij die dinges 500, is nu 600 euro ofzo..
ff wachten op HIM
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 13 september 2004 @ 08:06:21 #97
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_21917407
quote:
Het schijnen hele goede gitaartjes te zijn. Maar het is natuurlijk niet 'echt' hetgeen de variax simuleert. Dus je hebt nooit de echte feel van het instrument dat er uit de speakers komt. Maar gewoon een goede all-rounder!
pi_21919399
quote:
Ik heb toch eens een demonstratie van dat apparaat gezien, bij ons in de guitarshop, maar mijn mond viel er toch van open, hoe trouw het geluid van dat ding is ivm de gitaar die digitaal nagebootst wordt.
pi_21919418
quote:
De Variax moet ik nog proberen, maar ik zit eigenlijk meer te wachten tot de acoustische variant wat in prijs daalt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 13 september 2004 @ 11:48:02 #100
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21920106
quote:
Op maandag 13 september 2004 08:02 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

ff wachten op HIM
en daar issie

Variax:

De variax is idd een heel mooi apparaat die andere gitaren nabootst, van akoestisch tot elektrisch en van banjo tot shaminsen! De variax draait op batterijen (8 stuks!) of via de powerunit die je erbij krijgt, een soort footswitch met lange kabel. Nu ook de Vetta 2 uit is (das een gitaarversterker) kun je ook de gitaar in de vetta 2 steken en dan is die self-powered via de gitaarkabel. De Variax is echter alleen met een draadloos systeem bespeelbaar in de batterij-mode omdat je dan geen adapter of gitaarkabel/vetta 2 nodig hebt.

Je hebt 3 soorten Variax:

de series 500: Dit is de eerste variax die wat op een soort strat lijkt. Deze zijn nu idd aan prijsdaling onderhevig aangezien er een nieuw mooier model op de markt is, nl de..............

Variax 700: De variax 700 is een mooie 500, want doet exaxt hetzelfde alleen ligt er mooi generfd en gewelfd hout op en en tremolo, waardoor deze er stukken mooier uitziet. De techniek is echter vrijwel hetzelfde.

Variax Acoustic: Dit is de meest geavanceerde variax. Waar de akoestische modellen van de 500 en 700 het toch net niet zo goed hadden als de elektrische (die echt magnifiek zijn) doet de acoustic alleen akoestische en exotische modellen die werkelijk perfect zijn! Behalve modellen kun je ook met 1 druk op de knop naar alternatieve tunings gaan en compressie en zelfs microfoonpositie en afstand gemodelleerd veranderen! Ideaal voor caponummers en alternatieve nummers want je hoeft dus helemaal niet om te stemmen!!!

Het grote voordeel van een variax is dat als je optredens hebt, je van strat nummers, naar akoestsische, naar les paul nummers kan gaan zonder je gitaar af te doen en om te wisselen!!

MAAR HET MOOISTE KOMT NOG!:

DE Variax workbench!

Dit is een computerprogramma/interface waaraan je je variax aan je computer kan aansluiten en zelf je eigen custom gitaar kan bouwen! kies je houtsoorten uit, je elementen, fretboard en noem het maar op en bouw je eigen signautre gitaar! ooit gedroomd van een Les paul met in de bridge een 500T, en in de neck een single coil, gedraaid, het kan allemaal!!! Ok kun je je variax 500 en 700 alternatieve stemmingen geven! zie: http://www.line6.com/variaxWorkbench/intro.html

mmmm ik lijk wel een verkoper voor line6 (ben zelf wel helemaal fan van line6 spullen!

meer info:

http://www.vettaville.nl

alle gitaren die gemodelleerd worden:

http://www.vettaville.nl/vvMatrix%20Guitars.htm

[ Bericht 3% gewijzigd door --H-I-M-- op 13-09-2004 11:56:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')