abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_21826430
SInds enige tijd woont mijn oudste broer in deze mooie stad. Enigzins onbekend bij ons Nederlanders, zoals wel meer Duitse steden realtief onbekend zijn.

Ik ben er begin van het jaar geweest. Het is echt een hele mooie stad (2de na Berlijn), met veel water, mooie gebouwen en veel te beleven.

Zo heb je midden in de binnenstad een meer (de (binnen)Alster):
klik
Dit is het kleine gedeelte in stand gehouden door een sluis. Hieraan vast heb je nog de Alster zelf. Een schitterend gebied, met veel groen en prachtige huizen. Soms zelfs paleizen. Hamburg is de stad met de rijkste inwoners van Duitsland.

Het mooie stadhuis:



Naast een mooi stadscentrum zijn er nog vele andere attracties in Hamburg, zoals de Speicherstadt. Een stuk aan het water waar vroeger de specerijen, tapijten en dergleijke werden opgeslagen.


Naast de de Speicherstadt heb je de grote haven van Hamburg. Erg indrukwekkend. Er zijn genoeg mogelijkheden om een rondvaart door de haven te maken. Deze duren ongeveer een uur en zijn heel erg leuk om mee te maken.
Haven:
klik

Vanuit de haven is het niet ver naar de bekendste en beruchste buurt van Hamburg. Bekend om twee dingen. De club FC: St. Pauli (Stadion Am Millerntor) en de uitgaansbuurt in deze wijk, de Reeperbahn. De Wallen van Duitsland.
klik
In deze straat zijn ook the Beatles bekend geworden. Hier is het in het weekend altijd afgeladen vol, vooral met toeristen. Het is zeer leuk om mee te maken.

Een van de vele parken in Hamburg. Planten en Blomen genoemd. Op de achtergrond is de televisietoren van Hamburg te zien.
klik

In Hamburg is altijd wel wat te doen. Bekende voorstelllingen zoals the Lion King, Hamburg Dungeon, Tanz mit den Vampire. Maar ook kleine dingen. Je hoeft je zeker niet te vervelen in deze stad. In de Herfstvakantie vlieg ik er weer naar toe.

Als laatste nog het mascotte van de stad, Hans Hummel. Overal in de stad zie je beelden van deze man.





[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 06-03-2006 21:09:13 ]
Stop rockin' the boat.
pi_21829944
Ziet er allemaal leuk uit, maar ik krijg uit de foto;s niet echt de indruk dat de stad echt leeft... De enige foto waar mensen op staan zou in motherfucking helmond genomen kunnen zijjn.
En was het niet Hansestadt Hamburg?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21841442
kijk.. ik woon zelf in het stadje Zeven zo ong 50 km onder hamburg... dus ik ben daar al heel wat keren geweest.

Hamburg is zeker een mooie stad veel gezellige winkelstraatjes, leuke uitgaans mogelijk heden

De ouders van een klasgenoot, die hebben daar een restaurant geopent.. "De Amsterdammer"

misschien dat je die toevallig gezien hebt.. ( kans is klein i know ) mja, zou wel toevallig zijn.
Hansenstadt Hamburg ist ja ganz geil ne !
  maandag 22 november 2004 @ 15:10:59 #4
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_23492406
Oud en nieuw gaan we dit jaar dus in Hamburg vieren !!!

Op het lijstje staan oa.
- www.christiansens.de Playboys cocktailbar van het jaar in Dld.
- www.cremon.de
- www.indochine.com.sg/germany.html
  maandag 22 november 2004 @ 15:14:57 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_23492527
Ik wil eigenlijk komend voorjaar met een paar vrienden naar Hamburg. Nu moeten ze het nog met me eens zijn dat Hamburg een leuke stad is om eens naartoe te gaan.

Het lijkt mij in ieder geval een leuke en mooie stad. En ik wil graag weer eens op vakantie.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_23495307
Hamburg is zeker de moeite waard. Alles wat je wilt in een grote stad.
Stop rockin' the boat.
pi_29159520
Zo net weer terug uit deze leuke stad in Noord- Duitsland. Hoe het was, vraag je? Nou dit heb ik net in de trein terug even zitten typen. Tussen haakjes staan de prijzen vermeld, om je een idee te geven van wat een paar daagjes Hamburg nou kosten.

Dag 1
Treinkaartje en hoelreservering, paspoort, reisplan, wat te lezen, kleding en ook nog die plattegrond van Hamburg die ik in Riga had gekregen... toiletspullen erbij en binnen 10 minuten is mijn tas weer ingepakt en zit ik op zondagochtend 7.05 op de fiets naar het station. Het is erg stil op de weg en binnen 20 minuten sta ik voor de kaartautomaat voor een enkeltje Nieuweschans - Leer (EUR7,80).

Om 11.15 heb ik dat kaartje dan ook echt nodig als ik in de trein naar Duitsland stap. Net als in de trein naar Berlijn drie weken terug, is er hier ook paspoortcontrole in de trein.

Aangekomen in Leer koop ik een kaartje naar Hamburg (36,50) inclusief zitplaatsreservering (1,50). Ik loop een rondje het centrum, dat groter is dan verwacht. De verschillende terrasjes zijn bezet door mensen die zijn gaan fietsen met dit mooie weer.

Dat Leer niet zomaar een plaats is op de wereld blijkt hier wel uit:



Terug op het station kom ik in een echte vakantiestemming als ik de mensen op het perron zie.
Treinreizen in Duitsland geeft altijd een bepaald reisgevoel; van mensen in de velden bij Weener die naar de trein zwaaien, tot de vader die door zijn dochter op de trein in Oldenburg gezet wordt en enthousiast uitgezwaaid wordt.

Op het station koop ik nog een ADAC reisgids voor Hamburg (4,95) en een Duits tijdschrift over stedenreizen.

De plaatsreservering voor de eerste trein naar Bremen, bleek niet echt noodzakelijk, maar voor het tweede deel des te meer. Net toen het me begon op te vallen dat de reis wel erg voorspoedig verliep, kreeg ik bij de overstap in Bremen te horen dat de trein naar Hamburg 20 minuten vertraging zou hebben. Dat was een voordeel, want zo had ik op het station tijd voor een ijsthee met apfelstrudel (3,10). De apfelstrudel bleek een goede vervanging voor een complete lunch en precies op tijd ben ik klaar om de vertraagde trein te halen.

Na iemand van mijn gereserveerde plaats verdreven te hebben verloopt de reis verder zonder problemen. Nou ja, voor mij dan, want mensen die geen eigen muziek hadden meegenomen, werden getrakteerd op het gezang van een elftal Duitse jongeren. Ik zet 'Juli' iets harder en merk te laat dat er ook een ijsverkoper in de trein langskomt.

Het hotel (104,00) blijkt iets verder te zijn dan de 10 minuten lopen volgens de website, maar de vriendelijkheid waarmee ik ontvangen wordt maakt veel goed. De kamer is klein, maar het ontbreekt aan niets, ook niet aan uitzicht op een stukje moderne architectuur.


Uitzicht:Berliner Bogen van de Iraanse architect Teherani, gebouwd boven een waterbekken

Voordat ik naar mijn afspraak ga, loop ik nog even langs de Deichtorhallen. Deze hallen nabij het centraal station zijn in gebruik als verschillende musea, waaronder één over fotografie. Helaas gaat die al om 18.00 dicht, dus houd ik de zeven euro entreeprijs op zak.

Daarna neem ik de S-bahn naar Harburg om daar de rest van de avond door te brengen op onder andere een strand aan de haven.

Dag 2
Na een ochtendje lezingen staat het verkennen van de stad op het programma. Te beginnen met een rondvaart door de haven. Een tocht langs bruggen, containers en schepen. En tegen alle verwachtingen in schijnt ook de zon nog.



