abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2004 @ 18:41:12 #1
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_21769636
Volgende week krijgen we een huis met een parketvloer die gelakt moet worden. Van alle kanten krijg ik tips van mensen die het denken te weten maar zelf geen parket hebben liggen. Hoe breng ik de lak aan? Hoe vaak moet ik lakken? Hoe kan ik het beste de vloer schuren? Graag zou ik tips willen hebben van mensen die er ervaring mee hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roscoo op 05-09-2004 18:48:31 ]
Er gaat niks boven Urk
pi_21770179
Schuren met zo een grote schuurmasjien -> hoeveel lakken, dat hangt er de beetje vanaf wat het resultaat is na 1 of 2 keer
yankee charlie dinges
pi_21770601
Schuur de vloer diagonaal om hem zo vlak mogelijk te krijgen. Als je zelf met een grote schuurmachine aan de slag ga, blijf dan niet stil staan als je machine uitzet of zorg dat de wals de vloer niet raakt. Anders krijg je lelijke kuilen in je vloer.

Wat betreft het lakken. Laat je goed adviseren wat voor lak je moet gebruiken (Dus niet bij de gamma). Sommige hout soorten zijn vettig. Als je dan met een verkeerde lak aan de slag ga wordt het resultaal sjit. Als je na twee keer lakken de vloer nog natril met een korrel 200. Is ook een grote schuurmaschine maar dan met een platte vlakke plaat die trilt. De 3de keer lakken is het aflakken en dan ziet je kamer er als een balzaal uit.

Het lakken zelf doe je met een flinke kwast voor de randen en een roller aan een bezemsteel voor de grote vlakken. Voor elke keer lakken een nieuwe kwast en roller gebruiken. Als bak voor je roller moet je niet zo'n klein bakje pakken maar een flinke vierkante emmer die solide op de vloer staat.
  maandag 6 september 2004 @ 21:55:13 #4
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_21791842
Mooi zo, hier kan ik wel wat mee, bedankt. Meer reacties welkom hoor.
Er gaat niks boven Urk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')