abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21820519
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef RetepV het volgende:
Zoals ik al zei: ik ben op zich niet tegen abortus. Maar ALS je abortus pleegt moet je wel bewust zijn dat je een leven hebt beeindigd, iemand hebt gedoodt. Je verdient het om je leven lang een schuldgevoel te hebben als je abortus hebt moeten plegen door je eigen onvoorzichtigheid.
En als ik daar nou anders over denk, bepaal jij dan voor mij dat ik me schuldig moet voelen. Als ik het niet als leven beschouw maar als een klompje cellen. Of dat ik andere reden heb om te denken dat het beter is om abortus te plegen, bepaal jij dan voor mij wat ethisch juist is???
pi_21820630
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:44 schreef Razzmatazz het volgende:
Dat is lekker makkelijk roepen tegen tieners die net komen kijken en experimenteren. Tevens, ongelukjes gebeuren.
We moeten niet als amerikanen ons gaan ingraven in kampen, dan is er geen discussie en oplossing mogelijk.
Hoe kun je hier over discussieren? De feiten liggen er. Als jij een foetus doodt, al is het maar een klompje cellen, vernietig jij een stukje leven dat 75 of meer jaar had kunnen leven. Die potentie van dat klompje cellen vernietig je samen met dat klompje cellen zelf.

En ongelukjes? What the fuck? Iedereen weet toch hoe het zit met sex en kinderen? We leven in de jaren 2000, niet meer in de jaren 1950 hoor. Mijn ouders hebben nooit sexueele voorlichting gehad, mijn Oma dacht nog dat je al een kind kon krijgen als je samen danste. Mijn moeder heeft mijn vader *alles* moeten leren, en dat kon ze alleen omdat ze dierenarts was en wist hoe alles werkte. Leeftijdsgenoten van mijn moeder wisten ook nog helemaal van niks. Pas in de jaren '60 is dat allemaal veranderd.

Nu weet iedereen hoe de vork in de steel zit. Die kennis geeft je ook verantwoording, zoals elke kennis je verantwoording geeft.

Ik eindig weer met te zeggen dat ik niet tegen abortus per see ben. Maar jij doet het voorkomen alsof het meestal per ongeluk is dat een meisje zwanger raakt. Well, fuck you, dat 'experimenteren' waar jij het over hebt is vaak het experimenteren met zijn mannelijk overwicht van de jongen. Hij moet zijn mannelijkheid bewijzen. Dat is niet experimenteren met sex, dat is experimenteren met macht. En het is ook heel makkelijk, want als man zit je in feite nergens mee. Als je 'wijf' begint te zeiken, loop je gewoon weg.

Abortus is prima, maar als je het gaat legaliseren geef je in feite je toestemming tot dat soort dingen. Als jongen zorg je gewoon dat je 500 euro op je bank hebt staan, en gaat vervolgens helemaal los. Wat denk je dat die loverboys nou eigenlijk aan het doen zijn?

Legale abortus maakt de problemen alleen maar groter, niet kleiner. En daarom ben ik voor abortus, maar tegen die abortusboot.

Als je abortus wil plegen, ga je maar langs je huisarts en een maatschappelijk werker voor een officieele toestemming. Dan wordt het geregistreerd dat je abortus hebt gepleegd. Dat is een machtige stok achter de deur om voorzichtiger te zijn bij het neuken. Wedden dat dat de maatschappij veel meer goed doet dan de huidige situatie?
pi_21820668
Abortus is in Nederland toegestaan RetepV, het is een rare achterhoedediscussie die je wilt gaan voeren. Het gaat over de zin en onzin van de abortusboot.
pi_21820671
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je.:P
Maar moord is dan toch wel een erg grove beschuldiging. Je zal maar net je zwangerschap hebben moeten afbreken (wat voor vele meisjes/vrouwen natuurlijk een emotionele ingreep is) en d'r gaat zo Christenfundi je uitmaken voor moordenaar...
pi_21820678
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:54 schreef SCH het volgende:
En als ik daar nou anders over denk, bepaal jij dan voor mij dat ik me schuldig moet voelen. Als ik het niet als leven beschouw maar als een klompje cellen. Of dat ik andere reden heb om te denken dat het beter is om abortus te plegen, bepaal jij dan voor mij wat ethisch juist is???
Hoezo 'jij' en 'ik'? Wat is er gebeurd met 'wij'? Wat ethisch juist is wordt door de samenleving bepaald, dat ding waar jij ook onderdeel van bent, of je het nou wil of niet.

Ik noem alleen maar feiten en geef vervolgens mijn mening die ik naar aanleiding van die feiten heb gevormd. Als die mening jou aangrijpt, dan heb ik blijkbaar in de roos geschoten.

Edit:

Abortus is voor vrouwen een hele emotionele ingreep ja. Kun je nagaan: omdat haar vriendje onvoorzichtig is geweest, zit zij de rest van haar leven met een emotioneel litteken. Jongens denken daar niet genoeg over na, en als je abortus gaat legaliseren en makkelijk gaat maken, zullen ze er alleen maar NOG minder over nadenken.