En na de rondvaart een rondje lopen door de stad. Een stukje van Hafencity en vervolgens de binnenstad wel te verstaan, want Hamburg is een grote stad; zo groot dat we toch bijna vier uur nodig hebben om alleen maar sightseeing te doen in de binnenstad. De route loopt van Landungsbrucke naar ...fleet, naar Speicherstadt, Kesselhaus en Chilehaus, waar we even pauzeren op een terrasje voor koffie (0,80) en koek (1,40).
Weiter geht's langs Rathaus, Alsterufer en St. Michaelis. Natuurlijk kon ook een snel bezoek aan de Imbiss niet ontbreken voor een Riesencurrywurst (2,20).


Speicherstadt

Aan het eind van de stadstour wacht ons een barbeque naast Kaispeucher A. Dit voormalige pakhuis moet dé landmark van Hamburg gaan worden door er een muziektheater bovenop te gaan bouwen en het huidige dak te gaan gebruiken als openbaar plein met uitzicht over de stad. Als het gebouwd is, dan moet het net zo beroemd zijn als the Sydney Opera House, aldus de stadsplanoloog.

De weergoden blijven ons gunstig gestemd en het blijft nog lang onrustig in de anders zo stille haven.

Dag 3
De volgende dag geniet ik wederom van een zeer uitgebreid ontbijt (incl.) en begeef mij weer naar de universiteit voor nog een paar lezingen. Daarna volgt het afscheid van de rest (onbetaalbaar) die nog een paar dagen verder gaan met excursies en workshops.

Alvorens in de trein (39,00) te stappen ga ik nog even Duits lunchen; Zigeunerschnitzel (5,00) en een dunkles Weizen (2,50). Ik loop nog wat rond op de dvd-afdeling (42,98) en koop nog wat te eten voor onderweg (3,40).

Om 17.30 stap ik in de trein die precies op tijd om 17.46 volledig vol vertrekt. En ruim 5,5 uur later stap ik uit in Rotterdam.



Conclusie
Hamburg is een stad met een rijk verleden van handel en industrie. De laatste jaren is het de populairste stad voor Duitsers geworden om te wonen, maar ook een stad met een bepaalde stijl waarmee zij zich onderscheid van de andere grote Europese steden.

In de stad kun je je best een paar dagen vermaken. Er zijn een aantal musea, je kan een havenrondvaart maken en op elk terras is het goed mensen kijken.

Eten en drinken is goed betaalbaar, zelfs op de meer toeristische plekken betaal je in vergelijk minder dan in Nederland. Uiteraard heeft Hamburg ook een rijke biertraditie, maar het meest bijzondere is wel de Starbucks kopie genaamd Balzac Coffee. Ze zijn te vinden op vrijwel elke straathoek en zitten vol met jonge en/of 'trendy' mensen.

Uit eerdere ervaringen kan ik zeggen dat de stad ook een rijk nachtleven heeft. Alles van techno tot salsa en van loungebar tot hardrock café is er te vinden. Hamburg mist dan wel de historie van een stad als Berlijn en een groot festival als in München, maar is zeker een bezoek waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 27-07-2005 13:29:17 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 10:52:13 #8
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29227175
Je kunt trouwens ook een oude russische onderzeëer bezoeken in Hamburg:



Stond een artikel over in de Spiegel.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29227296
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:52 schreef Litman het volgende:
Je kunt trouwens ook een oude russische onderzeëer bezoeken in Hamburg:

[afbeelding]

Stond een artikel over in de Spiegel.
Ja, heb ik ook gezien, maar die ligt wel een eindje lopen vanaf het centrum... misschien gaat er nog wel een waterbus naar toe.
pi_29228523
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:43 schreef DutchTrain het volgende:
Tussen haakjes staan de prijzen vermeld, om je een idee te geven van wat een paar daagjes Hamburg nou kosten.
Goed idee!

Gaan er geen rechtstreekse treinen naar Hamburg?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2005 11:34:32 ]
pi_29228761
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:34 schreef k_man het volgende:

Gaan er geen rechtstreekse treinen naar Hamburg?
Nee, minimaal 1 keer overstappen, ofwel in Dusseldorf, dan wel in Osnabrück. Maar dat sluit goed op elkaar aan.

Via Leer is natuurlijk ook leuk en avontuurlijk

Vroeger reed er nog de internationale trein van Hoofddorp naar Kopenhagen, maar dat is al heel lang geleden. (uit de tijd van de rechtstreekse trein Hoek van Holland - Moskou enzo)
pi_29228872
LOL @ TT

Wonen d'r veel Hansen in Hamburg

Het is een Hanze-stad (zoals Deventer, Kampen ed.) in het Duitse vast geschreven als Hanse
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_29228941
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:44 schreef lurf_doctor het volgende:
LOL @ TT

Wonen d'r veel Hansen in Hamburg
ja, Hans Wurst
pi_30953082
Dank je wel Dutchtrain. Ik ben van plan om binnenkort een vriend te bezoeken in Hamburg en een weekendje de stad daar te verkennen in combinatie met een wedstrijdje HSV. Als ik je verslag zo een beetje lees is het best een gave stad
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_35023054
Binnenkort werd een paar maanden later, maar als alles goed gaat, ga ik 24 februari die kant op. Ik zit nu alleen nog een beetje te kloten met de treinkaartjes. Kan ik in Enschede een kaartje kopen voor Hamburg of moet ik dat van te voren reserveren. De site van de Deutsche bahn is ook niet echt duidelijk daar in. En hoeveel kost het totaal (heen en terug met de trein). Bij vooraat dank

ontopic: Ik heb er best zin aan
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_35032134
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:38 schreef Terreros85 het volgende:
Binnenkort werd een paar maanden later, maar als alles goed gaat, ga ik 24 februari die kant op. Ik zit nu alleen nog een beetje te kloten met de treinkaartjes. Kan ik in Enschede een kaartje kopen voor Hamburg of moet ik dat van te voren reserveren. De site van de Deutsche bahn is ook niet echt duidelijk daar in. En hoeveel kost het totaal (heen en terug met de trein). Bij vooraat dank

ontopic: Ik heb er best zin aan
Voor de duitse treinplanner http://bahn.hafas.de moet je opstapplaatsen van de internationale trein invoeren, dus Hengelo ipv Enschede. Dan kun je direct zien hoeveel je kaartje gaat kosten.
Zo te zien zijn er geen aanbiedingen op het moment en kost een enkeltje je ongeveer 60 euro.

Je kan naar Hamburg een kaartje aan het loket van NS internationaal kopen of uit de kaartautomaat.

Vooraf reserveren is aan te raden, maar niet verplicht. Je moet dan wel in Duitsland even opletten waar je in de trein mag / kan zitten. Dat staat op de schermpjes boven de stoelen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:06:24 #17
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49687298
even een flinke kick: Pinksteren dus 3 dagen/nachten in Hamburg!!!
pi_49983045
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:06 schreef travelman het volgende:
even een flinke kick: Pinksteren dus 3 dagen/nachten in Hamburg!!!
En... hoe is het bevallen?

*was nog even in Hamburg met de Hafengeburtstag, leuk feestje, maar niet heel erg bijzonder. Eigenlijk meer een grote kermis en eet en drink festijn met wat vuurwerk aan het eind, dan dat je echt wat van de haven ziet. Heel anders dan hier in Rotterdam dus.

Wel was de 'Alternative Hafengeburtstag' - een door krakers opgezet feestje wel grappig. Ook een zaterdagavond uitgaan in Hamburg was weer zeer bijzonder.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:05:43 #19
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_49983227
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En... hoe is het bevallen?

*was nog even in Hamburg met de Hafengeburtstag, leuk feestje, maar niet heel erg bijzonder. Eigenlijk meer een grote kermis en eet en drink festijn met wat vuurwerk aan het eind, dan dat je echt wat van de haven ziet. Heel anders dan hier in Rotterdam dus.

