Het is niet eens dat mijn vriendin zoiets heeft van laat maar.quote:Op zondag 5 september 2004 12:37 schreef Mach3 het volgende:
mechelse herder...hele leuke ervaringen mee, leuk om mee te werken, en zeker geen hond die naar alles bijt ( op een slechte na)
bull terrier.. ook deze hond is zeer aanhankelijk en kan zeker een stootje hebben
rhodesian redback mooie hond heb er een gehad en deze was voor zowel het gezin erg lief als voor zijn omgeving, en kan ook wel het een en ander hebben
de hond die jij beschrijft lijkt me zeker voor jou een optimale hond maar je vriendin die heeft zoiets van hm laat maar
ga eens rond kijken op een honden beurs, daar komt van alles en kan ze kennismaken met jou hond
dit is misschien de beste optie die je hebt om toch een beetje jou zin door te drijven en je komt zelf ook nog wat andere rassen tegen , waarvan je zegt ja daar had ik nog niet aangedacht
succes met je zoektocht en alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst
Onze hond is een reu. Het is een kruising tussen een Yorkshire terrier en een Chihuahuaquote:Op zondag 5 september 2004 12:37 schreef erodome het volgende:
Wil je een reu of een teef, is jouw eigen hond een reu of een teef en hoe is je eigen hond met andere honden, een makkelijke sociale sul of toch wel aardig dominant????
Dogo Argentino's worden om hun uiterlijk en naam vaak misbruikt in films.quote:Op zondag 5 september 2004 12:47 schreef ErikN het volgende:
in welk tv programma hadden ze het gisteren nou over een dogo argentino, het kon ook een film geweest zijn... shit nu kan ik er niet opkomen
Ik laat me ook niet afschrikken maar zodra je de naam van het ras laat vallen schiet je al snel in de verdediging. Mijn excuses daarvoor.quote:Op zondag 5 september 2004 15:01 schreef Pitbulleke het volgende:
Laat je niet door alle onzinverhalen in de war brengen: een Dogo Argentino is een ideale hond als je een sportieve hond met een kalm karakter wilt hebben. Oh ja er zijn heus uitzonderingen maar de Dogo is geen moeilijke hond, alleen willen reuen wel eens wat dominant richting andere reuen zijn. Maar als je ze bij elkaar in de roedel zet: ik heb eens vol verbazing een roedel van 2 reuen en 11 teven in volmaakte harmonie gezien. Als ze blaffen gaat het dak er trouwens wel af hoor!
Van particuliere verkopers weet ik zo niet maar laat je niet afschrikken door het label "fokker" want mensen die maar 1 keer per jaar een nest fokken kunnen wel dubbel zo inhalig zijn en ook is het geen enkele indicatie voor goede kwaliteit. Eerlijk gezegd vind ik de dogo's die de laatste jaren op shows verschijnen nog niet eens een schaduw van de honden die in de jaren '80 in ons land liepen maar ik weet zeker dat je met de nodige moeite heus een goed nest zult vinden.
Ik wil hier geen namen van fokkers noemen dus steek je licht eens op bij http://www.nmmc.nl/
Daar ben ik me terdege van bewust, ik heb dit al met 3 setjes van honden meegemaakt (nooit teefjes gehad) en gelukkig is dit altijd goed gegaan.quote:Op zondag 5 september 2004 21:21 schreef erodome het volgende:
Pas je op met je eigen hond, reu/reu kan een nare combi zijn namelijk, zeker als de reu die je hebt een mannetjesputter is en als hij zijn plek niet op wil geven als de dogo ouder wordt kan dat echt naar aflopen...
En er is erg weinig wat je daaraan kan doen, dat loopt vanzelf of het loopt niet...
Dit advies wordt vaak gegeven maar ik ben lekker eigenwijs en doe het op mijn eigen manier.quote:Op zondag 5 september 2004 21:19 schreef erodome het volgende:
In het geval van pups(alhoewel ik aanraad te gaan kijken als er geen pups zijn die je mee kan nemen, verleiding is groot, objectief kijken zonder de verleiding van een pup die mee naar huis komt is beter) moeten ze vrolijk zijn, schoon zijn, niet bang, niet schrikkerig, gewoon lekkere pups zoals pups horen te zijn, is dit niet het geval, geen pup kopen daar!!!!!!!