Maar goed, het gaat idd. over de abortusboot. Daar valt echter weinig over te discussieren. Ik vind het een belachelijk iets. Het is niet meer dan een kruistocht om de Nederlandse abortuswetgeving ook in andere landen te krijgen. Ik ben tegen kruistochten, laat iedereen in zijn eigen tijd bepalen hoe hij met dingen om moet gaan.

[ Bericht 29% gewijzigd door RetepV op 08-09-2004 11:13:26 ]
pi_21820682
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hoe kun je hier over discussieren? De feiten liggen er. Als jij een foetus doodt, al is het maar een klompje cellen, vernietig jij een stukje leven dat 75 of meer jaar had kunnen leven. Die potentie van dat klompje cellen vernietig je samen met dat klompje cellen zelf.
Tja, in theorie is een banaan ook levensvatbaar.
pi_21820713
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je

einde quote SCH
Ja en dat vind in Portugal een overgrote meerheid.

Nu komt weer zo´n nederlands huppelkutje die die Portugezen even gaat vertellen dat ze domme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot

Nog ene ideetje

Een Euthanisieboot voor Ierland misschien ?
De wereld zou te klein zijn wanneer voor onze kust een Besnijdenisboot uit Erithrea zou liggen.
pi_21820719
Lees ik in de openingspost nou een oproep tot cultuurrelativisme?
pi_21820737
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:48 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jij bent ook geen mens, enkel een paar cellen.

Wel wat meer dan bij een baby, maar bepaalt je hoeveelheid cellen of je het recht hebt op leven of is het toch wat meer dan dat?
Je kunt er vanuit gaan dat de persoon tot wie jij je richtte een mens is, voor zover wij weten zijn er geen andere entiteiten die van Fok! gebruik maken.

Je hebt inderdaad simpelweg een minimum aantal cellen en ook sóórten cellen nodig om een compleet mens te zijn. Op het moment dat de cellencombinatie de diversiteit en kwantiteit van een grassprietje bevat zie ik weinig problemen met verwijdering. Ik bedoel, een hazelnoot is complexer dan een mensenvrucht van 45 dagen, zo'n snotje kun je nog niet eens een baby noemen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_21820740
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef CANARIS het volgende:
Er zijn mensen die vanuit hun geloof vinden dat het om moord gaat. Dat is vast niet nieuw voor je

einde quote SCH
Ja en dat vind in Portugal een overgrote meerheid.

Nu komt weer zon nederlands huppekutje die die portugezen even gaat vertellen dat ze diomme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot
De boot zit daar dan ook niet voor die meerderheid.
pi_21820750
Mooi zo oppakken die handel . Ze moeten zich aanpassen aan de wetgeving daar.
pi_21820765
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef CANARIS het volgende:
Nu komt weer zon nederlands huppe`lkutje die die Portugezen even gaat vertellen dat ze diomme mensen zijn die in een half demokratie wonen en ramt hun de nederlandse Sitten door hun strot
Dat is onjuist. De boot ligt er voor de mensen die geholpen zijn met een abortus. Het duwt niemand iets door de strot.
pi_21820799
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:09 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik bedoel, een hazelnoot is complexer dan een mensenvrucht van 45 dagen, zo'n snotje kun je nog niet eens een baby noemen.
Maar die hazelnoot kan uitgroeien tot een boom. Dat snotje kan uitgroeien tot een mens. Het heeft potentie, het houdt een toekomst in zich opgesloten. Als je een hazelnoot eet, zal hij nooit tot een boom uitgroeien, zal zijn toekomst voor altijd vernietigd worden. Zo ook met een mensenvrucht.

Abortus is prima, er worden mensen gedood om minder. Maar je bent het moreel wel verplicht om je bewust te zijn van wat je nou eigenlijk doet.
pi_21820867
Het volgende project is een Nederlandse Hash en cocke boot voor de VS en Frankrijk
pi_21820889
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:11 schreef SCH het volgende:
Dat is onjuist. De boot ligt er voor de mensen die geholpen zijn met een abortus. Het duwt niemand iets door de strot.
Die boot duwt de Portugese overheid een beslissing door de strot. En daarmee werkt het destabiliserend voor de Portugese maatschappij. Wat is belangrijker, de complete Portugese maatschappij of die paar kinderen die onvoorzichtig zijn geweest met sex?

Dingen zijn nooit zo simpel als je het je voorstelt.

En hiermee besluit ik maar. Nog sorry voor de postings die als off-topic worden beschouwd. Ik vond ze nodig om mijn punt duidelijk te maken, maar ik ben nogal wat breedsprakiger dan de meeste mensen. Misschien moet ik de politiek maar eens in gaan .

Edit (ik kan het niet laten):

Vergelijk het inderdaad maar eens met een besnijdenisboot voor de Nederlandse kust. Hoe zou jij daar over denken? En zou dat hier ook niet de maatschappij in tweeen scheuren? Ik kan me de demonstraties al voorstellen...

[ Bericht 6% gewijzigd door RetepV op 08-09-2004 11:24:19 ]
pi_21820920
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:

Maar goed, het gaat idd. over de abortusboot. Daar valt echter weinig over te discussieren. Ik vind het een belachelijk iets. Het is niet meer dan een kruistocht om de Nederlandse abortuswetgeving ook in andere landen te krijgen. Ik ben tegen kruistochten, laat iedereen in zijn eigen tijd bepalen hoe hij met dingen om moet gaan.
Veel vrouwen in andere landen zijn er juist erg blij mee.

p.s. ik vind jou herhalingen over neuken door jonge mensen nogal een simplificatie - het gaat bij abortus nogal eens om hele andersoortige gevallen.
pi_21820930
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:

Abortus is voor vrouwen een hele emotionele ingreep ja. Kun je nagaan: omdat haar vriendje onvoorzichtig is geweest, zit zij de rest van haar leven met een emotioneel litteken. Jongens denken daar niet genoeg over na, en als je abortus gaat legaliseren en makkelijk gaat maken, zullen ze er alleen maar NOG minder over nadenken.
Die "emotionele" ingreep waar ze zogenaamd een trauma aan overgehouden wordt ze aangepraat door de maatschappij. Door kneuzen zoals jij.
pi_21820938
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:13 schreef RetepV het volgende:
Abortus is prima, er worden mensen gedood om minder. Maar je bent het moreel wel verplicht om je bewust te zijn van wat je nou eigenlijk doet.
Tuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar wie zegt dan dat dat niet zo is?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:22:11 #44
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21820944
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:01 schreef RetepV het volgende:
Ik neem aan dat jij ook niet masturbeert?
  woensdag 8 september 2004 @ 11:23:11 #45
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21820961
Niet vergeten dat die boot er is op initiatief van een aantal pro-abortus organisaties in Portugal. Dat het 'natuurlijk' weer een NL boot is...ok. Maar die organisaties hebben de NLers *gevraagd* om naar Portugal te komen. Dit is niet op eigen initiatief gebeurd in de trant van 'nou, welk land zullen we nou eens onze liberale Nederlandse cultuur opdringen'
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_21820965
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:13 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar die hazelnoot kan uitgroeien tot een boom. Dat snotje kan uitgroeien tot een mens. Het heeft potentie, het houdt een toekomst in zich opgesloten. Als je een hazelnoot eet, zal hij nooit tot een boom uitgroeien, zal zijn toekomst voor altijd vernietigd worden. Zo ook met een mensenvrucht.
Exact, en potentie is bijzonder irrelevant. Dan kun je hetzelfde gaan zeggen over elke spermacel. De waarde van die potentie ontstaat mijns inziens door de deelse vervulling van die potentie. Ik kan niet rouwen om een toekomst die nooit zal zijn.
quote:
Ah, volledig met je eens! Om even te overdrijven: wat mij betreft is het zo dat het ongewenst zwanger worden de misdaad is, niet de abortus.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:23:48 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21820974
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:18 schreef RetepV het volgende:
Die boot duwt de Portugese overheid een beslissing door de strot.
Hoezo moet de Portugese overheid een beslissing nemen dan? Het zijn nog altijd de vrouwen zelf die een beslissing moeten (en mogen) nemen, niet de Portugese overheid.

Je staat ook grenscontroles voor om zwangere Portugese vrouwen te verhinderen naar Nederland te reizen?
pi_21820987
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:21 schreef servisol het volgende:

[..]

Die "emotionele" ingreep waar ze zogenaamd een trauma aan overgehouden wordt ze aangepraat door de maatschappij. Door kneuzen zoals jij.
Precies.
pi_21821015
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:21 schreef servisol het volgende:

[..]

Ah ja, net zoals de emotionele schade van een kind die een relatie met een pedofiel heeft hem aangepraat wordt door zijn ouders en de andere mensen in zijn omgeving. Als niemand zo negatief over pedofiele relaties zou doen, zou er ook geen emotionele schade ontstaan, want dan waren er geen 'slachtoffers'.

Kom eens met een beter argument.
pi_21821072
SCH
Buitengewoon treurig dat jij zo reageert. Iemand die zelfs in Robert Mugabe noch voordelen ziet en altijd over de interressen van andere landen orakelt. met een niet aflatend respect voor andere denkwijzen en waardenstelsel.

Nu dit zo dicht bij huis is, ben jij opeens een Moderne kruisridder, die een andere cultuur met geweld ons geluk wilt opdringen

vreemd.

Het gaat hier niet om Abortus. Het gaat erom , dat een volwaardig lid van de EU als ontwikkelings land een Nederlandse instelling krijgt opgedrongen terwijl het debat daar in dat land volwaardig wordt gevoerd.

Als er noodzaak is, laat dan maar Protugezen zo´n boot charteren.

Een Nederlander heeft daar net zo weinig verloren , als die Botte uitspraak van Bot richting Rusland.
Nomen est Omen

Het is aanmatend, arrogant , bot en ongeloveljik Gronings.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')