Wel was de 'Alternative Hafengeburtstag' - een door krakers opgezet feestje wel grappig. Ook een zaterdagavond uitgaan in Hamburg was weer zeer bijzonder.
Het was weer super: geweldig uitgaan, leuke mensen, lekker eten&drinken in een wereldstad!!!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:47:16 #20
320136 Minister_Magier
Ik ben de weg en de waarheid
pi_87217891
[quote][b]Op woensdag 27 juli 2005 01:43 schreef
Dat Leer niet zomaar een plaats is op de wereld blijkt hier wel uit:

[ afbeelding ]

Uit dat plaatje? even groot als Dokkum ongeveer. weinig inwoners, ik wil morgen met de trein maar heb sterk mijn twijfels over Leer
we communiceren op meerdere niveaus
pi_87223430
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:47 schreef Minister_Magier het volgende:
[quote][b]Op woensdag 27 juli 2005 01:43 schreef
Dat Leer niet zomaar een plaats is op de wereld blijkt hier wel uit:

[ afbeelding ]

Uit dat plaatje? even groot als Dokkum ongeveer. weinig inwoners, ik wil morgen met de trein maar heb sterk mijn twijfels over Leer
Het is niet zo groot nee :N

Het ging ook meer om de reclame links ;)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:55:20 #22
320136 Minister_Magier
Ik ben de weg en de waarheid
pi_87223903
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



Het is niet zo groot nee :N

Het ging ook meer om de reclame links ;)
Oké, ik heb een dagkaartje van de AH, ik kan naar Amsterdam, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, maar ik heb toch besloten om naar Leer te gaan. Ik ga daar ff checken, toch wel ff geining in Duitsland, Amsterdam ben ik best vaak geweest, ik weet anders ook niet wat ik met dat treinkaartje moet doen.
we communiceren op meerdere niveaus
pi_88723398
Ik zit te kijken voor een weekendje Hamburg.
4 uur rijden vanaf huis.
Vrijdag rond 17 uur weg en zondag Rond 18 uur weer weg.

We willen stad beetje verkennen, lekker eten en winkelen.
Is Hamburg dan een leuke stad? Of hebben jullie andere tips?
  zondag 8 juli 2012 @ 23:56:57 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_113952471
Ik ga in augustus een weekend naar Hamburg, even dit topic doorlezen.

Nog tips van mensen die er onlangs geweest zijn?
pi_115871562
Volgende week woensdag een dagje Hamburg.
Iemand aanraders? :)
pi_115892356
Zeker doen: http://www.miniatur-wunderland.de
in Speicherstadt
Een kromme lijn is ook een lijn.
pi_115904996
En een tour door het stadhuis, rondvaart door de haven en uiteraard 's avonds naar de reeperbahn.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 22:57:06 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150335594
*kick* ik ga met Pasen met 3 vriendinnen naar Hamburg *O* nog tips voor leuks wijkjes, hippe winkeltjes en leuke barretjes? Liefst een beetje alternatief :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_150341666
Alterntieve wijken.
Schanzenviertel, 'linkse' wijk met veel alternatieve winkels, barretjes etc.
St. Pauli, vooral het gedeelte vanaf de Reeperbahn naar het Schanzenviertel

Goede cocktail bars:
- Ciu, aan de Binnen-Alster
- Le Lion, beste cocktails
- 20UP, goede cocktails en uitzicht over de haven.
Stop rockin' the boat.
pi_150341952
Door de grote concurrentie tussen easyJet en Germanwings is het nu ook erg goedkoop om met het vliegtuig naar Hamburg te gaan. Enkeltjes beginnen bij zo'n ¤20.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 10:41:21 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150344852
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 06:44 schreef bassieVL het volgende:
Alterntieve wijken.
Schanzenviertel, 'linkse' wijk met veel alternatieve winkels, barretjes etc.
St. Pauli, vooral het gedeelte vanaf de Reeperbahn naar het Schanzenviertel

Goede cocktail bars:
- Ciu, aan de Binnen-Alster
- Le Lion, beste cocktails
- 20UP, goede cocktails en uitzicht over de haven.
we hebben een appartement in Schanzenviertel ^O^ Bedankt voor de tips!

We gaan met de auto thetallguy, zolang vliegen niet noodzakelijk is krijg je mij geen vliegtuig in :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 23:21:27 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151316204
Morgen naar Hamburg, dikke zin in *O* Ik zal wel even laten weten hoe het was :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 10 januari 2016 @ 11:36:09 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_158979906
Kick. Ik ga op 13 februari met mijn O+.

Dus naarstig op zoek naar tips aangaande Reeperbahn, ik wil een lapdance of table dance (LOL, nog nooit zoiets gedaan). Dollhouse blijkbaar de bekendste club? Maar betekent dat automatisch dat je afgezet wordt :') .

Verder nog iets romantisch op Valentijnsdag (misschien juist wel Reeperbahn op die dag, ik neem aan dat er op ingespeeld wordt?).
Dagje shoppen me thinks! Tips welkom.
En dan nog culturele dingetjes natuurlijk, warehouse district, is dat U boot museum leuk? Nog nooit in een onderzeeer geweest.
Resistance is futile.
  zondag 10 januari 2016 @ 11:36:35 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_158979913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:21 schreef MaJo het volgende:
Morgen naar Hamburg, dikke zin in *O* Ik zal wel even laten weten hoe het was :s)
Hoe was het?
Resistance is futile.
  zondag 10 januari 2016 @ 11:44:09 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_158980031
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 07:55 schreef Thetallguy het volgende:
Door de grote concurrentie tussen easyJet en Germanwings is het nu ook erg goedkoop om met het vliegtuig naar Hamburg te gaan. Enkeltjes beginnen bij zo'n ¤20.
En dit is nog steeds het geval. Vanuit het Oosten des lands ben je meer kwijt aan de trein/auto naar Schiphol dan het vliegticket momenteel.

In mijn geval: 5 uur reistijd vanuit Zutphen voor ¤78 2 personen enkeltje.

Of ¤40 naar Schiphol 2 personen enkeltje + ¤40 vliegtickets.
Reistijd naar Schiphol zo'n 2 uur, inchecken en mogelijke NS vertraging incalculeren dus al met al ook zo'n 5 uur.

Maar ik laat mijn lieve moekie naar Hengelo rijden want dan is het nog maar 4 uur reizen.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:08:40 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158984796
quote:
6s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe was het?
Goeie kick :D Heb dus nooit meer een verslagje gedaan :@

Ik vond Hamburg erg leuk! Was er met drie vriendinnen dus het was echt een combi van sightseeing, stappen en cultuur opsnuiven. De Reeperbahn moet je zeker heen maar vond de omgeving als uitgaansgebied wat suf. Allemaal van die danskroegen met loungekroegen. Ik denk dat een grote club dan leuker is maar ik kreeg mijn vriendinnen helaas niet mee -O-

De omgeving van de haven vond ik zelf het tofst. Oude pakhuizen met daarin weer allemaal nieuwe winkeltjes en enzo, erg tof!

Daarnaast vond ik Altona-Altstadt de leukste buurt met veel kroegjes en restaurants, op loopafstand van de Reeperbahn.

Een aanrader om te ontbijten is trouwens Cafe Klatsch. Daar krijg je een papiertje waarop je kunt aangeven wat je allemaal wil, dus welk type brood, welk beleg, wat voor extra's, wat voor drinken enz. Erg leuk tentje waar we zeer uitgebreid hebben ontbeten.

Wij hadden een appartement via Airbnb, ook dat is goed bevallen! Tegen de wijk Altona aan dus we hebben alles lopend kunnen doen ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 11 januari 2016 @ 21:29:26 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159025684
Kickerdekick.
Resistance is futile.
  maandag 11 januari 2016 @ 23:21:46 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159029650
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:29 schreef Seven. het volgende:
Kickerdekick.
Nieuwe vriend?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 00:36:40 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159031677
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nieuwe vriend?
Hoi Lien! :W
Uiteraard ;) met mijn vorige lief was een lapdance uit den boze :P .
Resistance is futile.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 00:37:40 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159031689
Zelfs Fok! was uit den boze :')
Resistance is futile.
pi_159157075
Ik ben in augustus een paar dagen in Hamburg geweest. Leuke stad hoor, genoeg te besteden en een mooie haven.
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:11:45 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159270062
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:04 schreef Calcio het volgende:
Ik ben in augustus een paar dagen in Hamburg geweest. Leuke stad hoor, genoeg te besteden en een mooie haven.
En wat zou je je mede-fokkers aanraden?
Resistance is futile.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 14:36:17 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159517095
Nog een kick. We hebben 25hours hotel geboekt maar number one in plaats van HafenCity. Iemand ervaring mee?
Resistance is futile.
pi_159772322
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:36 schreef Seven. het volgende:
Nog een kick. We hebben 25hours hotel geboekt maar number one in plaats van HafenCity. Iemand ervaring mee?
Als ik het zo op de kaart zie is de locatie van No1 wel echt een stuk minder. Hafencity leeft nog niet echt maar is wel een mooie wijk op een goede locatie.

quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

En wat zou je je mede-fokkers aanraden?
Met de oude Elbetunnel naar de overkant, in de 100 jaar oude lift autolift is het mooiste om af te dalen.
  woensdag 10 februari 2016 @ 00:06:31 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159796086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 02:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als ik het zo op de kaart zie is de locatie van No1 wel echt een stuk minder. Hafencity leeft nog niet echt maar is wel een mooie wijk op een goede locatie.

[..]

Met de oude Elbetunnel naar de overkant, in de 100 jaar oude lift autolift is het mooiste om af te dalen.

;( .

We maken er het beste maar van. Bedankt voor de Elbetunnel tip!
Resistance is futile.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:38:45 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159860163
Morgen gaan we, werkzaamheden tussen Hengelo en Bad Bentheim.
Naar nu blijkt, veel goedkoper om rechtstreeks op Deutsche Bahn te boeken!

Van Bad Bentheim naar Hamburg ¤48 voor 2 volwassenen, 2:45 in de trein. Van Zutphen naar Hengelo ongeveer ¤20 voor 2 personen, 36 minuten in de trein.

Van Zutphen naar Hamburg boeken op nsinternationaal.nl: ¤98 op zijn minst!
Resistance is futile.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:18:50 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159891186
Zo, goed aangekomen. Leuk hotel, zo op het eerste gezicht inderdaad een rustige buurt hier, maar mijn lief voelt zich niet lekker dus we gaan om de hoek een hapje eten en vroeg slapen.

Metro: piece of cake hier, alles goed aangegeven dus geen gezoek.
Hauptbahnhof: mooie perrons, kijk ff naar het dak, zo'n victoriaans gietijzeren structuur met bogen en noem maar op, was echt onder de indruk, maar heb ik iets gemist qua aankomsthal of zo?!
Hotel: 25 hours Number One: supermooie aankleding, soort van mix tussen retro en romantisch O+ , brandschoon, goed bed. Locatie iets minder maar wist ik van tevoren. Evengoed, nog geen 15 minuten van centraal station, 3 metrohaltes, 3 bushaltes. En het ligt heel dicht bij Altona, het is alleen allemaal net te ver om het loopafstand te noemen.
Resistance is futile.
pi_159891478
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:18 schreef Seven. het volgende:
Zo, goed aangekomen. Leuk hotel, zo op het eerste gezicht inderdaad een rustige buurt hier, maar mijn lief voelt zich niet lekker dus we gaan om de hoek een hapje eten en vroeg slapen.

Metro: piece of cake hier, alles goed aangegeven dus geen gezoek.
Hauptbahnhof: mooie perrons, kijk ff naar het dak, zo'n victoriaans gietijzeren structuur met bogen en noem maar op, was echt onder de indruk, maar heb ik iets gemist qua aankomsthal of zo?!
Hotel: 25 hours Number One: supermooie aankleding, soort van mix tussen retro en romantisch O+ , brandschoon, goed bed. Locatie iets minder maar wist ik van tevoren. Evengoed, nog geen 15 minuten van centraal station, 3 metrohaltes, 3 bushaltes. En het ligt heel dicht bij Altona, het is alleen allemaal net te ver om het loopafstand te noemen.
Veel plezier,

Hamburg leent zich ook uitstekend om op de fiets te verkennen, rondje Alster, Hafencity
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:29:21 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159891536
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Veel plezier,

Hamburg leent zich ook uitstekend om op de fiets te verkennen, rondje Alster, Hafencity
Thanks! Kun je ook zonder auto in de autolift? :@
Trouwens, mijn other half is niet zo'n held op de fiets merkte ik van de week toen we gingen fietsen in Zutphen :P :P.

[ Bericht 18% gewijzigd door Seven. op 13-02-2016 19:35:12 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:33:08 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159891666
Hier gaan we proberen een tafeltje te krijgen want dit is nog geen minuut lopen:



Mangold, hotelrestaurant van Gastwerk Hotel. Ben benieuwd of het lukt!
Resistance is futile.
pi_159891738
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thanks! Kun je ook zonder auto in de autolift? :@
Laatste keer dat ik er was gingen de voetgangers met een aparte ingang en (nieuwe en lelijke) lift naar beneden, aan de andere kant ben ik gewoon in zo'n autolift gestapt, stond een mannetje bij en die maakte daar geen punt van. Terug ben ik met de trap gegaan, mooi uitzicht op de installatie


Rechts zie je die nieuwerwetse personenlift.

Ze waren toen wel midden in een verbouwing, dus ik weet niet hoe het nu is.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:37:17 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159891809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik er was gingen de voetgangers met een aparte ingang en (nieuwe en lelijke) lift naar beneden, aan de andere kant ben ik gewoon in zo'n autolift gestapt, stond een mannetje bij en die maakte daar geen punt van. Terug ben ik met de trap gegaan, mooi uitzicht op de installatie

[ afbeelding ]

Ze waren toen wel midden in een verbouwing, dus ik weet niet hoe het nu is.
Dan ga ik dat ook eens proberen. O-) . Zul je zien dat ik door de polizei aangehouden wordt maar avontuurlijk vakantie vieren is niks mis mee. Tenzij op het vliegveld en je moet de volgende dag werken enzo.
Resistance is futile.
pi_159891920
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dan ga ik dat ook eens proberen. O-) . Zul je zien dat ik door de polizei aangehouden wordt maar avontuurlijk vakantie vieren is niks mis mee. Tenzij op het vliegveld en je moet de volgende dag werken enzo.
Leuke van Hamburg is dat het leven zich best op straat afspeelt (afhankelijk van het weer uiteraard) . Biertje halen bij kiosk en dan lekker buiten met maten opdrinken, of slenteren door de straten van St Pauli. Leeg flesje niet weggooien, maar naast de vuilnisbak zetten ;)
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:44:15 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159892018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Leuke van Hamburg is dat het leven zich best op straat afspeelt (afhankelijk van het weer uiteraard) . Biertje halen bij kiosk en dan lekker buiten met maten opdrinken, of slenteren door de straten van St Pauli. Leeg flesje niet weggooien, maar naast de vuilnisbak zetten ;)
Why, da's toch gevaarlijk!! Van die zatte gekken die dan elkaar gaan neersteken omdat je je flesje niet wegsmijt...
Resistance is futile.
pi_159892127
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Why, da's toch gevaarlijk!! Van die zatte gekken die dan elkaar gaan neersteken omdat je je flesje niet wegsmijt...
Welnee, vanwege het statiegeld is dat flesje is binnen de kortste keren weggepakt door een zwerver/kraker/.... Is een soort gift voor de armen die de recycling op zich nemen.

Maar ben je zo'n trutje? Bang zijn voor de polizei in een lift, denken dat glas op straat gebruikt wordt als steekwapen :D Durf je nog wel de straat op.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 23:27:39 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159898272
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Welnee, vanwege het statiegeld is dat flesje is binnen de kortste keren weggepakt door een zwerver/kraker/.... Is een soort gift voor de armen die de recycling op zich nemen.

