abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21777414
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:50 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

...het doelpunt tegen België...
deze toch ?
  Trouwste user 2022 maandag 6 september 2004 @ 00:57:42 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_21777489
Dat is hem

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 6 september 2004 @ 00:59:59 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_21777522
Mooi topic zo met de filmpjes.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21777695
Ja, en toen maakte George Grühn (spelling ??) van België de 2-1. Die belgen gingen toen naar Mexico en kwamen ook nog een heel eind in dat tournooi. Het NL elftal werd 2 jaar later Europees kampioen met Gullit, Van Basten, Rijkaard en Koeman. En ook met postbode Van Aarle. En met balgoochelaar Vanenburg, etc. etc.
pi_21777708
Oh, en nog erger. De assist kwam van Eric Gerets....
pi_21777731
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:16 schreef Duiveltja het volgende:
Hij is voor mijn tijd maar ik kan me nog wel een tvuitzending (volgens mij "De voetbaljaren Kieft") herinneren waar ze hem thuis opzochten.

Toch tragisch als je ziet wat voor talent hij had. Mooi van van Basten dat hij laat zien dat hij niet vergeten is
Dát was het ja! Die uitzending bedoelde ik, schitterend gedaan ook door Kieft
  Trouwste user 2022 maandag 6 september 2004 @ 01:22:08 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_21777788
quote:
Op maandag 6 september 2004 01:16 schreef woooohaa het volgende:
Oh, en nog erger. De assist kwam van Eric Gerets....
Nog erger Beenhakker bracht van Loen in het veld om voorstopper te spelen.

pi_21777908
Geweldige goal tegen Hongarije en fantastisch commentaar... JAAAAAAA ... JAAAAAAA!!

Net alsof hij twijfelde of hij wel uit zijn dak mocht gaan bij de goal.
pi_21787073
Ik heb hem nooit zien voetballen, maar krijg wel kippenvel van de beelden .
  Trouwste user 2022 maandag 6 september 2004 @ 21:15:09 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_21791004
Dit topic verdient een kleine kick.

pi_21791262
De beelden na Studio NOS waren om te smullen.
pi_21792465
Ik ben net te jong om hem echt bewust te hebben zien voetballen. Maar wat ik er van gezien heb was het gewoon een geweldige voetballer. Een aantal jaren geleden (ik denk zo'n 10 jaar ) was er een item over hem bij de TV-show van Ivo Niehe. Dat heeft best wel indruk op me gemaakt,

Gewoon jammer dat zoiets mensen kan overkomen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 6 september 2004 @ 23:01:57 #38
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_21793651
Ik woon in de straat van zijn ouders dus ik zie en spreek hem nog geregeld. Hij praat gewoon verstaanbaar, alleen soms heeft hij even wat moeite. Hij rijdt ook op een aangepaste fiets, zeg maar een grote driewieler met een bak achterop. Soms zie je dus zijn grappige jack russel in het bakkie Ik heb trouwens nog nooit voetbalbeelden van hem gezien net dus zijn goal tegen hongarije en die was
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
pi_21799065
Iemand het stukje van Ivar Hoekstra gelezen in de Limburger, gisteren?
pi_21799124
Ik heb 'm even opgezocht:
quote:

Robocop

Of Marco van Basten een goede bondscoach is? Ik twijfel nog. Dat hij als bondscoach nog in de puberfase zit, bleek vrijdag wel toen Oranje een half uur met tien man verder moest omdat Marco zijn zes wissels al verbruikt had. Foutje, moet kunnen. Had Dick dit geflikt dan was hij in de Galgenwaard waarschijnlijk aan het hoogste touw opgehangen, maar Van Basten komt er probleemloos mee weg. Terecht. De voetballer Marco heeft heel wat krediet opgebouwd. Maar stiekem hoop ik de komende maanden op nog meer foutjes van de superspits van '88. Het 'ontmythologiseert' namelijk zo verder. Mijn adoratie voor de voetballer Van Basten was enorm, maar de mens Marco heb ik nooit aan mijn borst gedrukt. Daarvoor was hij teveel Robocop. Een doelpuntenmachine met slechts een flinterdun menselijk laagje.

Zo liet de voetballer Marco zijn vrouw Liesbeth zijn voetbaltas dragen onder het motto 'ik heb gevoetbald, zij heeft op de tribune gezeten.' Niet erg charmant. Erger vond ik de manier waarop Van Basten omging met voetbalvriend Rob de Wit. Leeftijds-, stads- en ploeggenoten. Het spelletje geleerd in Utrecht en uiteindelijk samengekomen in het eerste van Ajax. Van Basten in de spits, De Wit als linksbuiten. Twee Utrechtse jochies met een volstrekt andere voetbalstijl. Van Basten berekenend en calculerend, De Wit opportunistisch en puur intuïtief. Toch vormden ze twee seizoen lang een gouden koppel.

Tot juni 1986. Tijdens een potje tennis krijgt de pas 23-jarige De Wit een hersenbloeding. Even is er nog de hoop dat de linksbuiten zijn rentree maakt. Een riskante ingreep in Zweden is de laatste stap naar volledig herstel. Het gaat mis. De Wit heeft gegokt en verloren. Zijn spraakvermogen gaat zwaar achteruit en hij kan nauwelijks meer lopen. Terwijl Marco glorieert op het EK en naar Milaan verhuist, zit De Wit zwaar gehandicapt en alleen in een appartementje in Nieuwegein. In een interview destijds vertelde De Wit dat van zijn oude voetbalvrienden alleen Gerald Vanenburg regelmatig belt en langskomt. Marco niet. Die kan de confrontatie met Robbie niet aan.

Zaterdag las ik op teletekst een klein berichtje. 'Bondscoach Marco van Basten heeft Rob de Wit voor de wedstrijd tegen Tsjechië uitgenodigd als eregast. De Wit viert woensdag zijn 41ste verjaardag.'

Wat de voetballer Van Basten niet kon opbrengen, lukt de bondscoach Van Basten wel. Een liefdevol gebaar naar een oude vriend met meer lichamelijk leed dan een kapotte enkel. Marco van Basten, geen robot meer maar een mens van vlees en bloed. Van mij mag Oranje gerust weer verliezen van de Tsjechen. De eerste drie punten voor de nieuwe bondscoach zijn nu al binnen.

Ivar Hoekstra
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 september 2004 @ 19:03:09 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_21809140
Mooi stukje.

pi_21809345
*kippenvel*

Ongelooflijk wat er soms allemaal gebeurt
  dinsdag 7 september 2004 @ 23:47:06 #43
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_21815904
quote:
Op maandag 6 september 2004 01:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nog erger Beenhakker bracht van Loen in het veld om voorstopper te spelen.

Van Loen kwam er wel degelijk in als spits. Maar aan het eind van de wedstrijd werd Nederland helemaal met de rug tegen de muur gezet en moest Van Loen noodgedwongen meeverdedigen
  Trouwste user 2022 woensdag 8 september 2004 @ 01:05:37 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_21817285
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 23:47 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Van Loen kwam er wel degelijk in als spits. Maar aan het eind van de wedstrijd werd Nederland helemaal met de rug tegen de muur gezet en moest Van Loen noodgedwongen meeverdedigen
Ja en sleurde zo de voorstopper van de Belgen mee, die scoorde.

Alles in opdracht van Beenhakker.

woensdag 8 september 2004 @ 01:10:39 #45
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_21817340
Tahamata loopt meters buitenspel bij die goal tegen Hongarije
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: