dus als je dood bent en god van de bijbel blijkt te bestaan en dus ook die verhalen over jezus zijn waar zou je dan ineens berouw hebben ? waarom zou je dan berouw hebben. heb je dan iemand iets aangedaan ?quote:op woensdag 8 september 2004 09:32 schreef henk-jan het volgende:
ha... nouja, ik kan natuurlijk alleen maar een bijbels antwoord geven. je wordt inderdaad vergeven, maar volgens de bijbel is daarvoor maar een weg: oprecht berouw, met een beroep op het werk van jezus christus.
dat moet je aan hen vragen. niet aan mij. ik beweer niet dat er iets goddelijks is aan de bijbel.quote:op woensdag 8 september 2004 09:50 schreef blade-l----- het volgende:
en daar wordt ook direct bij vermeld wanneer precies die mensen zijn geinspireerd?
zoals jij dus.quote:het enige deel van de bijbel dat niet door mensen is geschreven is de wet, de rest is of door god gedicteerd, of door god geinspireerd
natuurlijk hebben die boeken een oorsprong. maar het blijven gewoon verhaaltjes die verzonnen zijn door mensen.quote:.het oude testament is grotendeels opgetekend in babylon, sommige boeken zijn al ouder, maar ook steeds overgeschreven en mondeling doorgegeven.
bovendien ook nog eens uit verschillende talen vertaald, waardoor er wel eens iets in de vertaling verloren gaat.
wanneer men het hele verhaal had gelezen, had men gezien dat noach met vrouw, zonen en schoondochters is gaan varen. getrouwde mensen dus, ieder met zijn eigen vrouw.quote:op woensdag 8 september 2004 08:56 schreef akkersloot het volgende:
[..]
het echte incestverhaal in de bijbel is dan ook dat verhaal van noach en de zondvloed. noach was met zijn gezin de enige overlevenden (van onze "liefhebbende" god). en die neukten dan wel samen.
de bijbel is eeh heilig boek, dat je van mening bent dat het verzonnen is, is prima.quote:op woensdag 8 september 2004 09:55 schreef akkersloot het volgende:
[..]
dat moet je aan hen vragen. niet aan mij. ik beweer niet dat er iets goddelijks is aan de bijbel.
[..]
zoals jij dus.
[..]
natuurlijk hebben die boeken een oorsprong. maar het blijven gewoon verhaaltjes die verzonnen zijn door mensen.
dan wordt het van incest dus inteeltquote:op woensdag 8 september 2004 10:03 schreef silktie het volgende:
wanneer men het hele verhaal had gelezen, had men gezien dat noach met vrouw, zonen en schoondochters is gaan varen. getrouwde mensen dus, ieder met zijn eigen vrouw.
tsjonge. dan heb je toch nog een rechtvaardiging voor dat geloof in die haatdragende god die ongelovigen straftquote:op woensdag 8 september 2004 10:10 schreef blade-l----- het volgende:
de bijbel is eeh heilig boek, dat je van mening bent dat het verzonnen is, is prima.
maar door steeds te stellen dat het een feit is beledig je mensen onnodig.
goed en kwaad zijn volgens mij evolutionair ingesleten.quote:op woensdag 8 september 2004 11:38 schreef emw het volgende:
de begrippen goed en kwaad bestaan niet eens maar zijn een verzinsel van het menselijk intellect.
daarom valt god al buiten de boot voor mij.
je vergeet het een en ander:quote:op woensdag 8 september 2004 08:29 schreef bird666 het volgende:
de hele bijbel is doorweekt van de incest. het is gewoon een xxx boek (maar eigenlijk ook een heel lang sprookje)
dat mes snijdt aan 2 kanten maat... kijk eens voor de gein hoe gelovigen zich profileren en mensen lastig vallen. maar nee dat moeten we maar normaal vinden is het niet?quote:op woensdag 8 september 2004 10:10 schreef blade-l----- het volgende:
[..]
de bijbel is eeh heilig boek, dat je van mening bent dat het verzonnen is, is prima.
maar door steeds te stellen dat het een feit is beledig je mensen onnodig.
aan deze reactie tezien kunnen we weten dat je de bijbel neit voldoende kenquote:op woensdag 8 september 2004 12:06 schreef gewoneman het volgende:
[..]
