Intro zit ook iets van een vibratoof tremmolo effect in, trouwens.quote:Op zondag 12 september 2004 13:31 schreef Marczilla het volgende:
[..]
Intro is een Chorus btw.
Nu hoor ik het idd...........maarrrrrrrrrrr "sorry voor het zeiken" dat is toch gewoon een Whammy?? Die gebruikt hij heel vaak, ook toen hij bij RATM zat.![]()
Tenzij een octaver een synoniem is voor een whappy pedal??? Ik begin nu echt serieus aan mezelf te twijfelen. Ik heb ook een whammy op mijn Digitech zitten en daar kan je idd octaven mee instellen "met expressie pedaal". Ik versta namelijk onder een octaver.......een pedaal dat je sound doubled en vervolgens een ocraaf onder of boven je oorspronkelijke toon plakt.
Gelukkigquote:Op zondag 12 september 2004 13:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat was volgens mij ook de traditionele Octaver (mn. de Boss stompbox is erg populair). Eigenlijk gewoon een pitchshifter die ze op intervallen van één of twee octaven vast hebben gezet natuurlijk
Harmonizer zit er bij mij idd ook op. Met de genoemde mogelijkheiden. Ik gebruik hem nooit. Vandaar dat ik de octaver en harmonizer door elkaar heb gehaald.quote:Op zondag 12 september 2004 13:43 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Das een Harmonizer. Die kun je als het goed is ook nog instellen, welke 1e 2e of 8e (enz) toon hij uit de toonladder van de gekozen toonsoort pakt... Is een vet effect.
Maar in die solo hoor je duidelijk de overgang tussen laag en hoog. Kan zijn dat het met een whammy pedaal gedaan is, maar met een octaver (als expressie dan, dus traploos) klinkt het hier bij mij hetzelfde.
Op mijn boss effectenketel doet ie gewoon de toon die je aanslaat 1 octaaf hoger, of 1 octaaf omlaag, traploos.gezeken wordt hier niet, hier wordt lekker gediscussieerd en elkaar wat geleerd (poging dan he
)
Ah, die zwarte is echt superb!quote:Op zaterdag 11 september 2004 21:59 schreef tha_dark het volgende:
Mijn Gitaar:
[afbeelding]
(de blauwe dan)(Ibanez Gio Gsa60)
Traploosquote:Op zondag 12 september 2004 13:57 schreef Marczilla het volgende:
[..]
Traploos?????
![]()
Ahha..........nee okay.........nu snap ik het.quote:Op zondag 12 september 2004 15:12 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Traploos![]()
![]()
Daar bedoel ik mee dat die toon omhoog en omlaag gaat, gelijk met het intrappen van de expressie pedaalzonder hakken erin
![]()
Ja ok maar als je ff rondinformeerd en hem goedkoper vind kun je toch bij veel winkel met laagste prijsgarantie iets bereiken zonder te hoeven reizen.quote:Op zondag 12 september 2004 12:18 schreef Marczilla het volgende:
[..]
Ik ga hem in Amersfoort halen.........dus reizen is het probleem niet.![]()
Ik heb mijn PRS ook uit Belgie gehaald, dat was via Marktplaats. En daar vond ik het wel de moeite voor waard.
En er zijn altijd winkels of mensen die ze goedkoper hebben...........als ik me daar druk om moet gaan maken dan kan ik helemaal niets meer kopen. En ik ben gelukkig niet zo'n ontiegelijke hollander die stad en land afstruind voor een gitaar waarbij het benzine verbruik hoger is dan de prijs die ik uiteindelijk voor een gitaar moet betalen."ga btw met de trein".![]()
Bij elke betere muziekzaak! Kosten rond de 10-15 euro voor 5 aansluitingen. Let wel op, dat je adapter genoeg sterkte kan leveren.quote:Op zondag 12 september 2004 18:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Waar verkopen ze daisy chains? (zodat ik m'n 1amp adapter niet voor maar 1 effect kan gebruiken want dat is best nutteloos, dan heb ik 996miniamps die een beter lopen te wortel schieten in dat adaptertje)
Niet in regio Leiden. Den Haag zou in principe een optie wezen. Maar ook daar heb ik er geen kunnen vinden. Die ik er tof vond uitizien. En waarbij ik de service optimaal was.quote:Op zondag 12 september 2004 15:57 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ja ok maar als je ff rondinformeerd en hem goedkoper vind kun je toch bij veel winkel met laagste prijsgarantie iets bereiken zonder te hoeven reizen.
