abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21818117
de bijbel en vieze mannetjes.
ik vroeg me dit laatst af.
er was eens een mens: adam.
god pakte een van zijn ribben, en maakte eva.
er waren toen twee mensen, adam en eva..
ze hadden een geweldige tijd, en kregen kinderen.
toen was er een gezellige familie.
dus... aangezien er nu veel meer mensen zijn, kom ik tot de conclusie dat adam een van zijn kinderen heeft bevrucht, of dat een van zijn zoontjes een pervers mannetje was en een van zijn dochtertjes een slet.
ik dacht dat incest tegen de regels van het christendom was.
breek los.
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
pi_21818313
quote:
op woensdag 8 september 2004 02:20 schreef pur33 het volgende:

ik dacht dat incest tegen de regels van het christendom was.

het christendom bestond nog niet toen adam en eva uit het paradijs werden gekickt.

voorzover dit sprookjesverhaal serieus genomen dient te worden.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 8 september 2004 @ 02:52:28 #3
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_21818327
we zijn eigenlijk 1 grote inteelt familie met zn allen
pi_21818373
quote:
op woensdag 8 september 2004 02:52 schreef emw het volgende:
we zijn eigenlijk 1 grote inteelt familie met zn allen
als je dat begin-verhaal(tje) uit de bijbel moet geloven, wel ja....

@ts, misschien was eva wel onvoorstelbaar vruchtbaar en heeft ze niets anders 'geworpen' dan achtlingen ofzo... en bleek de rest v/d familie net zo vruchtbaar etc. etc.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_21818402
neem de bijbel met een paar ton zout......
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_21818436
quote:
op woensdag 8 september 2004 03:08 schreef gobo het volgende:
neem de bijbel met een paar ton zout......
samen met de koran......
pi_21818454
was mohammed toen ook al on the scene? 'hammed, eva, slippertje... adam, berenvel, knots.

ah well, u get the point.
yankee charlie dinges
pi_21818553
spuit elf geeft ook modder hoor.
Ik ga naar huis.
  woensdag 8 september 2004 @ 07:15:41 #9
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_21818654
en nogsteeds heb ik collegae die zeggen dat je de bijbel van kaft tot kaft letterlijk moet nemen...
Gebakken ei met peperkoek!
pi_21818815
zal ik er ook nog eentje bijgooien...
de maagd maria kreeg een kind maar niet van jozef waar ze mee getrouwd was...

kan iemand mij dat ook even uitleggen?
pi_21818838
quote:
op woensdag 8 september 2004 07:15 schreef plonz het volgende:
en nogsteeds heb ik collegae die zeggen dat je de bijbel van kaft tot kaft letterlijk moet nemen...
keert die je ook de andere wang toe als je 'm een klap geeft?

@ts, idd niet zo letterlijk nemen allemaal
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_21818876
ik dacht dat dat juist de bedoeling was van de bijbel, dat je zou leven zoals de bijbel voorschrijft.

vindt het een beetje raar dat je niet alles in de bijbel letterlijk mag nemen, je zou dan selectief moeten gaan lezen en de stukken welke niet kloppen voor het gemak maar overslaan.

wie zegt mij dan welke passages wel kloppen en welke niet?

als je al moet gaan twijffelen over bepaalde passages welke niet waar kunnen zijn, waarom zou de rest dan wel waar zijn?

naar mijn idee is het gewoon 1 groot sprookjesboek.

p.s. ik ben gelovig opgevoed
  woensdag 8 september 2004 @ 08:22:11 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_21818921
een leuk boek om een keer te lezen!

hardop voorlezen met een raar stemmetje is ook erg vermakelijk, vooral genesis.

verder is 't gewoon een verhaal, neem er van wat u denkt nodig te hebben, en laat de rest voor wat het is, net als je doet met je horoscoop of met een boek over boeddhisme, ofzo...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 8 september 2004 @ 08:29:24 #14
85709 bird666
Fundamenteel Atheist
pi_21818954
de hele bijbel is doorweekt van de incest. het is gewoon een xxx boek (maar eigenlijk ook een heel lang sprookje)
Geloof is zooooo passé
pi_21818960
pur33 doe nou eerst research voordat je gaat blaten!
er is in dit bijbelverhaal geen sprake van incest: eerst was er adam. toen ook eva. die krijgen twee zonen: kain en abel. kain slaat abel dood. kain vlucht naar nod. daar ontmoet hij.... een vrouw!
de vraag moet dus zijn: waar komt die vrouw dan vandaan?

helaas, pur33, geen incest. je moet nu weer op zoek naar iets anders om gelovigen te vervelen. een troost voor jou: god houdt van je, hoe dan ook hoor jongen! :-)

[ Bericht 1% gewijzigd door uhqmby op 08-09-2004 09:08:53 (bashen/vervelen) ]
  woensdag 8 september 2004 @ 08:47:36 #16
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_21819057
als we in de aarde gaan graven, dan vinden we alle skeletten van de eerste apen tot rechtoplopende mensen. de hele geschiedenis van aap-->mens staat echter niet in de bijbel, terwijl de bewijzen gewoon in ieder museum te zien zijn. hoe leg je dat uit????

"en op dag 7, terwijl hij eigenlijk vrij had, stopte god nog snel een stel fossielen en botten in de grond om de wetenschap op een dwaalspoor te zetten"
Gebakken ei met peperkoek!
  woensdag 8 september 2004 @ 08:56:00 #17
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21819119
quote:
op woensdag 8 september 2004 08:30 schreef uhqmby het volgende:
pur33 doe nou eerst research voordat je gaat blaten!
er is in dit bijbelverhaal geen sprake van incest: eerst was er adam. toen ook eva. die krijgen twee zonen: kain en abel. kain slaat abel dood. kain vlucht naar nod. daar ontmoet hij.... een vrouw!
de vraag moet dus zijn: waar komt die vrouw dan vandaan?
inderdaad. het is allemaal weinig consistent. maar dat is ook niet vreemd voor een verhaaltje dat voor 100 procent mensenwerk is.
het scheppingsverhaal is dus niet consistent. maar toch houden christenen vast aan het verhaal dat god de mens kant en klaar geschapen heeft.
quote:
helaas, pur33, geen incest. je moet nu weer op zoek naar iets anders om gelovigen te bashen.
waarom heet dat nu weer bashen ?
quote:
een troost voor jou: god houdt van je, hoe dan ook hoor jongen!
is het nu. andere christenen zeggen weer dat je naar de hel gaat. de echte troost is natuurlijk het feit dat de bijbel voor de volle 100 % mensenwerk is.

het echte incestverhaal in de bijbel is dan ook dat verhaal van noach en de zondvloed. noach was met zijn gezin de enige overlevenden (van onze "liefhebbende" god). en die neukten dan wel samen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_21819157
dat vind ik ook zo raar, dat je naar de hel gaat als je je niet gedraagt.
in de bijbel staat toch "god vergeeft alles?'

dus als ik dat dan goed interperteer, vergeeft hij je het dat je niet gelovig bent geweest tijdens je leven en als je je niet zo netjes gedragen hebt dus ook.

anders zou zijn motto 'hebt uw naasten lief' ook nergens op slaan.

dan zou hij zelf discrimineren.............
pi_21819178
het wordt allemaal wel extreem simpel en eenduidig voorgesteld in de posts hierboven.
even ingaand op de vragen van kajalevi:

'god vergeeft alles' - die tekst staat niet in de bijbel, en de bijbel heeft al helemaal niet de strekking van voornoemde.

'heb uw naaste lief (als uzelf)' betekent dat je die naaste liefhebt zoals je jezelf liefhebt. betekent dat dan dat je alles goedkeurt wat je naaste doet? nee, dat betekent het niet. het betekent dat je het beste met diegene voorhebt, ook wanneer die keer op keer jou of anderen kwetst (bijvoorbeeld). maar niet dat je alles (dus) goedkeurt.
  woensdag 8 september 2004 @ 09:22:33 #20
60090 Akkersloot
pi_21819336
quote:
op woensdag 8 september 2004 09:03 schreef henk-jan het volgende:
het wordt allemaal wel extreem simpel en eenduidig voorgesteld in de posts hierboven.
even ingaand op de vragen van kajalevi:

'god vergeeft alles' - die tekst staat niet in de bijbel, en de bijbel heeft al helemaal niet de strekking van voornoemde.

'heb uw naaste lief (als uzelf)' betekent dat je die naaste liefhebt zoals je jezelf liefhebt. betekent dat dan dat je alles goedkeurt wat je naaste doet? nee, dat betekent het niet. het betekent dat je het beste met diegene voorhebt, ook wanneer die keer op keer jou of anderen kwetst (bijvoorbeeld). maar niet dat je alles (dus) goedkeurt.
kan je misschien ook antwoorden op de vraag van kajalevi van als je niet gelovig bent je dan ook vergeven wordt. god heeft dan toch nog steeds het beste met je voor en van kwetsen van een almachtige god door niet in hem te geloven (en welke god van de "profeten" moeten we dan kiezen ?) kan al helemaal geen sprake zijn.
je zou hem eerder kwetsen door niet je hersenen te gebruiken.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_21819350
god maakte de mens op de zesde dag, toen rustte hij.
daarna creeëerde hij de hof van eden en plaatste daarin de mens.
quote:
26 en god zeide: laat ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. 27 en god schiep de mens naar zijn beeld; naar gods beeld schiep hij hem; man en vrouw schiep hij hen. 28 en god zegende hen en god zeide tot hen: weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt.
29 en god zeide: zie, ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten zijn; het zal u tot spijze dienen. 30 maar aan al het gedierte der aarde en al het gevogelte des hemels en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is, (geef ik) al het groene kruid tot spijze; en het was alzo. 31 en god zag alles wat hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed. toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de zesde dag.
2
1 alzo werden voltooid de hemel en de aarde en al hun heer. 2 toen god op de zevende dag het werk voltooid had, dat hij gemaakt had, rustte hij op de zevende dag van al het werk, dat hij gemaakt had. 3 en god zegende de zevende dag en heiligde die, omdat hij daarop gerust heeft van al het werk, dat god scheppende tot stand had gebracht. 4 dit is de geschiedenis van de hemel en de aarde, toen zij geschapen werden. ten tijde, dat de here god aarde en hemel maakte, 5 – er was nog geen enkel veldgewas op de aarde, en er was nog geen enkel kruid des velds uitgesproten, want de here god had het niet op de aarde doen regenen, en er was geen mens om de aardbodem te bewerken; 6 maar een damp steeg op uit de aarde en bevochtigde de gehele aardbodem – 7 toen formeerde de here god de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen.
hij creëerde dus eerst mensen naar zijn beeld, pas later adam.
nadat kaïn zijn broer doodde, vertrok hij naar een ander land en trouwde daar met een meisje van een ander volk. het is dus een misvatting te denken dat adam de enige mens is geweest in het begin. wel was hij de eerste mens waar god echt contact mee had en mee communiceerde.

hou er overigens wel rekening mee dat dit verhaal duizenden jaren van mond op mond is overgedragen voor het in de ballingschap werd opgetekend.
pi_21819408
quote:
op woensdag 8 september 2004 08:56 schreef akkersloot het volgende:

[..]

inderdaad. het is allemaal weinig consistent. maar dat is ook niet vreemd voor een verhaaltje dat voor 100 procent mensenwerk is.
het scheppingsverhaal is dus niet consistent. maar toch houden christenen vast aan het verhaal dat god de mens kant en klaar geschapen heeft.
[..]

waarom heet dat nu weer bashen ?
[..]

is het nu. andere christenen zeggen weer dat je naar de hel gaat. de echte troost is natuurlijk het feit dat de bijbel voor de volle 100 % mensenwerk is.

het echte incestverhaal in de bijbel is dan ook dat verhaal van noach en de zondvloed. noach was met zijn gezin de enige overlevenden (van onze "liefhebbende" god). en die neukten dan wel samen.
een christen zal niet snel zeggen dat je naar de hel gaat, dat bepaalt god, niet de mens.
of de bijbel mensenwerk is is geen feit maar een mening.
noach kwam uit de ark, samen met zijn vrouw, kinderen en hun vrouwen
quote:
7 en noach ging met zijn zonen en zijn vrouw en de vrouwen zijner zonen met hem, in de ark vanwege de wateren van de vloed. 8 van de reine dieren en van de dieren, die niet rein waren, van het gevogelte en (van) alles wat op de aarde kruipt, 9 kwamen er twee aan twee tot noach in de ark, mannetje en wijfje, zoals god noach geboden had.
pi_21819418
quote:
op woensdag 8 september 2004 09:22 schreef akkersloot het volgende:

[..]

kan je misschien ook antwoorden op de vraag van kajalevi van als je niet gelovig bent je dan ook vergeven wordt. god heeft dan toch nog steeds het beste met je voor en van kwetsen van een almachtige god door niet in hem te geloven (en welke god van de "profeten" moeten we dan kiezen ?) kan al helemaal geen sprake zijn.
je zou hem eerder kwetsen door niet je hersenen te gebruiken.
ha... nouja, ik kan natuurlijk alleen maar een bijbels antwoord geven. je wordt inderdaad vergeven, maar volgens de bijbel is daarvoor maar een weg: oprecht berouw, met een beroep op het werk van jezus christus.
  woensdag 8 september 2004 @ 09:43:14 #24
60090 Akkersloot
pi_21819537
quote:
op woensdag 8 september 2004 09:24 schreef blade-l----- het volgende:
hou er overigens wel rekening mee dat dit verhaal duizenden jaren van mond op mond is overgedragen voor het in de ballingschap werd opgetekend.
foutje. christenen beweren dat de bijbelverhalen zijn ontstaan door mensen die geinspireerd zijn door god .
pi_21819613
quote:
op woensdag 8 september 2004 09:43 schreef akkersloot het volgende:

[..]

foutje. christenen beweren dat de bijbelverhalen zijn ontstaan door mensen die geinspireerd zijn door god .
en daar wordt ook direct bij vermeld wanneer precies die mensen zijn geinspireerd?
het enige deel van de bijbel dat niet door mensen is geschreven is de wet, de rest is of door god gedicteerd, of door god geinspireerd.het oude testament is grotendeels opgetekend in babylon, sommige boeken zijn al ouder, maar ook steeds overgeschreven en mondeling doorgegeven.
bovendien ook nog eens uit verschillende talen vertaald, waardoor er wel eens iets in de vertaling verloren gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')