Maar ben je zo'n trutje? Bang zijn voor de polizei in een lift, denken dat glas op straat gebruikt wordt als steekwapen :D Durf je nog wel de straat op.
Bwehehe, nee, zo ben ik eigenlijk niet. :P . Maar van die statiegeld wist ik niet.
Resistance is futile.
  zondag 14 februari 2016 @ 10:44:00 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159903679
Vandaag St. Pauli, maar wederom aangepast programma voor mijn lief want die is niet lekker. Dus beetje rondwandelen. Ik wil de Flakturm zien en Elbetunnel. Dus van Feldstrasse rustig aan via Millerntor stadium richting de Elbekade wandelen. Na de tunnel denk ik via Planten und Bomen ofwel via de kanalen richting Hbf lopen. Maar ff zien, denk dat het park deze tijd van het jaar niet zo geweldig is.
Resistance is futile.
  zondag 14 februari 2016 @ 10:52:24 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159903810
Excellent, 20Up ligt op de route, ff kijken of we daar kunnen stoppen voor koffie.
Edit: dit gaat om 18:00 pas open, misschien toch niet vandaag.
Resistance is futile.
  zondag 14 februari 2016 @ 23:16:14 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159924727
Bekaf nu.

U-boot museum gedaan, dikke aanrader. Gruwelijk interessant, enorm claustrofobisch en niet voor mensen die niet kunnen klauteren. Moet ik ff foto's posten?

Hardrock cafe was zo'n beetje het enige dat open was op de zondagmiddag :').

Elbetunnel gedaan, autoliften waren buiten bedrijf (geen idee of dat tijdelijk is).

Beetje over de Reeperbahn gehannest, veel zatte mensen want St. Pauli had gevoetbald.

Flakturm overgeslagen, regen enzo. En we waren te vroeg voor 20UP. Misschien morgen even meepakken. Ff het weerbericht checken.
Resistance is futile.
pi_159924914
quote:
6s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:16 schreef Seven. het volgende:
Elbetunnel gedaan, autoliften waren buiten bedrijf (geen idee of dat tijdelijk is).
Omdat weekend:

PKW Einbahnstraßenverkehr von St. Pauli nach Steinwerder 8 bis 13 Uhr
PKW Einbahnstraßenverkehr von Steinwerder nach St. Pauli 13 bis 18 Uhr
Samstag, Sonntag und an Feiertagen geschlossen. Für Fußgänger und Radfahrer durchgehend geöffnet.
  zondag 14 februari 2016 @ 23:35:11 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159925140
Op maandag gesloten maar dit kun je ook doen in Speicherstadt:

https://www.dialog-im-dunkeln.de/en

Dinsdag ff doen, blinden leiden je rond in een geheel verduisterde tentoonstelling.
Geen idee wat er ten toon te stellen valt voor blinden, interessant!

https://www.dialog-im-stillen.de/en

En zo ook een rondleiding door doven op dezelfde locatie, ga eens een uurtje door het leven zonder geluid.

Wel ff vantevoren boeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 14-02-2016 23:42:42 ]
Resistance is futile.
  maandag 15 februari 2016 @ 09:13:09 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159929233
Nog een tip, ik weet niet zeker hoe lang het duurt om er te komen, vermoed een half uurtje. Ik ben nog nooit in een concentratiekamp geweest..

http://www.kz-gedenkstaette-neuengamme.de/en/?no_cache=1

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 15-02-2016 10:23:24 ]
Resistance is futile.
pi_159929784
Op de Reeperbahn heb je nog een Skybar: http://www.clouds-hamburg.de/
In het centrum kun je aan de Alster bij http://www.ciudiebar.de/cms/front_content.php goede cocktails drinken, of een kop koffie/wijn/whiskey op de bovenste verdieping van het Alsterhaus http://www.alsterhaus.de/
Stop rockin' the boat.
pi_159930773
Leuke tips Seven.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:00:52 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159959084
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:13 schreef Seven. het volgende:
Nog een tip, ik weet niet zeker hoe lang het duurt om er te komen, vermoed een half uurtje. Ik ben nog nooit in een concentratiekamp geweest..

http://www.kz-gedenkstaette-neuengamme.de/en/?no_cache=1
Dit was een aanrader! Zeker 3 uur voor nodig, als je geinteresseerd bent in WW2 dan ga je dit waarderen. Geen gaskamers maar wel zeer persoonlijke verhalen van mensen die hun ervaringen delen met betrekking tot in de buurt wonen en hier gevangen zitten. Veelal verzetsmensen, krijgsgevangenen, politiek gevangenen en ongeveer de helft kwam om door ziekten of domweg een brute behandeling.

Lees je ook even in op de Arcona, duizenden gevangen gingen ten onder met dit schip tegen het eind van de oorlog.

Oh, trek een uurtje uit voor reizen, half uurtje naar Bergedorf en dan met bus 327 of 227. Ff vragen of de bus echt doorrijdt naar Gedenkstatte :'), wij hebben een half uur gewacht in het lieftallige dorpje cucknogwat en de lokale pub was nog niet open. En het was ongeveer 1c. :') :') . Uitstappen bij Gedenkstatte 'Ausstellung'. Kijk ff naar rechts als je aan komt rijden, commandantswoning staat er nog. Gratis toegang trouwens, je HVV dagkaartje is gewoon geldig voor Neuengamme.

[ Bericht 14% gewijzigd door Seven. op 16-02-2016 11:08:23 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:09:18 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159959272
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:07 schreef bassieVL het volgende:
Op de Reeperbahn heb je nog een Skybar: http://www.clouds-hamburg.de/
In het centrum kun je aan de Alster bij http://www.ciudiebar.de/cms/front_content.php goede cocktails drinken, of een kop koffie/wijn/whiskey op de bovenste verdieping van het Alsterhaus http://www.alsterhaus.de/
Is er een dresscode voor Alsterhaus? Wij gaan zo die kant op.
Edit: dit is een soort Harrods blijkbaar. Komt wel goed.
Resistance is futile.
pi_159963434
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is er een dresscode voor Alsterhaus? Wij gaan zo die kant op.
Edit: dit is een soort Harrods blijkbaar. Komt wel goed.
Je edit klopt, het is gewoon een warenhuis.
Stop rockin' the boat.
pi_159963684
Er is ook de grootse modelspoorbaan ter wereld: http://www.miniatur-wunderland.com/

Ook een ritje op metrolijn 3 langs de kades is leuk, beetje Parijse stijl:


Of station Mundsburg (bij winkelcentrum Hamburger Meile):
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_159966609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:54 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Er is ook de grootse modelspoorbaan ter wereld: http://www.miniatur-wunderland.com/

Voor de luie of goedkope mens, je kunt het ook met Google bekijken:
https://www.google.com/ma(...)miniatur-wunderland/
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:40:53 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159976720
Dialog im Dunkeln gedaan vandaag, weer een dikke aanrader. Een eye opener om het maar zo te zeggen!

Verder in Speicherstadt gruwelijk veel foto's genomen, leuk om rond te dwalen!

Afgesloten met een biertje bij Alsterhaus en diner daar ergens in de buurt.

Morgen terug naar Engeland. -O-
Leuke stad! Kan zomaar zijn dat ik nog eens terugkom, we hebben niet alles kunnen doen wat we wilden omdat hij niet lekker was en daarna heeft hij mij aangestoken :+ .
Resistance is futile.
pi_159977462
Posten die foto's! :P
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:49:27 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159979429
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:59 schreef tjoptjop het volgende:
Posten die foto's! :P
Ik probeer ff met imgur maar zijn wel telefoon foto's dus geen gezanik over kwaliteit. :7
Resistance is futile.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:36:25 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159980891
Paar highlights van de U boot, volledig album hier:

http://imgur.com/a/avpXk/all





Geruststellende gedachte, lekker dicht bij zo'n torpedo liggen snurken 8)7 .


Dus zo'n beetje het hele schip was zo'n bende, ik zou er binnen 2 weken ramgek worden.
Resistance is futile.
pi_159981315
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:36 schreef Seven. het volgende:
Paar highlights van de U boot, volledig album hier:

http://imgur.com/a/avpXk/all





Geruststellende gedachte, lekker dicht bij zo'n torpedo liggen snurken 8)7 .


Dus zo'n beetje het hele schip was zo'n bende, ik zou er binnen 2 weken ramgek worden.
Russisch? :o
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:01:39 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159981541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Russisch? :o
Yup. Dat maakt het allemaal nog idioter omdat je geen flauw benul hebt wat je leest tenzij er zo'n toeristische aanwijzing bij staat.
Resistance is futile.
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:16:07 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159981885
Speicherstadt ofwel HafenCity:

Volledig album: http://imgur.com/a/9DaG0





Resistance is futile.
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:38:45 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159996743
En Neuengamme foto's:

http://imgur.com/a/E0BVk



Die blokken zijn volgen de contouren van de toenmalige barakken


Resistance is futile.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:53:27 #78
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_160069347
Hamburg is toch ontzettend hip?!
ik heb me er daarom vorig jaar meteen heen gespoed ;)
Vond het een leuke, relaxte stad! Goed te doen met de auto ook.
With the stars as her umbrella
  zondag 21 februari 2016 @ 00:31:07 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160082827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:53 schreef -Miauw- het volgende:
Hamburg is toch ontzettend hip?!
ik heb me er daarom vorig jaar meteen heen gespoed ;)
Vond het een leuke, relaxte stad! Goed te doen met de auto ook.
Ik vond het ook hip, relaxt, gemoedelijk, zelfs de zwervers waren vriendelijk.
Resistance is futile.
pi_160332706
Ben er afgelopen weekend met een groep vrienden geweest.Erg leuke stad! Ook het stadsstrandje is top!!
pi_160374030
quote:
6s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:16 schreef Seven. het volgende:
Moet ik ff foto's posten?
ziet er vet uit, thanx!
  Moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 08:17:27 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_160433935
In de Spoor, dat magazine voor mensen die een NS abonnement hebben, staat ook een stukje over Hamburg :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160893248
afgelopen weekend in Hamburg geweest, hieronder in een notendop hoe onze 2.5 dagen waren.

Eerste dag/avond St Pauli verkent en langs die kermis geweest (best leuk en groots opgezet overigens die kermis, st pauli vonden wij wat tegenvallen) daarna even langs de Hel op aarde gegaan (Reeperbahn) foto is niet van mij, maar het was net zo erg met dronken toeristen en politie, heel snel weer weggegaan daar.



Uiteindelijk zagen we een lange rij staan bij de Flaktoren (super vette locatie) en bleek er binnenin een technofeest te zijn, daar de avond afgemaakt, was helemaal goed.



En de dag erna in het schanzenkwartier rond gelopen, kroegjes opgezocht en uiteindelijk in een paar cocktailbars geëindigd. (wel heel erg veel hipster, maar naar onze mening wel het leukste gedeelte van Hamburg)

De laatste dag zijn we naar het (oude) centrum gegaan, vond er vrij weinig aan, leuk om een uurtje rond te lopen, maar dit is net als iedere andere westerse stad met tig H&M's, Zara's en andere ketens. Als laatste naar dat Duikboot museum gegaan, vond 9 euro wel prijzig voor een kort tripje van(15 minuten) door de boot, heel veel deurtjes zaten dicht dus je moest wel in een rechte lijn doorlopen, maar aan de andere kant wel weer een apart kijkje in een oude duikboot.


Daarna weer door naar huis, leuk voor een kort weekend en redelijk dichtbij ook (4.5 uurtjes over gereden)
fotos zijn van google, geen zin om ze van mn telefoon te halen :)
pi_160894855
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:50 schreef 111210 het volgende:
afgelopen weekend in Hamburg geweest, hieronder in een notendop hoe onze 2.5 dagen waren.

Eerste dag/avond St Pauli verkent en langs die kermis geweest (best leuk en groots opgezet overigens die kermis, st pauli vonden wij wat tegenvallen) daarna even langs de Hel op aarde gegaan (Reeperbahn) foto is niet van mij, maar het was net zo erg met dronken toeristen en politie, heel snel weer weggegaan daar.

[ afbeelding ]

Dat is Grosse Freiheit, zijstraatje van de Reeperbahn. Daar liggen de roots van de Beatles optredens.
  woensdag 23 maart 2016 @ 23:57:19 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160902278
Ik wilde naar die Flaktoren -O- maar niet voor feestje.
Resistance is futile.
pi_160916458
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:57 schreef Seven. het volgende:
Ik wilde naar die Flaktoren -O- maar niet voor feestje.
ja zag onderweg terug naar huis dat er overdag ook rondleidingen gegeven worden, misschien iets voor de volgende keer.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:41 schreef tjoptjop het volgende:
Dat is Grosse Freiheit, zijstraatje van de Reeperbahn. Daar liggen de roots van de Beatles optredens.
ja klopt bij dat monumentje, hebben niet de hele reeperbahn afgelopen toen we al die elende daar zagen rondlopen :D
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:33:09 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_163089973
Kick!bedankt seven.. Nog 2 dan 4 dagen Hamburg en een nacht Papenburg. Ben benieuwt
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_163092567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Kick!bedankt seven.. Nog 2 dan 4 dagen Hamburg en een nacht Papenburg. Ben benieuwt
Waarom in vredesnaam Papenburg?
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:42:29 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_163094753
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam Papenburg?
hotel sprak mij aan. het is maar 1 nachtje dus aankomen, tassen neergooien, wandelen door dorpje, biertje, biertje enzo Uit eten, biertje en lekker slapen met een goed ontbijt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_163095181
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:42 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

hotel sprak mij aan. het is maar 1 nachtje dus aankomen, tassen neergooien, wandelen door dorpje, biertje, biertje enzo Uit eten, biertje en lekker slapen met een goed ontbijt.
Spijkenisse is nog interessanter, geen ruk te doen daar. Dacht misschien ging je de Meyer werf bezoeken. Dat is nog wel leuk.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:52:35 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_163095227
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Spijkenisse is nog interessanter, geen ruk te doen daar. Dacht misschien ging je de Meyer werf bezoeken. Dat is nog wel leuk.
Ja natuurlijk de werf ook bezoeken.. Kan nog annuleren en Oldenburg doen?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_163095558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:52 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja natuurlijk de werf ook bezoeken.. Kan nog annuleren en Oldenburg doen?
Dat, of nog liever Bremen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 18 juni 2016 @ 14:09:47 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163109415
Bremen is wel meer dan een nachtje stopover waard ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163129033
Papenburg "centrum" is inderdaan niet veel bijzonders, ik ben er wel eens geweest toen een cruiseschip uitvoer bij de Meyer werf.
Dagje Bremen na Hamburg is dan mooier.
Of iets heeel anders, een Duits waddeneiland voor een dagje ?

Hamburg ben ik zelf nog nooit geweest, is maar 3 uurtjes rijden voor mij :@
pi_163137700
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:03 schreef bluemoon23 het volgende:

Hamburg ben ik zelf nog nooit geweest, is maar 3 uurtjes rijden voor mij :@
Bremen is voor mij dichterbij dan Amsterdam en ben er nog nooit geweest. :') Dit jaar maar eens gaan bezoeken, wellicht in combinatie met Hamburg.
pi_163141993
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Bremen is wel meer dan een nachtje stopover waard ^O^
Wat wil je in godsnaam langer dan 1 nacht doen daar. Ze hebben 1 leuke bar street. Als bejaarde kun je een tour doen in de binnenstad. Er is nog een nieuwe brouwerij in een buitenwijk. Je kan nog wat flamberen langs de Weser en dat was het dan wel. Beetje sfeerloze stad. Zelfs Hannover is bijna leuker.
pi_163143973
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat wil je in godsnaam langer dan 1 nacht doen daar. Ze hebben 1 leuke bar street. Als bejaarde kun je een tour doen in de binnenstad. Er is nog een nieuwe brouwerij in een buitenwijk. Je kan nog wat flamberen langs de Weser en dat was het dan wel. Beetje sfeerloze stad. Zelfs Hannover is bijna leuker.
Weer eens wat anders dan flaneren. :P
pi_163160272
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:44 schreef TvhN het volgende:

[..]