De eerlijkheid gebied me te zeggen....... dat ik geen snars van jouw post begrijpquote:Op zondag 12 september 2004 22:31 schreef Prep2Fight het volgende:
Open een topic rooligan =)
Kan je niet gewoon Notepad gebruiken dan?quote:Op zondag 12 september 2004 21:42 schreef Rooligan het volgende:
Hee, piepels!
Ik ben op dit moment bezig met de baspartijen uit te schrijven van enkele nummers van Brian Setzer. Deze noteer ik op dit moment nog gewoon in WORD, maar een simpel tab-progje zou handig zijn. Ik ken Bucket of Tab al, maar dat print niet geweldig uit.... Iemand een idee welk freeware progje ik hiervoor kan gebruiken?
Je zou powertab kunnen proberen, hoef je alleen je frets in te tekenen en dan de file exporteren naar een tekstdocument, heel handig!!quote:Op zondag 12 september 2004 21:42 schreef Rooligan het volgende:
Hee, piepels!
Ik ben op dit moment bezig met de baspartijen uit te schrijven van enkele nummers van Brian Setzer. Deze noteer ik op dit moment nog gewoon in WORD, maar een simpel tab-progje zou handig zijn. Ik ken Bucket of Tab al, maar dat print niet geweldig uit.... Iemand een idee welk freeware progje ik hiervoor kan gebruiken?
Laat maar :Squote:Op zondag 12 september 2004 22:38 schreef Rooligan het volgende:
[..]
De eerlijkheid gebied me te zeggen....... dat ik geen snars van jouw post begrijp
quote:Op zondag 12 september 2004 22:46 schreef Prep2Fight het volgende:
Laat maar :S
Ik heb er eentje die daar nogal op lijkt, een Ibanez SA160QMquote:Op zaterdag 11 september 2004 21:59 schreef tha_dark het volgende:
Mijn Gitaar:
[afbeelding]
(de blauwe dan)(Ibanez Gio Gsa60)
Het uiterlijk is zo mooi van deze gitaar =)quote:Op zondag 12 september 2004 09:29 schreef Gitarist het volgende:
De verkoper van die DeArmond heeft hem laten maken en wat bleek, er zat een draadje los in het niet werkende element. Nu doet hij het dus weer.
Nu is het volgende probleem, hoe komt ik aan zo'n slagplaat, want die heeft hij niet meer om de een of andere reden.
[afbeelding]
Het gaat hier om een slagplaat die niet vastgemonteerd is op het bovenblad, maar die "zweeft"
ff wachten op HIMquote:Op maandag 13 september 2004 07:56 schreef Spellbound het volgende:
ik zat te denken aan een variax...
hebben mensen daar nog meningen over? volgens mij die dinges 500, is nu 600 euro ofzo..
Het schijnen hele goede gitaartjes te zijn. Maar het is natuurlijk niet 'echt' hetgeen de variax simuleert. Dus je hebt nooit de echte feel van het instrument dat er uit de speakers komt. Maar gewoon een goede all-rounder!quote:Op maandag 13 september 2004 07:56 schreef Spellbound het volgende:
hebben mensen daar nog meningen over? volgens mij die dinges 500, is nu 600 euro ofzo..
Ik heb toch eens een demonstratie van dat apparaat gezien, bij ons in de guitarshop, maar mijn mond viel er toch van open, hoe trouw het geluid van dat ding is ivm de gitaar die digitaal nagebootst wordt.quote:Op maandag 13 september 2004 07:56 schreef Spellbound het volgende:
De Variax moet ik nog proberen, maar ik zit eigenlijk meer te wachten tot de acoustische variant wat in prijs daaltquote:Op maandag 13 september 2004 07:56 schreef Spellbound het volgende:
en daar issiequote:Op maandag 13 september 2004 08:02 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
ff wachten op HIM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |