abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21821086
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:23 schreef Lithion het volgende:
Hoezo moet de Portugese overheid een beslissing nemen dan? Het zijn nog altijd de vrouwen zelf die een beslissing moeten (en mogen) nemen, niet de Portugese overheid.
In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden? Zijn de plegers van abortus toch moordenaars? Dan is de overheid verplicht om stappen te ondernemen, dat is waar een overheid voor is. Dus die abortusboot zet de Portugese overheid voor het blok.

Het zijn ook de vrouwen zelf die een beslissing nemen als ze hun kinderen laten besnijden, en die kinderen willen dat zelf ook omdat ze er anders niet 'bij horen'. Maar als hier een besnijdenisboot voor de kust ligt, zal 'het volk' ook eisen dat de overheid stappen onderneemt.
pi_21821114
Ik denk dat ik Canaris verder maar voor mij laat antwoorden, hij weet het beter te verwoorden .

Het is gewoon een kruistocht. Een of andere Nederlandse miep vindt dat ze in Portugal een achterlijke cultuur hebben en vindt dat zij er iets aan moet doen. Ze verzamelt een groepje kruisridders en vertrekt om het land van de ongelovigen te 'bevrijden'.
pi_21821266
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:31 schreef RetepV het volgende:
Ik denk dat ik Canaris verder maar voor mij laat antwoorden, hij weet het beter te verwoorden .

Het is gewoon een kruistocht. Een of andere Nederlandse miep vindt dat ze in Portugal een achterlijke cultuur hebben en vindt dat zij er iets aan moet doen. Ze verzamelt een groepje kruisridders en vertrekt om het land van de ongelovigen te 'bevrijden'.
Flauw hoor om die mensen zo af te schilderen. Ik nam je nog wel serieus maar als je mensen zo neerzet.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:42:39 #54
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821330
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:30 schreef RetepV het volgende:
In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden?
Op Portugese bodem ja. Wat Portugezen in het buitenland doen, daar hebben zij niks over te zeggen (tenzij de wet daarin voorziet zoals bij pedoseksuele handelingen in het buitenland (Ned. wetgeving), maar in dit geval is dat blijkbaar niet zo).
quote:
Het zijn ook de vrouwen zelf die een beslissing nemen als ze hun kinderen laten besnijden, en die kinderen willen dat zelf ook omdat ze er anders niet 'bij horen'. Maar als hier een besnijdenisboot voor de kust ligt, zal 'het volk' ook eisen dat de overheid stappen onderneemt.
Iets als 'bewustzijn' en de significantie daarvan in deze context zegt je echt helemaal niets he?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:44:21 #55
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821366
Overigens, is er onlangs niet een wet aangenomen dat vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in het buitenland, op Nederlandse bodem alsnog strafbaar zijn?

Dat even ter aanvulling op die wet van sex met minderjarigen in het buitenland wat hier strafbaar is.
pi_21821374
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:09 schreef Grijns het volgende:
we doen niks fout hier. Vrouwen mogen varen naar internationale wateren en daar gelden de portugese regels niet. Dat portugal zo achterlijk is om abrtus te vebieden waardoor duizenden vrouwen elk jaar de gevaarlijkere illigale aanpak kiezen is niet iets om in stand te houden.
Met deze argumentatie zou het dus ook legaal zijn als er een Somalisch schip in de Noordzee buiten onze territoriale wateren voor anker ligt en vrouwenbesnijdenissen uitvoert.
Immers hebben wij de universele waarheid van goed en kwaad in pacht?
Nederland heeft 16 miljoen inwoners. De wereld 6 miljard. Als de wereld een “Tweede Kamer” zou zijn, zou Nederland nog niet eens een halve zetel hebben.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_21821418
Overigens, is er onlangs niet een wet aangenomen dat vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in het buitenland, op Nederlandse bodem alsnog strafbaar zijn

einde quote
En Ierland kent precies dezelfde wetgeving met betrekking tot abortus.

wie heeft er nu gelijk?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:47:37 #58
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821440
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Met deze argumentatie zou het dus ook legaal zijn als er een Somalisch schip in de Noordzee buiten onze territoriale wateren voor anker ligt en vrouwenbesnijdenissen uitvoert.
Nee, daar is naar ik meen een wet voor aangenomen waarbij vrouwenbesnijdenissen in het buitenland uitgevoerd, hier ook nog strafbaar zijn.

Hetzelfde met sex met minderjarigen.
pi_21821457
Immers hebben wij de universele waarheid van goed en kwaad in pacht?
Nederland heeft 16 miljoen inwoners. De wereld 6 miljard. Als de wereld een “Tweede Kamer” zou zijn, zou Nederland nog niet eens een halve zetel hebben

excact
Niets aan toe te voegen
  woensdag 8 september 2004 @ 11:48:47 #60
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821465
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:46 schreef CANARIS het volgende:
Overigens, is er onlangs niet een wet aangenomen dat vrouwenbesnijdenissen uitgevoerd in het buitenland, op Nederlandse bodem alsnog strafbaar zijn

einde quote
En Ierland kent precies dezelfde wetgeving met betrekking tot abortus.

wie heeft er nu gelijk?
Hoezo gelijk? Dat betekent alleen dat wanneer iemand in Ierland gebruik zou maken van die boot strafrechtelijk vervolgd kan worden bij terugkomst in Ierland. Sim-pel.
pi_21821466
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, daar is naar ik meen een wet voor aangenomen waarbij vrouwenbesnijdenissen in het buitenland uitgevoerd, hier ook nog strafbaar zijn.

