abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 september 2004 @ 00:08:52 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21915242
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hoezo? Zag je je zelf?
Soms wel ja. Qua klederdracht en denken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 september 2004 @ 00:13:07 #27
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_21915338
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Soms wel ja. Qua klederdracht en denken.
Wat vond je qua denken zo herkenbaar Golfer?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 13 september 2004 @ 00:15:04 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21915380
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:13 schreef Tarak het volgende:

Wat vond je qua denken zo herkenbaar Golfer?
De indoctrinatie die we op school en later in bepaalde partijen ondergingen.

Goed was goed en fout was fout. Geen grijstoon mogelijk en WIJ waren goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21915412
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:06 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik weet nog (ik zal een jaar of zes/zeven geweest zijn, begin jaren tachtig, hypotheekrente 14%) dat ik van m'n moeder op m'n kop kreeg als ik teveel beleg op m'n brood deed.

Die goeie ouwe tijd. :')
Ja, precies, dat soort dingen. Of dat je tweedehands kleding van kennissen kreeg of truien van je oudere broer droeg. Maar wel grappig was dat je dan op school wel eens kwartje gaf voor de 'arme kinderen in Afrika'. De school zorgde dan dat het goed terecht kwam. Bijna niemand deed dat en dan was de hoofdmeester dan altijd een beetje tereurgesteld als hij weer mocht bekend maken dat er maar Fl 44,25 opgehaald was. Vraag me af of basisscholen dat tegenwoordig nog doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toffe_Ellende op 13-09-2004 00:21:49 ]
  maandag 13 september 2004 @ 00:17:18 #30
94405 Tarak
pi_21915434
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:15 schreef golfer het volgende:

[..]

De indoctrinatie die we op school en later in bepaalde partijen ondergingen.

Goed was goed en fout was fout. Geen grijstoon mogelijk en WIJ waren goed.
Wat heerljik simplistisch!!! Het leuke daarvan is dat je elkaar dan kunt bevestigen in het gezamenlijk aan de goede kant staan.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 13 september 2004 @ 00:18:21 #31
94405 Tarak
pi_21915460
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, precies, dat soort dingen. Of dat je tweedehanskleding van kennissen kreeg of truien van je oudere broer droeg. Maar wel grappig was dat je dan op school wel eens kwartje gaf voor de 'arme kinderen in Afrika'. De school zorgde dan dat het goed terecht kwam. Bijna niemand deed dat en dan was de hoofdmeester dan altijd een beetje tereurgesteld als hij weer mocht bekend maken dat er maar Fl 44,25 opgehaald was. Vraag me af of basisscholen dat tegenwoordig nog doen.
Wij gaven voor de zending in Suriname.
  maandag 13 september 2004 @ 21:41:47 #32
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21933032
Stom dat altijd wordt gezegd, ook in deze docu, dat de generatie van de jaren 60 de wereld in dejaren 80 regeerde. Lijkt me een overschatte constatering (daar moet eens onderzoek naar gedaan worden). Die Hippies waren maar een kleine fractie van de jongeren in die tijd. Er waren zat studenten dioe daar niks mee ophadden, of gewoon meeloopte voor de chicks die helemaal geen links-liberale denkbeelden hadden. Hoe kan het anders zijn dat de hele jaren tachtige conservatieve/rechtsliberale kabinetten waren.
De echte linkse hippes waren maar een vernislaagje die wel veel jonegren beinvloedde maar ten hoogste de helft van die generatie uitmaakte.

en het verlies van je idealen hoort bij het leven, niet iedereen staat sterk in de schoenen en houd het vol.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21940502
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:41 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Stom dat altijd wordt gezegd, ook in deze docu, dat de generatie van de jaren 60 de wereld in dejaren 80 regeerde. Lijkt me een overschatte constatering (daar moet eens onderzoek naar gedaan worden). Die Hippies waren maar een kleine fractie van de jongeren in die tijd. Er waren zat studenten dioe daar niks mee ophadden, of gewoon meeloopte voor de chicks die helemaal geen links-liberale denkbeelden hadden. Hoe kan het anders zijn dat de hele jaren tachtige conservatieve/rechtsliberale kabinetten waren.
De echte linkse hippes waren maar een vernislaagje die wel veel jonegren beinvloedde maar ten hoogste de helft van die generatie uitmaakte.