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik dit punt heel moeilijk, elke fokker wil toch van zijn pups af, of ze nou wel of niet gecertificeerd zijn. Aan de pups zelf kan je een hoop zien maar om eerlijk te zijn zie ik juist in pups die het slecht hebben of niet volledig aan de eisen voldoen een grote uitdaging om er toch een goedluisterende en trouwe hond van te maken.quote:Een goede fokker is aangesloten bij de rasvereniging, als hij dat niet is moet hij een verdomd goede reden hebben en dat goed uitleggen(zo is de fokker van mijn golden teef niet aangesloten meer bij de rasvereniging omdat hij ze te soepel vind met erfelijke gebreken en kleine foutjes, rasvereniging werkt met een puntensyseem, hij alleen met honden die 100% voldoen, het aantal kampioenen loog er niet om, het feit dat al zijn honden totaal vrij zijn van erfelijke gebreken ook niet, zijn honden waren ronduit geweldig qua karakter).
Ik weet wat ik in huis haal.quote:Op zondag 5 september 2004 21:57 schreef erodome het volgende:
Hmzzzzzzzz vergeet niet wat je in huis haalt, dat is geen bastaardje, geen herdertje, geen leuk klein hondje, het is een dog, als die rond de anderhalf is en je krijgt dominantiegevechten dan hebben we het over de bloedspetters op de muur...
Dat gaat heel serieus(als de kleine zijn plek niet af wil geven), dominantiestrijd brengt onrust en onbalans in het roedel, is niet ok....
Afzonderen is de grootste fout die je kan maken, hoe meer ze bij elkaar zijn hoe meer kans ze hebben de boel zelf kunnen oplossen zonder knokken...
De instelling die je in je laatste bericht neerzet is niet geschikt om een dogo te nemen als ik heel eerlijk moet zijn, als jij met een reu zit die echt een mannetjesputter is en waarbij de kans erg hoog is dat hij zijn plaats niet zonder slag of stoot opgeeft dan is er een reeele kans dat je de bloedspetters van je muren af kan boenen en je hondje die je nu hebt kan begraven...
Heel hard en eerlijk, 2 dominante reuen bij elkaar waarvan er 1 een dogo is is vragen om problemen...
Misschien heb je geluk en verschuift de rangorde vanzelf als de pup groter wordt, heb je pech dan kan je er wel leuk tussen willen springen, maa dan ben je al te laat omdat er zo'n groot verschil tussen de honden zit.
Als eerste....quote:Op zondag 5 september 2004 21:58 schreef hollander172 het volgende:
Niet dat een argentino ooit een echte schoothond wordt........
Ik zal erop letten maar dit weegt niet het zwaarst, ik heb inmiddels wel begrepen dat het wettelijk gezien beter is een hond met stamboom te nemen aangezien ik geenzins van plan hem gemuilkorfd uit te laten.
Ik moet toch eens creatiever leren omgaan met smileys.quote:Op maandag 6 september 2004 09:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Als eerste....
Dogo zijn ontzettende schoothondjes, als je die de kans geeft zitten ze zo met hun dikke kont bij je op schoot, zijn heel erg aanhankelijk, willen dicht bij je zijn...
Zo moet je dat mijn inziens niet zien. Een fokker is, als het goed is, enkel bezig met honden fokken die zo goed mogelijk de rasbeschrijving benaderen. Dit omdat ze liefde hebben voor het ras en het graag zo gezond (geestelijk als lichamelijk) en daarnaast ook mooi mogelijk willen houden.quote:Op maandag 6 september 2004 11:09 schreef hollander172 het volgende:
Bij diverse fokkers wordt je er direct op gewezen dat het nakomelingen van winnaars van shows zijn en dat staat me enorm tegen. Een hond verwordt daarmee een statussymbool ipv een huisdier.
Ik snap die manier van reclame wel, ik ben er alleen niet gevoelig voor.
Misschien ook niet, op mij komt het als het bekende verlengstuk van de p#n#s over.quote:Op maandag 6 september 2004 20:23 schreef Plunderbunny het volgende:
[..]
Zo moet je dat mijn inziens niet zien. Een fokker is, als het goed is, enkel bezig met honden fokken die zo goed mogelijk de rasbeschrijving benaderen. Dit omdat ze liefde hebben voor het ras en het graag zo gezond (geestelijk als lichamelijk) en daarnaast ook mooi mogelijk willen houden.
Dus inplaats van pochend en opschepperig kan het laten vallen van kampioenstitels ook aangeven dat men serieus bezig is het ras goed te houden.
En als koper, als liefhebber van het ras, ben je medeverantwoordelijk voor "jouw ras". Althans, in mijn beleving. Dan maar liever verder zoeken naar een fokker achter wiens fokpraktijken je 200% kan staan, dan de eerste de beste nemen omdat je toch "alleen maar een huishond" wil. Geldt voor elk ras, maar nog wel tien keer extra voor een molosser. Dat ben je je hond(en), jezelf en je omgeving verplicht!
Waarom is het voor jou geen ideale hond? Ben wel een beetje nieuwsgierig eigenlijk.quote:Ik ben stiekem een klein beetje jaloers op je raskeuze. Vind molossers heerlijke honden, maar ken daarnaast mezelf een beetje en weet dat het voor mij niet de meest ideale hond is.
succes!
Omdat ik van mezelf weet, dat ik op dit moment niet sterk genoeg in mijn schoenen sta voor een molosser. Hoewel ik aardig wat ervaring heb met hondengedrag, en ik helemaal kan zwijmelen wanneer honden echt "honds" gedrag vertonen, voel ik me niet sterk genoeg om de volle verantwoordelijkheid te nemen over een dominante reu van boven de 50 kilo, om maar wat te noemen.quote:Op maandag 6 september 2004 20:58 schreef hollander172 het volgende:
Waarom is het voor jou geen ideale hond? Ben wel een beetje nieuwsgierig eigenlijk.
Voor zover ik dat zelf kan beoordelen past juist dit type honden bij mij, waarom weet ik ook niet.
Wel geinig, de eerste grappen heb ik er al weer over gehoord.
Ik ben nogal een mager kereltje en qua gewicht scheelt het niet veel tussen mij en een volwassen molosser, je kan je wel indenken dat mensen met dit gegeven in de hand denken grappig te zijn.
Mooi als mensen voldoende zelfkennis hebben.quote:Op maandag 6 september 2004 21:15 schreef Plunderbunny het volgende:
[..]
Omdat ik van mezelf weet, dat ik op dit moment niet sterk genoeg in mijn schoenen sta voor een molosser. Hoewel ik aardig wat ervaring heb met hondengedrag, en ik helemaal kan zwijmelen wanneer honden echt "honds" gedrag vertonen, voel ik me niet sterk genoeg om de volle verantwoordelijkheid te nemen over een dominante reu van boven de 50 kilo, om maar wat te noemen.
Molossers vind ik imposant, prachtig van uiterlijk én innerlijk. Maar die echte *klik* is er niet.
Als er hier ooit nog een grote hond komt dan zal het een saarloos of een tsjech worden. Waarschijnlijk de laatste. Absoluut niet de makkelijkste honden, zeg maar gerust pittige honden. Maar beter passend bij mijn persoonlijkheid én bij de dingen die ik mooi vind in een hond dan een molosser. Voor "mijn wolfje" er komt, zullen er echter heel wat jaren voorbij gaan. de combi tsjech-flat is niet de beste![]()
Wat dat betreft wonen we ideaal. Enige waar ik nog niet uit ben is hoe het met de andere hond moet, die is al moe na een rondje van nog geen halve kilometer.quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:39 schreef erodome het volgende:
Als je genoeg tijd met je honden doorbrengt en ze lekker uit laat razen buiten is je huis helemaal geen probleem...
Ik heb in het verleden mooie honden gezien van http://www.topdogo.nl/ en als je je in stambomen verdiept let dan eens op de kennelnaam Dionysisch (die gedurende korte tijd maar goede honden heeft gefokt veel op basis van Del Tumi die je ook bij de honden van Grandjean weer terugvindt).quote:Op zondag 5 september 2004 19:43 schreef hollander172 het volgende:
[knip]
Mocht je overigens een goed adres weten dan hoor ik het graag, ik denk niet dat dat hier als spam wordt aangemerkt. Helpen en geholpen worden is dit forum groot mee geworden.
Misschien het kleine hondje in zo'n soort rugtas zetten op de grote hond?quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:54 schreef hollander172 het volgende:
Enige waar ik nog niet uit ben is hoe het met de andere hond moet, die is al moe na een rondje van nog geen halve kilometer.![]()
Tussendoor die kleine maar naar huis brengen denk ik en een doorstart maken om de andere ook zijn beweging te gunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |