abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4864760
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 07:58 schreef Roonaan het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Aha :S, ik zit nu in 3 atheneum, over hoeveel jaar moet ik in staat zijn zoiets te kunnen?
pi_4864793
quote:
Op woensdag 17 april 2002 18:25 schreef Keroppi het volgende:
Zo koekepan, dit keer heb ik een vraag waar geen exact antwoord op te geven is

Hoe kun je namelijk het beste een som aanpakken op een examen als je er echt niks van snapt. Je beheerst de stof wel redelijk maar om 1 of andere redenen zie je niet waar en hoe je moet beginnen.

Hoe voorkom je dan dat je gaat panieken en richting een black-out gaat?

Dat heb ik dit jaar eigelijk te veel meegemaakt, gelukkig heeft de leraar mij er 1 keer "uitgehaald" toen ik niet meer wist hoe je een kwadratische formule (3 term) moest oplossen... Maar je moet gewoon naar de volgende vraag gaan die je wel snapt, en als dat neit werkt moet je gewoon maar wat relaxed gana schrijven en rekenen over die som en als je geluk hebt komt het in 1 keer weer naar boven.
pi_6121726
Goed, omdat I.R.Baboon hier de scepter zwaait open ik wederom de deuren van het eeuwig saffieren paleis der wiskunde, en ontsluit haar geheimen.

Roept U maar weer.

Wittgenstein
pi_6121734
Koekepan, wat is de primitieve van sin(x)/x?
If you're a thought, you will want me to think that it's kind of a shame 'cause whenever you eat raisins with a little grace you think of her. And of some elegance. By the way, her heart's like crazy paving upside down and back to front
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 15:22:09 #130
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6121735
Wat is het grootste priemgetal?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6121750
Nou, dat is een lastige vraag, RaininGirl! De primitieve van sin(x)/x is niet zo één-twee-drie uit te drukken in alledaagse huis-tuin-en-keuken-functies. Daarom hebben heel knappe mensen er iets op bedacht. Ze noemen de primitieve Si(x). Zonder dus verder te weten hoe ze die moeten uitrekenen, maar je moet toch wat.
Wittgenstein
pi_6121752
Dank je wel, Koekepan!
If you're a thought, you will want me to think that it's kind of a shame 'cause whenever you eat raisins with a little grace you think of her. And of some elegance. By the way, her heart's like crazy paving upside down and back to front
pi_6121780
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat is het grootste priemgetal?
Een aardige vraag, I.R.Baboon. Zoals Euclides ons reeds demonstreerde, bestaat er niet zoiets als een grootste priemgetal. Maar voor praktische doeleinden voldoet 1257787 uitstekend. .
Wittgenstein
pi_6121792
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 15:26 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Een aardige vraag, I.R.Baboon. Zoals Euclides ons reeds demonstreerde, bestaat er niet zoiets als een grootste priemgetal. Maar voor praktische doeleinden voldoet 1257787 uitstekend. .

Kan één of andere untermoderator deze post verwijderen? Er staat geen posticon boven.
Wittgenstein
pi_6266647
puzzle.dse.nl/complex/index_nl.html#ladder_alley

Of:

http://puzzle.dse.nl/index_nl.html

He who asks is a fool for 5 minutes, but he who does not ask is a fool forever. ++Chinese Proverb++
pi_6273146
Hoeveel irreducibele representaties van een eindige groep (op conjugatie na) zijn er?
pi_6273478
quote:
Op woensdag 17 april 2002 11:12 schreef Cambridge het volgende:
Vraagje: Wat zijn de regels bij het eenvoudiger schrijven van breuken opgeteld/afgetrokken?

Dus bijvoorbeeld: (1/x2) - (1/x4) (Het moet dus wel een breuk blijven.)

Thnx in advance.

Noemers gelijknamig maken en dan optellen/aftrekken.
He who asks is a fool for 5 minutes, but he who does not ask is a fool forever. ++Chinese Proverb++
pi_6997887
Het komt bijna niet voor, maar je kunt nog lachen met Calculus:

Laat N de grootst mogelijke integer zijn
Omdat 1 een positieve integer is: N is groter of gelijk aan 1
Omdat N^2 een positieve integer is, kan ie nooit grote zijn dan de grootst mogelijke integer
Daarom N^2 is kleiner of gelijk aan N, en dus N^2 - N is kleiner of gelijk aan 0
Dus N(N-1) is kleiner of gelijk aan 0 ----> N-1 is kleiner of gelijk aan 0
Daarom: N is kleiner of gelijk aan 0
We weten al dat N groter of gelijk aan 0 is dus N=1
De grootste positieve integer is dus 1

hehehe, welke fout wordt er hier gemaakt?

You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot, happy christmas your arse, I pray God it's our last...
pi_7768323
(6/X) = 5-(1/2)X

Wie kan deze oplossen, gelijkstellen aan 0 kan ik nog wel, maar dan..?

pi_7768693
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 23:44 schreef IntelliEye het volgende:
(6/X) = 5-(1/2)X

Wie kan deze oplossen, gelijkstellen aan 0 kan ik nog wel, maar dan..?

haal 1/(2x) buiten haakjes, dan krijg je
1/(2x) * ( x^2 - 10x + 12 ) = 0
De eerste factor is altijd ongelijk aan 0 de tweede levert
( x - 5 ) ^2 - 25 = -12
x - 5 = +/- wortel( 13 )
x = 5 +/- wortel( 13 )

Misschien heb ik een rekenfout ergens gemaakt, maar dat mag je zelf uitzoeken.

pi_7768765
Er staat (1/2)X, oftewel een half keer X of 0.5 x X, snapt u?
pi_7768903
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 00:04 schreef IntelliEye het volgende:
Er staat (1/2)X, oftewel een half keer X of 0.5 x X, snapt u?
Inderdaad, dat snap ik, maar u heeft er blijkbaar nog moeite mee. U heeft blijkbaar nog niet de elementaire reken operaties onder de knie. Ik stel voor dat u nog eens goed u best erop doet.
Ik zal het voor de (1/2)x voor doen, zodat u mij slaafs na kunt doen.
(1/2)x = (1/2) x^2/x = (1/(2x)) x^2.
Indien u het zelfde doet voor de overige termen, zal u een wonder geopenbaard worden dat met gemak het wenen van het mariabeeld overtreft.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:36:14 #143
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7823623
quote:
Op donderdag 7 maart 2002 13:00 schreef DaMSWer het volgende:
waarom is een circel 360 graden?
Heeft te maken denk ik met het aantal dagen van een jaar.
Dit is gemiddeld 360 dagen over een hele lange periode.

D.w.z. 360 tollen om de zon; 1 graad = 1 dag

In Mesopotamie ca 5000 jaar geleden was dit cirkel-indelen al zo.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 10 januari 2003 @ 20:53:37 #144
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7827662
k komt een leuke: De verontreiniging V door uitlaatgassen op een weg hangt af van het aantal auto's A dat per minuut passeert en van de windsnelheid w in meter per seconde. Onderzoek leverde de formule
V = -0,35 Aw + 8,4 A op, waarin V een maat is voor de verontreiniging, A in het interval [10,100] en w in [0,20] ligt.

Nu de opgaven:
Op een dag meet men op de N328 een windsnelheid van 18 m/s en V=84. Hoeveel auto's passeren er per minuut?

De dag ervoor passeerden 75 auto's per minuut en was V = 160.
Wat was die dag de windsnelheid?

Op de N214 passeren 60 auto's per minuut. Welk verband bestaat er tussen V en w?

pi_7830903
k komt een leuke: De verontreiniging V door uitlaatgassen op een weg hangt af van het aantal auto's A dat per minuut passeert en van de windsnelheid w in meter per seconde. Onderzoek leverde de formule
V = -0,35 Aw + 8,4 A op, waarin V een maat is voor de verontreiniging, A in het interval [10,100] en w in [0,20] ligt.
Nu de opgaven:

Op een dag meet men op de N328 een windsnelheid van 18 m/s en V=84. Hoeveel auto's passeren er per minuut?

84= -0,35*A*18 + 8,4A
84=2,1A
A=40

De dag ervoor passeerden 75 auto's per minuut en was V = 160.
Wat was die dag de windsnelheid?

160= -0,35*75*w + 8,4*75
160=-13,75w + 630
-470=-13,75w
w=34,18

Op de N214 passeren 60 auto's per minuut. Welk verband bestaat er tussen V en w?

V=-21w + 504 ofwel w=(V-504)/-21.

Volgens mij zijn ze een beetje simpel. Of denk ik dat maar? Alleen die verbanden snap ik nooit zo precies....

Ik zal morgen wel eens een leuke inscannen

pi_7852815
oke,
ik ga ook eens een vraag stellen

Ik vraag me af welke invloed de keuze van een populatie heeft op het normaal verdeeld zijn.

1)Kan iemand mij uitleggen wat precies de wiskundige verklaring is voor het feit dat een populatie van 50 basketballers en 50 jockeys NIET normaal verdeeld is, en een populatie van 100 willekeurig gekozen Nederlandse mannen wel?

Ik snap in theorie wel waarom het zo is (basketballers/jockeys= 2 uitersten qua lengte enz. enz.) Maar, wat is nu de wiskundige verklaring hierachter?

2)kan ik zeggen dat bij een populatie met alleen maar basketballers de kans kleiner is dat de populatie normaal verdeeld is, omdat dit een hoge smalle normaalkromme geeft, en de vuistregels van de normale verdeling (68% int midden enzo) dus moeilijker te handhaven zijn dan bij bv. een willekeurig gekozen groep (veel bredere en lager normaalkromme)?

Nouja hopelijk weet iemand het...

Pittige tijden!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 15:49:35 #147
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7892758
Wat is de oppervlakte van een 11 dimensionale bol met straal 1 ?
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7892792
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:49 schreef M.ALTA het volgende:
Wat is de oppervlakte van een 11 dimensionale bol met straal 1 ?
11de dimensie... Waarschijnlijk bestaat dat niet eens. Maar het antwoord is 1, wat je ook gaat vragen... het antwoord voor jou is 1.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 15:52:38 #149
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7892844
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:50 schreef Miesjel het volgende:

[..]

11de dimensie... Waarschijnlijk bestaat dat niet eens. Maar het antwoord is 1, wat je ook gaat vragen... het antwoord voor jou is 1.

Jij leraar wiskunde ? Dat geloof ik niet.

Om te beginnen wat is de oppervlakte dan van een 3-dimensionale bol met straal 1 ?

pi_7892912
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:52 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Jij leraar wiskunde ? Dat geloof ik niet.

Om te beginnen wat is de oppervlakte dan van een 3-dimensionale bol met straal 1 ?

4Pi ongeveer 12.5664
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')