Bremen is voor mij dichterbij dan Amsterdam en ben er nog nooit geweest. :') Dit jaar maar eens gaan bezoeken, wellicht in combinatie met Hamburg.
En je rijdt er ook nog eens heen zonder files, het parkeren is goedkoper evenals de benzine. ^O^
  zaterdag 30 juli 2016 @ 16:21:36 #99
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_164111677
Omdat we op vakantie zijn in de buurt van Hamburg willen we er morgen een dagje heen.
Waarschijnlijk een tour met de toeristenbus en ergens lekker relaxen en de stad een beetje bekijken. In de avond een hapje eten.

Maar is Hamburg te doen op zondag? Wat zijn tips voor makkelijke en snel de stad ontdekken (de opentourtoeristenbus?) En waar kun je goed eten?

Thanx alvast!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 31 juli 2016 @ 02:04:37 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_164123823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 16:21 schreef hierissieweer het volgende:
Omdat we op vakantie zijn in de buurt van Hamburg willen we er morgen een dagje heen.
Waarschijnlijk een tour met de toeristenbus en ergens lekker relaxen en de stad een beetje bekijken. In de avond een hapje eten.

Maar is Hamburg te doen op zondag? Wat zijn tips voor makkelijke en snel de stad ontdekken (de opentourtoeristenbus?) En waar kun je goed eten?

Thanx alvast!
Loop een paar uurtjes rond in HafenCity, U boot museum, Elbetunnel en vermijdt Reeperbahn (geen zak te doen op zondag overdag geloof ik plus het is qua restaurants nogal Damrak achtig.
Resistance is futile.
  zondag 31 juli 2016 @ 02:05:29 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_164123835
Oh, ga naar Neuengamme als je toch in de buurt bent (voormalig concentratiekamp). Ik vond het nogal indrukwekkend.
Resistance is futile.
pi_164124618
Winkels in Duitsland zijn in het algemeen dicht op zondag, ook in de grote steden.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  zondag 31 juli 2016 @ 15:07:48 #103
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164131466
Wij zijn een maand geleden 5 dagen in Hamburg geweest.
Op zondag kan je gewoon lekker rondwandelen, spijkerstad, haven.. dat maakt allemaal niet veel uit.
Wij zaten op die zondag in de binnenstad in een iers restaurant F1 te kijken.

Hamburg is leuk hoor maar voor mij 1 x
Het heeft het voor mij echt net niet
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_166794005
Nog even een tip neerplempen voor iemand die dit topic ooit gaat gebruiken als inspiratie. Ben vandaag naar Blankenese geweest. Het Wassenaar van Hamburg. Een mix van enorme villa's maar ook heel veel schattige witte huisjes. Door de hoogteverschillen en de mooie blik op en strand aan de Elbe gaf het een onduits, haast bijna mediteraans gevoel. Zeker een bezoekje waard op een dooie zondagmiddag. Google op Blankenese of treppenviertel Hamburg.
pi_166794019
pi_166794023
pi_166794027
<3
  maandag 21 november 2016 @ 09:30:03 #108
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_166795530
Ziet er mooi uit O+
Vond het sowieso een heel erg leuke stad!

#nuttigemededeling.
With the stars as her umbrella
pi_166800463
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 09:30 schreef -Miauw- het volgende:
Ziet er mooi uit O+
Vond het sowieso een heel erg leuke stad!

#nuttigemededeling.
Het is sowieso een nuttige mededeling. Kreeg het idee dat de meningen in dit topic een beetje neigden naar dat het centrum saai is en dat de reeperbahn alleen voor hoerenlopers is en dat Hamburg dus niet zo bijzonder is.
pi_166800576
En dit net opgeleverde pareltje kan mijn vriend k_man wel bekoren:

  maandag 21 november 2016 @ 14:21:34 #111
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_166800732
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is sowieso een nuttige mededeling. Kreeg het idee dat de meningen in dit topic een beetje neigden naar dat het centrum saai is en dat de reeperbahn alleen voor hoerenlopers is en dat Hamburg dus niet zo bijzonder is.
Ik vind het juist een heel veelzijdige stad.
Het keurige centrum, met 'ruigere' maar ook chique wijken er om heen.
Het is 'hip' en origineel maar niet zo duur en geforceerd als in Amsterdam, mijn eigen stad.
De haven/het industriegebied is ook leuk om 's avonds door heen te rijden trouwens.
We zijn er maar twee dagen geweest, maar ik wil er volgend jaar graag nog eens heen en dan langer.
With the stars as her umbrella
pi_166800854
Hamburg heeft inderdaad een behoorlijke eigen identiteit. ^O^
pi_166818942
Ook nog even over de Winterdom gewandeld?

Ik heb de eerste Weihnachtsmarkt al achter de kiezen, die bij de Rindermarkthalle (naast de Dom) is niet aan te raden :N

[ Bericht 1% gewijzigd door MaxMark op 22-11-2016 08:36:16 ]
pi_166821189
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:24 schreef MaxMark het volgende:
Ook nog even over de Winterdom gewandeld?

Ik heb de eerste Weihnachtsmarkt al achter de kiezen, die bij de Rindermarkthalle (naast de Dom) is niet aan te raden :N
Ik moest rennen voor een reservering maar die zag er niet zo heel veel soeps uit idd. Rest was nog in opbouw. Het is dit weekend ook pas eerste advent.
pi_167893386
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2016 14:13 schreef MCH het volgende:
En dit net opgeleverde pareltje kan mijn vriend k_man wel bekoren:

[ afbeelding ]
Vandaag om 11:00 gingen de kaartjes voor de rondleidingen in de verkoop. De site was zo ongeveer tot 15:00 niet of nauwelijks te gebruiken door overbelasting, maar ik heb m'n kaartje. :)
pi_167896907
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2017 00:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Vandaag om 11:00 gingen de kaartjes voor de rondleidingen in de verkoop. De site was zo ongeveer tot 15:00 niet of nauwelijks te gebruiken door overbelasting, maar ik heb m'n kaartje. :)
Hedde ge daarvoor betaald? Of zijn die gratis?
pi_167898281
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 10:42 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hedde ge daarvoor betaald? Of zijn die gratis?
Betaald, ¤ 13.
pi_167901545
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Betaald, ¤ 13.
Ahja, die zag ik ook al. Ga er ook een paar bestellen dan 14.gif
pi_169557910
Tripje Hamburg behoort inmiddels alweer tot het verleden. Voor de belangstellenden staan de fotootjes hier. :)

(Het zijn niet alleen auto's, als je even doorscrollt kom je vanzelf bij de rest.)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2017 00:11:02 ]
pi_169616154
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:09 schreef k_man het volgende:
Tripje Hamburg behoort inmiddels alweer tot het verleden. Voor de belangstellenden staan de fotootjes hier. :)

(Het zijn niet alleen auto's, als je even doorscrollt kom je vanzelf bij de rest.)
Mooi :)
pi_185745160
Best stil hier :o
* MikelenniuM *schopt topic 2 jaar en 2 dagen omhoog

Ik ga binnenkort een weekendje. Iemand ervaring met het huren van fietsen?
pi_185758460
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:17 schreef MikelenniuM het volgende:

Ik ga binnenkort een weekendje. Iemand ervaring met het huren van fietsen?
Ja, is leuk om te doen. Infrastructuur is niet zo goed als in Nederlandse steden maar vormt geen obstakel Ik ben langs de Alster gefiets, stadspark met planetarium, HSV stadion e.d.