Hetzelfde met sex met minderjarigen.
In portugal is het ook illegaal om een abortus te plegen .
pi_21821467
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

In de portugese wetgeving is het plegen van abortus toch verboden? Zijn de plegers van abortus toch moordenaars? Dan is de overheid verplicht om stappen te ondernemen, dat is waar een overheid voor is. Dus die abortusboot zet de Portugese overheid voor het blok.

Een besnijdenissenboot vergelijken met een abortusboot vind ik net zo vreemd als voedselleverancies vergelijken met wapenleverancies.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:50:05 #63
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821488
Overigens RetepV, ik zou graag nog een antwoord willen op mijn vraag of je masturbeert...

Of is de 'potentie' die zaad heeft om een levend wezen te vormen met een bewustzijn dan ineens niet meer van belang?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:51:31 #64
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21821512
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef Chadi het volgende:
In portugal is het ook illegaal om een abortus te plegen .
Duh! Het gaat erom of het ook nog strafbaar is als je het in het buitenland uit laat voeren. Als de Portugese wetgeving daar niet in voorziet hebben ze geen poot om op te staan.

Maar goed, je bent dus ook voor grenscontroles aan de Portugese grens om zwangere vrouwen ervan te weerhouden naar Nederland af te reizen?
pi_21821555
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Lithion het volgende:

Maar goed, je bent dus ook voor grenscontroles aan de Portugese grens om zwangere vrouwen ervan te weerhouden naar Nederland af te reizen?
Elke vrouw aan de grens een zwangerschapstest
pi_21821570
Een besnijdenissenboot vergelijken met een abortusboot vind ik net zo vreemd als voedselleverancies vergelijken met wapenleverancies.
einde quote

zeg dat een Ethiopier en hij vraagt of jij gek bent
pi_21821596
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:55 schreef CANARIS het volgende:
einde quote

Ja, en aan een indiaan kan je om regen vragen. Wat heb ik met die Ethiopier te maken?
pi_21821670
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Vanuit een helicopterview bekeken is het wel hetzelfde.
Als je als Nederlander wordt opgevoed met de Nederlandse normen en waarden, denk je volgens de juistheid van de Nederlandse normen en waarden. O.a. dat abortus moet kunnen en vrouwenbesnijdenis niet.
Als je met dezelfde hardware wordt opgevoed volgens Somalische normen en waarden, denk je precies andersom.
pi_21821674
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Duh! Het gaat erom of het ook nog strafbaar is als je het in het buitenland uit laat voeren. Als de Portugese wetgeving daar niet in voorziet hebben ze geen poot om op te staan.

Je weet dondersgoed dat dit gewoon pesterij is van de Portugeese wetgeving want een structurele oplossing is het niet.

De Nederlandse wet wat betreft klitten knippen is lek want op het moment dat het tot een echt proces komt wordt die wet onderuit geschoffeld omdat die zich mengt met onderdanen van een vreemd land waarvan het delict plaats vindt buiten de Nederlandse grenzen waarin het haar soevereiniteit mag uitoefenen.
pi_21821688
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:55 schreef CANARIS het volgende:
einde quote

Die mensen vinden het toch echt anders . Moeten wij onze denkwijze aan hen gaan opleggen ofzo?
pi_21821695
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als je als Nederlander wordt opgevoed met de Nederlandse normen en waarden, denk je volgens de juistheid van de Nederlandse normen en waarden. O.a. dat abortus moet kunnen en vrouwenbesnijdenis niet.
En terecht. De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur.
pi_21821793
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vanuit een helicopterview bekeken is het wel hetzelfde.
Als je met dezelfde hardware wordt opgevoed volgens Somalische normen en waarden, denk je precies andersom.
Dat alles in het leven relatief is ben ik met je eens. Alleen hebben we daar niks aan.
pi_21821813
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

En terecht. De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur.
Says who???

Als je 100 jaar geleden had geleefd was je waarschijnlijk met een bijbel de Afrikaanse rimboe ingetrokken om de heidenen te bekeren tot ons superieure Christelijke geloof.
pi_21821839
quote:
Op woensdag 8 september 2004 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Says who???
Ik en als ze niet superieur waren, had ik ze niet aangehangen.
pi_21821841
De Nederlandse waarden en normen zijn dan ook superieur
??

als je met een helikopter view onze euthenasie wetgeving , en abortus regelgeving ziet , kom je toch tot de conclusie , dat daar weining superieur aan is, maar dat is vet off.-topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')