en het verlies van je idealen hoort bij het leven, niet iedereen staat sterk in de schoenen en houd het vol.
Dat constateerde ik ook al. Hier wordt gesteld o.a. leraren (Nederlands, maatschappijleer) de macht hadden om de idealen over te brengen. In de kabinetten zag je dat ook niet zo terug. Interessant zou het zijn hoe het verlopen was als de PvdA in de periode regeert had (dan was Paars wellicht nu aan de orde?), zeg maar vanaf het moment dat de partij uitgesloten werd van regeringsdeelname maar wel iets van 50 zetels had.

euhm, je mag nu wel werk hebben gevonden dat elke idioot kan maar dat wil nog niet zeggen dat je als een idioot moet schrijven. Ik zou zeggen, zou de kapitale fouten!
  zondag 19 september 2004 @ 22:17:24 #34
94405 Tarak
pi_22068358
Vanavond deeltje 3!!!
  zondag 19 september 2004 @ 23:04:11 #35
94405 Tarak
pi_22069599
nog een schopje, want het gaat zo beginnen op Ned. 3!!
pi_22069961
Niemoller zal niet veel linkse vrienden meer hebben. Beetje zielig typ trouwens.
pi_22070054
Suggereert de maker nu trouwens dat die linkse leraren nu Van der Graaf zo gemaakt hebben als ie is? Vind het beetje ver gezocht.
  zondag 19 september 2004 @ 23:21:17 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22070078
De moord op Fortuyn erbij halen om af te rekenen met de jaren 60 vind ik wat overtrokken doorgeredeneerd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_22070239
Vind het sowieso allemaal veel te negatief. Alsof links de schuld van alles is. Ik denk dat je deze docu ook van de andere kant kunt bekijken. Maar rechts heeft het geluk dat het idealistisch gezien los zand is. Links was meer een eenheid.
  zondag 19 september 2004 @ 23:32:38 #40
94405 Tarak
pi_22070378
quote:
Op zondag 19 september 2004 23:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Suggereert de maker nu trouwens dat die linkse leraren nu Van der Graaf zo gemaakt hebben als ie is? Vind het beetje ver gezocht.
Het is deels zijn verhaal, zijn documentaire; en Volkert van der Graaf heeft dus op dezelfde school gezeten als de documentairemaker.

Dat de leraren Volkert van der Graaf zo gemaakt hebben is natuurlijk niet zo. Beinvloedt, dat kan hier een vraag zijn.Zeker omdat ze zo trots zijn op hun linkse verleden is dat van uit een documentairemaker bezien een interessante confrontatie.
pi_22070434
Ja, dat wel. Maar misschien had de leraar dan ook niet zo bang moeten kijken. Ik zou de maker wat anders gezegd hebben. Iets in de trant van: wat probeer je me nu duidelijk te maken? Wat wil je dat ik doe? Zeggen dat het me spijt?
pi_22070507
Theo is ook een beetje een mietje eigenlijk. Ook zo iemand die denkt dat Nederland op instorten staat. Nergens is het zo goed als hier. Je moet je de bullshit gewoon niet aantrekken. Ow ja.. en als Nederland op instorten staat dan komt dat door het huidige kabinetsbeleid. Gezien Netwerk van vandaag.
  zondag 19 september 2004 @ 23:47:01 #43
94405 Tarak
pi_22070695
Wat een wijze woorden van Femke!!
  zondag 19 september 2004 @ 23:48:33 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22070729
Kralingen en Woodstock...wat een tijd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_22071313
Een mooie illustratie van het failliet en de machteloosheid van de babyboomers. Enerzijds de grote groep zakkenwassers die het in hun blinde wereldverbeteringsdrift 'zover hebben laten komen' en anderzijds de weinige, zoals de maker van deze documentaire, die wel doorhebben wat er mis is, maar er geen enkel antwoord op hebben. Dit zijn toch de momenten dat ik Pim weer mis.
  maandag 20 september 2004 @ 00:14:11 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22071378
quote:
Op maandag 20 september 2004 00:11 schreef dvr het volgende:
Een mooie illustratie van het failliet en de machteloosheid van de babyboomers. Enerzijds de grote groep zakkenwassers die het in hun blinde wereldverbeteringsdrift 'zover hebben laten komen' en anderzijds de weinige, zoals de maker van deze documentaire, die wel doorhebben wat er mis is, maar er geen enkel antwoord op hebben. Dit zijn toch de momenten dat ik Pim weer mis.
Je haalt geloof ik wat zaken door elkaar.
De babyboomer generatie is de mijne: die in de jaren 50/60 groot is geworden, de documentairemaker is van een generatie later, gezien het feit dat hij in 1978 naar de middelbare school ging.

En wat Pim ermee te maken heeft zie ik niet zo?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 september 2004 @ 00:27:45 #47
94405 Tarak
pi_22071674
quote:
Op maandag 20 september 2004 00:14 schreef golfer het volgende:

[..]

De babyboomer generatie is de mijne: die in de jaren 50/60 groot is geworden, de documentairemaker is van een generatie later, gezien het feit dat hij in 1978 naar de middelbare school ging.

En wat Pim ermee te maken heeft zie ik niet zo?
Naar mijn mening -en die van de documentairemaker- is PF is één van de onvredereacties die ontstaan is door de absurde politieke correctheid over de toenmalige gastarbeiders, de huidige allochtonen van de genereatie die in de jaren 60 studeerde. Een merkwaardige fascinatie met de woorden fascisme, discrimatie en racisme, woorden die daarom maar te pas en te onpas gebruikt werden.

Overigens is het nu PF, maar volgens mij hangt zoiets altijd in de lucht. Als het PF niet was geweest was het wel een ander poppetje geweest. Er kwam in 2001 een politiek-conservatieve reactie op de jaren zestig. Een herstelreactie, om de waarden te herwaarderen die de jaren zestig generatie met dedain had bekeken.
pi_22071964
quote:
Op maandag 20 september 2004 00:14 schreef golfer het volgende:

Ik had de documentairemaker inderdaad ouder geschat - ik vergiste me blijkbaar met iemand anders die in beeld was.

Wat Pim ermee te maken heeft is dat hij de eerste en vooralsnog enige babyboomer was die met een duidelijke visie terugkwam op bijna alle idealen en waarden waar hij ooit, samen met de rest van zijn generatie, in geloofd had - en die dat luid van de daken schreeuwde, waardoor de tot dan latente onvrede bij honderdduizenden anderen ineens uit zijn sluimer gewekt werd.
  maandag 20 september 2004 @ 11:40:49 #49
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_22077492
zoals altijd als er kritiek komt uit vanuit rechter zijde is het allemaal nogal makkelijk en oppervlakkig (over uiterlijkheden enzo). Theo van Gogh heeft alleen maar kritiek, neemt zelf geen enkel standpunt in en draagt al helemaal geen oplossingen aan of geeft een mening hoe het wel moet. Wat heb je aan zo iemand?

Veel te zwart-wit deze docureeks.

De enige juiste constatreing die me nu hier zo te binnen schiet is het normen en waarden verval na de openheid van de jaren 60. Die hippies/babyboomers hadden natuurlijk (ook niet) kunnen weten dat de helft van de mensen te grote vrijheden niet aankan. Een naief wereldbeeld hadden die lui, helaas zit de wereld na de economische crisis van de jaren 70 anders in mekaar.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_22087159
Mooie docu, helaas heb ik het meeste gemist. Ik hoop dat de VPRO ze zal herhalen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')