je vergeet het een en ander:
oorlog
moord
rassenhaat
offers (mens en dier)
marteling
slavernij
incest (oh nee die hadden we al)
verkrachting
ow ja en dan was er ook zoiets als heb uw naasten lief![]()
zou volgens de bijbel god dan zijn uitverkoren volk niet geholpen hebben israel terug te veroveren ? waar zijn de filestijnen gebleven ?quote:op woensdag 8 september 2004 18:28 schreef boomstam het volgende:
aan deze reactie tezien kunnen we weten dat je de bijbel neit voldoende ken
sjit heb ik wat wreedheden over het hoofd gezien dan ???quote:op woensdag 8 september 2004 18:28 schreef boomstam het volgende:
[..]
aan deze reactie tezien kunnen we weten dat je de bijbel neit voldoende ken
quote:op woensdag 8 september 2004 20:32 schreef akkersloot het volgende:
[..]
zou volgens de bijbel god dan zijn uitverkoren volk niet geholpen hebben israel terug te veroveren ? waar zijn de filestijnen gebleven ?
kindermoord. volgens de bijbel heeft god toch twee complete steden vernietigd. te weten sodom en chamorra.quote:op woensdag 8 september 2004 21:03 schreef gewoneman het volgende:
sjit heb ik wat wreedheden over het hoofd gezien dan ???
ik zie dit niet als vervelen naar de christenen toe... ik wil ze alleen laten inzien dat ik het een lariekoekboek vind, en dat ik het niet geloof.quote:op woensdag 8 september 2004 08:30 schreef uhqmby het volgende:
pur33 doe nou eerst research voordat je gaat blaten!
er is in dit bijbelverhaal geen sprake van incest: eerst was er adam. toen ook eva. die krijgen twee zonen: kain en abel. kain slaat abel dood. kain vlucht naar nod. daar ontmoet hij.... een vrouw!
de vraag moet dus zijn: waar komt die vrouw dan vandaan?
helaas, pur33, geen incest. je moet nu weer op zoek naar iets anders om gelovigen te vervelen. een troost voor jou: god houdt van je, hoe dan ook hoor jongen! :-)
alzo werd de mens tot een levend wezen. voorts plantte de here god een hof in eden in het oosten, en hij plaatste daar de mens die hij geformeerd had.quote:op woensdag 8 september 2004 09:24 schreef blade-l----- het volgende:
god maakte de mens op de zesde dag, toen rustte hij.
daarna creeëerde hij de hof van eden en plaatste daarin de mens.
[..]
hij creëerde dus eerst mensen naar zijn beeld, pas later adam.
nadat kaïn zijn broer doodde, vertrok hij naar een ander land en trouwde daar met een meisje van een ander volk. het is dus een misvatting te denken dat adam de enige mens is geweest in het begin. wel was hij de eerste mens waar god echt contact mee had en mee communiceerde.
hou er overigens wel rekening mee dat dit verhaal duizenden jaren van mond op mond is overgedragen voor het in de ballingschap werd opgetekend.
dus, zijn zonen plus de vrouwen van zijn zonen... als die dus kinderen krijgen, met wie hebben de kinderen het dan gedaan? met hun neefjes en nichtjes?quote:op woensdag 8 september 2004 10:03 schreef silktie het volgende:
[..]
wanneer men het hele verhaal had gelezen, had men gezien dat noach met vrouw, zonen en schoondochters is gaan varen. getrouwde mensen dus, ieder met zijn eigen vrouw.
'zelfs' de bijbel staat gemeenschap tussen een getrouwd stel toe.
klopt. hier heb ik voor school nog een verslag overgemaakt.. nou ja, vertaald vanaf een engelse website. maar je kunt ze idd aardig in elkaar passen.quote:op donderdag 9 september 2004 00:48 schreef speknek het volgende:
met wat gestuntel kun je het scheppingsverhaal redelijk inpassen in de evolutietheorie, en ik bedacht me dat deze fout in het verhaal van adam en eva dan ook wel logisch zou kunnen zijn.
wanneer je de eerste mens ziet als de eerste persoon die de (al dan niet goddelijke) ziel heeft ontvangen, zeg maar het leven ingeblazen zoals in de bijbel staat. en deze nog leven temidden van even ver geëvolueerde mensapen (maar niet in het bezit van een ziel), dan kunnen zowel adam en eva de eerste echte mensen zijn, en kain toch een vrouw opduikelen in een stad vol mensachtigen.
neef en nicht is ook volgens de nederlandse wet niet verboden.quote:op donderdag 9 september 2004 00:33 schreef pur33 het volgende:
[..]
dus, zijn zonen plus de vrouwen van zijn zonen... als die dus kinderen krijgen, met wie hebben de kinderen het dan gedaan? met hun neefjes en nichtjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |