abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1523953
Het lijkt fictie en fantasie, maar het kan echt gebeuren. Britse Wetenschappers hebben berekend en bekeken dat een allesvernietigende vloedgolf binnen uren vernietigende werking heeft op de kusten van Portugal, Spanje en Marokko.

Hoe dit kan?

Op de kanarische eilanden is een vulkaan genaamd 'Cumbra Vieja' Deze vulkaan doet uitbarstingen varierend van 10 tot 100 jaar. De laatste 2 waren in 1949 en 1971. Wetenschappers hebben berekend dat de wanden van deze vulkaan uiterst onstabiel zijn. Indien het voorkomt dat in de komende tijd er een uitbarsting volgt waarbij de west- wand in zee storten, zal dit een catastrofe veroorzaken.

De energie die vrij komt bij dit geweld zou gelijk zijn aan het electrische verbruik van de gehele VS in zes maanden.

Dit zal namelijk met zo'n geweld gebeuren dat een vloedgolf (tsunami) van 3000 ft (900 meter) !!! kan ontstaan ,die terug valt en weer oprijst tot een 300 meterhoge golf die met 500 mp/h over de zee raast, welke binnen een paar uur de kust van Marokko kan bereiken.

De kusten van Florida, Brazilie en the Caribbean worden in 8 uur getroffen en compleet verwoest door een golf van ca 55 meter
Spanje, Frankrijk, Portugal en Engeland zullen ook zwaar getroffen worden door een golf van 45 meter.

Het Canarische eiland Las Palmas is niet alleen het steilste eiland ter wereld, maar ook het meest aktiefste op vulkanisch gebied in de afgelopen 500 jaar.

1 van de beroemdste en desastreuze vloedgolven ontstond bij de ontploffing/uitbarsting van de vulkaan Krakatau in 1883, waarbij een 6 meter hoge vloedgolf 30.000 mensen het leven kostte.

Bron: CNN news

donderdag 30 augustus 2001 @ 14:43:52 #2
3542 Gia
User under construction
pi_1523974
Er zal waarschijnlijk dan ook wel een groot deel van Nederland onder de zeespiegel verdwijnen.

Krijgen we nog Helmond aan Zee.
(Niet Den Haag, maar 't Haagje)

pi_1523975
Mooi is dat, heb ik net een vakantie naar Tenerife geboekt in december!

PS. Toch wel erg raar hoe Florida door een hogere golf getroffen kan worden dan het duizenden kilometers dichterbij liggende Marokko en Spanje+Portugal

donderdag 30 augustus 2001 @ 14:44:33 #4
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1523976
Oud nieuws:

You wanna surf?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 30 augustus 2001 @ 14:46:12 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1523989
Grappig, ik las gisteren een boekje waarin over dit soort rampen werd gesproken. Veel voorspellers (nou ja, voor wie daar in gelooft) voorzien rond de millenniumwisselingen enorme rampen: vloedgolven die hele kusten overspoelen, steden vernietigen en ecologische catastrofes veroorzaken. Klinkt allemaal erg apocalyptisch, maar wie weet. Heel veel gebergten, zeeën, en continenten zijn ontstaan door plotselinge vulkaanuitbarstingen, aardverschuivingen of klimatologische veranderingen. Het kan in één keer gebeuren, en ALS het gebeurt, dan zijn de rapen nog niet gaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1523993
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:44 schreef links234 het volgende:
Oud nieuws:

You wanna surf?

Hmm..ik dacht al dat ik het eerder gelezen had... Zeker op Discovery gezien dat wel, maar ik zie dat CNN er nu nogmaals melding van gemaakt heeft. Dan heb ik niets gepost
pi_1524011
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:44 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Mooi is dat, heb ik net een vakantie naar Tenerife geboekt in december!

PS. Toch wel erg raar hoe Florida door een hogere golf getroffen kan worden dan het duizenden kilometers dichterbij liggende Marokko en Spanje+Portugal

De helling die dan in zee schuift is ligt aan de westkant van het eiland.

BTW Niet te hard stampen als je op Tenerife loopt.

donderdag 30 augustus 2001 @ 14:50:20 #8
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_1524019
Oei, ik woon 8 kilometer van de kust, in Friesland. Dat wordt hard roeien
pi_1524021
Even exact gaan doen, een tsunami is geen vloedgolf.

Bij een vloedgolf komt de bovenste laag van het water in beweging die ervoor zorgt dat je golven krijgt, kijk maar op het strand. Deze kunnen in extreme gevallen heel hoog worden maar zijn relatief makkelijk te 'breken'.

Een tsunami is een soort waterbeving waarbij al het water in beweging is gezet en heeft daardoor een veel grotere kracht dan een vloedgolf. Tsunami's zjin ook uiterst zeldzaam, ik geloof dat er de afgel;open 100 jaar geen tsunami geweest is maar wel vloedgolven.

Als dit berich waar is dan wordt een flink deel van marokko gewoon weggevaagd. Als zoiets nederland zou treffe zou gelderland voortaan aan de kust liggen.

pi_1524030
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:49 schreef Halinalle het volgende:

[..]

De helling die dan in zee schuift is ligt aan de westkant van het eiland.

BTW Niet te hard stampen als je op Tenerife loopt.

Maar goed dat ik niet naar dat suffe Las Palmas heb geboekt! Zit je rustig in je hotel van een Bloody Marry te genieten in het zonnetje langs het zwembad terwijl Nederland zucht onder het juk van Kerstmis, kerstbomen, "bedank for die bloemu", sneeuw, kou en regen, zit je opeens in een ramp van bijbelse omvang!
Daar gaat me rust!
pi_1524032
In dit geval is er sprake van een mega-tsunami.
  donderdag 30 augustus 2001 @ 14:52:14 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1524034
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:50 schreef erikh het volgende:
Even exact gaan doen, een tsunami is geen vloedgolf.

Bij een vloedgolf komt de bovenste laag van het water in beweging die ervoor zorgt dat je golven krijgt, kijk maar op het strand. Deze kunnen in extreme gevallen heel hoog worden maar zijn relatief makkelijk te 'breken'.

Een tsunami is een soort waterbeving waarbij al het water in beweging is gezet en heeft daardoor een veel grotere kracht dan een vloedgolf. Tsunami's zjin ook uiterst zeldzaam, ik geloof dat er de afgel;open 100 jaar geen tsunami geweest is maar wel vloedgolven.

Als dit berich waar is dan wordt een flink deel van marokko gewoon weggevaagd. Als zoiets nederland zou treffe zou gelderland voortaan aan de kust liggen.

En tsunami verplaatst zich over de zeebodem. Op het moment dat er land in zicht komt zal deze dus pas omhoog komen. Ze komen overigens regelmatig voor in de pacific.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1524047
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:50 schreef erikh het volgende:
Correctie: Tsunami is het Japanse woord voor vloedgolf. Een vloedgolf wordt altijd door een onderaardse beving veroorzaakt. Echt niet door een stevig windje hoor.

En de Japanse kust is de afgelopen 100 jaar meerdere malen door een Tsunami getroffen.

pi_1524056
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:54 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Correctie: Tsunami is het Japanse woord voor vloedgolf. Een vloedgolf wordt altijd door een onderaardse beving veroorzaakt. Echt niet door een stevig windje hoor.

En de Japanse kust is de afgelopen 100 jaar meerdere malen door een Tsunami getroffen.

Hilo onder andere...en vaak genoeg zie je op CNN "Tidal Wave warnings" in de regio Japan. Hawai ligt wat dat betreft zeer leuk, maar ook zeer link...

Link...Bloedlink...vrijdag verlinkt?

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:05:17 #15
1687 poep
praat geen poep
pi_1524115
Das makkelijk! komt jij niet naar het strand, komt het strand wel naar jouw!!!
houdt van spannend...
pi_1524126
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:05 schreef poep het volgende:
Das makkelijk! komt jij niet naar het strand, komt het strand wel naar jouw!!!

Staat ook mooi in de folder:

10 km van het strand, maar Neckermann biedt nu een ongekende service: Het strand komt naar U!

deelname voor eigen risico

pi_1524132
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:07 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Staat ook mooi in de folder:

10 km van het strand, maar Neckermann biedt nu een ongekende service: Het strand komt naar U!

deelname voor eigen risico

"Wilt u naast u annuleringsverzekering ook een extra waterschade verzekering of extra levensverzekering?"

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:10:57 #18
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1524151
oe! eindelijk dan Amersfoort aan zee!

en Rotterdam onder water

Heerlijk!

Wanneer is dat?

*kannie wachten*

donderdag 30 augustus 2001 @ 15:12:39 #19
331 Merel
Be here now.
pi_1524166
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:10 schreef Armageddon het volgende:
oe! eindelijk dan Amersfoort aan zee!

en Rotterdam onder water

Heerlijk!

Wanneer is dat?

*kannie wachten*

Hej dan ligt Delft ook onder water jah
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2001 @ 15:12:57 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1524171
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 14:52 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]
...terwijl Nederland zucht onder het juk van Kerstmis, kerstbomen, "bedank for die bloemu", sneeuw, kou en regen, zit je opeens in een ramp van bijbelse omvang!

Damn, vakantie van Kerst tot en met Pasen!

Idioot idee inderdaad, zo'n waanzinnige golf. Maar ach er worden wel meer fantastische doemscenarioos geschets. De wereld zou ook ten onder gaan aan de milennium bug...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1524177
Drachten aan zee,
hm klinkt wel
k ga maar leren voor middenstandsdiploma,
ken ik een visrestaurant beginnen
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:13:53 #22
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_1524183
Gisteravond een reportage over gezien op SKY News. Ze hadden die goeie ouwe Uri Geller weer uit de doos getrokken (die schijnt tegenwoordig in Florida te wonen) om te zeggen dat als iedereen op het moment van zo'n tsunami zijn energie zou bundelen, een ramp voorkomen kan worden.

In de studio en bij mij op de bank is er toen hartelijk om gelachen, vooral toen hij weer probeerde horloges te 'repareren'.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:13:56 #23
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1524184
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:12 schreef Merel het volgende:

[..]

Hej dan ligt Delft ook onder water jah

Kom je bij mij wonen? Kunnen we elke dag naar het strand
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:14:20 #24
331 Merel
Be here now.
pi_1524185
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:13 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Kom je bij mij wonen? Kunnen we elke dag naar het strand

Pas maar op daar hou ik je aan
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 30 augustus 2001 @ 15:18:44 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_1524215
Gelukkig hebben we een enorme golfbraker voor de kust liggen in de vorm van Engeland.
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')