Aanrader wat mij betreft. Weet niet meer waar ik gehuurd heb destijds, ben gewoon een willekeurige verhuurdershop binnengelopen.
pi_185759246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:17 schreef MikelenniuM het volgende:
Best stil hier :o
* MikelenniuM *schopt topic 2 jaar en 2 dagen omhoog

Ik ga binnenkort een weekendje. Iemand ervaring met het huren van fietsen?
Googlen op fahrradverleih Hamburg
pi_185791745
Thanks!
Kwam ook al StadtRad tegen. Handig met al die rekken in de stad.
  zondag 19 mei 2019 @ 15:19:49 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186964798
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:17 schreef MikelenniuM het volgende:
Best stil hier :o
* MikelenniuM *schopt topic 2 jaar en 2 dagen omhoog

Ik ga binnenkort een weekendje. Iemand ervaring met het huren van fietsen?
Nog leuke musea/tentoonstellingen of andere onverwachte dingen die niet 123 te vinden zijn, ontdekt? :)
Wil binnenkort ook die kant weer eens op
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186998898
Ik wist niet dat er zo'n grote kermis was (bij het Millerntor Stadion).
De StadtRad is wel een aanrader! Voor ¤ 5,- 2 fietsen huren ^O^
pi_186998998
Ik ben laatst ook eens in Hamburg geweest, viel me niet tegen. Vooral die oude tunnel onder de Elbe en Speicherstadt vond ik bijzonder. Daarnaast zijn de uitzichten vanaf het Operagebouw, het Hamburger Balkon (boven U-Bahn Landungsbrücken) en het Altonaer Balkon de moeite waard. Reeperbahn vond ik persoonlijk helemaal niks, het uitzicht van de Michaëlskerk (geloof ik) was rond zonsondergang wel schitterend.

De dag voordien was ik overigens in Lübeck, dat is ook een heel mooi stadje. Mijns inzien ook mooier dan Hamburg, en nog een échte Hanzestad met de bijbehorende middeleeuwse bouwstijl die Hamburg helaas ontbeert.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 12:56:48 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187001938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:16 schreef MikelenniuM het volgende:
Ik wist niet dat er zo'n grote kermis was (bij het Millerntor Stadion).
De StadtRad is wel een aanrader! Voor ¤ 5,- 2 fietsen huren ^O^
Kermis is vast al afgelopen. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187013396
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kermis is vast al afgelopen. :(
in oktober weer
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:08:36 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187014554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:18 schreef MCH het volgende:

[..]

in oktober weer
Thnx
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187018660
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:18 schreef MCH het volgende:

[..]

in oktober weer
https://www.hamburg.de/dom/

Dom-Termine 2019
Frühlingsdom 2019: 22. März bis 22. April 2019
Sommerdom 2019: 26. Juli bis 25. August 2019
Winterdom 2019: 8. November bis 8. Dezember 2019

Dom-Termine 2020
Frühlingsdom 2020: 27. März bis 26. April 2020
Sommerdom 2020: 24. Juli bis 23. August 2020
Winterdom 2020: 6. November bis 6. Dezember 2020
Stop rockin' the boat.
  woensdag 22 mei 2019 @ 19:49:25 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187030878
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:25 schreef J.B. het volgende:
...

De dag voordien was ik overigens in Lübeck, dat is ook een heel mooi stadje. Mijns inzien ook mooier dan Hamburg, en nog een échte Hanzestad met de bijbehorende middeleeuwse bouwstijl die Hamburg helaas ontbeert.
Goed idee. Ook maar een uurtje rijden vanaf HH.
Heb nu 2 nachten HH en 1 nacht L gereserveerd. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:47:31 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187069130
Deze ook nog tegengekomen: https://www.standorthamburg.eu/ontdek-hamburg/
Aardige tips. Restaurants ed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 23 september 2019 @ 15:28:04 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189085511
Kiekjes Kick :)

Afgelopen dagen nog een keer in Hamburg geweest. Tweede keer dit jaar.

Foto's van zo'n suffe rondvaart die toch tof is.















How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 23 september 2019 @ 20:59:53 #135
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_189089638
Ik moet toch eens gaan!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:07:37 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201159997
Hmm ik overweeg dit weekend hier eens te gaan kijken :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:48:37 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201160818
Zeker doen, superleuke stad!
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:01:34 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201161030
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:48 schreef Seven. het volgende:
Zeker doen, superleuke stad!
Joah anders was ik toch het hele weekend alleen geweest. En Hamburg opzich nog wel te doen qua reistijd. Net te ver voor een dagje

Die paupers van DB gaan wel staken zie ik :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:02:43 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201161041
Nog aanraders? Ik hoef niet perse iets te bezoeken, vooral beetje rondlopen en foto's maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201161380
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:02 schreef derLudolf het volgende:
Nog aanraders? Ik hoef niet perse iets te bezoeken, vooral beetje rondlopen en foto's maken.
Even naar beneden in de Alter Elbtunnel is ook leuk. Zoveel oude techniek zie je niet meer zo vaak in functie.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:52:21 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201161583
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:30 schreef MCH het volgende:

[..]
Even naar beneden in de Alter Elbtunnel is ook leuk. Zoveel oude techniek zie je niet meer zo vaak in functie.
Gaaf, thanks man ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 september 2021 @ 06:02:43 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201162238
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:02 schreef derLudolf het volgende:
Nog aanraders? Ik hoef niet perse iets te bezoeken, vooral beetje rondlopen en foto's maken.
Lees ff dit topic door. Er ligt een Russische onderzeeër waar je in kunt, superleuk! Uurtje vermaak. En gewoon rondwandelen in Speicherstadt, mooie buurt.
Resistance is futile.
  woensdag 1 september 2021 @ 06:28:08 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201162271
Chilehaus is ook tof.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 08:07:11 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201162719
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 06:28 schreef Hyperdude het volgende:
Chilehaus is ook tof.

[ afbeelding ]
Die stond al op de lijst, veel toffe foto's van gezien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201163519
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:02 schreef derLudolf het volgende:
Nog aanraders? Ik hoef niet perse iets te bezoeken, vooral beetje rondlopen en foto's maken.
Ik vond die flaktoren midden in de stad wel indrukwekkend, zijn daar toen nog naar een gaaf technofeest geweest



Edit: zie dat ik dat 5 jaar geleden al had gepost hierboven :`)
pi_201179868
Woon er helemaal niet ver vandaan bij de grens, maar nog nooit geweest.
Zelfde eigenlijk met Bremen.

Hamburg is maar 3 uurtjes rijden, dus heel goed te doen voor een dagje of weekend.
pi_201179923
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:33 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik vond die flaktoren midden in de stad wel indrukwekkend, zijn daar toen nog naar een gaaf technofeest geweest

[ afbeelding ]

Edit: zie dat ik dat 5 jaar geleden al had gepost hierboven :`)
Klopt het dat dit vlak naast het stadion ligt van St. Pauli? meen me te herinneren van laatste keer dat ik naar een wedstrijd ben geweest daar dat ik dit gezien heb. Lag ook een kermis naast.
  donderdag 2 september 2021 @ 12:21:57 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201180582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:37 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Klopt het dat dit vlak naast het stadion ligt van St. Pauli?...
Klopt :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 19:30:18 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201185831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:33 schreef bianconeri het volgende:
Woon er helemaal niet ver vandaan bij de grens, maar nog nooit geweest.
Zelfde eigenlijk met Bremen.

Hamburg is maar 3 uurtjes rijden, dus heel goed te doen voor een dagje of weekend.
Zonder file voor mij ook zoiets, maar ja volgens mij staat het bij Stuhr altijd vast :')

Maar ondanks dat denk ik toch dat ik met de auto ga, zo ongeveer alle treinen lijken uit te vallen ivm stakingen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201186182
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zonder file voor mij ook zoiets, maar ja volgens mij staat het bij Stuhr altijd vast :')

Maar ondanks dat denk ik toch dat ik met de auto ga, zo ongeveer alle treinen lijken uit te vallen ivm stakingen
Omdat ik vanuit het Noorden kom kan ik ook Noordelijk langs via Leer en dan de Noordelijke ring van Bremen nemen, dan is Hamburg net onder 3,5 uur.
Dan vermijd je Stuhr.

Maar geen idee hoe het daar is :P Nooit in die richting geweest.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 22:02:44 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201188215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat ik vanuit het Noorden kom kan ik ook Noordelijk langs via Leer en dan de Noordelijke ring van Bremen nemen, dan is Hamburg net onder 3,5 uur.
Dan vermijd je Stuhr.

Maar geen idee hoe het daar is :P Nooit in die richting geweest.
Ah dat is een goede, ik kom ook vanaf Leer :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')